email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ai un magazin online? Iata cele mai intalnite probleme de contabilitate si solutiile lor!

Ai un magazin online? Iata cele mai intalnite probleme de contabilitate si solutiile lor!
split tvacontabilitatecase marcat electronicebon fiscal 2018

Comertul online sau ecommerce a continuat sa creasca tot mai mult in Romania in ultimii ani, avand in vedere ca interesul romanilor pentru cumparaturile la distanta devine din ce in ce mai mare. Desi acest tip de activitate poate parea simplu, fara provocari mari, adevarul este ca implica multa atentie in ceea ce priveste contabilitatea, gestiunea si nu numai. Fie ca esti proprietarul ori administratorul unui magazin online, cu siguranta te-ai confruntat cu una dintre problemele de mai jos. Conform specialistului, iata la ce solutii poti sa apelezi atunci cand te lovesti de aceste obstacole contabile!


1. Magazinele online trebuie sa utilizeze casa de marcat electronica?

Conform datelor prevazute in anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea OUG 28/1999, aprobate prin H.G. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, folosirea caselor de marcat electronice este impusa tuturor agentilor economici care incaseaza contravaloarea produselor vandute sau a serviciilor prestate prin numerar, carduri bancare sau substitute de numerar (tichete de masa, tichete cadou sau vouchere de cumparaturi).


Societatile vor fi exceptate de la folosirea casei de marcat doar daca livrarea produselor vandute nu se efectueaza de catre agentul economic, ci printr-o firma de curierat.

Potrivit legestart.ro, incasarea produselor vandute se poate realiza prin intermediul sistemelor de plata electronice cu decontare ulterioara, prin deconturi ramburs primite de la firmele de curierat sau prin incasari directe prin ordin de plata.

Totul depinde de modalitatea prin care clientul primeste produsele comandate. Daca acestea au fost livrate printr-o firma de curierat, este suficienta emitearea unei facturi fiscale. In schimb, daca clientul urmeaza sa isi ridice produsele de la un punct de lucru al societatii, atunci emiterea bonului fiscal este olbigatorie. Iar factura fiscala poate fi emisa doar daca clientul cere acest lucru.
 

2. De ce apar apar decalaje intre facturile emise si incasarea acestora?


De regula, apar decalaje in procesul de urmarire a incasarilor din deconturile ramburs primite de la firmele de curierat. De ce se intampla acest lucru? Fiindca termenele sunt uneori prea lungi intre decontarea tranzactiilor.  


 

3. Cum se procedeaza in cazul politicii de retur?


Returul de produse este una dintre cele mai intalnite probleme de contabilitate pentru un magazin online. Acesta presupune emiterea unei facturi de stornare cu valoarea initiala a produsului vandut si returnarea sumelor incasate. Daca pentru produsele vandute a fost emis un bon fiscal, clientul este obligat sa restituie bonul pe care societatea il va anula dupa aceea. Un caz important il reprezinta magazinele online care aplica sistemul split TVA fiindca pot acea probleme cu returul. In cazul in care clientii returneaza produsele, societatile se pot afla in situatia de a acoperi din fonduri proprii valoarea TVA (transferata in contul dedicat TVA) ori in situatia de a astepta aprobarea ANAF pentru transferul banilor din contul de TVA in contul consumatorului, potrivit sursei citate mai sus.
 

 

Trei reguli pentru usurarea activitatii din cadrul unui magazin online

    • intocmirea documentelor de la intrarea marfurilor in gestiune pana la vanzarea lor catre clienti;

    • transmiterea informatiilor catre departamentul financiar;

    • proceduri pentru evidenta clientilor.


de Ioana Andreea Pavel

NOUTATI din Legislatia Contabila

CECCAR 2024 - Subiecte rezolvate pentru Accesul la Stagiu!


Cele 100 de teste-grila sunt exact 
in genul celor care se dau la examen!
 
Sunt teste foarte variate, in perfecta concordanta cu metodologia de examinare, insotite de temeiuri legale si explicatii profesioniste. Ele acopera toate domeniile din programa de examen:
  • contabilitate;
  • fiscalitate; 
  • drept; 
  • evaluarea economica si financiara a intreprinderilor; 
  • audit; 
  • expertiza contabila; 
  • doctrina; 
  • deontologia profesiei contabile.
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
split tvacontabilitatecase marcat electronicebon fiscal 2018


Data aparitiei: 20 Martie 2018
Ultima actualizare: 28 Mai 2018

Votati articolul "Ai un magazin online? Iata cele mai intalnite probleme de contabilitate si solutiile lor!":
Rating:

Nota: 4.43 din 5 din 7 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X