Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Proceduri Contabile

- Ordinul ANAF nr. 575/2006

Ordinul ANAF nr. 575/2006

privind stabilirea conditiilor si declararea contribuabililor inactivi

In temeiul art. 11 alin. (12) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 33 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulferioare,

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

Art. 1. (1) Contribuabilii vor fi declarati inactivi daca indeplinesc una dintre urmatoarele conditii:

a) se sustrag de la efectuarea inspectiei fiscale, prin declararea unor date de identificare a sediului social care nu permit organului fiscal identificarea acestuia;

b) organele fiscale au constatat ca nu functioneaza la sediul social sau la domiciliul fiscal declarat.

(2) Contribuabilii sunt declarati inactivi prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care se publica In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art. 2. (1) Pe perioada In care este declarat inactiv contribuabilului ii sunt aplicabile procedurile de administrare fiscala referitoare la gestiunea, controlul si colectarea impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat.

(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), contribuabilii inclusi in Lista contribuabililor declarati inactivi nu vor fi supusi procedurilor curente de notificare pentru nedepunerea declaration

Art. 3. (1) De la data declararii ca inactiv contribuabilul nu mai are dreptul de a utiliza facturi, facturi fiscale, alte documente sau formulare tipizate cu regim special.

(2) Documentele fiscale emise de un contribuabil declarat inactiv cu Incalcarea interdictiei prevazute la alin. (1) nu produc efecte juridice din punct de vedere fiscal.


Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015
Proceduri Contabile pentru Societati Comerciale 2015

Vezi detalii

Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015

Vezi detalii

Legea 70/2015 - solutiile celor mai controversate probleme
Legea 70/2015 - solutiile celor mai controversate probleme

Vezi detalii


Art. 4. (1) Pe perioada starii de inactivitate toate procedurile de avizare, autorizare, certificare, licentiere sau alte proceduri similare, cat si orice operatiune si procedura vamala cu privire la contribuabilul inactiv si la activitatile acestuia, precum si oricare dintre avizele, autorizatiile, licentele, acordurile si orice alte acte In baza carora contribuabilii inactivi sunt autorizati sa functioneze sau sa desfasoare diverse activitati economice se suspends de drept.

(2) Suspendarea nu determina prelungirea termenelor pentru care avizele, autorizatiile, licentele, acordurile sau alte astfel de acte sunt acordate si nici amanarea In vreun fel ori exonerarea de obligatiile de plata datorate pentru eliberarea, modificarea sau prelungirea acestora.

Art. 5. (1) Competenta pentru constatarea Indeplinirii conditiilor de declarare a starii de inactivitate revine

organelor de inspectie fiscala din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si al unitatilor subordonate.

(2) In cazul In care organele de inspectie fiscala constata ca un contribuabil Indeplineste conditii le de declarare ca inactiv, vor completa un dosar cuprinzand documentele precizate la pct. 13 din anexa nr. 1.

(3) Dosarele, impreuna cu referatele privind propunerea echipei de control de includere pe Lista contribuabililor inactivi, avizate de conducatorul ierarhic superior, vor sta la baza intocmirii listei contribuabililor propusi a fi declarati inactivi, conform anexei nr. 2.

(4) Dosarele intocmite pentru declararea contribuabililor inactivi vor fi pastrate, ca parte components a dosarului fiscal, la fiecare directie generala a finantelor publice judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, sau la Directia generala de administrare a marilor contribuabili, dupa caz.

Art. 6. (1) Starea de inactivitate inceteaza daca se constata de organele mentionate la art. 5 alin. (1) ca nu mai sunt Indeplinite conditiile pentru care contribuabilul a fost declarat inactiv sau ca urmare a unei hotarari judecatoresti, de la data la care aceasta ramane irevocabila.

(2) Constatarea incetarii motivelor pentru care contribuabilul a fost declarat inactiv se va face de organele de inspectie fiscala competente, in baza cererii de reactivare, depusa de reprezentantul legal al contribuabilului declarat inactiv.

(3) in baza cererii de reactivare, organele de inspectie fiscala vor efectua inspectia fiscala si dupa finalizarea acesteia vor mtocmi un referat cu propunerea de reactivare. Referatul va fi avizat de directorul executiv coordonator si va sta la baza mtocmirii Listei contribuabililor reactivate

(4) incetarea starii de inactivitate a unui contribuabil se face prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care se publica In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

(5) Dupa reactivarea unui contribuabil declarat inactiv, restrictiile prevazute In art. 3 inceteaza incepand cu data publicarii ordinului de reactivare In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art. 7. - (1) Contribuabilii declarati inactivi vor fi inscrisi In Lista contribuabililor declarati inactivi (anexa nr. 2), iar contribuabilii carora le inceteaza starea de inactivitate vor fi cuprinsi in Lista contribuabililor reactivati (anexa nr. 3).

(2) Listele mentionate la alin. (1) se publica In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si pe pagina de internet www.mfinante.ro, la sectiunea "Informatii contribuabili".

(3) Lista contribuabililor declarati inactivi si Lista contribuabililor reactivati vor fi actualizate, de regula, lunar.

Art. 8. (1) Pentru fiecare contribuabil cuprins in Lista contribuabililor declarati inactivi, publicata In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice, la sectiunea "Informatii contribuabili", vor fi afisate data de la care contribuabilul a lost declarat inactiv, impreuna cu urmatoarea mentiune: ,,Contribuabil inactiv de la data de ZZ.LL.AA".

(2) Pentru fiecare contribuabil cuprins In Lista contribuabililor reactivati, publicata In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice, la sectiunea "Informatii contribuabili", vor fi afisate perioada pentru care contribuabilul a lost declarat inactiv, impreuna cu urmatoarea mentiune: ,,Contribuabil inactiv in perioada ZZ.LL.AA - ZZ.LL.AA".

Art. 9. - (1) Autoritatea Nationala a Vamilor - Directia de tehnologia informatiei, comunicatii si statistica vamala va utiliza in procesul de vamuire baza de date privind contribuabilii declarati inactivi, In vederea suspendarii operatiunilor de vamuire, actualizata conform procedurii prevazute in anexa nr. 4.

(2) Comunicarea catre contribuabilii inactivi cu privire la neinregistrarea datelor de identificare In baza de date a

sistemului informatic vamal se va face utilizandu-se formularul prevazut In anexa nr. 5.

Art. 10. Directia de metodologie si proceduri pentru inspectia fiscala, Directia generala de gestiune a impozitelor si contributiilor, Directia antifrauda fiscala, Directia generala tehnologia informatiei, Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia economica si administrative din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si Autoritatea Nationala a Vamilor, Garda Financiara, directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti si Directia generala de administrare a marilor contribuabili vor lua masuri pentru aplicarea si ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Art. 11. Anexele nr. 15 fac parte integranta din prezentul ordin.

Art. 12. La data publicarii prezentului ordin se abroga Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 374/2005 privind stabilirea si aprobarea procedurii de selectare, control si publicare a contribuabililor inactivi si Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 375/2005 privind stabilirea conditiilor pentru declararea contribuabililor inactivi, publicat In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 719 din 9 august 2005.

Art. 13. Prezentul ordin va fi publicat In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 August 2006


Votati articolul "- Ordinul ANAF nr. 575/2006":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Bunuri nepredate in gestiunea unui salariat

Intrebare: In fiecare an, orice institutie publica este obligata sa efectueze un Inventar anual al bunurilor.
In cazul de fata, institutia publica este condusa de un manager.
Un manager nu are calitatea de angajat al acelei institutii publice pe care o conduce.
Un manager incheie un Contract de management cu ordonatorul principal de credite, respectiv cu Consiliul Judetean in cazul de fata.

La data inventarierii, exista unele bunuri ale institutiei care nu au fost date in gestiunea niciunui salariat.
Odata ce acele bunuri nu sunt date in gestiunea unui salariat, se considera ca
acestea sunt in gestiunea conducerii, pana la predarea lor catre un salariat desemnat printr-o Decizie interna care sa aibe calitatea de primitor /gestionar.

In Regulamentul Intern al institutiei se spune ca:
- "Conducerea executivă este formată din manager, contabil şef, şefi servicii, şefi birouri, şefi compartimente."

- avand in vedere ca managerul nu are calitatea de angajat al institutiei publice,
odata ce unele bunuri nu au fost date in gestiunea vreunui salariat,

1. - se considera ca acele bunuri se afla in gestiunea conducerii ?
Odata ce nu exista nici un Proces verbal de predare-primire, cf. Legii, se poate considera ca,
conducerea are in gestiune acele bunuri ?
2. - managerul poate avea in gestiune acele bunuri pana la predarea bunurilor ?
Poate avea sau nu calitatea de gestionar
al bunurilor respective, pana la predarea lor catre un salariat ce va fi desemnat ?
Dar celelalte persoane care fac parte din conducere, cf. Regulamentului Intern ?
3. - in situatia in care acele bunuri nu au fost primite de nimeni in gestiune,
cine va face predarea lor catre salariatul primitor ?
Managerul institutiei care reprezinta conducerea institutiei publice poate face predarea bunurilor din gestiunea conducerii catre salariatul primitor ?

Raspuns: Va multumesc enorm !... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 August 2006 ARTICOLE SIMILARE

X

Noi apreciem opinia ta.
Adauga comentariul tau acum


user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau
Produse de contabilitate - REDUCERE 25%

Subiectele saptamanii

  • Ce presupune fiscalizarea unei case de marcat?

    • Dupa ce ati ales si ati cumparat o casa de marcat, aceasta trebuie fiscalizata, programata conform legislatiei si specificului societatii, iar personalul dumneavoastra trebuie instruit sa o foloseasca. Fiscalizarea casei de marcat inseamna procesul de trecere al unei case de marcat in regim de lucru fiscal, regim in care aparatul memoreaza toate sumele batute in memoria fiscala. Pentru a fiscaliza o casa de marcat trebuie parcurse ur...» citeste mai departe aici

  • Comunicat ANAF: Masuri pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar

    • La data de 9 mai 2015 au intrat in vigoare prevederile cap. I "Masuri pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar" din Legea 70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata. ...» citeste mai departe aici

  • Noutati privind acordurile de pret in avans

    • La nivelul anului 2014/primele 4 luni ale anului 2015, Agentia Nationala de Administrare Fiscala a emis un numar total de 6 acorduri de pret in avans unilaterale, respectiv a respins emiterea a 2 cereri de acord de pret in avans (solicitarile in cauza neintrunind conditiile legale necesare emiterii). Totodata, au fost depuse primele 3 cereri pentru emiterea de acorduri de pret in avans bilaterale, preconizandu-se ca, la nivelul anului 2015, acestea sa fie emise in comun de ca...» citeste mai departe aici

  • Raportarea catre BNR a operatiunilor valutare de capital de natura datoriei private externe

    • In conformitate cu prevederile Regulamentului BNR nr. 4/2014 privind raportarea de date si informatii statistice la Banca Nationala a Romaniei, persoanele juridice si fizice rezidente care au incheiat contracte cu nerezidenti pentru operatiuni valutare de capital de natura datoriei private externe pe termen mediu si lung au obligatia sa notifice operatiunile respective prin transmiterea la Banca Nationala a Romaniei - Directia statistica a formularului F1 "Notificare la Banca Nat...» citeste mai departe aici

  • Cum determinam numarul de actiuni de emis la fuziunea prin absorbtie?

    • Doua societati comerciale care nu au participatii reciproce fuzioneaza. Situatia celor doua societati se prezinta astfel: - Societatea A : valoare neta de aport 72.000 lei, numar de actiuni 9.000, valoarea nominala 9.000 leiactiune; - Societatea B : valoarea neta de aport 60.000 lei, numar actiuni 7.500, valoarea nominala 7.500 lei/actiune; Care este numarul de actiuni care trebuie emise de societatea B daca aceasta absoarbe societatea A? ...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Bilant de inchidere. Ajustari si modificari de calcul amortizare

    • Avem urmatoarea situatie pe care o analizam prin cele ce urmeaza:  -Valoarea de intrare a unei instalatii=36.000 lei (achizitionata pe 01.04.N) -amortizare liniara pe 6 ani La 31.12.N, valoarea de inventar =33.000 lei. La 31.12.N+1, valoarea de inventar= 22.000 lei. La 31.12.N+2, valoarea de inventar = 23.000 lei. Ce inregistrari se fac la fiecare inchidere? Care este amortizarea anuala (pentru fiecare an)? Ca...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Legea 70/2015 si OUG 6/2015  - comentarii si studii de caz
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Legea 70/2015 si OUG 6/2015 - comentarii si studii de caz".
X