Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Inregistrarea si calculul amortizarii unui autoturism

Intrebare:

Un autoturism a fost primit fara plata de la o reprezentanta, in anul 2003. El nu a fost inregistrat in contabilitate, dar a fost declarat la impozitele locale pe firma. Cum il inregistram acum (ca donatie?) si cum ii calculam amortizarea, deoarece vrem sa il vindem.

Raspuns: (dat in septembrie 2005)

In situatia in care in anul 2003 societatea dvs. a primit ca donatie un autoturism, acesta trebuia inregistrat in evidenta contabila la valoarea din contractul de donatie sau la valoarea pietii, in cazul in care in contract nu este precizata valoarea. In acest caz, in evidenta contabila trebuia efectuata urmatoarea inregistrare:

2133 = 7582

“Mijloace de transport” “Venituri din donatii si subventii primite”

Precizam faptul ca, in acest caz, veniturile respective reprezentau venituri impozabile.

Ulterior, in situatia in care autoturismul era utilizat pentru desfasurarea activitatii societatii in scopul realizarii de venituri impozabile, trebuia calculata si amortizarea acestuia.

In conditiile in care in anul 2003 nu ati efectuat aceste inregistrari, din punct de vedere contabil, acestea se pot efectua in acest moment, respectiv in anul 2005, dar in acest caz, in conformitate cu reglementarile contabile nu se va mai utiliza contul 7582 - “Venituri din donatii si subventii primite”, ci se va utiliza contul 117 analitic distinct, pentru a nu afecta rezultatul financiar al anului 2005. De asemenea, nici cheltuielile cu amortizarea aferente anului 2003 si 2004 nu se vor inregistra in contul 6811, ci in contul 117/analitic distinct.

Astfel, in anul 2005 se vor efectua urmatoarele inregistrari:

2133 = 117/analitic distinct


50 de umbre ale fiscalitatii
50 de umbre ale fiscalitatii

Vezi detalii

Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018
Autoturisme pe firma. Regim fiscal in 2018

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2018
Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Vezi detalii


“Mijloace de transport” “Rezultatul reportat” autoturismului

117/analitic distinct = 2813 -cu valoarea amortizarii aferenta anului 2003 si 2004

Din punct de vedere fiscal, se vor recalcula veniturile si cheltuielile aferente anilor precedenti, respectiv 2003 si 2004, prin intocmirea si depunerea unei declaratii a impozitului pe profit rectificative pentru anii 2003 si 2004, in conformitate cu prevederile pct. 13 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004 (normele de aplicare a art. 19 din Titlul II - Impozitul pe profit).

Astfel, potrivit pct. 13 din Hotararea Guvernului nr. 44/2004, veniturile sau cheltuielile înregistrate eronat sau omise se corecteaza prin ajustarea profitului impozabil al perioadei fiscale careia îi apartin. În cazul în care contribuabilul constata ca dupa depunerea declaratiei anuale un element de venit sau de cheltuiala a fost omis ori a fost înregistrat eronat, contribuabilul este obligat sa depuna declaratia rectificativa pentru anul fiscal respectiv. Daca în urma efectuarii acestei corectii rezulta o suma suplimentara de plata a impozitului pe profit, atunci pentru aceasta suma se datoreaza dobanzi si penalitati de întarziere.

In cazul dvs., pentru anul fiscal 2003 se va reface calculul profitului impozabil si al impozitului pe profit, prin includerea in venituri impozabile, numai din punct de vedere fiscal, a veniturilor obtinute in baza contractului de donatie, iar in cheltuieli se vor include cheltuielile cu amortizarea autoturismului aferente anului 2003. Astfel, impozitul pe profit pentru anul 2003 se va recalcula prin includerea si a acestor elemente omise, si se va intocmi si se va depune la Administratia fiscala “Declaratia privind impozitul pe profit” rectificativa pentru anul 2003. In aceste conditii, va rezulta, probabil, un impozit pe profit de plata, care trebuie achitat si pentru care se vor plati si majorari de intarziere. La fel se va proceda si pentru anul fiscal 2004, pentru care se va reface “Declaratia privind impozitul pe profit”, prin includerea in cheltuieli a cheltuielilor cu amortizarea aferenta autoturismului pentru anul fiscal 2004.

Precizam inca o data faptul ca aceste recalculari pentru anul 2003 si 2004 se vor efectua numai din punct de vedere fiscal, din punct de vedere contabil reglarile respective se vor efectua la momentul constatatii lor, respectiv in anul 2005.

 

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 25 Aprilie 2006


Votati articolul "Inregistrarea si calculul amortizarii unui autoturism":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cheltuieli cu mancarea angajatilor care construiesc un sediu de firma

Intrebare: Osocietate construieste un sediu de firma cu salaratii firmei; ptr aceasta, zilnic le ofera o masa cu materie prima cumparata si pregatita.Cum pot fi inregistrate cheltuielile cu materia prima ,cumparata cu factura pe societate ,si daca acestea afecteaza sau se includ si se impoziteaza ,in salariu,sau separat; aceste cheltuieli se distribuie,in mod egal pe nr de salariati, in cadrul unei luni?

Raspuns: Inregistrarea produselor achizitionate spre a fi oferite angajatilor care participa la construirea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 25 Aprilie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Descarca ultima versiune pentru Declaratia 300

    • Articol actualizat pe 21 februarie 2018: Declaratia 300 a fost actualizata la ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) nr. 591/2017 privind aprobarea modelului si continutului formularului 300 care a aparut in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 94 din 1 februarie 2017.   Ce este declaratia 300? Declaratia 300 reprezinta decontul de taxa...» citeste mai departe aici

  • Se anunta CONCEDIERI in masa! Patronii IMM sunt nemultumiti de cresterea salariului minim si a contributiilor la part time

    • Un antreprenor din doi va face concedieri, conform unui sondaj online la care au participat patronii de firme mici si mijlocii in perioada 7 - 16 februarie 2018. Acesta este efectul majorarii salariului minim pe economie de la data de  1 ianuarie 2018, dar si a obligatiei de plata a contributiilor sociale pentru angajatii care lucreaza part-time la nivelul intreg al salariului minim pe economie. Potrivit Consiliului National al Intreprinderilor Mici si Mijlocii din Roma...» citeste mai departe aici

  • Societatile de contabilitate sunt obligate sa aiba un ofiter pentru protectia datelor?

    • In studiul de caz de astazi vom dezbate problema legata de desemnarea unui responsabil cu protectia datelor. Dilema este daca societatile de contabilitate si cu departament de resurse uman, departament care actioneaza conform HG 500 sunt obligate sa angajeze cu contract de munca o persoana pentru protectia datelor cu caracter personal.   Iata raspunsul specialistului! H.G. nr. 905/2017 privind registrul general d...» citeste mai departe aici

  • Regimul fiscal aplicat zilierilor. Noutati 2018

    • Zilierul este o persoana fizica ce are capacitate de munca si care desfasoara activitati necalificate, de obicei cu caracter ocazional, pentru un beneficiar.   Activitatea zilierilor este reglementata de urmatoarele: –  Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri, republicata; – Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 52/2011...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X