email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Detalii despre contractul de inchiriere

Bine v-am gasit,

In urma solicitarilor primite pe adresa de email a redactiei www.contabilul.ro venim in sprijinul informarii dvs, prezentandu-va detalii despre contractul de inchiriere.

    Studiu de caz                                                                                                

Contractul de inchiriere

Inchirierea unei constructii, unui teren sau a oricarui alt bun se face, legal, printr-un contract in forma scrisa.

Acesta prezinta obligativitatea inregistrarii in maximum 15 zile la Administratia
Fiscala de care proprietarul apartine cu domiciliul, indiferent de locul unde se afla proprietatea inchiriata. Daca proprietarul bunului nu are domiciliul in Romania, contractul de inchiriere se inregistreaza la Administratia Fiscala unde se afla proprietarul.

Pentru inregistrarea actului la Administratia Fiscala avem nevoie de un dosar care trebuie sa cuprinda urmatoarele documente:

  • originalul si doua copii ale contractului de inchiriere incheiat intre parti 

  • dovada detinerii proprietatii, adica titlul de proprietate, in cazul constructiilor si terenurilor, cartea de identitate in cazul autoturismului sau actul de achizitie, pentru orice alt tip de bun ce face obiectul inchirierii.

Atunci cand locuinta se inchiriaza unei societati comerciale, proprietarul bunului va trebui sa prezinte, la solicitarea Administratiei Fiscale, si acordul asociatiei de proprietari sau locatari.

Atunci cand exista mai multi proprietari pentru inregistrarea contractului de inchiriere este obligatoriu ca fiecare dintre acestia sa se prezinte la Administratia Fiscala de care apartine cu domiciliul. Dar exista o solutie mult mai practica! Astfel ca, in baza unei
imputerniciri notariale primite de la celelalte parti, se poate insa ca doar unul dintre proprietari sa se prezinte la Administratia Fiscala, in calitate de proprietar imputernicit.


Pentru mai multe detalii apasati aici

Coordonator Viviana Cobilanschi

 

    Cele mai cautate produse                                                                          

» Consilier Contabilitate

» Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili

» Consilier TVA

» Consilier Contabilitate pentru institutii publice

» Revista Romana de Fiscalitate

    Stirile zilei                                                                                                    

Ministrul "Somn usor"

Intors de la Bruxelles, Varujan Vosganian a explicat politica sa de taxe: "Cat stau eu ministru, dormi linistit, ministerul te vegheaza".Ministrul Economiei si Finantelor, Varujan Vosganian, a asigurat ca in mandatul sau nu vor fi introduse noi taxe si nici nu vor fi majorate impozitele actuale...

 

Pronosticuri diverse in privinta efectelor crizei mondiale asupra Romaniei

Ne afecteaza sau nu criza din Statele Unite? Unele pronosticuri spun ca in Romania incetinirea economiei internationale va avea efecte pozitive, insa parerile sunt impartite. Se va prabusi si la noi piata imobiliara, asa cum s-a intamplat peste Ocean? Ne putem astepta si noi la falimente in serie, la somaj si recesiune, cuvintele la ordinea zilei acolo?...

Scaderea dobanzilor va depinde de inflatie

Decalajul dintre dobanzile din Romania si UE se va micsora ca urmare a pregatirii pentru moneda unica europeana. Tinand cont de nivelul scazut al dobanzilor din zona euro (in prezent, dobanda de politica monetara in zona euro este de 4%, in timp ce dobanda stabilita de BNR se ridica la 9%), este de asteptat ca dobanzile...

O zi minunata!

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<


Data aparitiei: 17 Martie 2008

Votati articolul "Detalii despre contractul de inchiriere":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X