Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2017 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Documente utile pentru Asociatiile de Proprietari

OMMFPSPV 2263/2016: Noua procedura de transmitere a datelor in registrul public si Formularul M500

registrul publicOMMFPSPV 2263/2016transmitere dateformular m500

Va aducem la cunostinta ca in Monitorul Oficial, Partea I nr. 991 din 08 decembrie 2016, a fost publicat Ordinul Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice nr. 2263/08.12.2016 ( OMMFPSPV 2263/2016) privind procedura de transmitere a datelor in registrul public.

ORDIN nr. 2.263 din 8 decembrie 2016 privind procedura de transmitere a datelor in registrul public

Avand in vedere:
- prevederile art. 7^1 din Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare;
- prevederile art. III alin. (1) lit. a) din Hotararea Guvernului nr. 877/2016 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor si pentru aplicarea unitara a unor dispozitii legale;
- prevederile Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Referatul de aprobare nr. 720/DGJ din 6 decembrie 2016,
in temeiul prevederilor art. 18 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 344/2014 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice, precum si pentru modificarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare,

ministrul muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice emite urmatorul ordin:

ART. 1
(1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentului ordin, institutiile/autoritatile publice transmit datele cu privire la toate categoriile de personal platit din fonduri publice, potrivit prevederilor art. III alin. (1) lit. a) din Hotararea Guvernului nr. 877/2016, prin intermediul formularului M500.

(2) Transmiterea datelor se realizeaza lunar, pana la data de 25 (inclusiv) a lunii urmatoare pentru luna anterioara, in conformitate cu procedura de transmitere a datelor in registrul public, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.


PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri: conform Codului fiscal 2017

Vezi detalii

Declaratia 101. Modificari de ultima ora
Declaratia 101. Modificari de ultima ora

Vezi detalii

 Achizitii. Ghid fiscal-contabil
Achizitii. Ghid fiscal-contabil

Vezi detalii


(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (2), pentru luna noiembrie 2016, termenul pentru transmiterea datelor mentionate la alin. (1) este de 10 zile de la data publicarii prezentului ordin in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

ART. 2
(1) Prevederile prezentului ordin se aplica institutiilor/autoritatilor publice care au personal platit din fonduri publice, personal care exercita o functie in baza unui contract individual de munca si/sau de serviciu, a unui act administrativ de numire ori a unui altfel de act emis in conditiile legii.

(2) Institutiilor/Autoritatilor publice prevazute la alin. (1) le revine obligatia de a depune formularul M500 prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin utilizarea serviciului de depunere a declaratiilor online, existent pe portalul e-guvernare.ro, la sectiunea "Acces rapid", subsectiunea "Depunere declaratii".

(3) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) si (2), institutiile/autoritatile de invatamant preuniversitar nu au obligatia completarii si depunerii formularului M500, datele referitoare la personalul aferent fiind preluate din aplicatia EduSal.edu.ro. Sunt excluse de la obligatia completarii datelor si depunerii formularului M500, conform prevederilor prezentului ordin, exclusiv acele institutii/autoritati publice de invatamant preuniversitar, care completeaza in prezent informatiile de salarizare in baza de date EDUSAL.

ART. 3
(1) Institutiile/Autoritatile publice prevazute la art. 2 alin. (1) au obligatia de a accesa pe pagina de internet a Autoritatii Nationale de Administrare Fiscala (https://www.anaf.ro/), la sectiunea ANAF>Servicii online>Declaratii electronice>Descarcare declaratii (https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/declaratii_electronice/descarcare_declaratii), de unde vor descarca formularul M500 in format electronic (fisier PDF).
(2) Institutiile/Autoritatile publice prevazute la art. 2 alin. (1) pot obtine informatiile necesare pentru completarea formularului M500 consultand fisierul in format electronic numit "Ghidul_cu_instructiunile_de_completare_a_formularului_M500_06122016.PDF", in format PDF, existent pe pagina de internet www.anaf.ro la sectiunea "Descarcare declaratii": https://www.anaf.ro/anaf/internet/ANAF/servicii_online/declaratii_electronice/descarcare_declaratii.
(3) Dupa ce formularul a fost completat, se va trece la autentificarea pe portalul e-guvernare.ro, sectiunea "Depunere declaratii", prin utilizarea tokenului detinut, urmand a se incarca si a se transmite fisierul pdf cu xml atasat obtinut in urma validarii si semnarii cu certificat digital calificat, similar cu procedura de depunere a declaratiei ANAF 112.

(4) in conformitate cu prevederile art. 1 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, cu modificarile si completarile ulterioare, Agentia Nationala de Administrare Fiscala va transmite datele colectate la Inspectia Muncii.

ART. 4
In conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, cu modificarile si completarile ulterioare, atat pentru angajatorii persoane fizice sau juridice de drept privat, cat si pentru institutiile/autoritatile publice se aplica in continuare prevederile legale cu privire la obligatia de completare si transmitere catre inspectoratele teritoriale de munca a datelor in Revisal, conform Ordinului ministrului muncii, familiei si protectiei sociale nr. 1.918/2011 pentru aprobarea procedurii si actelor pe care angajatorii sunt obligati sa le prezinte la inspectoratul teritorial de munca pentru obtinerea parolei, precum si a procedurii privind transmiterea registrului general de evidenta a salariatilor in format electronic, cu modificarile ulterioare.

ART. 5
(1) In conformitate cu prevederile Hotararii Guvernului nr. 500/2011
privind registrul general de evidenta a salariatilor, cu modificarile si completarile ulterioare, institutiile de aparare, ordine publica si securitate nationala, respectiv Ministerul Apararii Nationale, Ministerul Afacerilor Interne, Administratia Nationala a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justitiei, Serviciul Roman de Informatii, Serviciul de Informatii Externe, Serviciul de Protectie si Paza, Serviciul de Telecomunicatii Speciale, sunt exceptate de la completarea formularului M500.
(2) Institutiile mentionate la alin. (1) au obligatia de a tine evidenta datelor prevazute la art. 7^1 alin. (3) din Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare, referitoare la personalul militar si la functionarii publici cu statut special, prin registre proprii de evidenta a personalului militar si a functionarilor publici cu statut special.
ART. 6
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Ministrul muncii, familiei, protectiei
sociale si persoanelor varstnice,
Dragos-Nicolae Pislaru


Bucuresti, 8 decembrie 2016.
Nr. 2.263.

Consultare ANEXA - Procedura de transmitere a datelor in registrul public.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 12 Decembrie 2016


Votati articolul "OMMFPSPV 2263/2016: Noua procedura de transmitere a datelor in registrul public si Formularul M500":
Rating:

Nota: 2.4 din 5 din 5 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Comisie de receptie nelegala, plata nelegala, conditii viza CFP,

Intrebare: comisie de receptie nelegala, plata nelegala, conditii viza CFP, refuz viza, ... ?

Va rog sa ma ajutati si sa imi dati un sfat cum
se poate rezolva urmatoarea problema:

- directorul institutiei a emis o Decizie de numire comisie receptie lucrari.
- juristul a refuzat sa semneze Decizia intrucat
in Decizie trebuiau trecuti ca membri salariati specialisti ai altor institutii,
insa acele institutii nu au trimis nici un raspuns
cu persoanele pe care le trimite la institutia noastra
si care le reprezinta.
- comunicarea persoanelor de la alte institutii
s-a facut doar telefonic,
urmand a ni se trimite si un Raspuns scris
la Adresele noastre.
- receptia s-a facut.
- Adresele institutiilor au ajuns la institutia noastra
dupa efectuarea receptiei.
- colega care pune viza CFP a spus ca
pentru a putea face plata
este necesara si viza juristului pe acea Decizie.
Colega a cerut directorului sa decida cine avizeaza din partea compartimentului juridic,
deoarece aceasta conditie face parte din
modul de efectuare a CFP
si a acordarii vizei CFP.
Colega a mai spus ca
pentru a se putea face plata conform Contractului
incheiat cu executantul de lucrari
si pentru a nu suporta penalitati de intarziere,
compartimentul financiar-contabil nu isi asuma
aceste penalitati cauzate de
intarzierea comunicarii vizelor /certificarilor legale.
- juristul a spus ca directorul si-a asumat singur raspunderea
cand a emis acea Decizie,
ca i-a facut cunoscut motivul refuzului de a semna acea Decizie
si ca dupa 2 saptamani,
dupa ce au venit Raspunsurile de confirmare
de la celelalte institutii
nu o poate semna retroactiv.
Juristul i-a mai spus ca
odata ce au venit si adresele,
toate viciile de procedură au fost acoperite.

Va rog mult de tot sa imi spuneti daca:
1.- viza juristului este obligatorie
pentru a se putea pune viza CFP si
pentru a se putea face plata ?
Dar daca juristul este in Concediul de odihna,
este singurul jurist din institutie
si nu este nici un alt salariat care sa il inlocuiasca
si sa semneze actele in locul lui,
acest lucru ar insemna ca
nu s-ar mai face plati
daca nu ar exista viza juristului pe documente ?
2. - daca pentru a se face plata,
directorul poate sa-si asume singur situatia,
fara a mai fi necesara viza juristului ?
pentru ca juristul refuzase sa semneze acea Decizie ...
3. - directorul a cerut juristului
sa spuna care sunt motivele de refuz, in scris,
pentru a trimite Raspunsul cu refuzul de viza la Consiliul Judetean
in vederea rezolvarii situatiei.
Ce s-ar dispune ?
Decizia este nelegala ?
Se poate face plata si fara viza juristului ?
Directorul isi poate asuma raspunderea
pentru emiterea Deciziei,
pentru a se putea face plata ?
Contabilul si salariata care pune viza CFP
daca refuza sa faca plata,
directorul poate dispune singur plata ?

Raspuns: Problema este in principal respectarea dispozitiilor legale, care este viciata de nerespectarea...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 12 Decembrie 2016 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • 25 mai - termenul pentru depunerea declaratiei 200. Cine are obligatia depunerii si ce venituri se declara?

    • Pana la data de 25 mai 2017 inclusiv au obligatia depunerii formularului 200 persoanele fizice care au realizat in anul 2016, in mod individual sau intr-o forma de asociere, venituri in bani si/sau in natura din Romania, potrivit Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, provenind din:  1. urmatoarele venituri din activitati independente:   - venituri din activitati de productie, comert, prestari de ...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei cu Irina Dumitrescu: Subventie pentru angajarea somerilor

    • In scopul reducerii somajului, legislatia prevede posibilitatea ca angajatorii sa beneficieze de o subventie pentru angajarea somerilor daca sunt indeplinite anumite conditii.  Astfel, potrivit art. 85 din Legea somajului nr. 76/2002, astfel cum a fost modificat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 60/2016, angajatorii primesc lunar, pe o perioada de 12 luni, pentru fiecare persoana angajata, o suma in cuantum de 900 lei, cu obligatia mentinerii raporturilor de munca...» citeste mai departe aici

  • ANAF a finalizat procedurile pentru conectarea caselor de marcat la serverele institutiei

    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala a finalizat specificatiile tehnice si structura fisierelor pe care casele de marcat urmeaza sa le trimita catre ANAF in conformitate cu Hotararea pentru modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003.  Acestea au fost definitivate in...» citeste mai departe aici

  • Radierea si certificatul de inregistrare in scopuri de TVA. Ce obligatii avem fata de Fisc?

    • Stiti deja ca lista de responsabilitati e lunga cand vorbim de indatoririle catre ANAF. In analiza urmatoare, avem cazul unei societati comerciale care a fost radiata conform legii. Societatea era platitoare de TVA. La data radierii, la registrul comertului a fost depus, in original, certificatul de inregistrare al societatii (certificat emis de registrul comertului). Certificatul de inregistrare in scopuri de TVA, in original, a ramas la societate. Vom vedea daca certificatul de inregistrare...» citeste mai departe aici

  • Penalitati solicitate prestatorului si emiterea facturii de catre beneficiar. Cum procedam corect?

    • Analiza pe care v-o oferim azi este utila in ce priveste intocmirea corecta a facturilor in urma unor contracte in care se percep penalitati pentru depasire termen de executie. In concret, o societate doreste emiterea unei facturi de penalitati. Pentru a stabili procedura corecta, in analiza de mai jos, avem urmatorul caz: "Societatea are incheiat un antecontract de vanzare-cumparare cu un dezvoltator imobiliar pentru cumpararea unui imobil. Dezvoltatorul imobiliar trebuia sa termine imo...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificarea Codului Fiscal prin OUG 84".
X