Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici

Adauga mai jos adresa de e-mail pentru a primit Raportul Gratuit

email
PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Consilier Noul Cod Fiscal 2017

Inregistrari contabile specifice activitatii de tamplarie PVC

Inregistrari contabile specifice activitatii de tamplarie PVC

Tamplaria termopan face parte din categoria stocurilor respectiv produselor finite, care sunt bunuri care au parcurs toate fazele procesului tehnologic, intrunesc conditiile de calitate si sunt predate pe baza de acte la magazie sau sunt livrate tertilor.

Activitatea de tamplarie termopan este o activitate de productiein curs de executie cu inregistrari specifice pe care vi le propunem mai jos:

O societate are la inceputul perioadei un stoc de produse finite de 200 bucati inregistrate la costul de productie de 10 lei bucata. In cursul perioadei s-au mai fabricat 500 bucati, efectuandu-se in acest scop urmatoarele cheltuieli:

      • cu materiile prime: 3.000 lei ;
      • cu materialele auxiliare:1.500 lei;
      • cu colaboratorii: 600 lei ;
      • cu energia electrica facturata de catre furnizor: 400 lei plus TVA, achitata prin banca.

Se livreaza 600 de bucati cu pretul de 15 lei/bucata plus TVA, creanta incasandu-se prin banca. Scoaterea din evidenta a produselor livrate se face folosindu-se metoda FIFO.

  • Cheltuieli cu materiile prime:
601 = 301 3.000 lei
Cheltuieli cu materiile Materii prime
prime
  • Cheltuieli cu materialel consumabile:
6021 = 3021 1.500 lei
Cheltuieli cu materialele Materiale auxiliare
consumabile
  • Cheltuieli cu colaboratorii:
621 = 401 600lei

Fisa sintetica pe platitor
Fisa sintetica pe platitor

Vezi detalii

Consilier Institutiile Statului in Control
Consilier Institutiile Statului in Control

Vezi detalii

Proceduri contabile pentru societati comerciale
Proceduri contabile pentru societati comerciale

Vezi detalii


Cheltuieli cu colaboratorii Furnizori

Atentie! In cazul in care aveti salariati se vor face inregistrarile corespunzatoare privind cheltuielile cu salariile si obligatiile la contributiile sociale.

  • Cheltuieli cu energia electrica achitata :
605 = 401 400 lei
Cheltuieli privind Furnizori
energia si apa

4426 = 401 76 lei
TVA deductibila Furnizori
  • Achitarea furnizorului prin banca:
401 = 5121 476 lei
Furnizori Conturi la banci in lei
  • Obtinerea de produse finite evaluate la cost de productie efectiv:

Cost de productie total: 3.000 + 1.500 + 600 + 400 = 5.500

Cost unitar: 5.500 : 500 11 lei/ bucata

345 = 711 5.500 lei
Produse finite Variatia stocurilor
  • Livrarea produselor finite :
4111 = 701 9.000 lei
Clienti Venituri din vanzarea
produselor finite

4111 = 4427 1.710 lei
Clienti TVA colectata
  • Scoaterea din evidenta a produselor finite:
200 * 10 lei/buc + 400 * 11 lei/bucata = 6.400 lei

711 = 345 6.400lei
Variatia stocurilor Produse finite
  • Incasarea contarvalorii produselor vandute:
5121 = 4111 10.710lei
Conturi la banci in lei Clienti
  • Inchiderea conturilor de cheltuieli la sfarsitul perioadei:
121 = 601 3.000 lei
Profit si pierdere Cheltuieli cu materiile prime

121 = 6021 1.500 lei
Profit si pierdere Cheltuieli cu
materialele auxiliare

121 = 605 400 lei
Profit si pierdere Cheltuieli privind
energia si apa

121 = 621 600 lei
Profit si pierdere Cheltuieli cu colaboratori
  • Inchiderea contului de venituri din vanzarea produselor:
701 = 121 9.000 lei
Venituri din vanzarea Profit si pierdere
produselor
  • Inchiderea contului de venituri din productia stocata: RD - RC = 6.400 - 5.500 = 900 LEI, care reprezinta sold debitor, de aceea contul se inchide precum conturile de cheltuieli.
121 = 711 900 lei
Profit si pierdere Variatia stocurilor

In ceea priveste montajul propriu-zis al produselor acesta nu se mai supune masurilor simplificate privind TVA (taxare inversa) incepand cu 01.01.2008 reglementat de O.U.G 106 din 4 octombrie 2007 pentru modificarea si completarea Legii 571/2003 privind Codul FISCAL la art 160.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 11 Iunie 2008


Votati articolul "Inregistrari contabile specifice activitatii de tamplarie PVC":
Rating:

Nota: 2.83 din 5 din 3 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Concediu odihna neefectuat in CICC

Intrebare: Buna ziua,

O salariata a lucrat in anul 2015 astfel: 3 luni din 1 ian-31.mart, si 4 luni din 1 apr-4 aug a avut concediu medical de maternitate. A optat pentru concediu crestere copil de 1 an, si se va intoarce in mai 2016. Daca angajatorul acorda 25 zile/an, pentru aceste 7 luni prestate rezulta un total de 15 zile de concediu de odihna ca ar avea dreptul in anul 2015.

Intrebari:
1. Pentru a contabiliza la sfarsitul anului 2015 valoarea acestui concediu neefectuat, cum se calculeaza media zilnica a drepturilor salariale din ultimele 3 luni?? La ultimele luni lucrate, sau ultimele 3 luni din concediul de maternitate?
2. Daca la 31.12.2015 inregistrarile contabile la venitul brut ar fi 641=4281, iar la contributii 645=4381, cum se vor declara in D112?
3. Cum se regleaza aceste sume in anul 2016?

Multumesc!


Raspuns: Dar in legea nr. 12/2015 publicata in 22 ianuarie 2015 pentru modificarea si completarea Legii nr....... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 11 Iunie 2008 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 2 + 5 =
  Da, doresc să primesc informaţii despre produsele, serviciile, evenimentele etc. oferite de Rentrop & Straton. Termeni si conditii de utilizare a site-ului Nota de informare

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

  • MFP aduce noi precizari referitoare la taxa de solidaritate

    • In legatura cu solicitarile aparute in mass media referitoare la contributia de solidaritate sociala, Ministerul Finantelor Publice face urmatoarele precizari: Contributia pentru solidaritate sociala (taxa de solidaritate - n.r.) nu este o taxa noua, ci o contributie sociala corelata cu masura privind reducerea numarului contributiilor sociale si cu necesitatea asigurarii prestatiilor sociale de care beneficiaza salariatii in conformitate cu principiile care st...» citeste mai departe aici

  • Obligatia platii TVA in cazul importului de bunuri. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu

    • Pentru importurile de bunuri TVA se datoreaza in statul in care are loc importul. Pentru importurile de bunuri care au locul in Romania obligatia platii TVA este a importatorului.  Importatorul care are obligatia platii taxei pentru un import de bunuri taxabil este: a) cumparatorul catre care se expediaza bunurile la data la care taxa devine exigibila la import sau, in absenta acestui cumparator, proprietarul bunurilor la aceasta...» citeste mai departe aici

  • Florin Jianu: Taxa de solidaritate nu are o destinatie clara si va produce o bulversare a mediului de afaceri

    • Taxa de solidaritate nu are o destinatie clara si va produce o bulversare a mediului de afaceri, in special a IMM-urilor, apreciaza presedintele Consiliul National pentru intreprinderile Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Florin Jianu. Conform comunicatului oficial citat de Agerpres, odata cu introducerea unei taxe de solidaritate de 2% platita de angajator, toti angajatorii sunt trecuti automat in clasa de risc cel mai ridicat, in privinta producerii riscului de accidente de m...» citeste mai departe aici

  • Stocuri lipsa la inventar, neimputabile si asigurate. Ce regim fiscal se aplica?

    • In cazul urmator, subiectul analizei noastre il reprezinta o societate in cadrul careia in urma inventarului s-a constatat minus in gestiune (stocuri-produse finite) pe care managementul il cosidera neimputabil. Compania are incheiate contracte de asigurare pentru toate stocurile la nivelul maxim al stocului.  Prin cele ce urmeaza, vom vedea daca acest minus de inventar este o cheltuiala deductibila asa cum prevede art. 25 pct. 4 lit c) din Codul fiscal. Iata r...» citeste mai departe aici

  • Doua acte normative privind actele fiscale, modificate de ANAF

    • ANAF a anuntat recent ca modifica si completeaza doua acte normative referitoare la documente administrativ-fiscale si procedurale. Mai exact, Agentia Nationala de Administrare Fiscala va modifica, printr-un proiect de ordin supus dezbaterii publice, OPANAF nr. 1155/2016 privind emiterea prin intermediul centrului de imprimerie masiva a unor acte administrativ-fiscale si procedurale. De asemenea, lista actelor administrativ-fiscale emise de ANAF, reglementat...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Newsletter zilnic GRATUIT

PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

PLANUL DE CONTURI s-a modificat!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"PLANUL DE CONTURI - toate modificarile aparute in 2017"


email
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu informatii si oferte contabile