In randurile urmatoare, vom stabili care este procedura corecta pe care o vom aplica in cazul unui debitor radiat, pentru a face scoaterea din evidenta a creantei.
Se va vedea astfel, mai exact, daca este suficienta listarea de pe ANAF privind starea unei persoane juridice care are mentiunea "Dizolvare cu Lichidare ( Radiere ) din 2012 " in vederea scoaterii din evidenta contabila a creantei sau daca va fi nevoie sa se obtina un certificat constatator cu starea firmei si de la O.N.R.C.
Precizam astfel ca potrivit punctului 187 din Reglementarile contabile conforme cu Directiva a IV-a a CEE creantele ale caror termene de incasare au fost prescrise pot fi scazute din evidenta si in lipsa disparitiei debitorului, daca creditorul demonstreaza ca a intreprins toate demersurile legale pentru incasare.
Astfel, pentru scoaterea din evidenta a unei creante neincasate este suficienta orice dovada care sa ateste imposibilitatea incasarii acesteia.
Prin urmare, scaderea din evidenta a creantelor neincasate este cu atat mai justificata in cazul disparitiei debitorului, imprejurare ce poate fi dovedita cu orice mijloace de proba, inclusiv o listare a informatiilor disponibile de pe site-urile institutiilor oficiale, cum este ANAF care sa ateste radierea debitorului persoana juridica.

Examen Consultant Fiscal 2025

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari

Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Sursa: PortalContabilitate.ro