Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

Generarea numarului de evidenta a platii. Program de asistenta disponibil AICI

Taxe si Impozitenumarul de evidenta a platiiprogram asistentaANAFgenerare numar evidenta


Redam mai jos cele mai importante prevederi legate de completarea numarului de evidenta a platii, aprobate prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 1.870/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

Potrivit prevederilor Ordinului ministrului Finantelor Publice (OMFP) nr. 1.485/2012, incepand cu data de 16.11.2012, si pana la 31 decembrie 2013, sunt suspendate prevederile OMFP nr. 1.870/2004 pentru aprobarea Instructiunilor de completare a numarului de evidenta a platii, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.256 din 27 decembrie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

Prin exceptie de la cele de mai sus, pentru contribuabilii care aleg sa plateasca o obligatie fiscala stabilita de organele de inspectie fiscala, amenzi de orice fel stabilite potrivit legii, precum si timbrul de mediu pentru autovehicule, dispozitiile OMFP nr. 1.870/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator.

Procedura de obtinere

Numarul de evidenta a platii in cazul unei obligatii fiscale stabilite suplimentar prin decizie de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare de plata stabilite de inspectia fiscala, in cazul unei amenzi de orice fel stabilite potrivit legii prin documentul de constatare a acesteia, precum si in cazul sumelor inscrise in deciziile privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule, se obtine de catre contribuabil astfel:

a) prin accesarea programului de asistenta pentru formarea numarului de evidenta a platii.
Venituri si cheltuieli. Ghidul contabilului corect
Venituri si cheltuieli. Ghidul contabilului corect
Corespondenta detaliata a conturilor
Corespondenta detaliata a conturilor
Manualul Contabilului Incepator
Manualul Contabilului Incepator



In aceasta situatie, programul de asistenta afiseaza o fereastra in care contribuabilul selecteaza unul dintre cele doua documente fiscale pentru care doreste sa efectueze plata, respectiv decizie de impunere sau documentul prin care s-a stabilit amenda de orice fel potrivit legii si completeaza numarul si data emiterii acestui document. Ulterior, alege tipul obligatiei fiscale pe care doreste sa o achite si apoi categoria de obligatie fiscala, respectiv debit, dobanda sau penalitate de intarziere;

b) prin inscrierea numarului de evidenta a platii din decizia de impunere privind obligatiile fiscale suplimentare stabilite de inspectia fiscala, precum si din decizia privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule;

c) prin solicitarea numarului de evidenta a platii la organul fiscal competent.

Organul fiscal competent este:

- in cazul persoanelor juridice si al persoanelor fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere-organul fiscal la care persoana este inregistrata ca platitor de impozite si taxe;

- in cazul persoanelor fizice-organul fiscal in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal persoana fizica.


Mod de completare

Modul de completare a numarului de evidenta a platii pentru achitarea sumei cuprinse in Decizia privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule este urmatorul:

Prin accesarea programului de asistenta se afiseaza o fereastra in care contribuabilul selecteaza <> si completeaza data acestui document, de exemplu 010213. Dupa introducerea acestor date, programul de asistenta formeaza numarul de evidenta a platii, alcatuit astfel:

a) La rubrica <> se inscrie 26 - codul corespunzator documentului reprezentand decizie privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule.

b) La rubrica <> se inscrie codul corespunzator obligatiei bugetare reprezentand <>, selectata de contribuabil.

c) La rubrica <> se inscrie 01 - valoarea corespunzatoare categoriei fiscale reprezentand debit.

d) La rubrica <> se inscrie 0000.

e) La rubrica <> se inscrie 010213 - corespunzator datei de 1 februarie 2013, care reprezinta data emiterii deciziei privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule.

f) La rubrica <> se inscrie 0 - intrucat documentul de plata nu constituie si declaratie fiscala.

g) La rubrica <> se inscrie 000 - valoarea corespunzatoare pentru numarul de evidenta a platii generat cu ajutorul programului de asistenta.

h) Rubrica <> se genereaza de catre aplicatia informatica conform algoritmului propriu.


Numarul de evidenta a platii astfel format, identic cu cel comunicat prin decizia privind stabilirea sumei reprezentand timbrul de mediu pentru autovehicule, se inscrie de catre contribuabil in ordinul de plata la rubrica <> sau se comunica de catre contribuabil unitatii Trezoreriei Statului in vederea inscrierii in chitanta pentru incasarea de impozite, taxe si contributii la rubrica <>, in cazul platilor in numerar efectuate la ghiseele unitatilor Trezoreriei Statului.

Pentru documentele de plata, altele decat ordine de plata sau chitanta pentru incasarea de impozite, taxe si contributii, numarul de evidenta a platii se inscrie de contribuabil la rubrica <>.

Programul de asistenta cu ajutorul caruia este generat numarul de evidenta a platii este pus la dispozitia contribuabililor pe website-ul ANAF, la adresa www.anaf.ro, sectiunea Asistenta contribuabili/Formulare si programe utile/Programe utile, care poate fi accesat la ACEASTA adresa.



Sursa: DGFP Valcea


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Taxe si Impozitenumarul de evidenta a platiiprogram asistentaANAFgenerare numar evidenta

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 03 Aprilie 2013


Votati articolul "Generarea numarului de evidenta a platii. Program de asistenta disponibil AICI":
Rating:

Nota: 2.5 din 5 din 2 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Decontare sau nu a taxelor de inscriere a juristului ?

Intrebare: decontare sau nu a taxelor de inscriere a juristului ?

Institutia noastra a angajat anul acesta un consilier juridic.
Colegul meu, consilier juridic a fost inscris in anul 2015 in Colegiul Consilierilor Juridici.
Taxa de inscriere i-a fost decontata de institutia noastra.
Cotizatia pe fiecare trimestru pe care in anul 2016
juristul va trebui sa o plateasca Colegiului
nu este decontata de institutia noastra.
Conform legii, institutia noastra poate deconta juristului
doar taxele profesionale.
Cotizatia anuala trebuie suportata de catre
jurist, el fiind cel inscris in C.C.J.
Cotizatia anuala nu intra in categoria taxelor profesionale ale juristului.
Institutia noastra nu are nici o obligatie de decontare a unei asemenea taxe.

Juristul mi-a spus ca:
- pentru a nu plati cotizatia in anul 2015,
a depus o Cerere de renuntare la calitatea de membru al Colegiul Consilierilor Juridic.
- apoi in anul 2016 vrea sa se inscrie din nou in CCJ si ca
institutia noastra va trebui sa ii plateasca acea taxa de inscriere.

1. - Contabilitatea vatrebui sa refuze decontarea ?
2. - Juristul se va putea inscrie in CCJ
de cate ori vrea ?
3. - De fiecare data, taxele de inscriere a juristului,
dupa retrageri, vor trebui decontate de institutia noastra
sau nu ?


Raspuns: Referatul pe care-l inregistreaza angajatul, de necesitate, poate fi suportata de institutie, dar in...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 03 Aprilie 2013 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Newsletter zilnic GRATUIT

NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2018 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"NOU in Codul Fiscal - Monografii Contabile actualizate in 2018"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016