Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
 Cartea Verde a Contabilitatii 2018

Inregistrari contabile specifice activitatii de tamplarie PVC

Inregistrari contabile specifice activitatii de tamplarie PVC

Tamplaria termopan face parte din categoria stocurilor respectiv produselor finite, care sunt bunuri care au parcurs toate fazele procesului tehnologic, intrunesc conditiile de calitate si sunt predate pe baza de acte la magazie sau sunt livrate tertilor.

Activitatea de tamplarie termopan este o activitate de productiein curs de executie cu inregistrari specifice pe care vi le propunem mai jos:

O societate are la inceputul perioadei un stoc de produse finite de 200 bucati inregistrate la costul de productie de 10 lei bucata. In cursul perioadei s-au mai fabricat 500 bucati, efectuandu-se in acest scop urmatoarele cheltuieli:

      • cu materiile prime: 3.000 lei ;
      • cu materialele auxiliare:1.500 lei;
      • cu colaboratorii: 600 lei ;
      • cu energia electrica facturata de catre furnizor: 400 lei plus TVA, achitata prin banca.

Se livreaza 600 de bucati cu pretul de 15 lei/bucata plus TVA, creanta incasandu-se prin banca. Scoaterea din evidenta a produselor livrate se face folosindu-se metoda FIFO.

  • Cheltuieli cu materiile prime:
601 = 301 3.000 lei
Cheltuieli cu materiile Materii prime
prime
  • Cheltuieli cu materialel consumabile:
6021 = 3021 1.500 lei
Cheltuieli cu materialele Materiale auxiliare
consumabile
  • Cheltuieli cu colaboratorii:
621 = 401 600lei

Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!
Preturile de transfer. Dosarul perfect legal!

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!
Asociatiile de proprietari. Contabilitate, fiscalitate si contributii!

Vezi detalii

Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Registrul de Evidenta Fiscala PFA

Vezi detalii


Cheltuieli cu colaboratorii Furnizori

Atentie! In cazul in care aveti salariati se vor face inregistrarile corespunzatoare privind cheltuielile cu salariile si obligatiile la contributiile sociale.

  • Cheltuieli cu energia electrica achitata :
605 =401 400 lei
Cheltuieli privind Furnizori
energia si apa

4426 = 401 76 lei
TVA deductibilaFurnizori
  • Achitarea furnizorului prin banca:
401 = 5121 476 lei
Furnizori Conturi la banci in lei
  • Obtinerea de produse finite evaluate la cost de productie efectiv:

Cost de productie total: 3.000 + 1.500 + 600 + 400 = 5.500

Cost unitar: 5.500 : 500 11 lei/ bucata

345 = 711 5.500 lei
Produse finite Variatia stocurilor
  • Livrarea produselor finite :
4111 = 701 9.000 lei
ClientiVenituri din vanzarea
produselor finite

4111 = 4427 1.710 lei
Clienti TVA colectata
  • Scoaterea din evidenta a produselor finite:
200 * 10 lei/buc + 400 * 11 lei/bucata = 6.400 lei

711 = 345 6.400lei
Variatia stocurilor Produse finite
  • Incasarea contarvalorii produselor vandute:
5121 = 4111 10.710lei
Conturi la banci in lei Clienti
  • Inchiderea conturilor de cheltuieli la sfarsitul perioadei:
121 = 601 3.000 lei
Profit si pierdere Cheltuieli cu materiile prime

121 = 6021 1.500 lei
Profit si pierdere Cheltuieli cu
materialele auxiliare

121 = 605 400 lei
Profit si pierdere Cheltuieli privind
energia si apa

121 = 621 600 lei
Profit si pierdere Cheltuieli cu colaboratori
  • Inchiderea contului de venituri din vanzarea produselor:
701 = 121 9.000 lei
Venituri din vanzarea Profit si pierdere
produselor
  • Inchiderea contului de venituri din productia stocata: RD - RC = 6.400 - 5.500 = 900 LEI, care reprezinta sold debitor, de aceea contul se inchide precum conturile de cheltuieli.
121 = 711 900 lei
Profit si pierdere Variatia stocurilor

In ceea priveste montajul propriu-zis al produselor acesta nu se mai supune masurilor simplificate privind TVA (taxare inversa) incepand cu 01.01.2008 reglementat de O.U.G 106 din 4 octombrie 2007 pentru modificarea si completarea Legii 571/2003 privind Codul FISCAL la art 160.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 11 Iunie 2008


Votati articolul "Inregistrari contabile specifice activitatii de tamplarie PVC":
Rating:

Nota: 2.83 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Plata impozit microintreprindere

Intrebare: Buna ziua,

ce procent se aplica pentru plata impozitului unei microintreprinderi care in prima luna a trimestrului are 2 angajati cu norma intreaga, iar in ultimele doua luni din trimestru are 2 angajati dintre care numai unul este cu norma intreaga? procentul este 2% ?

va multumesc!

Raspuns: Pentru calcularea impozitului pe venitul microintreprinderii se iau in calcul totalul orelor de...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 11 Iunie 2008 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 2 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • Comert cu ridicata. Registru de casa si casa de marcat. Care sunt obligatiile punctului de lucru?

    • Analiza de azi se opreste asupra cazului unei societati care face comert cu ridicata la unul dintre punctele sale de lucru. Prin urmare, ceea ce ne dorim sa identificam este in ce masura se aplica obligatia ca punctul de lucru sa fie dotat cu registru de casa, inclusiv in cazul in care se face comer...» citeste mai departe aici

  • Taxe si impozite mai mari din 2019. Iata cat vor scoate bucurestenii din buzunare!

    • UPDATE. Proiectul de Hotarare referitor la stabilirea nivelurilor impozitelor si taxelor locale in Municipiul Bucuresti incepand cu anul 2019 a fost aprobat in sedinta CGMB de joi, 19 aprilie. Conform legii, Consiliul General adopta hotarari privind impozitele si taxele locale pentru anul urmator, punctand ca PMB pune in aplicare prevederile Codului fiscal.   Mai jos, cititi cu cat vor fi major...» citeste mai departe aici

  • Nota de receptie si constatare de diferente (Cod 14-3-1A)

    • Cititi in randurile urmatoare tot ce trebuie sa stiti despre nota de receptie si constarea de diferente (NIR)!   Nota de receptie si constatare de diferente (NIR) serveste ca: - document pentru receptia bunurilor aprovizionate; - document justificativ pentru incarcare in gestiune; - document justificativ de inregistrare in contabilitate.   Nota de receptie si constatare de diferente se f...» citeste mai departe aici

  • VIDEO Impozitarea salariilor in 2018. Modificari la calculul CAS

    • Va invitam sa urmariti mai jos un videoclip care face parte din seria de seminare online realizata de Rentrop & Straton. Tema principala a acestuia o reprezinta impozitarea salariilor in anul 2018, cu accent pus pe modificarile care au fost aduse la calculul CAS (contributiile de asigurari sociale). Pentru a participa la un seminar specializat din domeniile fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii sau salarizare, accesati ...» citeste mai departe aici

  • Informatii despre Spatiul Privat Virtual: ce anunta ANAF?

    • ANAF (Agentia Nationala de Administrare Fiscala) anunta, printr-un comunicat publicat pe site-ul insitituiei, informatii generale despre SPV (Spatiul Privat Virtual). Iata in randurile urmatoare ce ar trebui sa stie contribuabilii despre acest serviciu! ANAF informeaza ca “Serviciul Spatiul Privat Virtual este disponibil 24 de ore din 24, atat persoanelor fizice, direct sau prin imputernicit, cat si persoanelor juridice sau entitatilor fara personalitate juridica p...» citeste mai departe aici

  • O fetita de 6 ani a primit o somatie de plata de la Casa de Asigurari. Ce raspunde ANAF

    • O femeie, in varsta de 24 de ani, din localitatea Vanatori spune ca a primit o somatie de plata, pe numele fiicei sale de 6 ani. Aceasta era atentionata in privinta achitarii unei datorii catre Casa Judeteana de Asigurari de Sanatate Iasi, ce ar reprezenta contravaloarea spitalizarii celei mici in anul 2015. Mirela Strungaru, mama copilei in varsta de 6 ani, spune ca “Nu este o suma mare de platit. Sunt doar 35 de lei. Nu am nimic impotriva sa ii achit. Nu inteleg ...» citeste mai departe aici

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile