email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Cazierul Fiscal se modifica

OG nr.25/201cazierul fiscalANAFformular 508


Agentia Nationala de Administrare Fiscala a elaborat urmatorul proiect de act normativ: Proiect de ordin pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.2696/ 2011 privind aprobarea modelului si continutului formularisticii necesare pentru solicitarea si comunicarea datelor inscrise in cazierul fiscal, modul de organizare, gestionare si acces la informatiile din cazierul fiscal

Prin Ordonanta Guvernului nr.25/2011 pentru modificarea art.7 din Ordonanta Guvernului nr.75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, au fost aduse modificari ce vizeaza conditiile de scoatere din evidenta cazierului a datelor sau faptelor inscrise in bazele de date privind cazierul fiscal gestionate de organele fiscale, prin circumstantierea acestor conditii in functie de natura faptelor inscrise.

Pentru aplicarea unitara a acestor modificari a fost aprobat Ordinul ministrului finantelor publice nr.2696/2011 privind aprobarea modelului si continutului formularisticii necesare pentru solicitarea si comunicarea datelor inscrise in cazierul fiscal, modul de organizare, gestionare si acces la informatiile din cazierul fiscal.

Prin Legea nr.113/2012 privind aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 25/2011 pentru modificarea art. 7 din Ordonanta Guvernului nr. 75/2001 privind organizarea si functionarea cazierului fiscal, a fost reglementata scoaterea din evidenta cazierului fiscal al reprezentantului legal al persoanei juridice inactive a mentiunii privind inactivitatea fiscala, in situatia in care persoana juridica inactiva este radiata din Registrul contribuabililor.

Astfel, potrivit noilor prevederi legale, inactivitatea fiscala inscrisa in cazierul fiscal al reprezentantului legal al unei persoane juridice aflate in inactivitate fiscala si radiata se scoate din evidenta la data implinirii unui termen de un an de la data radierii persoanei juridice.

Avand in vedere aceste modificari legislative, este necesara modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr.2696/2011 privind aprobarea modelului si continutului formularisticii necesare pentru solicitarea si comunicarea datelor inscrise in cazierul fiscal, modul de organizare, gestionare si acces la informatiile din cazierul fiscal.

Modificarile propuse vizeaza:

a)      completarea Procedurii de inscriere si actualizare a datelor din cazierul fiscal cu dispozitii  speciale privind scoaterea din evidenta cazierului fiscal a informatiilor privind inactivitatea fiscala;

b)      modificarea formularului 508 "Fisa de actualizare a inscrierilor in cazierul fiscal privind inactivitatea fiscala".

            Proiectele de acte normative, initiate de ANAF, sunt facute publice pe site-ul institutiei la adresa www.anaf.ro, domeniul Legislatie/ Transparenta decizionala. De asemenea, acestea pot fi consultate la Directia de Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media din cadrul ANAF, cu sediul in str. Apolodor nr.17, sector 5, Bucuresti.

Eventualele sugestii, propuneri sau opinii referitoare la acest proiect de act normativ pot fi transmise in scris la Directia de Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media - cu mentiunea "Conf.Legii nr.52/2003", la urmatoarele adrese:

·   Prin scrisori la adresa postala: Agentia Nationala de Administrare Fiscala, str.Apolodor nr.17, sector 5 Bucuresti 050741 - la Directia de Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media;

·   Electronic la adresa de mail: relatiipublice.anaf@mfinante.ro

·   Prin fax la numarul: 021-319.98.57.

Pentru a avea acces la informatiile de presa privind aplicarea Legii nr.52/2003 privind transparenta decizionala in Agentia Nationala de Administrare Fiscala, se poate accesa domeniul Informatii / Comunicate si informatii de presa aflat pe site-ul institutiei.

de Mihaela Pascu

NOUTATI Contabile 2024

Manualul de Inventariere a fost actualizat cu Legea 296/2023 si OMFP 1447/2023!


 ATENTIE!

Acum exista reguli noi privind procedura de inventariere, introduse de:

  • Codul fiscal
  • OMFP 3067/2018
  • Legea 163/2018 care permite distribuirea de dividende pe parcursul anului
  • OMFP 3103/2017
  • Legea 296/2023 privind unele masuri fiscal-bugetare pentru asigurarea sustenabilitatii financiare a Romaniei pe termen lung
  • OMFP 1447/2023 pentru modificarea si completarea unor reglementari privind documentele financiar-contabile

  Explicatii complete gasiti in ghidul Manualul de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
OG nr.25/201cazierul fiscalANAFformular 508


Data aparitiei: 02 Octombrie 2012

Votati articolul "Cazierul Fiscal se modifica":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X