Ministerul Finantelor a publicat Proiectul de ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) pentru modificarea Anexei nr. 1 la Ordinul presedintelui ANAF nr. 2.112/2010 pentru aprobarea Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare.
Prin dispozitiile art. XIII din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 54/2010 a fost modificat art. 17 din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, a fost introdusa obligatia ca, la inmatricularea societatii comerciale si la schimbarea sediului social sa fie prezentate oficiului registrului comertului:
a) documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social inregistrat la organul fiscal din cadrul ANAF in a carui circumscriptie se situeaza imobilul cu destinatie de sediu social;
b) un certificat emis de organul fiscal prevazut la lit. a), care certifica faptul ca pentru imobilul cu destinatie de sediu social nu a fost inregistrat un alt document ce atesta cedarea dreptului de folosinta asupra aceluiasi imobil, cu titlu oneros sau gratuit, ori existenta altor contracte prin care s-a cedat dreptul de folosinta asupra aceluiasi imobil, dupa caz.
Pentru aplicarea acestor dispozitii legale, a fost aprobat Ordinul presedintelui ANAF nr. 2112/2010 pentru aprobarea Procedurii de solicitare si eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social si de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatia de sediu social, precum si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 443, din 1 iulie 2010.

Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2025

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Potrivit procedurii aprobate prin acest ordin, termenul de solutionare a "Cererii de inregistrare a documentului care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social si de eliberare a certificatului pentru spatiul cu destinatie de sediu social" este de 5 zile lucratoare de la data inregistrarii la organul fiscal competent a cererii insotita de documentatia completa.
Avand in vedere sarcinile stabilite prin sedinta Guvernului din 26 octombrie 2011, in scopul imbunatatirii serviciilor furnizate de organele fiscale, al simplificarii si debirocratizarii procedurilor de administrare fiscala si pentru a se asigura posibilitatea pregatirii documentatiei necesare la inmatricularea societatilor comerciale sau la schimbarea sediului social al acestora, se propune reducerea termenului de solutionare a acestor cereri la 2 zile lucratoare.