email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Proiect MFP privind organismele de plasament colectiv in valori mobiliare si societatile de administrare a investitiilor

C.N.V.M.O.P.C.V.MS.A.I.

La nivel comunitar, incepand cu data de 01.07.2011, activitatea S.A.I. si a O.P.C.V.M. va fi reglementata de prevederile Directivei 2009/65/CE de coordonare a actelor cu putere de lege si a actelor administrative privind organismele de plasament colectiv in valori mobiliare, de prevederile Directivei 2010/43/UE si ale Directivei 2010/44/UE emise in aplicarea Directivei 2009/65/CE, precum si de o serie de regulamente ale Comisiei Europene si standarde tehnice de reglementare emise de Autoritatea Europeana pentru Piete si Valori Mobiliare (ESMA).

Principalele concepte noi introduse de prezentul proiect de lege sunt urmatoarele:

A. Introducerea unui pasaport functional al S.A.I. care sa permita acesteia sa ofere servicii de administrare a portofoliului colectiv pentru O.P.C.V.M.-uri situate in alt stat membru decat statul membru de origine al S.A.I.

Prezentul proiect de lege permite ca S.A.I, persoane juridice romane, sa poata desfasura activitatile si serviciile pentru care au primit autorizatie de la C.N.V.M., in alt stat membru, fie prin infiintarea unei sucursale, fie in mod direct, in temeiul liberei circulatii a serviciilor, fara a fi impuse cerinte suplimentare din partea autoritatii competente a statului membru gazda.

Desfasurarea de activitati si servicii in alt stat membru este conditionata de transmiterea la C.N.V.M. a unei notificari in acest sens, insotita de o serie de documente relevante.

S.A.I. din Romania care desfasoara activitati pe teritoriul unui alt stat membru are obligatia de a respecta regulile de conduita stabilite de autoritatea competenta din statul membru gazda, in timp ce desfasurarea de activitati in mod direct, in temeiul liberei circulatii, implica respectarea regulilor de conduita stabilite de C.N.V.M.

Prezentul proiect de lege introduce posibilitatea ca o S.A.I. din Romania sa poata administra O.P.C.V.M.-uri situate in alte state membre, caz in care documentatia trebuie completata cu un atestat care sa certifice ca S.A.I a primit autorizatie in conformitate cu legislatia nationala prin care au fost transpuse prevederile Directivei 2009/65/CE, precum si o descriere a domeniului de aplicare al autorizatiei S.A.I. si detalii cu privire la orice restrictii ale tipurilor de O.P.C.V.M.-uri pe care S.A.I. este autorizata sa le administreze.

In aceasta situatie, S.A.I. are obligatia sa respecte normele statului membru de origine al O.P.C.V.M.-ului referitoare la constituirea si functionarea acestuia si legislatia pietei de capital din Romania in ceea ce priveste organizarea si regulile prudentiale aplicabile unei S.A.I.

Prezentul proiect de lege include prevederi si reguli similare in situatia in care o S.A.I. dintr-un alt stat membru intentioneaza sa presteze servicii si activitati pe teritoriul Romaniei, accentul fiind pus pe situatia in care S.A.I. din alte state membre administreaza O.P.C.V.M.-uri autorizate de C.N.V.M.

B. Fuziunea O.P.C.V.M.-urilor

Proiectul de act normativ introduce posibilitatea realizarii fuziunilor nationale sau transfrontaliere dintre O.P.C.V.M.-uri.

Obligatia de autorizare prealabila a fuziunilor O.P.C.V.M. revine C.N.V.M., in situatia in care aceasta este autoritatea competenta a statului membru de origine al O.P.C.V.M.-ului absorbit. Fuziunile O.P.C.V.M. sunt permise indiferent de modalitatea de constituire a acestora (fonduri deschise de investitii, infiintate prin contract de societate civila sau societati de investitii, infiintate prin act constitutiv).

Modalitatile de fuziune sunt cele prevazute in proiectul de act normativ (fuziunea prin absorbtie si fuziunea prin contopire), modalitati de fuziune care sunt recunoscute si de Legea nr.31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Detinatorii de titluri de participare emise atat de O.P.C.V.M.-ul absorbit, cat si de O.P.C.V.M. -ul absorbant trebuie informati in mod corespunzator in legatura cu fuziunea propusa, astfel incat sa nu fie prejudiciate interesele lor.

C. Structurile de tip master/feeder

Un element de noutate instituit prin prezentul proiect de lege este reprezentat de posibilitatea autorizarii si functionarii structurilor de tip master/ feeder. Astfel, un O.P.C.V.M. sau un compartiment de investitii al acestuia poate fi autorizat sa investeasca cel putin 85 % din activele sale in titluri de participare emise de un alt O.P.C.V.M. sau de un compartiment de investitii al acestuia care reprezinta O.P.C.V.M.-ul de tip master.

Pentru a asigura acelasi nivel de protectie a investitorilor ca si cel din cadrul Uniunii Europene, proiectul de lege permite functionarea structurilor de tip master/feeder atat in situatia in care O.P.C.V.M. de tip master si O.P.C.V.M de tip feeder sunt stabilite in Romania, cat si in situatia in care doar unul dintre ele este stabilit in Romania.

In vederea protejarii intereselor investitorilor unui O.P.C.V.M. de tip feeder, investitiile acestuia in O.P.C.V.M. de tip master trebuie supuse in prealabil autorizarii C.N.V.M., in situatia in care C.N.V.M. este autoritatea competenta a statului membru de origine al O.P.C.V.M. de tip feeder.

Pentru ca O.P.C.V.M.-ul de tip feeder sa indeplineasca cerintele stabilite de proiectul de lege, intre O.P.C.V.M.-ul de tip feeder si O.P.C.V.M.-ul de tip master trebuie incheiat un acord sau, daca O.P.C.V.M.-urile sunt administrate de aceeasi S.A.I., acesta poate fi inlocuit cu reguli interne de conduita.

D. Informatiile cheie destinate investitorilor

Prezentul proiect de lege inlocuieste prospectul simplificat prevazut de reglementarile in vigoare cu documentul intitulat „Informatii cheie destinate investitorilor” care trebuie intocmit pentru fiecare O.P.C.V.M.

Informatiile cheie destinate investitorilor trebuie sa cuprinda informatii adecvate cu privire la caracteristicile esentiale ale O.P.C.V.M, care trebuie furnizate investitorilor astfel incat acestia sa fie in masura sa inteleaga natura si riscurile O.P.C.V.M. si sa poata lua decizii de investitii in cunostinta de cauza.

Informatiile cheie destinate investitorilor trebuie utilizate fara a fi adaptate sau completate, cu exceptia traducerilor, in toate statele membre in care O.P.C.V.M.-ul a notificat distribuirea titlurilor sale de participare.

S.A.I. si intermediarii au obligatia sa furnizeze investitorilor informatii cheie destinate investitorilor in timp util si inainte de data propusa pentru subscrierea de titluri de participare ale O.P.C.V.M.

E. Simplificarea procedurii de notificare

Conform proiectului de act normativ, O.P.C.V.M.-urile autorizate in alte state membre vor putea distribui titluri de participare pe teritoriul Romaniei in baza unei proceduri de notificare imbunatatite dintre autoritatea competenta a statului membru de origine al O.P.C.V.M. si C.N.V.M.

In urma transmiterii dosarului complet de catre autoritatea competenta a statului membru de origine al O.P.C.V.M., C.N.V.M. nu poate sa se opuna accesului pe piata din Romania a O.P.C.V.M-ului respectiv sau sa conteste autorizatia acordata O.P.C.V.M. de catre autoritatea competenta a statului membru de origine al acestuia.

Proiectul de lege introduce un schimb de informatii electronic intre autoritatile competente cu privire la dosarul de notificare, documentele putand fi transmise si arhivate electronic. In acest sens, O.P.C.V.M. din alte state membre trebuie sa actualizeze orice documente si traduceri, sa notifice C.N.V.M. cu privire la orice modificari si sa indice unde pot fi obtinute aceste documente in varianta electronica.

In proiectul de act normativ sunt incluse prevederi similare celor mentionate mai sus referitoare la distributia de titluri de participare ale O.P.C.V.M.-urilor autorizate de C.N.V.M. pe teritoriul altor state membre.

F. Imbunatatirea mecanismelor de cooperare intre autoritatile de supraveghere nationale

In baza proiectului de act normativ, C.N.V.M. va coopera cu autoritatile competente din alte state membre pentru indeplinirea atributiilor care le revin in temeiul Directivei 2009/65/CE si pentru exercitarea competentelor care le sunt conferite de Directiva 2009/65/CE sau de legislatia nationala.

De asemenea, un accent deosebit se pune si pe cooperarea cu Autoritatea Europeana pentru Piete si Valori Mobiliare (ESMA).

Delimitarea si intarirea puterilor de supraveghere ale autoritatilor competente este cu atat mai importanta si necesara cu cat S.A.I.-uri din state membre pot administra O.P.C.V.M.-uri autorizate in alte state membre.

Astfel, in situatia in care C.N.V.M. este autoritatea competenta a statului membru de origine al S.A.I, C.N.V.M. va notifica, fara intarziere, autoritatile competente ale statului membru de origine al O.P.C.V.M cu privire la orice probleme identificate la nivelul S.A.I. care ar putea afecta in mod semnificativ capacitatea acesteia de a-si indeplini in mod adecvat obligatiile referitoare la O.P.C.V.M.

In situatia in care C.N.V.M. este autoritatea competenta a statului membru de origine al O.P.C.V.M, C.N.V.M. notifica fara intarziere autoritatile competente ale statului membru de origine al S.A.I cu privire la orice probleme identificate la nivelul O.P.C.V.M care ar putea afecta in mod semnificativ capacitatea S.A.I de a-si indeplini in mod adecvat obligatiile.

Click aici pentru a citi integral Proiectul de lege

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
C.N.V.M.O.P.C.V.MS.A.I.


Data aparitiei: 31 Martie 2011

Votati articolul "Proiect MFP privind organismele de plasament colectiv in valori mobiliare si societatile de administrare a investitiilor":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X