email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Legea 88/2023: Livrarea de proteze medicale si de produse ortopedice va fi scutita de TVA

Legea 88/2023: Livrarea de proteze medicale si de produse ortopedice va fi scutita de TVA
scutire tvaLegea 88/2023proteze medicaleproduse ortopedice

In Monitorul Oficial nr. 310 din 12.04.2023 a fost publicata Legea 88/2023 care aduce modificari si completari Legii nr 227/2015. In prezent, pentru livrarea de proteze si accesorii pentru acestea (cu exceptia protezelor dentare) si livrarea de produse ortopedice se aplica o cota de TVA de 9%, iar noua lege prevede o scutire de TVA pentru ele. In plus, legea mai vizeaza ca si serviciile de construire, reabilitare, modernizare de spitale publice si livrarile de echipamente medicale facute de ONG-uri sa fie scutite de TVA.

Prevederile prezentei legi intra in vigoare la 60 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial.

Legea 88/2023: Noile scutiri de TVA ce se introduc in Codul fiscal

Redam, in randurile de mai jos, Legea 88/2023:

„(5) Sunt scutite de taxa urmatoarele:

a) serviciile de construire, reabilitare, modernizare de unitati spitalicesti din reteaua publica de stat, precum si serviciile de construire, reabilitare, modernizare de unitati spitalicesti prestate catre entitati nonprofit inscrise in Registrul public organizat de ANAF in baza prevederilor art. 25 alin. (41), daca acestea sunt destinate unitatilor spitalicesti detinute si exploatate de entitatea nonprofit sau celor din reteaua publica de stat, dupa caz;

b) livrarile de echipamente medicale, aparate, dispozitive, articole, accesorii si echipamente de protectie, materiale si consumabile de uz sanitar, destinate in mod normal utilizarii in domeniul ingrijirilor de sanatate sau pentru utilizarea de catre persoanele cu handicap, bunuri esentiale pentru compensarea si depasirea handicapurilor, altele decat cele prevazute la lit. c) si d), precum si adaptarea, repararea, inchirierea si leasingul unor astfel de bunuri, efectuate catre unitati spitalicesti din reteaua publica de stat, precum si cele efectuate catre entitati nonprofit inscrise in Registrul public organizat de ANAF in baza art. 25 alin. (41), daca acestea sunt destinate unitatilor spitalicesti detinute si exploatate de entitatea nonprofit sau celor din reteaua publica de stat, dupa caz;

c) livrarea de proteze si accesorii ale acestora, cu exceptia protezelor dentare scutite de taxa conform art. 292 alin. (1) lit. b);

d) livrarea de produse ortopedice.

(6) Scutirea de TVA pentru livrarile de bunuri/prestarile de servicii prevazute la alin. (5) lit. a) si b) se aplica:

a) direct, prin facturare fara TVA de catre furnizorii de bunuri/prestatorii de servicii daca beneficiarul livrarii/prestarii este unitatea spitaliceasca din reteaua publica de stat sau, dupa caz, institutia/autoritatea publica centrala sau locala, care asigura finantarea acesteia, potrivit legii;

b) prin restituirea TVA aferente achizitiilor de bunuri sau servicii efectuate de entitatile nonprofit, potrivit unei proceduri stabilite prin ordin al ministrului finantelor publice. Sumele restituite de la bugetul de stat se utilizeaza de catre entitatile nonprofit exclusiv pentru finantarea achizitiilor de bunuri si/sau servicii prevazute la alin. (5) lit. a) si b).

(7) Scutirile de taxa prevazute la alin. (5) se aplica in conditiile prevazute in normele metodologice.”

Art. II. — Ordinul ministrului finantelor si normele metodologice prevazute la art. I pct. 2 se emit in termen de 60 de zile de la data publicarii prezentei legi in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art. III. — Prin derogare de la prevederile art. 4 alin. (1) dinLegea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, prevederile prezentei legi intra in vigoare la 60 de zile de la data publicarii prezentei legi in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Foto: unsplash.com


de Alina Ilie

NOUTATI Contabile 2024

Atentie! S-a modificat legislatia privind impozitul minim pe cifra de afaceri


Important!
Incepand cu 1 ianuarie 2024, firmele cu o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro in anul precedent si care in anul de calcul determina un impozit pe profit mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) sunt obligate sa plateasca un impozit minim pe cifra de afaceri de 1%.

Problema e ca aceasta modificare, introdusa prin Legea nr. 296/2023, lasa loc de interpretari.

Explicatii complete si solutiile optime, in lucrarea Impozitul minim pe cifra de afaceri. Fiscalitate aplicata. 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
scutire tvaLegea 88/2023proteze medicaleproduse ortopedice


Data aparitiei: 13 Aprilie 2023

Votati articolul "Legea 88/2023: Livrarea de proteze medicale si de produse ortopedice va fi scutita de TVA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X