email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Inregistrarea in contabilitate a tichetelor de masa

Inregistrarea in contabilitate a tichetelor de masa

Tichetele de masa sunt bonuri valorice care, conform reglementarilor in vigoare, se pot acorda salariatilor din cadrul societatilor comerciale, regiilor autonome si din sectorul bugetar, precum si din cadrul unitatilor cooperatiste si al celorlalte persoane juridice sau fizice care incadreaza personal prin incheierea unui contract individual de munca, denumite angajatori. Acestea sunt folosite de catre salariati ca instrumente de plata in centrele alimentare si sunt suportate integral pe costuri de catre angajatori.

Reglementari in domeniul acordarii tichetelor de masa:

· Legea nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, cu modificarile si completarile ulterioare;

· Hotararea Guvernului nr. 5/1999 pentru aprobarea Normelor de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, cu modificarile si completarile ulterioare.

Conform art. 11 din Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, „Angajatorii nu pot acorda mai mult de un tichet de masa pentru fiecare zi lucratoare din luna pentru care se efectueaza distribuirea si nu pot considera utilizat mai mult de un tichet de masa pentru fiecare zi lucrata din luna pentru care s-a efectuat distribuirea.”

Potrivit reglementarilor in vigoare, nu se considera zile lucrate perioadele in care salariatii:

- isi efectueaza concediul de odihna;

- sunt delegati sau detasati in afara localitatii in care isi au locul permanent de munca si primesc indemnizatie zilnica sau lunara de delegare sau de detasare;

- se afla in concediu pentru incapacitate temporara de munca;

- sunt absenti de la locul de munca ori se afla in alte situatii stabilite de angajator impreuna cu organizatiile sindicale sau, dupa caz, cu reprezentantii salariatilor.

Totodata angajatorii au obligatia sa organizeze evidente proprii, potrivit formularelor cuprinse in anexele nr. 1, 1a) si 1b) la Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masa, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 5/1999, cu modificarile si completarile ulterioare.

Aten tie!

In ceea ce priveste valoarea unui tichet de masa, incepand cu luna martie 2008 aceasta s-a majorat la nivelul de 7,88 lei, conform prevederilor Ordinului ministrului muncii, familiei si egalitatii de sanse nr. 64/31.01.2008.

Reflectarea in contabilitate a operatiunilor privind acordarea tichetelor de masa se efectueaza cu respectarea Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.752/2005, cu modificarile si completarile ulterioare.

Din punct de vedere fiscal, trebuie avute in vedere prevederile Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

Exemplu

Societatea ALFA, al carei obiect de activitate consta in productia de bunuri electrocasnice, acorda lunar tichete de masa salariatilor sai.

Tichetele se achizitioneaza de la o unitate specializata in emiterea de tichete de masa, in baza contractului incheiat intre cele doua societati, si se distribuie salariatilor in ultima decada a fiecarei luni pentru luna urmatoare.

In data de 27 noiembrie 2007 societatea a achizitionat tichete de masa, in vederea distribuirii acestora catre salariati. Necesarul estimat pentru luna decembrie 2007 a fost de 250 tichete.

Valoarea totala a facturii a fost de 2.782 lei, din care:

- valoarea totala nominala a tichetelor de masa achizitionate:1.890 lei

(250 tichete x 7,56 lei/tichet)

- costul imprimatelor (tichete de masa): 750 lei

- T.V.A. deductibila, aferenta costului imprimatelor 142 lei

(750 lei x 19%)

Societatea a acordat efectiv 230 tichete, in valoare totala de 1.739 lei.

In contabilitatea societatii ALFA (angajator) se vor efectua urmatoarele inregistrari contabile.

a) achizitionarea tichetelor de masa de la unitatea emitenta:

% = 401 „Furnizori” 2.782

5328 „Alte valori” 1.890

 

628 „Alte cheltuieli cu serviciile 750
executate de terti”

4426 „T.V.A. deductibila” 142

b) achitarea facturii reprezentand contravaloarea tichetelor de masa achizitionate:

401 = 5121 2.782

„Furnizori” „Conturi la banci in lei”

c) includerea pe cheltuieli a contravalorii tichetelor de masa acordate salariatilor:

642 = 5328 1.739

„Cheltuieli cu tichetele de masa „Alte valori” (230 buc. x 7,56 lei/buc.)

acordate salariatilor”

d) returnarea catre emitent a tichetelor de masa nefolosite:

461 „Debitori diversi” = 5328 „Alte valori” 151,2

Concomitent se incaseaza contravaloarea tichetelor de masa de la emitent:

5121 = 461 151,2

„Conturi la banci in lei” „Debitori diversi”

 

Aten tie!

In cazul in care s-ar fi acordat salariatilor 250 de tichete de masa, iar la finalul lunii 20 erau neutilizate de catre salariati, acestia aveau obligatia returnarii lor catre angajator, angajatorul returnandu-le emitentului. Inregistrarile contabile in cazul returnarii tichetelor de masa de catre salariati ar fi fost urmatoarele:

e) restituirea de catre salariati a tichetelor de masa nefolosite:

5328

„Alte valori”

= 7588

„Alte venituri din exploatare”

151,2

f) returnarea catre emitent a tichetelor de masa nefolosite:

461

„Debitori diversi”

= 5328

„Alte valori”

151,2

Si , concomitent:

5121

„Conturi la banci in lei”

= 461

„Debitori diversi”

151,2

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<


Data aparitiei: 01 Aprilie 2008

Votati articolul "Inregistrarea in contabilitate a tichetelor de masa":
Rating:

Nota: 4.58 din 5 din 6 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X