email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

- Ordonanta Guvernului nr. 36/2006

Ordonanta Guvernului nr. 36/2006

privind instituirea preturilor locale de referinta pentru energia termica furnizata populatiei prin sisteme centralizate

Avand in vedere necesiialea eficientizarii sistemului centralizat de producere si distributie a energiei termice din perspectiva aderarii Romaniei la Uniunea Europeana si a integrarii pietei nationale de energie In piata europeana, avand ca obiectiv final reducerea consumului de resurse energetice primare pentru producerea energiei electrice si termice In conditiile asigurarii cresterii calitatii serviciului de termoficare.

In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei. republicata, si al art. 1 pct. VII.9 din Legea nr. 288/2006 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante.

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

Art. 1. — Prin prezenta ordonania se instituie preturile locale de referinta pentru energia termica furnizata

populatiei prin sisleme centralizate, in scopul incalzirii locuintelor si al prepararii apei calde menajere.

Art. 2. — (1) Preturile locale de referinta pentru fiecare localitate sunt stabilite de autoritatile de reglementare competente, cu avizul ministerelor implicate.

(2) Pentru localitatile in care pretul de furnizare pentru energia termica livrata populatiei prin sisteme centralizate este mai mic decat 107,5 lei/Gcal. inclusiv TVA. nu se instituie preturi locale de referinta.

Art. 3. — (1) Preturile locale ale energiei termice facturate populatiei se aproba de autoritatile administratiei publice locale implicate.

(2) Autoritatile administratiei publice locale implicate pot aproba preturi locale mai mari decat cele prevazute la art. 2 alin. (1). diminuand astfel subventiile proprii necesare.

(3) Autoritatile administratiei publice locale implicate pot aproba preturi locale mai mici decat cele prevazute la art. 2 alin. (1), in conditiile in care, prin lucrarile de modernizare si retehnologizare sau ca urmare a scaderii costului combustibililor utilizati, preturile energiei termice se reduc sub preturile locale de referinta.

(4) Dupa introducerea preturilor locale de referinta. compensarea eventualelor cresteri ale valorii facturilor la energia termica livrata populatiei se va realiza prin modificarea corespunzatoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 5/2003 privind acordarea de ajutoare pentru Incalzirea locuintei. precum si a unor facilitate populatiei pentru plata energiei termice. cu modificarile si completarile ulterioare. precum si a celorlalte acte normative care reglementeaza acordarea de ajutoare pentru familiile si persoanele singure cu venituri reduse, care utilizeaza pentru Incalzirea locuintei energie termica furnizata In sistem centralizat.

(5) La data intrarii In vigoare a prezentei ordonante In localitatile In care nu este stabilit un pre] local de facturare a energiei termice, facturarea se face la pretul de 107,5 lei/Gcal pana la data stabilirii pretului local de catre autoritatea administratiei publice locale. Termenul de aprobare a noului pret de facturare nu poate depasi 60 de zile de la data intrarii In vigoare a prezentei ordonante.

Art. 4. — (1) In vederea compensarii cresterilor neprevizionate ale preturilor la combustibilii utilizati pentru producerea energiei termice furnizate populatiei prin sisteme centralizate. pe perioada derularii programului ,,Termoficare 2006—2009 calitate si eficienta". aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 462/2006. se acorda furnizorilor de energie termica sume din bugetele locale. Aceste sume se transfera bugetelor locale de la bugetul de stat. prin bugetul Ministerului Administratiei si Internelor.

(2) Valoarea sumelor de la bugetul de stat prevazute la alin. (1) va fi de maximum 45% din costurile determinate conform reglementarilor In vigoare pentru combustibilul propriu folosit pentru producerea energiei termice destinate populatiei.

(3) Autoritatile de reglementare competente vor elabora in termen de 60 de zile de la data intrarii In vigoare a prezentei ordonante metodologiile de determinare a sumelor necesare prevazute la alin. (1). Pe baza acestor

metodologii, autoritatile de reglementare competente vor stabili anual sumele necesare potrivit prevederilor alin. (1).

(4) Autoritatile administratiei publice locale vor asigura din bugetele locale sumele necesare acoperirii integrale a diferentei dintre pretul de producere. transport, distribute si furnizare a energiei termice livrate populatiei si preturile locale de referinta, dupa acordarea sumelor de la bugetul de stat, potrivit alin. (1), dar nu mai putin de 10% din valoarea costurilor totale.

(5) Pentru mentinerea unor preturi suportabile la energia termica livrata populatiei, energia electrica produsa Tn cogenerare va fi preluata cu prioritate In regim reglementat.

Art. 5. — (1) Sumele acordate de la bugetul de stat prevazute la art. 4 alin. (1). precum si sumele prevazute In bugetele locale potrivit art. 4 alin. (4) se pot acorda In avans de catre ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale, furnizorilor de energie termica pentru populatie In vederea constituirii stocurilor de carbune, pacura si de combustibil lichid usor pentru sezonul rece, inclusiv pentru cheltuielile de transport aferente constituirii acestor stocuri.

(2) Valoarea deconturilor justificative pentru alocarea efectiva a sumelor acordate In avans pentru producerea energiei termice furnizate populatiei se va deduce lunar din avansurile acordate potrivit alin. (1).

(3) Regularizarea definitiva a avansurilor acordate potrivit prevederilor alin. (1), pe baza deconturilor justificative pe luna decembrie a anului curent, se va lace pana la data de 15 ianuarie a anului urmator, respectiv 15 aprilie. pentru avansurile acordate pentru perioada 1 ianuarie — 31 martie a fiecarui an.

Art. 6. — Autoritatile administratiei publice locale implicate vor emite acte administrative prin care sa se prevada pentru fiecare operator economic al serviciilor de producere. furnizare si distribute a energiei termice:

a) natura si Intinderea obligatiilor prestarii serviciului public;

b) Intreprinderea si teritoriul implicat;

c) natura drepturilor speciale sau exclusive acordate Intreprinderii In cauza;

d) parametrii pentru calcularea compensatiilor. precum si a unui profit rezonabil pentru societatile care presteaza serviciul public;

e) modalitatile de recuperare a supracompensarilor si de interventie a autoritatii In cazul subcompensarilor.

Art. 7. — Parametrii pe baza carora este calculate compensarea pentru serviciul public vor fi stabiliti prin act administrativ. tntr-o maniera obiectiva si transparent^. Totodata acestia trebuie sa fie identici pentru toate Intreprinderiie care Indeplinesc aceleasi obligatii de serviciu public.

Art. 8. — Sumele acordate din bugetele locale sunt folosite numai pentru compensarea costurilor legate de serviciile de productie. transport, distribute si furnizare a energiei termice destinate populatiei. Compensarea nu trebuie sa depaseasca suma necesara acoperirii totale sau partiale a costurilor inregistrate cu prestarea obligatiilor serviciului de interes economic general, luandu-se in considerare veniturile relevante. precum si un profit rezonabil.

Art. 9. — (1) Schema de ajutor de stat continuta de prezenia ordonanta va fi notificata Consiliului Concurentei de Ministerul Administratiei si Internelor conform reglementarilor In vigoare In domeniul ajutorului de stat. iar acordarea alocarilor individuale se va face efectiv numai dupa autorizarea schemei de catre Consiliul Concurentei.

(2) In cazul actelor administrative emise si al contractelor administrative Incheiate fara respectarea obligatiei prevazute la alin. (1), Consiliul Concurentei va solicita instantelor de judecata competente anularea actului administrativ prin care s-a acordat ajutorul ilegal si, pe cale de consecinta, recuperarea, rambursarea sau suspendarea platii oricarui ajutor ilegal.

Art. 10. — La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante se abroga Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 162/1999 privind instituirea pretului national de referinta

pentru energia termica furnizata populatiei prin sisteme centralizate. precum si pentru acordarea de ajutoare banesti pentru categoriile defavorizate ale populatiei, publicata In Monitorul Oficial al Romaniei. Partea I. nr. 529 din 29 octombrie 1999. aprobata cu modificari prin Legea nr. 328/2002. cu modificarile ulterioare, precum si art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 115/2001 privind reglementarea unor masuri de asigurare a fondurilor necesare In vederea furnizarii energiei termice si a gazelor naturale pentru populatie. publicata In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 612 din 28 septembrie 2001. aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 84/2002, cu modificarile si completarile ulterioare. precum si orice alte dispozitii contrare.

Art. 11. — Prezenta ordonanta intra In vigoare la data de Intai a lunii urmatoare publicarii In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, cu exceptia art. 4 alin. (1). care intra In vigoare la data de 1 ianuarie 2007.

Art. 11. — Prezenta ordonanta intra In vigoare la data de Intai a lunii urmatoare publicarii In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, cu exceptia art. 4 alin. (1). care intra In vigoare la data de 1 ianuarie 2007.

NOUTATI din Legislatia Contabila

CECCAR 2024 - Subiecte rezolvate pentru Accesul la Stagiu!


Cele 100 de teste-grila sunt exact 
in genul celor care se dau la examen!
 
Sunt teste foarte variate, in perfecta concordanta cu metodologia de examinare, insotite de temeiuri legale si explicatii profesioniste. Ele acopera toate domeniile din programa de examen:
  • contabilitate;
  • fiscalitate; 
  • drept; 
  • evaluarea economica si financiara a intreprinderilor; 
  • audit; 
  • expertiza contabila; 
  • doctrina; 
  • deontologia profesiei contabile.
...Vezi AICI detaliile complete <<


Data aparitiei: 28 August 2006

Votati articolul "- Ordonanta Guvernului nr. 36/2006":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X