email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Depunerea formularului 112 se va face doar online incepand cu 25 iulie

formularul 112depunere onlineobligatii declarative

De la data de 25 iulie, depunerea declaratiei 112 privind plata contributiilor sociale, a impozitului pe venit si evidenta angajatilor asigurati se va face doar online. Pentru aceasta, toti angajatorii sunt obligati sa achizitioneze un certificat digital pentru a putea depune aceste declaratii.

Obtinerea certificatului digital calificat pentru semnatura electronica este posibila prin intermediul unuia dintre cei trei furnizori de certificare acreditati in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica. Pentru transmiterea in deplina siguranta a datelor, certificatul trebuie sa fie confirmat de firma care l-a eliberat.

Odata indeplinita aceasta etapa, se va completa documentul de confirmare si se va aplica semnatura digitala in casuta Semnatura utilizator, iar fisierul se trimite prin e-mail catre firma care a eliberat certificatul digital, aceasta urmand sa verifice datele din documentul primit pentru a valida semnatura trimisa de angajator.

Documentul de confirmare va fi ulterior folosit pentru inregistrarea pe site-ul ANAF in meniul Depunere declaratii, modulul inregistrare certificate calificate. Dupa transmiterea documentului, vor trebui furnizate urmatoarele informatii: codul unic de identificare al contribuabilului (adica operatorul economic pentru care veti transmite declaratiile fiscale), denumirea contribuabilului si adresa contribuabilului. Dupa transmiterea acestor informatii, se obtine formularul 150 "Cerere pentru utilizarea unui certificat digital calificat".

In vederea utilizarii serviciului "Depunere declaratii on-line", ulterior obtinerii formularului 150  contribuabilii vor depune la orice unitate fiscala din subordinea ANAF formularul 150 listat, semnat si stampilat de contribuabilul pentru care se depun declaratiile fiscale, documentul de identitate al titularului certificatului calificat, in original si copie, precum si documentul in original si copie, care atesta calitatea titularului certificatului calificat, de reprezentant legal al contribuabilului (acest document poate fi Hotararea Adunarii Generale a Actionarilor sau Statutul societatii comerciale), alaturi de documentul de imputernicire, autentificat de notarul public, din care rezulta dreptul titularului certificatului calificat de a semna declaratiile fiscale pentru contribuabil, in situatia in care titularul certificatului calificat nu are calitatea de reprezentant legal al contribuabilului reprezentat.

In urma depunerii documentatiei, contribuabilii primesc o confirmare pe adresa de e-mail mentionata in formularul 150 pentru utilizarea serviciului Depunere declaratii on-line. Ulterior, se acceseaza website-ul ANAF, de la adresa www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice, categoria Descarcare declaratii, parcurgand etapele prezentate in ghidul Instructiuni de utilizare a serviciului de depunere a declaratiilor on-line, publicat pe website-ul institutiei.

Nedepunerea sau depunerea cu intarziere a formularului 112 constituie contraventie si se sanctioneaza potrivit prevederilor art. 219 din Codul de Procedura Fiscala cu amenda de la 500 la 1.000 lei pentru persoanele fizice si de la 1.000 la 5.000 lei pentru persoanele juridice.

de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
formularul 112depunere onlineobligatii declarative


Data aparitiei: 13 Iulie 2011

Votati articolul "Depunerea formularului 112 se va face doar online incepand cu 25 iulie":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X