email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Balanta de verificare: cele mai frecvente 5 erori intalnite

Balanta de verificare: cele mai frecvente 5 erori intalnite
Balanta de verificareerori balanta de verificarebalanta contabila

Pe langa functia de control, balantele de verificare servesc si la identificarea erorilor formale de inregistrare care altereaza egalitatile ce trebuie sa existe intre totalurile diferitelor coloanelor si a corelatiilor dintre ele, asigurand astfel exactitatea datelor contabile. Erorile care provoaca lipsa de egalitate intre coloanele balantelor pot fi erori de inregistrare in evidenta sistematica, erori de pregatire a conturilor in vederea intocmirii balantei, erori de intocmire a balantei si de stabilire a sumelor in formulele contabile compuse.

Balanta de verificare: cele mai frecvente 5 erori 

In timpul verificarii si pregatirii balantei de verificare, pot aparea diverse erori care pot afecta exactitatea si integritatea informatiilor financiare. Iata cateva dintre cele mai frecvente erori intalnite in balanta de verificare:

1. Omiterea unei tranzactii

O tranzactie poate fi omisa la inregistrare in contabilitate din diverse motive, cum ar fi o eroare umana, o greseala de inregistrare sau clasica situatie atunci cand spunem ca vom inregistra mai tarziu corectia si uitam complet de ea. Acest lucru poate duce la discrepante intre soldurile contabile si realitatea financiara a companiei.

Exemplu: Descoperim ca ne lipseste o factura de vanzare (nu se respecta cronologia), insa cu toate acestea omitem sa o solicitam/inregistram in contabilitate.

2. Compensarea eronata

Erorile de compensatie constau din transcrierea gresita a sumelor din documentele justificative sau din jurnal in conturi, trecandu-se o suma in plus intr-o parte a unui cont sau a mai multor conturi si o alta suma in minus, de egala valoare cu suma in plus in aceeasi parte a unui cont sau a mai multor conturi, incat pe total sumele in plus cu cele in minus se anuleaza.

Exemplu: In luna curenta se platesc taxele salariale retinute la sursa din salariul angajatului in valoare de 1.617 lei (1.000 lei CAS, 400 lei CASS, 217 lei impozit pe venit) in Contul Unic.
Totusi, la data operarii platii in contabilitate, plata de 1.617 lei se inregistreaza integral ca si CAS. Chiar daca plata respecta reconcilierea extrasului de cont, nu s-a diferentiat corect suma platita pe fiecare cont contabil in parte.

3. Inregistrarea unei tranzactii de doua ori

Unele tranzactii pot fi inregistrate dublat in contabilitate, fie dintr-o eroare umana, fie dintr-o greseala de sistem. Acest lucru poate duce la dublarea sumelor si la dezechilibrul balantei de verificare.

Spre exemplu, o societatea emite bon fiscal catre un client pentru vanzarea unui pix. Ulterior, clientul solicita factura fiscala. Este important ca societatea sa verifice ca venitul nu va dubla in contabilitate, prin inregistrarea rapoartelor Z, respectiv facturilor fiscale.

4. Erori de calcul

Erorile matematice in inregistrarile contabile sau in calcularea soldurilor conturilor pot duce la discrepante in balanta de verificare. De exemplu, o adunare sau o scadere gresita poate genera sume incorecte in balanta.

Spre exemplu, scrierea sumei cu cifre inversate.

5. Inregistrarea unei tranzactii intr-un cont gresit

Este posibil ca o tranzactie sa fie inregistrata intr-un cont gresit, ceea ce poate duce la neconcordante in balanta de verificare.

Spre exemplu, plata CAM-ului poate fi operata din greseala in debitul contului 426 „Drepturi de personal neridicate”, in loc de contul 436 „Contributia asiguratorie pentru munca”.

Cum sa “citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila

Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz iti aduce acum nu doar toata aceasta cunostere legislativa referitoare la conturile existente, dar iti si exemplifica prin situatii explicite, modul corect de inregistrare in contabilitate! Te ajuta sa:
- stii intotdeauna cum sa procedezi corect, unde sa intervii;
- gasesti solutii avantajoase pentru buzunarul firmei tale;
- eviti erorile din inregistrarile contabile si amenzile aferente;
- stii cum sa ajustezi corect o balanta pentru a convinge inspectorii de profesionalismul tau;
- economisesti timp, bani si energie!

Comanda acum exemplarul tau! Alege solutiile inteligente oferite de expertii contabili - autori ai lucrarii! Foloseste experienta lor in lucrul cu balantele de verificare! Capata aceeasi dexteritate in „citirea” si intrepretarea lor! Ia masuri inteligente pentru finatele firmei tale sau ale clientului tau!

Foto: pexels.com


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

A aparut: Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024


Nu rata ghidul practic care te scoate acum din impasul generat de orice inregistrare contabila!

76 monografii, de maxima actualitate, intocmite impecabil, dezvoltate dupa o structura completa:

Prezentarea cadrului legal
• Noutatile legislative legate de subiectul dezbatut
• Tratamentul contabil exemplificat prin cazuri practice si exemple
• Inregistrarile contabile aferente fiecarui caz practic prezentat
• Tratamentul din punct de vedere fiscal, al TVA si al impozitului pe profit
• Atentionari, recomandari, sfaturi referitoare la subiect

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
Balanta de verificareerori balanta de verificarebalanta contabila


Data aparitiei: 21 Martie 2024
Ultima actualizare: 22 Martie 2024

Votati articolul "Balanta de verificare: cele mai frecvente 5 erori intalnite":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 3 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X