email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

In ce situatii codul de TVA se poate anula?

In ce situatii codul de TVA se poate anula?
controale tvainspectie fiscalaanulare cod tvasocietate inactiva

Inspectorii ANAF au demarat un numar simtitor crescut de controale pe teme de TVA, la inceput de an, fiindca legislatia s-a schimbat. Controalele pe TVA se desfasoara conform unor proceduri standardizate de inspectie fiscala si sunt parcurse anumite etape, de la comunicarea avizului de inspectie si terminand cu redactarea raportului de inspectie. 

Anularea codului de TVA - 7 situatii de avut in vedere

In acest sens, este util de reamintit ca anularea codului de TVA de catre organul fiscal competent se va efectua doar daca societatea se va afla in una din urmatoarele 7 situatii:

1. daca societatea ta este declarata inactiva;

2. daca asociatii / administratorii societatii tale sau chiar persoana impozabila au inscrise in cazierul fiscal infractiuni sau alte fapte prevazute la art. 4 alin. (4) lit. a) din OG nr. 39/2015 privind cazierul fiscal;

3. daca nu s-a depus niciun decont de TVA timp de 6 luni consecutive (pentru PJ cu perioada fiscala luna calendaristica) sau 2 trimestre consecutive (pentru PJ cu perioada fiscala trimestrul calendaristic);

4. daca in deconturile de TVA depuse pentru 6 luni consecutive, si pentru doua trimestre consecutive, nu au fost evidentiate achizitii / livrari de bunuri / servicii realizate in cursul acestor perioade de raportare;

5. daca societatea nu era obligata si nici nu avea dreptul sa solicite inregistrarea in scopuri de TVA;


6. daca societatea platitoare de TVA solicita scoaterea din evidenta entitatilor inregistrate in scopuri de TVA pentru a aplica regimul special de scutire sau regimul special pentru agricultori;

7. daca societatea platitoare de TVA prezinta risc fiscal ridicat.

Daca societatea se afla in una din situatiile mentionate mai sus, iar organul fiscal a dispus anularea codului de TVA, atunci aveti obligatia sa depuneti ultimul decont de TVA (indiferent care este perioada ta fiscala) pana in data de 25 a lunii urmatoare celei in care a fost comunicata aceasta decizie de anulare a TVA.

Daca inactivitatea si reactivarea sunt declarate in acelasi an fiscal, cheltuielile respective se vor lua in considerare la calcul si la determinarea rezultatului fiscal, incepand cu trimestrul reactivarii.

Daca inactivitatea si reactivarea sunt declarate in ani fiscali diferiti, cheltuielile respective aferente perioadei de inactivitate din anul precedent celui in care se inregistreaza sunt luate in calcul la determinarea rezultatului fiscal, prin ajustarea rezultatului fiscal al anului la care se refera acestea.


Continutul a fost preluat din lucrarea "Controale fiscale pe TVA. Rambursare, documente justificative, exemple practice", care contine toate informatiile de care ai nevoie pentru a face fata cu brio oricarei inspectii fiscale, fara stres sau emotii.

Fii perfect protejat impotriva amenzilor inspectorilor ANAF aplicand intotdeauna legislatia de ultima ora! Descopera solutiile oferite de specialisti >>


de Alina Ilie

NOUTATI Contabile 2024

Sinteza noutatilor Contabile din 2024:


• Aplicarea sistemului e-Factura
• Sistemul RO e-Transport
• Sistemul garantie-returnare (RetuRO)
• Raportarea SAF-T
• Managementul stocurilor – implicatii fiscale si raportarea in SAF-T
• Prelucrare stocuri in sistem lohn

Descopera TOATE noutatile contabile in Ghidul practic al contabilitatii in 2024. Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete.

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
controale tvainspectie fiscalaanulare cod tvasocietate inactiva


Data aparitiei: 05 Aprilie 2023
Ultima actualizare: 08 Mai 2023

Votati articolul "In ce situatii codul de TVA se poate anula?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Fisa Postului pentru Contabil [Model]

    • Fisa postului pentru contabil ofera o imagine detaliata a atributiilor, competentelor si asteptarilor pe care angajatorul le are fata de persoana care ocupa aceasta pozitie importanta. Contabilul este responsabil de monitorizarea si inregistrarea precisa a tuturor aspectelor financiare ale unei companii.    Pentru a clarifica si a defini responsabilitatile si asteptarile asociate cu aceasta functie, este esential sa se elaboreze fisa po...» citeste mai departe aici

  • Prestari de servicii catre persoane juridice. Obligatii privind casa de marcat

    • Numeroase companii livreaza bunuri sau presteaza servicii exclusiv catre persoane juridice. In aceasta situatie nu sunt obligate sa achizitioneze casa de marcat, chiar daca sunt cazuri de incasare in numerar. Veti observa din exemplul de mai jos ca si in situatia incasarii cash de la persoane fizice, pentru anumite vanzari/prestari de servicii ocazionale (intamplatoare), societatea nu este obligata sa se doteze cu aparat de marcat electronic fiscal. Prestari de ser...» citeste mai departe aici

  • e-Transport: OUG 43/2024 extinde lista contribuabililor obligati sa faca raportari privind transportul international de bunuri

    • Va reamintim ca OUG 43/2024 pentru modificarea si completarea unor acte normative a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 409 din 30 aprilie 2024. e-Transport: se extinde lista contribuabililor obligati sa faca raportari privind transportul international de bunuri Responsabilitatea de a declara in Sistemul RO e-Transport datele despre transportul international de bunuri revine si acestor utilizatori: - prestatorului de ser...» citeste mai departe aici

  • Ce trebuie sa stii despre lista de inventariere

    • Documentele care stau la baza inregistrarilor in contabilitate pot dobandi calitatea de document justificativ numai in conditiile in care furnizeaza toate informatiile prevazute de normele legale in vigoare. Documentele justificative care stau la baza inregistrarilor in contabilitate angajeaza raspunderea persoanelor care le-au intocmit, vizat si aprobat, precum si a celor care le-au inregistrat in contabilitate. Lista de inventariere: intocmire si arhivare ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X