Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

- Ordinul ANAF nr. 575/2006

Ordinul ANAF nr. 575/2006

privind stabilirea conditiilor si declararea contribuabililor inactivi

In temeiul art. 11 alin. (12) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 33 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulferioare,

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

Art. 1. (1) Contribuabilii vor fi declarati inactivi daca indeplinesc una dintre urmatoarele conditii:

a) se sustrag de la efectuarea inspectiei fiscale, prin declararea unor date de identificare a sediului social care nu permit organului fiscal identificarea acestuia;

b) organele fiscale au constatat ca nu functioneaza la sediul social sau la domiciliul fiscal declarat.

(2) Contribuabilii sunt declarati inactivi prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care se publica In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art. 2. (1) Pe perioada In care este declarat inactiv contribuabilului ii sunt aplicabile procedurile de administrare fiscala referitoare la gestiunea, controlul si colectarea impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat.

(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), contribuabilii inclusi in Lista contribuabililor declarati inactivi nu vor fi supusi procedurilor curente de notificare pentru nedepunerea declaration

Art. 3. (1) De la data declararii ca inactiv contribuabilul nu mai are dreptul de a utiliza facturi, facturi fiscale, alte documente sau formulare tipizate cu regim special.

(2) Documentele fiscale emise de un contribuabil declarat inactiv cu Incalcarea interdictiei prevazute la alin. (1) nu produc efecte juridice din punct de vedere fiscal.


Contabilitatea si fiscalitatea sediilor secundare
Contabilitatea si fiscalitatea sediilor secundare

Vezi detalii

 Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Ghid complet privind aplicarea TVA in cazul achizitiilor din tari UE/non-UE
Ghid complet privind aplicarea TVA in cazul achizitiilor din tari UE/non-UE

Vezi detalii


Art. 4. (1) Pe perioada starii de inactivitate toate procedurile de avizare, autorizare, certificare, licentiere sau alte proceduri similare, cat si orice operatiune si procedura vamala cu privire la contribuabilul inactiv si la activitatile acestuia, precum si oricare dintre avizele, autorizatiile, licentele, acordurile si orice alte acte In baza carora contribuabilii inactivi sunt autorizati sa functioneze sau sa desfasoare diverse activitati economice se suspends de drept.

(2) Suspendarea nu determina prelungirea termenelor pentru care avizele, autorizatiile, licentele, acordurile sau alte astfel de acte sunt acordate si nici amanarea In vreun fel ori exonerarea de obligatiile de plata datorate pentru eliberarea, modificarea sau prelungirea acestora.

Art. 5. (1) Competenta pentru constatarea Indeplinirii conditiilor de declarare a starii de inactivitate revine

organelor de inspectie fiscala din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si al unitatilor subordonate.

(2) In cazul In care organele de inspectie fiscala constata ca un contribuabil Indeplineste conditii le de declarare ca inactiv, vor completa un dosar cuprinzand documentele precizate la pct. 13 din anexa nr. 1.

(3) Dosarele, impreuna cu referatele privind propunerea echipei de control de includere pe Lista contribuabililor inactivi, avizate de conducatorul ierarhic superior, vor sta la baza intocmirii listei contribuabililor propusi a fi declarati inactivi, conform anexei nr. 2.

(4) Dosarele intocmite pentru declararea contribuabililor inactivi vor fi pastrate, ca parte components a dosarului fiscal, la fiecare directie generala a finantelor publice judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, sau la Directia generala de administrare a marilor contribuabili, dupa caz.

Art. 6. (1) Starea de inactivitate inceteaza daca se constata de organele mentionate la art. 5 alin. (1) ca nu mai sunt Indeplinite conditiile pentru care contribuabilul a fost declarat inactiv sau ca urmare a unei hotarari judecatoresti, de la data la care aceasta ramane irevocabila.

(2) Constatarea incetarii motivelor pentru care contribuabilul a fost declarat inactiv se va face de organele de inspectie fiscala competente, in baza cererii de reactivare, depusa de reprezentantul legal al contribuabilului declarat inactiv.

(3) in baza cererii de reactivare, organele de inspectie fiscala vor efectua inspectia fiscala si dupa finalizarea acesteia vor mtocmi un referat cu propunerea de reactivare. Referatul va fi avizat de directorul executiv coordonator si va sta la baza mtocmirii Listei contribuabililor reactivate

(4) incetarea starii de inactivitate a unui contribuabil se face prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care se publica In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

(5) Dupa reactivarea unui contribuabil declarat inactiv, restrictiile prevazute In art. 3 inceteaza incepand cu data publicarii ordinului de reactivare In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art. 7. - (1) Contribuabilii declarati inactivi vor fi inscrisi In Lista contribuabililor declarati inactivi (anexa nr. 2), iar contribuabilii carora le inceteaza starea de inactivitate vor fi cuprinsi in Lista contribuabililor reactivati (anexa nr. 3).

(2) Listele mentionate la alin. (1) se publica In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si pe pagina de internet www.mfinante.ro, la sectiunea "Informatii contribuabili".

(3) Lista contribuabililor declarati inactivi si Lista contribuabililor reactivati vor fi actualizate, de regula, lunar.

Art. 8. (1) Pentru fiecare contribuabil cuprins in Lista contribuabililor declarati inactivi, publicata In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice, la sectiunea "Informatii contribuabili", vor fi afisate data de la care contribuabilul a lost declarat inactiv, impreuna cu urmatoarea mentiune: ,,Contribuabil inactiv de la data de ZZ.LL.AA".

(2) Pentru fiecare contribuabil cuprins In Lista contribuabililor reactivati, publicata In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice, la sectiunea "Informatii contribuabili", vor fi afisate perioada pentru care contribuabilul a lost declarat inactiv, impreuna cu urmatoarea mentiune: ,,Contribuabil inactiv in perioada ZZ.LL.AA - ZZ.LL.AA".

Art. 9. - (1) Autoritatea Nationala a Vamilor - Directia de tehnologia informatiei, comunicatii si statistica vamala va utiliza in procesul de vamuire baza de date privind contribuabilii declarati inactivi, In vederea suspendarii operatiunilor de vamuire, actualizata conform procedurii prevazute in anexa nr. 4.

(2) Comunicarea catre contribuabilii inactivi cu privire la neinregistrarea datelor de identificare In baza de date a

sistemului informatic vamal se va face utilizandu-se formularul prevazut In anexa nr. 5.

Art. 10. Directia de metodologie si proceduri pentru inspectia fiscala, Directia generala de gestiune a impozitelor si contributiilor, Directia antifrauda fiscala, Directia generala tehnologia informatiei, Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia economica si administrative din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si Autoritatea Nationala a Vamilor, Garda Financiara, directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti si Directia generala de administrare a marilor contribuabili vor lua masuri pentru aplicarea si ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Art. 11. Anexele nr. 15 fac parte integranta din prezentul ordin.

Art. 12. La data publicarii prezentului ordin se abroga Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 374/2005 privind stabilirea si aprobarea procedurii de selectare, control si publicare a contribuabililor inactivi si Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 375/2005 privind stabilirea conditiilor pentru declararea contribuabililor inactivi, publicat In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 719 din 9 august 2005.

Art. 13. Prezentul ordin va fi publicat In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 August 2006


Votati articolul "- Ordinul ANAF nr. 575/2006":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Care este tratamentul fiscal pentru inchiriere garsoniere persoana juridica

Intrebare: buna ziua, va rog sa ma ajutati in urmatoarea situatie:
persoana juridica inregistrata in scopuri de TVA a obtinut in ultimul an venituri exclusive din inchirierea halelor avute in patrimoniu( ca si obiect de activitate la infiintare avea "transporturi rutiere").
A construit in regie proprie un bloc de garsoniere ce urmeaza a fi inchiriate persoanelor fizice pentru locuit.
Facturile pentru inchirierea garsonierelor se pot emite fara TVA.Mentionez faptul ca societatea colecteaza TVA pentru inchirierea halelor (halele sunt inchiriate catre personae juridice), iar pentru constructia blocului de garosoniere a dedeus TVA de pe facturile de materiale.
va rog sa ma ajutati cu un raspuns urgent si cu referire la articole din Codul Fiscal.
multumesc


Raspuns: Pentru inchirierea halelor, ca spatii de depozitare sau activitate economica se aplica tva la...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 August 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Speta ANAF: Transfer drept de proprietate prin acte juridice intre vii. Cine incaseaza impozitul aferent?

    • Cine are obligatia sa calculeze si sa incaseze impozitul pe venitul din transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia, prin acte juridice intre vii? Potrivit Codului fiscal, la transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia, prin acte juridice intre vii asupra constructiilor de orice fel si a terenurilor aferente acestora, precum si asupra terenurilor de orice fel fara constructii, contribuabilii datoreaza un impozit de 3% sau 2% functie ...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Inregistrare fiscala pentru venituri din cedarea folosintei bunurilor

    • Avem cazul prezentat de ANAF al unui contribuabil persoana fizica care realizeaza venituri din inchirierea in scop turistic a unui numar mai mare de 5 camere de inchiriat situate in locuinta proprietate personala. Vom vedea daca aceasta persoana are obligatia sa depuna declaratia estimativa (formular 220). Potrivit Codului fiscal, veniturile din cedarea folosintei bunurilor sunt veniturile, in bani si/sau in natura, provenind din cedarea folosintei bunurilor mobile si imobile, obtin...» citeste mai departe aici

  • Au fost date noi norme de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare

    • Guvernul a modificat normele metodologice de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare nr. 138/2004, avand in vedere faptul ca aceasta a fost amendata prin modificari si completari legislative succesive. Normele metodologice de aplicare a acestei legi,  prevad posibilitatea organizatiilor de imbunatatiri funciare (OIF) de a formula cereri de transmitere fara plata a dreptului de proprietate asupra infrastructurii secundare de irigatii apartinand domeniului privat al statului, i...» citeste mai departe aici

  • Calculul impozitului pe venitul din transfer drept de proprietate. Cum procedam?

    • Cum se calculeaza impozitul pe venitul obtinut de o persoana fizica din vanzarea in anul 2016 a unui teren pe care l-a cumparat in anul 2014? Codul fiscal prevede ca la transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia, prin acte juridice intre vii asupra constructiilor de orice fel si a terenurilor aferente acestora, precum si asupra terenurilor de orice fel fara constructii, contribuabilii datoreaza un impozit care se calculeaza astfel: a) pentru const...» citeste mai departe aici

  • Cum se inregistreaza in contabilitate deseurile rezultate, de la intrarea in gestiune pana la vanzarea lor?

    • In randurile de mai jos, avem cazul unei institutii publice care urmeaza sa efectueze operatiuni de casare de mijloace fixe si obiecte de inventar. In urma operatiunilor de casare pot rezulta deseuri si materiale de natura obiectelor de inventar sau materiale consumabile. Doar o parte din deseurile rezultate in urma casarii pot fi valorificate la societatile de recuperare a materialelor reciclabile prin vanzarea lor (deseuri feroase, lemn, carton, plastic, textile). Vom raspunde urm...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Majorarea capitalului social ca urmare a castigului realizat din surplusul din reevaluare

    • In randurile de mai jos, conform HG 403/2000 firma a majorat capitalul social din rezerva din reevaluarea imobilizarilor corporale (cont 105) iar ultima majorare fiind facuta in 2003. Acum se doreste diminuarea capitalului social cu aceeasi suma cu care s-a marit capitalul din rezerve din reevaluare. La acoperirea pierderii contabile, din capitalul social, astfel diminuat, firma trebuie sa plateasca sau nu impozit pe profit tinand cont de provenienta sumei cu care s-ar acoperi ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
X