De la data de 25 iulie, depunerea declaratiei 112 privind plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta angajatilor asigurati se va face doar online. Pentru aceasta, toti angajatorii sunt obligati sa achizitioneze un certificat digital pentru a putea depune aceste declaratii.
Obtinerea certificatului digital calificat pentru semnatura electronica este posibila prin intermediul unuia dintre cei trei furnizori de certificare acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica. Pentru transmiterea in deplina siguranta a datelor, certificatul trebuie sa fie confirmat de firma care l-a eliberat.
Odata indeplinita aceasta etapa, se va completa documentul de confirmare si se va aplica semnatura digitala in casuta Semnatura utilizator, iar fisierul se trimite prin e-mail catre firma care a eliberat certificatul digital, aceasta urmand sa verifice datele din documentul primit pentru a valida semnatura trimisa de angajator.
Documentul de confirmare va fi ulterior folosit pentru inregistrarea pe site-ul ANAF in meniul Depunere declaratii, modulul inregistrare certificate calificate. Dupa transmiterea documentului, vor trebui furnizate urmatoarele informatii: codul unic de identificare al contribuabilului (adica operatorul economic pentru care veti transmite declaratiile fiscale), denumirea contribuabilului si adresa contribuabilului. Dupa transmiterea acestor informatii, se obtine formularul 150 "Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat".
In vederea utilizarii serviciului "Depunere declaratii on-line", ulterior obtinerii formularului 150 contribuabilii vor depune la orice unitate fiscala din subordinea ANAF formularul 150 listat, semnat si stampilat de contribuabilul pentru care se depun declaratiile fiscale, documentul de identitate al titularului certificatului calificat, in original si copie, precum si documentul in original si copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat, de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor sau Statutul societatii comerciale), alaturi de documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil, in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.
In urma depunerii documentatiei, contribuabilii primesc o confirmare pe adresa de e-mail mentionata in formularul 150 pentru utilizarea serviciului Depunere declaratii on-line. Ulterior, se acceseaza website-ul ANAF, de la adresa www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice, categoria Descarcare declaratii, parcurgand etapele prezentate in ghidul Instructiuni de utilizare a serviciului de depunere a declaratiilor on-line, publicat pe website-ul institutiei.
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Balanta de verificare de la A la Z Analize corelatii studii de caz
Nedepunerea sau depunerea cu intarziere a formularului 112 constituie contraventie si se sanctioneaza potrivit prevederilor art. 219 din Codul de Procedura Fiscala cu amenda de la 500 la 1.000 lei pentru persoanele fizice si de la 1.000 la 5.000 lei pentru persoanele juridice.