email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Solutii in probleme de contabilitate si fiscalitate in saptamana 2 - 6 martie

contabilitatefiscalitate


Cladiri inchiriate. Cum se impoziteaza si cine le amortizeaza

Cine calculeaza amortizarea unei cladiri inchiriate: proprietarul sau chiriasul? In sarcina cui este amortizarea cheltuielilor cu investitiile efectuate de chirias? Dar in cazul investitiilor efectuate de proprietar, cine calculeaza amortizarea acestora? Cine datoreaza impozitul pe cladire? Cum se intocmeste declaratia fiscala privind impozitul pe cladire?

1. Cine inregistreaza amortizarea fiscala a cladirii?

Amortizarea imobilizarilor corporale inchiriate se calculeaza si se inregistreaza in contabilitate de catre entitatea care le are in proprietate.

2. Cine inregistreaza amortizarea investitiilor efectuate la cladirea inchiriata?

Cheltuielile efectuate in legatura cu imobilizarile corporale utilizate in baza unui contract de inchiriere se evidentiaza in contabilitatea entitatii care le-a efectuat. Aceste cheltuieli se inregistreaza astfel...

Pentru mai multe detalii apasati aici

TVA neacceptata la rambursare. Consecinte

In urma unei inspectii fiscale, organele de control nu au acceptat la rambursare taxa pe valoarea adaugata aferenta unor facturi, intrucat pentru acele operatiuni se aplicau masurile de simplificare. Cum procedam in acest caz? Cum se inregistreaza in contabilitate taxa neacceptata la rambursare? Care este tratamentul fiscal? Cum se intocmesc declaratiile?

1. Din punct de vedere fiscal

Dupa finalizarea controlului fiscal, organele de control intocmesc raportul de inspectie fiscala.

Daca in urma inspectiei fiscale se stabilesc diferente care afecteaza suma solicitata la rambursare, organele de control emit decizia de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare stabilite de inspectia fiscala, care are si rol de decizie de rambursare a TVA.

Aceasta decizie este operata in fisa pe platitor de catre organul fiscal de administrare a obligatiilor de plata datorate bugetului general consolidat...

Pentru mai multe detalii apasati aici

Consilierul Contabilitate te tine la curent cu toate modificarile aparute in legislatie! Garantie 30 de zile!

Sediu social in apartament de bloc. Cum procedam cu cheltuielile?

Sediul social al unitatii dumneavoastra se afla in apartamentul proprietate personala al unei persoane fizice. Contractul de inchiriere nu este incheiat pentru intreaga suprafata a apartamentului, ci numai pentru o portiune din acesta. Cheltuielile de functionare si intretinere sunt considerate cheltuieli deductibile? Se poate deduce taxa pe valoarea adaugata din facturile de utilitati eliberate pe numele proprietarului? Cum se inregistreaza in contabilitate aceste cheltuieli?

Din punct de vedere fiscal:

In ceea ce priveste impozitul pe profit, sunt considerate cheltuieli deductibile, cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente unui sediu aflat in locuinta proprietate personala a unei persoane fizice, folosita si in scop personal.

Deductibilitatea acestor cheltuieli se calculeaza in limita corespunzatoare suprafetelor puse la dispozitia societatii in baza contractelor incheiate intre parti. In acest sens, cheltuielile de functionare, intretinere si reparatii aferente sediului aflat in locuinta proprietate a unei persoane fizice sunt deductibile in limita determinata pe baza raportului dintre suprafata pusa la dispozitie contribuabilului, mentionata in contractul incheiat intre parti, si suprafata totala a locuintei...

Pentru mai multe detalii apasati aici

Termenul-limita pentru plata impozitului pe dividende

Nu ati acordat dividendele asociatilor sau actionarilor anul acesta? Nu-i nimic, insa impozitul trebuie platit. Care este termenul-limita pentru plata acestui impozit?

Pentru persoana fizica romana

Cota de impozit pe dividende este de 16% aplicata asupra dividendului brut.

Pentru persoana fizica straina

Cota de impozit pe dividende este de 16% aplicata asupra dividendului brut. Daca respectiva persoana fizica este rezidenta a unei tari cu care Romania a incheiat o conventie pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitul pe dividende, cota de impozit care se aplica dividendelor brute obtinute din Romania nu poate depasi cota de impozit prevazuta in conventie.

In situatia in care cota de impozitare din legislatia interna este mai favorabila decat cea din conventia de evitare a dublei impuneri se aplica cota de impozitare mai favorabila...

Pentru mai multe detalii apasati aici

Monografiile Contabile „croite” special pentru cazuri limita va ajuta acum sa evitati profesionist capcanele intinse de Fisc!

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul Contabilul.ro" si link catre www.contabilul.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.



 


NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
contabilitatefiscalitate


Data aparitiei: 06 Martie 2009

Votati articolul "Solutii in probleme de contabilitate si fiscalitate in saptamana 2 - 6 martie":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X