email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ai un magazin online? Iata cele mai intalnite probleme de contabilitate si solutiile lor!

Ai un magazin online? Iata cele mai intalnite probleme de contabilitate si solutiile lor!
split tvacontabilitatecase marcat electronicebon fiscal 2018

Comertul online sau ecommerce a continuat sa creasca tot mai mult in Romania in ultimii ani, avand in vedere ca interesul romanilor pentru cumparaturile la distanta devine din ce in ce mai mare. Desi acest tip de activitate poate parea simplu, fara provocari mari, adevarul este ca implica multa atentie in ceea ce priveste contabilitatea, gestiunea si nu numai. Fie ca esti proprietarul ori administratorul unui magazin online, cu siguranta te-ai confruntat cu una dintre problemele de mai jos. Conform specialistului, iata la ce solutii poti sa apelezi atunci cand te lovesti de aceste obstacole contabile!


1. Magazinele online trebuie sa utilizeze casa de marcat electronica?

Conform datelor prevazute in anexa nr. 11 la Normele metodologice pentru aplicarea OUG 28/1999, aprobate prin H.G. 479/2003, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, folosirea caselor de marcat electronice este impusa tuturor agentilor economici care incaseaza contravaloarea produselor vandute sau a serviciilor prestate prin numerar, carduri bancare sau substitute de numerar (tichete de masa, tichete cadou sau vouchere de cumparaturi).


Societatile vor fi exceptate de la folosirea casei de marcat doar daca livrarea produselor vandute nu se efectueaza de catre agentul economic, ci printr-o firma de curierat.

Potrivit legestart.ro, incasarea produselor vandute se poate realiza prin intermediul sistemelor de plata electronice cu decontare ulterioara, prin deconturi ramburs primite de la firmele de curierat sau prin incasari directe prin ordin de plata.

Totul depinde de modalitatea prin care clientul primeste produsele comandate. Daca acestea au fost livrate printr-o firma de curierat, este suficienta emitearea unei facturi fiscale. In schimb, daca clientul urmeaza sa isi ridice produsele de la un punct de lucru al societatii, atunci emiterea bonului fiscal este olbigatorie. Iar factura fiscala poate fi emisa doar daca clientul cere acest lucru.
 

2. De ce apar apar decalaje intre facturile emise si incasarea acestora?


De regula, apar decalaje in procesul de urmarire a incasarilor din deconturile ramburs primite de la firmele de curierat. De ce se intampla acest lucru? Fiindca termenele sunt uneori prea lungi intre decontarea tranzactiilor.  


 

3. Cum se procedeaza in cazul politicii de retur?


Returul de produse este una dintre cele mai intalnite probleme de contabilitate pentru un magazin online. Acesta presupune emiterea unei facturi de stornare cu valoarea initiala a produsului vandut si returnarea sumelor incasate. Daca pentru produsele vandute a fost emis un bon fiscal, clientul este obligat sa restituie bonul pe care societatea il va anula dupa aceea. Un caz important il reprezinta magazinele online care aplica sistemul split TVA fiindca pot acea probleme cu returul. In cazul in care clientii returneaza produsele, societatile se pot afla in situatia de a acoperi din fonduri proprii valoarea TVA (transferata in contul dedicat TVA) ori in situatia de a astepta aprobarea ANAF pentru transferul banilor din contul de TVA in contul consumatorului, potrivit sursei citate mai sus.
 

 

Trei reguli pentru usurarea activitatii din cadrul unui magazin online

    • intocmirea documentelor de la intrarea marfurilor in gestiune pana la vanzarea lor catre clienti;

    • transmiterea informatiilor catre departamentul financiar;

    • proceduri pentru evidenta clientilor.

de Ioana Andreea Pavel

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
split tvacontabilitatecase marcat electronicebon fiscal 2018

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 28 Mai 2018


Votati articolul "Ai un magazin online? Iata cele mai intalnite probleme de contabilitate si solutiile lor!":
Rating:

Nota: 4.43 din 5 din 7 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Inregistrare in ROI, Contracte cu clienti si contracte intre PF si PJ

Intrebare: Buna ziua. Am 4 intrebari:

1) De 7 ani am un PFA si lucrez doar cu clienti non-EU. Acum am aflat ca ar fi trebuit sa ma inregistrez in ROI de mult, in eu nu am facut acest lucru inca. Ce sa fac?

2) Cand cumpar ceva pe PFA, factura trebuie sa fie asa 'NUME PRENUME PFA' sau ajunge daca este doar pe numele meu (fara cuvantul 'PFA')?

3) Sunt obligat sa fac contracte cu clientii mei? Trebuie sa fac un contract cu fiecare client sau doar cu clientii fideli? Contractele trebuie sa fie semnate sau este OK daca listez doar pagina 'termeni si conditii pentru afiliati' de pe site?

De exemplu: eu lucrez si cu google adsense. Nimeni de la google nu imi va trimite vre-un contract semnat. Ei au o pagina cu termeni si conditii: https://www.google.com/adsense/localized-terms

Ajunge daca listez aceasta pagina? Sau cum sa fac?
Ce fac in cazul in care nu exista niciun contract, doar o intelegere prin email sau skype?

4) Vreau sa transferez un site de pe PF pe PJ. Cum fac acest lucru? Cu un simplu contract de vanzare cumparare? Cum decid pretul?

Se poate inchiria un site? Cum se face? Cu contract de comodat?

Multumesc.

Raspuns: Daca toate operatiunile se desfasoara online nu este necesara semnatura, ci doar sa fie clare si...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 28 Mai 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 6 + 5 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X