Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal s-a modificat!
Va rugam sa cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari"

email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit
"Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2016

Inregistrari contabile specifice activitatii de tamplarie PVC

Inregistrari contabile specifice activitatii de tamplarie PVC

Tamplaria termopan face parte din categoria stocurilor respectiv produselor finite, care sunt bunuri care au parcurs toate fazele procesului tehnologic, intrunesc conditiile de calitate si sunt predate pe baza de acte la magazie sau sunt livrate tertilor.

Activitatea de tamplarie termopan este o activitate de productiein curs de executie cu inregistrari specifice pe care vi le propunem mai jos:

O societate are la inceputul perioadei un stoc de produse finite de 200 bucati inregistrate la costul de productie de 10 lei bucata. In cursul perioadei s-au mai fabricat 500 bucati, efectuandu-se in acest scop urmatoarele cheltuieli:

      • cu materiile prime: 3.000 lei ;
      • cu materialele auxiliare:1.500 lei;
      • cu colaboratorii: 600 lei ;
      • cu energia electrica facturata de catre furnizor: 400 lei plus TVA, achitata prin banca.

Se livreaza 600 de bucati cu pretul de 15 lei/bucata plus TVA, creanta incasandu-se prin banca. Scoaterea din evidenta a produselor livrate se face folosindu-se metoda FIFO.

  • Cheltuieli cu materiile prime:
601 = 301 3.000 lei
Cheltuieli cu materiile Materii prime
prime
  • Cheltuieli cu materialel consumabile:
6021 = 3021 1.500 lei
Cheltuieli cu materialele Materiale auxiliare
consumabile
  • Cheltuieli cu colaboratorii:
621 = 401 600lei

Autorizatiile si documentele esentiale de functionare
Autorizatiile si documentele esentiale de functionare

Vezi detalii

Microintreprindere versus PFA: alegeti forma potrivita pentru afacerea dvs.
Microintreprindere versus PFA: alegeti forma potrivita pentru afacerea dvs.

Vezi detalii

Noi prevederi legislative privind intocmirea procedurilor contabile
Noi prevederi legislative privind intocmirea procedurilor contabile

Vezi detalii


Cheltuieli cu colaboratorii Furnizori

Atentie! In cazul in care aveti salariati se vor face inregistrarile corespunzatoare privind cheltuielile cu salariile si obligatiile la contributiile sociale.

  • Cheltuieli cu energia electrica achitata :
605 = 401 400 lei
Cheltuieli privind Furnizori
energia si apa

4426 = 401 76 lei
TVA deductibila Furnizori
  • Achitarea furnizorului prin banca:
401 = 5121 476 lei
Furnizori Conturi la banci in lei
  • Obtinerea de produse finite evaluate la cost de productie efectiv:

Cost de productie total: 3.000 + 1.500 + 600 + 400 = 5.500

Cost unitar: 5.500 : 500 11 lei/ bucata

345 = 711 5.500 lei
Produse finite Variatia stocurilor
  • Livrarea produselor finite :
4111 = 701 9.000 lei
Clienti Venituri din vanzarea
produselor finite

4111 = 4427 1.710 lei
Clienti TVA colectata
  • Scoaterea din evidenta a produselor finite:
200 * 10 lei/buc + 400 * 11 lei/bucata = 6.400 lei

711 = 345 6.400lei
Variatia stocurilor Produse finite
  • Incasarea contarvalorii produselor vandute:
5121 = 4111 10.710lei
Conturi la banci in lei Clienti
  • Inchiderea conturilor de cheltuieli la sfarsitul perioadei:
121 = 601 3.000 lei
Profit si pierdere Cheltuieli cu materiile prime

121 = 6021 1.500 lei
Profit si pierdere Cheltuieli cu
materialele auxiliare

121 = 605 400 lei
Profit si pierdere Cheltuieli privind
energia si apa

121 = 621 600 lei
Profit si pierdere Cheltuieli cu colaboratori
  • Inchiderea contului de venituri din vanzarea produselor:
701 = 121 9.000 lei
Venituri din vanzarea Profit si pierdere
produselor
  • Inchiderea contului de venituri din productia stocata: RD - RC = 6.400 - 5.500 = 900 LEI, care reprezinta sold debitor, de aceea contul se inchide precum conturile de cheltuieli.
121 = 711 900 lei
Profit si pierdere Variatia stocurilor

In ceea priveste montajul propriu-zis al produselor acesta nu se mai supune masurilor simplificate privind TVA (taxare inversa) incepand cu 01.01.2008 reglementat de O.U.G 106 din 4 octombrie 2007 pentru modificarea si completarea Legii 571/2003 privind Codul FISCAL la art 160.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 11 Iunie 2008


Votati articolul "Inregistrari contabile specifice activitatii de tamplarie PVC":
Rating:

Nota: 2.83 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Prestari servicii intracomunitare intreprindere individuala

Intrebare: Buna ziua,
Detin o Intreprindere Individuala care este fara activitate momentan (fara a avea mentiuni in acest sens la Oficiul Reg.Com.), iar in viitorul apropiat intentionez sa angajez muncitori pentru lucru intr-o tara UE. In conditiile in care I.I.-ul nu este inregistrata ca fiind platitoare de TVA (implicit nici inregistrata in registrul operatorilor intracomunitari), pot desfasura aceasta activitate, pot factura servicii prestate (fara TVA) catre partenerul extern (inregistrat cu TVA intracomunitar) in aceste conditii? Daca da, va rog specificati baza legala, in caz ca partenerul extern solicita lamuriri. Multumesc.

Raspuns: Ca intreprindere individuala, trebuie sa fiti inregistrata in ROI si in scopuri de tva pentru...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 11 Iunie 2008 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • In atentia firmelor: Obligatii privind cresterea salariului minim de la 1 mai 2016

    • Salariul minim brut pe economie va creste de la de la 1.050 de lei pe luna la 1.250 de lei, incepand de duminica, 1 mai 2016. Majorarea salariului minim brut cu 19%, care va intra in vigoare de la sfarsitul acestei saptamani, trebuie inregistrata, de catre angajatori, in sistemul electronic REVISAL. Potrivit unei hotarari de guvern adoptate pe 30 decembrie 2015, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata va fi majorat la 1.250 lei incepan...» citeste mai departe aici

  • Sfatul expertului Robert Gearba: Registrul Operatorilor Intracomunitari

    • Conform legislatiei in vigoare, persoanele impozabile care intentioneaza sa efectueze tranzactii cu operatori economici din alte state membre au obligatia sa se inscrie in Registrul Operatorilor Intracomunitari, inaintea efectuarii acestor tranzactii. Au obligatia sa se inscrie in Registrul Operatorilor Intracomunitari persoanele inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 din Codul fiscal (inregistrare in scopuri normale de TVA) atunci cand au intentia sa efect...» citeste mai departe aici

  • Ordinul 17/2016 privind modificarea Regulamentului de organizare si functionare a pietei de certificate verzi

    • Redam mai jos Ordinul nr. 17/2016 privind modificarea Regulamentului de organizare si functionare a pietei de certificate verzi, aprobat prin Ordinul presedintelui Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei nr. 60/2015, in vigoare de la 27.04.2016. Având in vedere prevederile Legii nr. 220/2008 pentru stabilirea sistemului de promovare a producerii energiei din surse regenerabile de energie, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in ...» citeste mai departe aici

  • Obligatii fiscale si declarative ale persoanelor care obtin venituri din cedarea folosintei bunurilor

    • Redam mai jos cateva aspecte curente incluse de ANAF in Ghidul fiscal actualizat al contribuabililor persoane fizice care realizeaza venituri din cedarea folosintei bunurilor. Retinem, in primul rand, ca veniturile din cedarea folosintei bunurilor sunt veniturile, in bani si/sau in natura, provenind din cedarea folosintei bunurilor mobile si imobile, obtinute de catre proprietar, uzufructuar sau alt detinator legal, altele decât veniturile din activitati independente. ...» citeste mai departe aici

  • Depunerea declaratiei 100 pentru ultimul trimestru al unui an fiscal modificat. Cum procedam corect?

    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societatea a schimbat anul fiscal si financiar. Este primul an modificat si are 15 luni (01.01.2015-31.03.2016). Pentru ultimul trimestru al anului (ianuarie-martie 2016), stabilim daca se mai depune declaratia 100 sau daca se depune direct declaratia 101 pana pe data de 25 Iunie 2016. Pentru un an normal pentru ultimul trimestru nu se depune 100 astfel ca vom stabili daca se pastreaza aceeasi regula. Prevederile OG nr. 102/2013 pentru mo...» citeste mai departe aici

  • Schimbare an fiscal. Care sunt implicatiile fiscale si ce raportari se fac in 2016?

    • Analiza noastra face referire, prin cele ce urmeaza, la o societate care face parte dintr-un grup international care a decis schimbarea anului fiscal de la ianuarie 2016-decembrie 2016 la iulie 2016-iunie 2017. Vom vedea care sunt pasii de urmat pentru a putea face aceasta schimbare tinand cont de statutul de microintreprindere al companiei, precum si ce obligatii de raportare exista in 2016. Depuneti formularul electronic S1055 – Instiintare privind modificarea exercitiului f...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2016 - 64 de modificari".
Stiri si analize economice
SATI
X