Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

ContaUtil: Aflati noile prevederi legislative privind numarul de evidenta a platii

Taxe si Impozitenumar de evidenta a platiiplata a obligatiilor fiscaleOG nr. 50/2013


Va informam ca in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 646/2013, a fost publicat Ordinul viceprim-ministrului, ministrul Finantelor Publice nr. 1.711/2013 privind modificarea si completarea Instructiunilor de completare a numarului de evidenta a platii, aprobate prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 1.870/2004.

Prezentam cele mai importante modificari referitoare la completarea numarului de evidenta a platii reglementate prin actul normativ mentionat.

Numarul de evidenta a platii in cazul unei obligatii fiscale stabilite suplimentar prin decizie de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite prin inspectia fiscala, in cazul unei amenzi de orice fel stabilite potrivit legii prin documentul de constatare a acesteia, in cazul sumelor inscrise in deciziile privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule, precum si in cazul unei obligatii fiscale inscrise in deciziile de amanare la plata a obligatiilor fiscale, emise in temeiul prevederilor art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2013, se obtine de catre contribuabili astfel:

- prin accesarea programului de asistenta pentru formarea numarului de evidenta a platii, caz in care programul afiseaza o fereastra in care contribuabilul selecteaza unul din cele patru documente fiscale mentionate mai sus, pentru care doreste sa efectueze plata si completeaza numarul si data emiterii acestui document. Ulterior, alege tipul obligatiei fiscale pe care doreste sa o achite si apoi categoria de obligatie fiscala, respectiv debit, dobanda sau penalitate de intarziere;

- prin inscrierea numarului de evidenta a platii mentionat in decizia de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare stabilite de inspectia fiscala, in decizia privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule, in decizia de amanare la plata a obligatiilor fiscale, emisa in temeiul prevederilor art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2013;

- prin solicitarea numarului de evidenta a platii la organul fiscal competent.

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii

Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2018

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri in 2018

Vezi detalii




Pin exceptie de la prevederile art. II alin. (1) din Ordinul viceprim-ministrului, ministrul Finantelor Publice nr. 1.485/2012 privind modificarea si completarea Instructiunilor de completare a numarului de evidenta a platii, aprobate prin Ordinul ministrului Finantelor nr. 1870/2004, dispozitiile acestui act normativ se aplica in mod corespunzator si pentru contribuabilii care aleg sa plateasca o obligatie fiscala cuprinsa intr-o decizie de amanare la plata a obligatiilor fiscala, emisa in temeiul prevederilor art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2013.

Numarul de evidenta a platii format se inscrie de catre contribuabil in ordinul de plata la rubrica "Numar de evidenta a platii" sau se comunica de catre contribuabil unitatii Trezoreriei Statului in vederea inscrierii in chitanta pentru incasarea de impozite, taxe si contributii la rubrica "Numar de evidenta a platii", in cazul platilor in numerar efectuate la ghiseele unitatilor Trezoreriei Statului.

Pentru documentele de plata, altele decat ordine de plata sau chitanta pentru incasarea de impozite, taxe si contributii, numarul de evidenta a platii se inscrie de contribuabil la rubrica "Explicatii".

Reamintim ca prevederile referitoare la numarul de evidenta a platii se aplica pentru obligatii fiscale stabilite suplimentar prin decizie de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite prin inspectia fiscala, pentru amenzi de orice fel stabilite potrivit legii prin documentul de constatare a acesteia, pentru sume inscrise in deciziile privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule, precum si in cazul unei obligatii fiscale inscrise in deciziile de amanare la plata a obligatiilor fiscale, emise in temeiul prevederilor art. V din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 50/2013.

Programul de asistenta cu ajutorul caruia este generat numarul de evidenta a platii este pus la dispozitia contribuabililor pe website-ul ANAF, la adresa www.anaf.ro, sectiunea Asistenta contribuabili, meniul Formulare si programe utile, submeniul Programe utile.

Sursa: DGFP Valcea


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Taxe si Impozitenumar de evidenta a platiiplata a obligatiilor fiscaleOG nr. 50/2013

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 23 Octombrie 2013


Votati articolul "ContaUtil: Aflati noile prevederi legislative privind numarul de evidenta a platii":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Ce documente justificative pot folosi in contabilitatea - partida simpla ?

Intrebare: Buna seara! Sunt asistent in brokeraj asigurari PFA , mi se retin impozitul 10% si sanatatea 5,5% la sursa , cum si cu ce documente justificative pot opera in registrul de incasari si plati venitul meu ?
Daca operez cu factura ce sume scriu - venitul brut din care scad impozitul si sanatatea ?(Din ceea ce am citit serviciile prestate de mine fiind in asigurari nu sunt obligata sa emit facturi)
Sanatatea cu ce document dovedesc ca a fost platita (ca cheltuiala) de catre platitorul de venit ?
Societatea de brokeraj cu care am contract de mandat (prin natura sa activitatea pe care o prestez nu poate fi facuta in mod independent ) imi trimite lunar un decont detaliat al comisionului meu pe care sunt trecute si retinerile (impozitul si sanatatea). Are acest decont valoare de document justificativ in contabilitate ?
Multumesc !

Raspuns: Sunteti persoana autorizata pentru asistenta in asigurari brokeraj. Faptul ca lucrati ca mandatat al...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 23 Octombrie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile