Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Ghid Practic pentru contabili

8.6. Noutati privind obligatiile platitorilor de TVA

REGIMUL SPECIAL DE SCUTIRE

In cazul persoanelor ale caror operatiuni au fost scutite fara drept de deducere prin lege si ulterior devin taxabile si/sau scutite cu drept de deducere in acelasi an fiscal, la calculul plafonului de scutire vor fi luate numai operatiunile efectuate de la data la care prin lege operatiunile sunt taxabile si/sau scutite cu drept de deducere. In acest sens, operatiunile scutite fara drept de deducere sunt cele prevazute de lege, exclusiv cele realizate in regimul special de scutire.

ATENTIE!

Pentru depasirea plafonului se ia in calcul numai suma, fara T.V.A., a livrarilor de bunuri si prestarilor de servicii taxabile, inclusiv operatiunile scutite cu drept de deducere. La determinarea plafonului de scutire nu se iau in calcul sumele reprezentand avansuri incasate pentru operatiuni taxabile si/sau scutite cu drept de deducere.

FACTURI FISCALE

1. Executarea silita:

Obligatia intocmirii facturii fiscale de executare silita revine organelor de executare silita care efectueaza aceasta procedura prin valorificarea bunurilor ce apartin debitorului. Organele de executare silita inregistreaza T.V.A. din facturile fiscale emise de executare silita emise in alte conturi contabile decat cele specifice T.V.A. si nu evidentiaza operatiunile respective in decontul de T.V.A.

Originalul facturii fiscale de executare silita se transmite cumparatorului, respectiv adjudecatarului, iar exemplarul al doilea se transmite debitorului executat silit.

IMPORTANT:

Pe baza originalului facturii fiscale, cumparatorii/adjudecatarii isi exercita dreptul de deducere a T.V.A. Daca prin contract se prevede plata in rate a bunurilor, T.V.A. aferenta se deduce la data stabilita pentru plata ratelor.

Pe baza exemplarului al doilea, debitorul are obligatia sa inregistreze in evidenta contabila proprie operatiunea de livrare de bunuri inclusiv T.V.A. In situatia in care se prevede plata in rate a bunurilor, T.V.A. colectata devine exigibila la data stabilita prin contract pentru plata ratelor.

Daca organul de executare silita incaseaza de la cumparator sau de la adjudecatar contravaloarea bunurilor valorificate inclusiv T.V.A., are obligatia sa vireze la bugetul de stat suma T.V.A. incasata in termen de 5 zile lucratoare de la data la care adjudecarea a devenit executorie.


Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili
Protectia Datelor cu Caracter Personal. Ghid pentru contabili

Vezi detalii

Impozitarea dividendelor in 2018
Impozitarea dividendelor in 2018

Vezi detalii

Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018
Asociatiile de proprietari conform Legii nr. 196/2018

Vezi detalii


Daca prin contract se prevede ca plata bunurilor se face in rate, T.V.A. aferenta bunurilor supuse executarii silite trebuie virata la bugetul de stat in termen de 5 zile lucratoare de la data stabilita prin contract pentru plata ratelor, fie de catre organul de executare silita, fie de catre cumparator/adjudecatar.

O copie a ordinului de plata prin care se confirma plata T.V.A. trebuie transmis debitorului executat silit care evidentiaza suma achitata in decontul de T.V.A. cu semnul minus, la randul de regularizari din rubrica „T.V.A. colectata“.

Daca bunurile supuse executarii silite se incadreaza intr-una din urmatoarele categorii, nu se plateste T.V.A. la bugetul statului deoarece transferul dreptului de proprietate este supus masurilor de simplificare:

  • deseuri si resturi de metale feroase si neferoase, precum si materiile prime secundare rezultate din valorificarea acestora definite de O.U.G. nr. 16/2001 privind gestionarea deseurilor industriale reciclabile.;
  • terenuri de orice fel;
  • cladiri de orice fel sau parti de cladire;
  • material lemnos;
  • animale vii.

2. Persoane impozabile neinregistrate ca platitori de T.V.A.:

Persoanele impozabile care nu sunt inregistrate ca platitori de T.V.A. nu au dreptul sa emita facturi fiscale si nici sa inscrie T.V.A. pentru livrarile de bunuri si/sau prestari de servicii in documentele emise.

T.V.A. inscrisa eronat de furnizorul neplatitor de T.V.A. in documentele emise si incasata ulterior de la cumparator, are obligatia sa vireze integral aceasta suma la bugetul de stat.

Cumparatorul nu are drept de deducere a T.V.A. achitate furnizorului, dar poate solicita restituirea acesteia de la bugetul de stat daca justifica cu documente ca T.V.A. a fost platita la bugetul de stat de catre furnizor/prestator.

IMPORTANT:

De aceasta prevedere nu pot beneficia firmele declarate inactive ale caror certificate de inregistrare fiscala au fost suspendate prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

3. Prestari de servicii:

Prestatorii de servicii au obligatia sa emita facturile fiscale cel mai tarziu pana la finele lunii in care prestarea a fost efectuata. Pentru prestarile de servicii decontate pe baza de situatii de lucrari conform contractelor incheiatate intre prestatori si beneficiari (lucrari de constructii-montaj, consultanta, cercetare, expertize etc.), data efectuarii prestarii de servicii se consi-dera a fi data la care sunt intocmite situatiile de lucrari si, dupa caz, data acceptarii de catre beneficiar a situatiilor de lucrari.

IMPORTANT:

Nu se incadreaza in aceasta prevedere urmatoarele categorii de servicii:

  • prestarile de servicii efectuate de prestatori stabiliti in strainatate pentru care beneficiarii au obligatia platii T.V.A. prin autofacturare daca sunt inregistrati ca platitori de
  • T.V.A. sau prin plata efectiva a T.V.A. daca nu sunt inregistrati ca platitori de T.V.A.;
  • prestarile de servicii care se efectueaza continuu: energia electrica, energia termica, gazele naturale, apa, serviciile telefonice si altele de asemenea natura;
  • operatiuni de leasing intern, operatiuni de inchiriere, concesionare sau arendare de bunuri; factura fiscala trebuie sa fie emisa la fiecare din datele specificate in contract, pentru plata ratelor, chiriei, redeventei sau arendei, dupa caz. In cazul incasarii de avansuri, fata de data prevazuta in contract se emite factura fiscala la data incasarii avansului.

4. Livrare de bunuri imobile:

Pentru bunurile imobile, factura fiscala trebuie emisa la data la care sunt indeplinite toate formalitatile impuse de lege pentru a se face transferul dreptului de proprietate de la vanzator la cumparator. Daca factura este emisa inaintea indeplinirii acestor formalitati, operatiunea se considera facturare de avansuri si se regularizeaza prin stornare la data emiterii facturii fiscale pentru contravaloarea integrala bunului imobil livrat.

PERSONALIZAREA FORMULARELOR TIPIZATE CU REGIM SPECIAL

In baza O.M.F.P. nr. 147 din 15 februarie 2005 s-a modificat si completat O.M.F.P. nr. 1.849/2003 privind personalizarea formularelor tipizate cu regim special, comune pe economie.

Modificarile si completarile aduse sunt urmatoarele:

  • nu se mai tipareste in antetul facturii fiscale contul bancar si capitalul social cu precizarea ca elementele de identificare „Codul IBAN“ si „Capital social“ pot fi pre-tiparite prin imprimarea acestora pe fiecare exemplar original sau prin inscriere manuala ori prin utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor;
  • daca pe parcursul desfasurarii activitatii au loc modificari ale unor elemente de identificare (denumire sau sediu social), acestea pot fi operate in antetul formularelor prin inscriere manuala sau prin aplicarea unei stampile care sa cuprinda datele de identificare actualizate;
  • pentru sediile secundare ale persoanelor juridice, formularele cu regim special se personalizeaza cu datele de identificare a persoanei juridice, iar elementele de identificare a sediului secundar se pot pretipari pe fiecare exemplar original sau se pot inscrie manual in momentul completarii formularului.

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!

Data aparitiei: 06 Martie 2006


Votati articolul "8.6. Noutati privind obligatiile platitorilor de TVA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Impozitare corecta diurne si delegatii

Intrebare: Buna ziua,va rog sa ma ma lamuriti,la o suma de 80 lei diurna,cat se impoziteaza? Suma totala de 80 Ron sau diferenta peste limita legala reglementata? (80-42.5)Ron.Va multumesc.

Raspuns: Este considerat venit de natura salariala ce depaseste 42.5 lei, pentru suma de 37.5 lei se...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 06 Martie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 1 + 1 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Adauga acest articol in site-ul tau

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Codul Fiscal 2018 - modificarile legii
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Codul Fiscal 2018 - 11 modificari majore analizate si explicate"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Te simti norocos?

Apasa START pentru a alege CADOUL tau!