Contabilul.ro
Un proiect editorial marca Rentrop&Straton -
Liderul informatiilor specializate din Romania
Contabilul.ro

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Declaratii si formulare

Instructiuni pentru completarea si depunerea formularului D112

Data actualizarii: 14 Februarie 2011
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ANAFinstructiunicompletareformulardeclaratie electronica

Informam contribuabilii care au calitatea de angajatori sau entitati asimilate angajatorilor si care au obligatia, potrivit legii, sa depuna „Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate” ca, in vederea primirii la ghiseu si prelucrarii declaratiei de catre organul fiscal competent, trebuie sa aiba in vedere urmatoarele aspecte:

1. Depunerea declaratiei la organul fiscal competent se face in format hartie, semnat si stampilat, conform legii, insotit de declaratia in format electronic, pe suport CD.

2. Declaratia in format electronic, pe suport CD trebuie sa cuprinda:
- Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate;
- Anexa 1.1 „Anexa angajator”
- Anexa 1.2 „Anexa asigurat” (se completeaza cate o anexa 1.2 pentru fiecare asigurat).

3. Formularul D112 in format hartie trebuie sa aiba inscrise: codul de identificare fiscala, datele de identificare ale contribuabilului, potrivit formularului, precum si semnatura si stampila.

Important! In cazul in care in urma verificarii formularului de catre organul fiscal, codul de identificare fiscala nu corespunde cu cel din baza de date “Registrul contribuabililor”, declaratia se respinge.

4. Se vizualizeaza formatul electronic al declaratiei, cu ajutorul aplicatiei informatice si daca din motive tehnice, formatul electronic al declaratiei nu poate fi vizualizat, suportul CD se inapoiaza contribuabilului urmand ca, in termen de 3 zile, acesta sa prezinte formatul electronic al declaratiei intr-o forma care sa poata fi prelucrata.

5. Se verifica formatul electronic al declaratiei si daca se identifica erori de structura a fisierului sau existenta unor date incorecte, pe ecran vor fi afisate mesaje de eroare iar programul nu va permite prelucrarea declaratiei. Si in acest caz, in termen de 3 zile, contribuabilul trebuie sa prezinte organului fiscal formatul electronic al declaratiei, fara erori.

6. Sunt verificate informatiile inscrise in formatul electronic al declaratiei cu cele inscrise in formatul hartie prezentat si, daca aceste informatii prezinta diferente, declaratia se respinge.

Organul fiscal atribuie declaratiei un numar unic de inregistrare care se genereaza automat prin aplicatia informatica si inscrie acest numar, precum si data depunerii atat pe exemplarele declaratiei, cat si intr-un registru special deschis la unitatea fiscala.

Numarul unic de inregistrare se atribuie chiar daca declaratia prezinta erori (este incompleta, nu exista suportul CD la dosar, formatul electronic nu a putut fi prelucrat).  In situatia in care formatul electronic al declaratiei nu a fost prelucrat, contribuabilul trebuie sa prezinte, in termen de 3 zile de la inregistrarea formatului hartie al declaratiei cu urmatoarele:
- copia formularului 112 in format hartie, pe care a fost inscris, de organul fiscal, numarul de inregistrare si data depunerii.
- declaratia in format electronic, intr-o forma care poate fi prelucrata sau, dupa caz corectata, care cuprinde cele 3 anexe: Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, Anexa 1.1 „Anexa angajator”, Anexa 1.2 „Anexa asigurat” - cate o anexa completata pentru fiecare asigurat .  

In cazul in care declaratia anterioara a fost acceptata (s-a generat fisierul .pdf cu numarul si data inregistrarii declaratiei si a fost sau urmeaza sa fie transmisa la nivel central prin procedura de upload), noua declaratie va primi un alt numar si o alta data de inregistrare intrucat procedura de incarcare a fisierului pe serverul ANAF (upload)  va procesa doar prima declaratie depusa, celelalte fiind rejectate si nu se vor incarca in baza de date centrala. (Sursa: Directia Generala a Finantelor Publice Valcea)

Informatii de top de la expertii PortalContabilitate.ro

- cel mai cunoscut site de consultanta fiscal-contabila din Romania -

Vrei sa vezi si tu TOATE Explicatiile, Intrebarile si Raspunsurile + Noutatile din lege?

Este foarte simplu! TESTEAZA GRATUIT - Completeaza formularul de mai jos:

- Vei gasi Legislatie la zi + Consultanta detaliata de la experti

Sunt de acord cu termenii si conditiile site-ului!
Conform cerintelor Regulamentului UE 679/2016 sunt de acord ca SC Rentrop & Straton S.R.L. sa colecteze si sa prelucreze datele din formular in scopuri comerciale.





Articole Similare




Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"Modificari privind raportarea SAF-T. Noutati privind D406 + 7 Studii de caz"


X