email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

11.1 Obtinerea certificatului de scutire de TVA

Cuvinte cheie:

  • documentatie certificat de scutire TVA
  • modificarea / suplimentarea certificatului

OBTINEREA CERTIFICATULUI DE SCUTIRE DE T.V.A.

Certificatul de scutire de T.V.A. se elibereaza de catre directia generala a finantelor publice judeteana sau a municipiului Bucuresti sau de catre Directia generala de administrare a marilor contribuabili, pe baza de cerere depusa de beneficiarii fondurilor, indiferent daca sunt sau nu inregistrati ca platitori de T.V.A.

IMPORTANT:

Daca exista un singur contract cu un singur contractor pentru mai multi beneficiari, certificatul de scutire de T.V.A. se poate elibera pe numele agentiei de implementare. Dupa obtinerea certificatului, agentia de implementare are obligatia de a instiinta in scris organele fiscale teritoriale la care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe beneficiarii fondurilor, astfel incat sa nu mai fie eliberate alte certificate pentru acelasi contract.

Pentru obtinerea certificatului de scutire de T.V.A. se depune urmatoarea documentatie:

  • cererea de eliberare a certificatului de scutire de T.V.A. ;
  • copii de pe documentele care atesta calitatea de platitor de T.V.A. a contractior/subcontractorilor care au calitatea de furnizori de bunuri sau prestatari de servicii;
  • documente din care sa rezulte modalitatea de finantare, insotite de traducerea autorizata a acestora;
  • copie de pe:

-contractele incheiate cu contractorii, insotite de traducerea autorizata sau traducerea acordului de contract si a ofertei financiare (denumita buget detaliat);

-lista de cantitati;

-lista de preturi;

-programul platilor;

  • copii de pe contractele incheiate de contractori cu subcontractorii;
  • daca cererea este depusa de o agentie de implementare, aceasta trebuie sa
    elibereze o adresa din care sa rezulte partile implicate in derularea operatiunilor
    (beneficiari, contractori si subcontractori).

Certificatul de scutire eliberat este valabil pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate de la data eliberarii pe toata durata de realizare a obiectivului/proiectului. Certificatul este valabil si pentru facturile emise dupa finalizarea obiectivelor/proiectelor cu conditia de a se face dovada existentei sursei de finantare din fonduri nerambursabile.

ATENTIE!

 Furnizorii de bunuri si sau prestatorii de servicii, contractori/subcontractori, au obligatia sa mentioneze pe factura numarul si data certificatului in baza caruia factureaza in regim de scutire.

Certificatul de scutire eliberat initial poate fi modificat sau suplimentat in urmatoarele situatii:

  • se schimba contractorii/subcontractorii;
  • se suplimenteaza fondurile initiale;
  • se incheie contracte noi cu contractori/subcontractori pentru realizarea aceluiasi obiectiv sau proiect.

Beneficiarii inregistrati ca platitori de T.V.A. care nu au solicitat certificate de scutire de T.V.A. pentru contractori/subcontractori au dreptul sa deduca T.V.A. aferenta achizitiilor destinate realizarii obiectivelor si proiectelor finantate din fondurile nerambursabile.

NOUTATI din Legislatia Contabila

PFA 2024. Ce SOLUTII si AVANTAJE mai sunt?


Important: PFA-urile au fost grav lovite de modificarile Codului Fiscal Mai e ceva de facut pentru a fi rentabile?
Legislatia pentru PFA s-a schimbat!

CUM se aplica, CAT ne afecteaza si (mai ales)
CE SOLUTII exista pentru a ne salva?

Afla acum care sunt solutiile ingenioase oferite de expertul Horatiu Sasu parcurgand lucrarea PFA/II/IF: Taxe, impozite, deduceri, contributii!
Vei gasi aici explicatii si exemple 100% practice, cu aplicabilitate certa si imediata!

...Vezi AICI detaliile complete <<


Data aparitiei: 01 Martie 2006

Votati articolul "11.1 Obtinerea certificatului de scutire de TVA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X