Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Inregistrari contabile specifice activitatii de tamplarie PVC

Inregistrari contabile specifice activitatii de tamplarie PVC

Tamplaria termopan face parte din categoria stocurilor respectiv produselor finite, care sunt bunuri care au parcurs toate fazele procesului tehnologic, intrunesc conditiile de calitate si sunt predate pe baza de acte la magazie sau sunt livrate tertilor.

Activitatea de tamplarie termopan este o activitate de productiein curs de executie cu inregistrari specifice pe care vi le propunem mai jos:

O societate are la inceputul perioadei un stoc de produse finite de 200 bucati inregistrate la costul de productie de 10 lei bucata. In cursul perioadei s-au mai fabricat 500 bucati, efectuandu-se in acest scop urmatoarele cheltuieli:

      • cu materiile prime: 3.000 lei ;
      • cu materialele auxiliare:1.500 lei;
      • cu colaboratorii: 600 lei ;
      • cu energia electrica facturata de catre furnizor: 400 lei plus TVA, achitata prin banca.

Se livreaza 600 de bucati cu pretul de 15 lei/bucata plus TVA, creanta incasandu-se prin banca. Scoaterea din evidenta a produselor livrate se face folosindu-se metoda FIFO.

  • Cheltuieli cu materiile prime:
601 = 301 3.000 lei
Cheltuieli cu materiile Materii prime
prime
  • Cheltuieli cu materialel consumabile:
6021 = 3021 1.500 lei
Cheltuieli cu materialele Materiale auxiliare
consumabile
  • Cheltuieli cu colaboratorii:
621 = 401 600lei

Subiecte rezolvate pentru examenul CECCAR 2016
Subiecte rezolvate pentru examenul CECCAR 2016

Vezi detalii

Ghid complet privind aplicarea TVA in cazul achizitiilor din tari UE/non-UE
Ghid complet privind aplicarea TVA in cazul achizitiilor din tari UE/non-UE

Vezi detalii

Totul despre decontari
Totul despre decontari

Vezi detalii


Cheltuieli cu colaboratorii Furnizori

Atentie! In cazul in care aveti salariati se vor face inregistrarile corespunzatoare privind cheltuielile cu salariile si obligatiile la contributiile sociale.

  • Cheltuieli cu energia electrica achitata :
605 = 401 400 lei
Cheltuieli privind Furnizori
energia si apa

4426 = 401 76 lei
TVA deductibila Furnizori
  • Achitarea furnizorului prin banca:
401 = 5121 476 lei
Furnizori Conturi la banci in lei
  • Obtinerea de produse finite evaluate la cost de productie efectiv:

Cost de productie total: 3.000 + 1.500 + 600 + 400 = 5.500

Cost unitar: 5.500 : 500 11 lei/ bucata

345 = 711 5.500 lei
Produse finite Variatia stocurilor
  • Livrarea produselor finite :
4111 = 701 9.000 lei
Clienti Venituri din vanzarea
produselor finite

4111 = 4427 1.710 lei
Clienti TVA colectata
  • Scoaterea din evidenta a produselor finite:
200 * 10 lei/buc + 400 * 11 lei/bucata = 6.400 lei

711 = 345 6.400lei
Variatia stocurilor Produse finite
  • Incasarea contarvalorii produselor vandute:
5121 = 4111 10.710lei
Conturi la banci in lei Clienti
  • Inchiderea conturilor de cheltuieli la sfarsitul perioadei:
121 = 601 3.000 lei
Profit si pierdere Cheltuieli cu materiile prime

121 = 6021 1.500 lei
Profit si pierdere Cheltuieli cu
materialele auxiliare

121 = 605 400 lei
Profit si pierdere Cheltuieli privind
energia si apa

121 = 621 600 lei
Profit si pierdere Cheltuieli cu colaboratori
  • Inchiderea contului de venituri din vanzarea produselor:
701 = 121 9.000 lei
Venituri din vanzarea Profit si pierdere
produselor
  • Inchiderea contului de venituri din productia stocata: RD - RC = 6.400 - 5.500 = 900 LEI, care reprezinta sold debitor, de aceea contul se inchide precum conturile de cheltuieli.
121 = 711 900 lei
Profit si pierdere Variatia stocurilor

In ceea priveste montajul propriu-zis al produselor acesta nu se mai supune masurilor simplificate privind TVA (taxare inversa) incepand cu 01.01.2008 reglementat de O.U.G 106 din 4 octombrie 2007 pentru modificarea si completarea Legii 571/2003 privind Codul FISCAL la art 160.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 11 Iunie 2008


Votati articolul "Inregistrari contabile specifice activitatii de tamplarie PVC":
Rating:

Nota: 2.83 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Decontare sau nu a taxelor de inscriere a juristului ?

Intrebare: decontare sau nu a taxelor de inscriere a juristului ?

Institutia noastra a angajat anul acesta un consilier juridic.
Colegul meu, consilier juridic a fost inscris in anul 2015 in Colegiul Consilierilor Juridici.
Taxa de inscriere i-a fost decontata de institutia noastra.
Cotizatia pe fiecare trimestru pe care in anul 2016
juristul va trebui sa o plateasca Colegiului
nu este decontata de institutia noastra.
Conform legii, institutia noastra poate deconta juristului
doar taxele profesionale.
Cotizatia anuala trebuie suportata de catre
jurist, el fiind cel inscris in C.C.J.
Cotizatia anuala nu intra in categoria taxelor profesionale ale juristului.
Institutia noastra nu are nici o obligatie de decontare a unei asemenea taxe.

Juristul mi-a spus ca:
- pentru a nu plati cotizatia in anul 2015,
a depus o Cerere de renuntare la calitatea de membru al Colegiul Consilierilor Juridic.
- apoi in anul 2016 vrea sa se inscrie din nou in CCJ si ca
institutia noastra va trebui sa ii plateasca acea taxa de inscriere.

1. - Contabilitatea vatrebui sa refuze decontarea ?
2. - Juristul se va putea inscrie in CCJ
de cate ori vrea ?
3. - De fiecare data, taxele de inscriere a juristului,
dupa retrageri, vor trebui decontate de institutia noastra
sau nu ?


Raspuns: Un coleg de la Primarie mi-a spus ca se procedeaza astfel: - consilierul juridic, daca lucreaza...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 11 Iunie 2008 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 3 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Speta ANAF: Transfer drept de proprietate prin acte juridice intre vii. Cine incaseaza impozitul aferent?

    • Cine are obligatia sa calculeze si sa incaseze impozitul pe venitul din transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia, prin acte juridice intre vii? Potrivit Codului fiscal, la transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia, prin acte juridice intre vii asupra constructiilor de orice fel si a terenurilor aferente acestora, precum si asupra terenurilor de orice fel fara constructii, contribuabilii datoreaza un impozit de 3% sau 2% functie ...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Inregistrare fiscala pentru venituri din cedarea folosintei bunurilor

    • Avem cazul prezentat de ANAF al unui contribuabil persoana fizica care realizeaza venituri din inchirierea in scop turistic a unui numar mai mare de 5 camere de inchiriat situate in locuinta proprietate personala. Vom vedea daca aceasta persoana are obligatia sa depuna declaratia estimativa (formular 220). Potrivit Codului fiscal, veniturile din cedarea folosintei bunurilor sunt veniturile, in bani si/sau in natura, provenind din cedarea folosintei bunurilor mobile si imobile, obtin...» citeste mai departe aici

  • Au fost date noi norme de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare

    • Guvernul a modificat normele metodologice de aplicare a Legii imbunatatirilor funciare nr. 138/2004, avand in vedere faptul ca aceasta a fost amendata prin modificari si completari legislative succesive. Normele metodologice de aplicare a acestei legi,  prevad posibilitatea organizatiilor de imbunatatiri funciare (OIF) de a formula cereri de transmitere fara plata a dreptului de proprietate asupra infrastructurii secundare de irigatii apartinand domeniului privat al statului, i...» citeste mai departe aici

  • Cum se inregistreaza in contabilitate deseurile rezultate, de la intrarea in gestiune pana la vanzarea lor?

    • In randurile de mai jos, avem cazul unei institutii publice care urmeaza sa efectueze operatiuni de casare de mijloace fixe si obiecte de inventar. In urma operatiunilor de casare pot rezulta deseuri si materiale de natura obiectelor de inventar sau materiale consumabile. Doar o parte din deseurile rezultate in urma casarii pot fi valorificate la societatile de recuperare a materialelor reciclabile prin vanzarea lor (deseuri feroase, lemn, carton, plastic, textile). Vom raspunde urm...» citeste mai departe aici

  • Calculul impozitului pe venitul din transfer drept de proprietate. Cum procedam?

    • Cum se calculeaza impozitul pe venitul obtinut de o persoana fizica din vanzarea in anul 2016 a unui teren pe care l-a cumparat in anul 2014? Codul fiscal prevede ca la transferul dreptului de proprietate si al dezmembramintelor acestuia, prin acte juridice intre vii asupra constructiilor de orice fel si a terenurilor aferente acestora, precum si asupra terenurilor de orice fel fara constructii, contribuabilii datoreaza un impozit care se calculeaza astfel: a) pentru const...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Majorarea capitalului social ca urmare a castigului realizat din surplusul din reevaluare

    • In randurile de mai jos, conform HG 403/2000 firma a majorat capitalul social din rezerva din reevaluarea imobilizarilor corporale (cont 105) iar ultima majorare fiind facuta in 2003. Acum se doreste diminuarea capitalului social cu aceeasi suma cu care s-a marit capitalul din rezerve din reevaluare. La acoperirea pierderii contabile, din capitalul social, astfel diminuat, firma trebuie sa plateasca sau nu impozit pe profit tinand cont de provenienta sumei cu care s-ar acoperi ...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
X