Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

- Ordinul ANAF nr. 575/2006

Ordinul ANAF nr. 575/2006

privind stabilirea conditiilor si declararea contribuabililor inactivi

In temeiul art. 11 alin. (12) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, si al art. 33 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulferioare,

presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

Art. 1. (1) Contribuabilii vor fi declarati inactivi daca indeplinesc una dintre urmatoarele conditii:

a) se sustrag de la efectuarea inspectiei fiscale, prin declararea unor date de identificare a sediului social care nu permit organului fiscal identificarea acestuia;

b) organele fiscale au constatat ca nu functioneaza la sediul social sau la domiciliul fiscal declarat.

(2) Contribuabilii sunt declarati inactivi prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care se publica In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art. 2. (1) Pe perioada In care este declarat inactiv contribuabilului ii sunt aplicabile procedurile de administrare fiscala referitoare la gestiunea, controlul si colectarea impozitelor, taxelor, contributiilor si a altor sume datorate bugetului general consolidat.

(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1), contribuabilii inclusi in Lista contribuabililor declarati inactivi nu vor fi supusi procedurilor curente de notificare pentru nedepunerea declaration

Art. 3. (1) De la data declararii ca inactiv contribuabilul nu mai are dreptul de a utiliza facturi, facturi fiscale, alte documente sau formulare tipizate cu regim special.

(2) Documentele fiscale emise de un contribuabil declarat inactiv cu Incalcarea interdictiei prevazute la alin. (1) nu produc efecte juridice din punct de vedere fiscal.


Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii

Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manual de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG

Vezi detalii

PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri. Conform modificarilor Codului Fiscal 2018
PFA. Contributii, Taxe, Impozite si Deduceri. Conform modificarilor Codului Fiscal 2018

Vezi detalii


Art. 4. (1) Pe perioada starii de inactivitate toate procedurile de avizare, autorizare, certificare, licentiere sau alte proceduri similare, cat si orice operatiune si procedura vamala cu privire la contribuabilul inactiv si la activitatile acestuia, precum si oricare dintre avizele, autorizatiile, licentele, acordurile si orice alte acte In baza carora contribuabilii inactivi sunt autorizati sa functioneze sau sa desfasoare diverse activitati economice se suspends de drept.

(2) Suspendarea nu determina prelungirea termenelor pentru care avizele, autorizatiile, licentele, acordurile sau alte astfel de acte sunt acordate si nici amanarea In vreun fel ori exonerarea de obligatiile de plata datorate pentru eliberarea, modificarea sau prelungirea acestora.

Art. 5. (1) Competenta pentru constatarea Indeplinirii conditiilor de declarare a starii de inactivitate revine

organelor de inspectie fiscala din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si al unitatilor subordonate.

(2) In cazul In care organele de inspectie fiscala constata ca un contribuabil Indeplineste conditii le de declarare ca inactiv, vor completa un dosar cuprinzand documentele precizate la pct. 13 din anexa nr. 1.

(3) Dosarele, impreuna cu referatele privind propunerea echipei de control de includere pe Lista contribuabililor inactivi, avizate de conducatorul ierarhic superior, vor sta la baza intocmirii listei contribuabililor propusi a fi declarati inactivi, conform anexei nr. 2.

(4) Dosarele intocmite pentru declararea contribuabililor inactivi vor fi pastrate, ca parte components a dosarului fiscal, la fiecare directie generala a finantelor publice judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, sau la Directia generala de administrare a marilor contribuabili, dupa caz.

Art. 6. (1) Starea de inactivitate inceteaza daca se constata de organele mentionate la art. 5 alin. (1) ca nu mai sunt Indeplinite conditiile pentru care contribuabilul a fost declarat inactiv sau ca urmare a unei hotarari judecatoresti, de la data la care aceasta ramane irevocabila.

(2) Constatarea incetarii motivelor pentru care contribuabilul a fost declarat inactiv se va face de organele de inspectie fiscala competente, in baza cererii de reactivare, depusa de reprezentantul legal al contribuabilului declarat inactiv.

(3) in baza cererii de reactivare, organele de inspectie fiscala vor efectua inspectia fiscala si dupa finalizarea acesteia vor mtocmi un referat cu propunerea de reactivare. Referatul va fi avizat de directorul executiv coordonator si va sta la baza mtocmirii Listei contribuabililor reactivate

(4) incetarea starii de inactivitate a unui contribuabil se face prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, care se publica In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

(5) Dupa reactivarea unui contribuabil declarat inactiv, restrictiile prevazute In art. 3 inceteaza incepand cu data publicarii ordinului de reactivare In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art. 7. - (1) Contribuabilii declarati inactivi vor fi inscrisi In Lista contribuabililor declarati inactivi (anexa nr. 2), iar contribuabilii carora le inceteaza starea de inactivitate vor fi cuprinsi in Lista contribuabililor reactivati (anexa nr. 3).

(2) Listele mentionate la alin. (1) se publica In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si pe pagina de internet www.mfinante.ro, la sectiunea "Informatii contribuabili".

(3) Lista contribuabililor declarati inactivi si Lista contribuabililor reactivati vor fi actualizate, de regula, lunar.

Art. 8. (1) Pentru fiecare contribuabil cuprins in Lista contribuabililor declarati inactivi, publicata In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice, la sectiunea "Informatii contribuabili", vor fi afisate data de la care contribuabilul a lost declarat inactiv, impreuna cu urmatoarea mentiune: ,,Contribuabil inactiv de la data de ZZ.LL.AA".

(2) Pentru fiecare contribuabil cuprins In Lista contribuabililor reactivati, publicata In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice, la sectiunea "Informatii contribuabili", vor fi afisate perioada pentru care contribuabilul a lost declarat inactiv, impreuna cu urmatoarea mentiune: ,,Contribuabil inactiv in perioada ZZ.LL.AA - ZZ.LL.AA".

Art. 9. - (1) Autoritatea Nationala a Vamilor - Directia de tehnologia informatiei, comunicatii si statistica vamala va utiliza in procesul de vamuire baza de date privind contribuabilii declarati inactivi, In vederea suspendarii operatiunilor de vamuire, actualizata conform procedurii prevazute in anexa nr. 4.

(2) Comunicarea catre contribuabilii inactivi cu privire la neinregistrarea datelor de identificare In baza de date a

sistemului informatic vamal se va face utilizandu-se formularul prevazut In anexa nr. 5.

Art. 10. Directia de metodologie si proceduri pentru inspectia fiscala, Directia generala de gestiune a impozitelor si contributiilor, Directia antifrauda fiscala, Directia generala tehnologia informatiei, Directia generala de reglementare a colectarii creantelor bugetare, Directia economica si administrative din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, precum si Autoritatea Nationala a Vamilor, Garda Financiara, directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti si Directia generala de administrare a marilor contribuabili vor lua masuri pentru aplicarea si ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Art. 11. Anexele nr. 15 fac parte integranta din prezentul ordin.

Art. 12. La data publicarii prezentului ordin se abroga Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 374/2005 privind stabilirea si aprobarea procedurii de selectare, control si publicare a contribuabililor inactivi si Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 375/2005 privind stabilirea conditiilor pentru declararea contribuabililor inactivi, publicat In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 719 din 9 august 2005.

Art. 13. Prezentul ordin va fi publicat In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 28 August 2006


Votati articolul "- Ordinul ANAF nr. 575/2006":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Registru de incasari si plati obligatoriu pentru norma de venit?

Intrebare: Buna ziua! Am un pfa infiintat in luna mai 2014 cu caen 1061 si am depus la finante declaratia 220 in termen de 15 zile de la infiintare,dar nu mi au spus ca trebuie sa depun si registrul de incasari si plati si registrul inventar pentru parafat.Daca merg acum sa le depun primesc amenda?Am inteles ca nu sunt obligatorii daca am optat pentru impozitare la norma de venit.Daca sunt obligatorii cum le completez? Utilajele si cladirea(sediu) sunt luate in comodat cu titlu gratuit.sunt legalizate la notar.nu se emite nici o factura(cheltuiala) pe pfa.As mai avea o intrebare ce declaratii trebuie depuse la anaf pentru anul in curs?sunt si angajata cu norma intreaga.Doamna de acolo mi a spus ca trebuie doar o adeverinta precum ca lucrez cu norma intreaga si atat(ca nu trebuie sa mai depun nici declaratia 220 nici 200) si ca o sa primesc prin posta(data trecuta mi a dat pe loc) decizia de impunere 260.Este ok cum zice ea? Multumesc mult pentru timpul acordat!

Raspuns: Depuneti ce v-a spus functionarul, dar tot acesta va emite si amenda pentru nedepunere.... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 August 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 4 + 4 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Modificari la declaratia 600: A fost amanat termenul de depunere si avem un nou plafon de venituri!

    • Dupa ce a oferit atatea batai de cap romanilor, declaratia 600 ar putea suferi modificari in continuare, pentru a elimina unele dificultati din prezent. A fost amanat termenul de depunere a declaratiei 600, care ar putea fi prelungit pana la 31 martie 2018. In plus, printre modificarile referitoare la acest formular se mai afla si cresterea plafonului de venituri. Acestea sunt variantele discutate astazi de ministrul Finantelor, Ionut Misa, cu liderul PSD, Liviu Dragnea. Prin urmare...» citeste mai departe aici

  • Cum se depune declaratia 600 PAS cu PAS? Asa iti poti deschide cont in SPV!

    • Dupa cum a anuntat ANAF printr-o notificare publicata pe site-ul oficial al institutiei, declaratia 600 se poate transmite in format electronic prin serviciul SPV (Spatiul Privat Virtual), dar si pe portalul e-guvernare.ro. Prin Spatiul Privat Virtual, persoanele fizice pot depune formularul 600 (nume propriu) - fara sa aiba nevoie de un c...» citeste mai departe aici

  • PFA 2018: afla cum poti supravietui cosmarului contributiilor in acest an!

    • Esti PFA sau contabil care lucreaza cu PFA-uri? Atunci cu siguranta ai multe intrebari legate de cosmarul legislativ alimentat de OUG 79/2017. In primul rand, ai grija din ce surse te informezi de acum incolo! Si in al doilea rand, nu renunta la ideea de a functiona ca PFA pentru ca te poti bucura de multe beneficii in continuare, daca esti informat corect. Afla in continuare cum poti sa supravietuiesti cosmarului contributiilor in acest an! Una d...» citeste mai departe aici

  • 4 carti de contabilitate in care merita sa investiti in 2018

    • Fie ca va numarati printre studentii de la Facultatea de Contabilitate, fie ca sunteti deja contabil si va doriti sa aprofundati informatiile din acest domeniu complex, trebuie sa aveti in biblioteca urmatoarele carti de contabilitate. Am realizat o lista scurta, dar extrem de utila pentru orice contabil in 2018. Carti de contabilitate pe care orice contabil trebuie sa le citeasca   1. Cartea Verde a Contabilitatii 2018...» citeste mai departe aici

  • Vanzare obiecte de inventar. Care este impozitul pe veniturile microintreprinderilor?

    • Subiectul analizei de astazi il reprezinta o societate comerciala neplatitoare de TVA, microintreprindere, care doreste sa vanda obiecte de inventar (birouri, scaune, etc.) pe care nu le mai utilizeaza. Acestea au fost date in functiune. Dupa vanzarea acestor tipuri de produse, trebuie sa se plateasca impozitul pentru microintreprindere? Aflati in randurile urmatoare daca venitul obtinut din vanzarea obiectelor de inventar trebuie supus impozitarii!   Iata ras...» citeste mai departe aici

  • Iata cat plateste statul roman pentru ajutorul social! Ce judet este pe primul loc

    • Potrivit unor datelor centralizate de Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala (ANPIS), suma totala platita in decembrie de statul roman pentru ajutorul social (venit minim garantat) depaseste 60,88 milioane de lei, valoarea medie fiind de 276,49 lei de persoana. In luna decembrie 2017, au beneficiat de acest ajutor social 220.207 de persoane. Cei mai multi beneficiari erau inregistrati in judetele Dolj - 13.694 persoane, Buzau - 11.062 persoane, Bacau - 10.780, Galati - ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile
X