Taxa auto 2011 va include si motorizarile Euro5 si se anunta usturatoare pentru masinile vechi
Cifrele propuse de cei de la Ministerul Mediului urmeaza a fi supuse aprobarii in Guvern. Fata de 2010, modificarea principala consta in taxarea masinilor Euro 5.
Noua formula de calcul pentru taxa auto 2011 este practic definitivata, la construirea ei contribuind Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile, Registrul Auto, Fondul de Mediu si Ministerul de Finante.
Euro 5
In cazul standardului Euro 5, valorile incep de la 95 de euro pentru motoarele cu cilindree mica si ajung la 2.200 de euro pentru motoarele mari.
Pentru o Dacia Logan 1,2 16V (motorizare Euro5, emisi CO2 de 135 g/km), taxa auto pentru 2011 va fi in jur de 136 de euro.
Euro 4
Taxa creste fata de cea actuala, in cazul motoarelor mici ajungand la 438 de euro. Pentru motoarele de 2.000 de cm cubi, taxa va fi de 2.120 de euro, adica dublu fata de cea in vigoare. Motorizarile de lux vor costa la prima inmatriculare nu mai putin de 7.660 euro.
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Euro 3
Pentru acest standard, taxa porneste de la 1.095 de euro in cazul motoarelor mici.
De la Euro 2 in jos taxele vor fi intr-adevar usturatoare. Taxa poate ajunge pana la 33.000 de euro. Pentru importul de masini rulate cu standard Euro 2 sau sub, taxa va depasi deseori valoarea masinii.