Cladiri inchiriate. Cum se impoziteaza si cine le amortizeaza
Cine calculeaza amortizarea unei cladiri inchiriate: proprietarul sau chiriasul? In sarcina cui este amortizarea cheltuielilor cu investitiile efectuate de chirias? Dar in cazul investitiilor efectuate de proprietar, cine calculeaza amortizarea acestora? Cine datoreaza impozitul pe cladire? Cum se intocmeste declaratia fiscala privind impozitul pe cladire?
1. Cine inregistreaza amortizarea fiscala a cladirii?
Amortizarea imobilizarilor corporale inchiriate se calculeaza si se inregistreaza in contabilitate de catre entitatea care le are in proprietate.
2. Cine inregistreaza amortizarea investitiilor efectuate la cladirea inchiriata?
Cheltuielile efectuate in legatura cu imobilizarile corporale utilizate in baza unui contract de inchiriere se evidentiaza in contabilitatea entitatii care le-a efectuat. Aceste cheltuieli se inregistreaza astfel...
Pentru mai multe detalii apasati aici
TVA neacceptata la rambursare. Consecinte

Cartea Verde a Contabilitatii

Examen Consultant Fiscal 2025

Manualul Contabilului Incepator - stick USB
In urma unei inspectii fiscale, organele de control nu au acceptat la rambursare taxa pe valoarea adaugata aferenta unor facturi, intrucat pentru acele operatiuni se aplicau masurile de simplificare. Cum procedam in acest caz? Cum se inregistreaza in contabilitate taxa neacceptata la rambursare? Care este tratamentul fiscal? Cum se intocmesc declaratiile?
1. Din punct de vedere fiscal
Dupa finalizarea controlului fiscal, organele de control intocmesc raportul de inspectie fiscala.
Daca in urma inspectiei fiscale se stabilesc diferente care afecteaza suma solicitata la rambursare, organele de control emit decizia de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare stabilite de inspectia fiscala, care are si rol de decizie de rambursare a TVA.
Aceasta decizie este operata in fisa pe platitor de catre organul fiscal de administrare a obligatiilor de plata datorate bugetului general consolidat...
Pentru mai multe detalii apasati aici
Sediu social in apartament de bloc. Cum procedam cu cheltuielile?
Sediul social al unitatii dumneavoastra se afla in apartamentul proprietate personala al unei persoane fizice. Contractul de inchiriere nu este incheiat pentru intreaga suprafata a apartamentului, ci numai pentru o portiune din acesta. Cheltuielile de functionare si intretinere sunt considerate cheltuieli deductibile? Se poate deduce taxa pe valoarea adaugata din facturile de utilitati eliberate pe numele proprietarului? Cum se inregistreaza in contabilitate aceste cheltuieli?
Din punct de vedere fiscal:
In ceea ce priveste impozitul pe profit, sunt considerate cheltuieli deductibile, cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente unui sediu aflat in locuinta proprietate personala a unei persoane fizice, folosita si in scop personal.
Deductibilitatea acestor cheltuieli se calculeaza in limita corespunzatoare suprafetelor puse la dispozitia societatii in baza contractelor incheiate intre parti. In acest sens, cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente sediului aflat in locuinta proprietate a unei persoane fizice sunt deductibile in limita determinata pe baza raportului dintre suprafata pusa la dispozitie contribuabilului, mentionata in contractul incheiat intre parti, si suprafata totala a locuintei...
Pentru mai multe detalii apasati aici
Termenul-limita pentru plata impozitului pe dividende
Nu ati acordat dividendele asociatilor sau actionarilor anul acesta? Nu-i nimic, insa impozitul trebuie platit. Care este termenul-limita pentru plata acestui impozit?
Pentru persoana fizica romana
Cota de impozit pe dividende este de 16% aplicata asupra dividendului brut.
Pentru persoana fizica straina
Cota de impozit pe dividende este de 16% aplicata asupra dividendului brut. Daca respectiva persoana fizica este rezidenta a unei tari cu care Romania a incheiat o conventie pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitul pe dividende, cota de impozit care se aplica dividendelor brute obtinute din Romania nu poate depasi cota de impozit prevazuta in conventie.
In situatia in care cota de impozitare din legislatia interna este mai favorabila decat cea din conventia de evitare a dublei impuneri se aplica cota de impozitare mai favorabila...
Pentru mai multe detalii apasati aici
Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul Contabilul.ro" si link catre
www.contabilul.ro
. In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.
Â