email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Noile norme metodologice privind plangerile impotriva proceselor-verbale de control ale Garzii Financiare

plangere control Garda Financiara

 

In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 593 data de 20 august 2010 a fost publicat Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2160/2010 pentru aprobarea Normelor metodologice privind solutionarea plangerilor prealabile formulate impotriva proceselor-verbale de control financiar incheiate in baza Legii nr. 30/1991 privind organizarea si functionarea controlului financiar si a Garzii Financiare.

Actul normativ aproba noile norme metodologice privind solutionarea plangerilor prealabile formulate impotriva proceselor-verbale de control financiar incheiate in baza Legii nr. 30/1991 privind organizarea si functionarea controlului financiar si a Garzii Financiare, abrogand pct. III “Solutionarea plangerilor” din Normele metodologice pentru aparatul de control financiar al statului din cadrul Ministerului Finantelor Publice, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 889/2005.

1. Introducerea plangerii

Potrivit actului normativ, impotriva procesului-verbal de control financiar se poate formula plangere prealabila, in conditiile si in termenele prevazute de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, plangerea astfel formulata reprezentand cale administrativa de atac.

Plangerea prealabila se depune la directia din care face parte organul de control financiar al carui act este atacat. In cazul in care este depusa la un organ necompetent din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, aceasta va fi inaintata, in termen de 5 zile de la data primirii, organului emitent al actului atacat.

Introducerea plangerii prealabile nu suspenda executarea actului atacat. Insa, aceasta dispozitie nu aduce atingere dreptului contestatorului de a cere suspendarea executarii actului atacat, in temeiul si conditiile Legii nr. 554/2004.

Contestatorul poate renunta la plangerea prealabila pana la solutionarea acesteia, fara a pierde dreptul de a inainta o noua plangere in interiorul termenului general de depunere a acesteia.

2. Continutul plangerii

Normele precizeaza ca plangerea prealabila se formuleaza in scris si va cuprinde: datele de identificare a contestatorului, obiectul plangerii, motivele de fapt si de drept, dovezile pe care se intemeiaza, semnatura contestatorului, reprezentantului legal sau a imputernicitului, dupa caz, precum si stampila in cazul persoanelor juridice.

3. Solutionarea plangerii

Plangerea se solutioneaza de catre directia/structura din care face parte organul de control financiar al carui act este atacat, printr-un colectiv special constituit. Organul de solutionare competent este format din specialisti care nu au participat la intocmirea procesului-verbal de control financiar atacat, desemnati prin act administrativ al directorului executiv al directiei generale a finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti/directorului general al Directiei generale de administrare a marilor contribuabili/Directiei generale de control financiar, dupa caz.

Solutionarea plangerii prealabile se face prin decizie scrisa semnata de catre conducatorul directiei din care face parte organul de control financiar al carui act a fost atacat. Decizia emisa in solutionarea plangerii prealabile este definitiva in sistemul cailor administrative de atac.

Decizia va cuprinde: preambulul, considerentele si dispozitivul, actul normativ aducand precizari detaliate cu privire la continutul acestora.

Se mai mentioneaza ca solutionarea plangerii prealabile se face in limitele sesizarii, iar pentru  pentru lamurirea cauzei organul de solutionare competent poate solicita directiilor de specialitate din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si Ministerului Finantelor Publice puncte de vedere.

Prin solutionarea plangerii prealabile nu se poate crea o situatie mai grea contestatorului in propria cale de atac.

Organul de solutionare competent  va analiza plangerea prealabila in raport de sustinerile partilor, de dispozitiile legale invocate de acestea si de documentele existente la dosarul cauzei, pronuntandu-se  mai intai asupra exceptiilor de procedura si asupra celor de fond, iar cand se constata ca acestea sunt intemeiate, nu se va mai proceda la analiza pe fond a cauzei.

Exceptiile de procedura pot fi urmatoarele: nerespectarea termenului de depunere a contestatiei, lipsa calitatii procesuale, lipsa capacitatii, lipsa unui interes legitim, contestarea altor sume si masuri decat cele care au facut obiectul actului atacat.

Exceptiile de fond in procedura de solutionare a plangerilor prealabile pot fi urmatoarele: necompetenta organului care a incheiat actul contestat, prescriptia, autoritatea de lucru judecat etc.

Pentru exceptiile de procedura si exceptiile de fond, plangerea prealabila poate fi respinsa ca:

- tardiva, in situatia in care aceasta a fost depusa peste termenul prevazut de lege;

- fiind depusa de o persoana lipsita de calitatea de a contesta, in situatia in care aceasta este formulata de o persoana fizica sau juridica lipsita de calitate procesuala;

- fiind depusa de o persoana lipsita de capacitate de exercitiu, potrivit legii;

- lipsita de interes, in situatia in care contestatorul nu demonstreaza ca a fost lezat in dreptul sau interesul sau legitim;

- prematur formulata, in situatia in care masurile sau sumele contestate nu sunt stabilite cu titlu definitiv in sarcina acestuia.

Organul de solutionare competent poate suspenda, prin decizie motivata, solutionarea cauzei atunci cand organul care a efectuat controlul financiar a sesizat organele in drept cu privire la existenta indiciilor savarsirii unei infractiuni a carei constatare ar avea o inraurire hotaratoare asupra solutiei ce urmeaza sa fie data in procedura administrativa.

Prin decizie, plangerea prealabila va putea fi admisa in totalitate sau in parte ori respinsa.

In cazul admiterii se va decide, dupa caz, anularea totala sau partiala a actului atacat, situatie in care urmeaza sa se incheie un nou proces- verbal de control financiar care va avea in vedere strict considerentele deciziei de solutionare.

Plangerea prealabila poate fi respinsa, dupa caz, ca: neintemeiata, nemotivata, fiind fara obiect, aceste solutii nefiind prevazute limitativ.

Decizia privind solutionarea plangerii prealabile se comunica contestatorului in conditiile prevazute de Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala si poate fi  atacata de catre contestator, la instanta judecatoreasca de contencios administrativ competenta, in conditiile legii.

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
plangere control Garda Financiara


Data aparitiei: 24 August 2010

Votati articolul "Noile norme metodologice privind plangerile impotriva proceselor-verbale de control ale Garzii Financiare":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri





Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil Sef [Model]

    • Fisa de post a contabilului sef defineste responsabilitatile si asteptarile asociate acestui rol important. Aceasta pozitie necesita nu doar cunostinte solide in domeniul contabilitatii, ci si abilitati de leadership si capacitatea de a se adapta cu succes intr-un mediu financiar in continua schimbare. In plus, contabilul sef este adesea implicat in procesul decizional al organizatiei, oferind analize si interpretari financiare care sustin obiectivele generale ale afacerii....» citeste mai departe aici

  • Casele de marcat devin obligatorii si la automatele comerciale: Fiscul va incepe sa dea amenzi de la 1 octombrie

    • Operatorii economici care desfasoara livrari de bunuri sau prestari de servicii prin intermediul automatelor comerciale si care nu au instalate case de marcat vor fi sanctionati cu o amenda intre 8.000 si 10.000 de lei. Sanctiunea se aplica incepand cu 1 octombrie 2024. In plus, ANAF va confisca sumele nejustificate si va suspenda activitatea operatorului economic la unitatea de vanzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor. Prin interm...» citeste mai departe aici

  • Majorare de capital social: studiu de caz privind monografia contabila

    • Potrivit art 210 din Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (1) Capitalul social se poate mari prin emisiunea de actiuni noi sau prin majorarea valorii din nominale a actiunilor existente in schimbul unor noi aporturi in numerar si/sau in natura. (2) ...» citeste mai departe aici

  • Recuperarea pierderilor fiscale: ce prevede art. 31 din Codul Fiscal si un studiu de caz practic

    • Legislatia clarifica modalitatile prin care companiile care au functionat initial ca microintreprinderi si au trecut apoi la sistemul de impozitare pe profit pot sa recupereze pierderile fiscale. In nota de fundamentare a OUG nr. 115/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publice, pentru consolidare fiscala, combaterea evaziunii fiscale, pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru prorogarea unor termene, s-au cuprins unele prev...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X