email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Studiu de caz: Facturi lipsa din anii precedenti. Cum se face reglementarea in evidenta?

facturadeducerefacturi lipsainventarierediferentefurnizori

In cazul urmator, in urma punctajelor facute cu furnizorii, se descopera facturi lipsa din 2011, 2012, 2013. Anul trecut s-au efectuat punctajul, inventarierea, au fost cerut furnizorului copii pentru facturile lipsa, insa acestea nu au fost trimise. Stabilim in ce masura se poate face reglementarea in evidentele firmei, in lipsa acelor facturi, precum si ce se intampla cu diferentele de la soldul furnizorului.

Conform pct. 28 din Normele privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, aprobate prin Ordinul nr. 2861/2009, creantele si obligatiile fata de terti sunt supuse verificarii si confirmarii pe baza extraselor soldurilor debitoare si creditoare ale conturilor de creante si datorii care detin ponderea valorica in totalul soldurilor acestor conturi, potrivit "Extrasului de cont" (cod 14-6-3) sau punctajelor reciproce scrise. Nerespectarea acestei proceduri, precum si refuzul de confirmare constituie abateri de la norme si se sanctioneaza potrivit legii (a se vedea Legea nr. 82/1991, art. 41 si 42).

Din cele expuse intelegem ca anul trecut ati primit de la furnizor "extrasul de cont" confirmat pe o alta suma/alt sold decat cel inregistrat in evidentele dvs. si , in urma punctarii cu partenerul ati constatat ca anumite facturi nu sunt inregistrate in evidentele societatii dvs. Recomandam sa solicitati partenerului, printr-o adresa oficiala (sau mai multe), trimisa cu confirmare de primire, sa va trimita un duplicat al acestor facturi.

Conform pct. 46 alin. (1) din partea 189^1 din Normele Metodologice date in aplicarea art. 146 din Codul Fiscal, in cazul pierderii, sustragerii sau distrugerii exemplarului original al facturii, beneficiarul va solicita emitentului un duplicat al facturii, pe care se va mentiona ca inlocuieste factura initiala. In cazul facturilor emise pe suport hartie, duplicatul poate fi o factura noua emisa de furnizor/prestator, care sa cuprinda aceleasi date ca si factura initiala, si pe care sa se mentioneze ca este duplicat si ca inlocuieste factura initiala sau o fotocopie a facturii initiale, pe care sa se aplice stampila furnizorului/prestatorului si sa se mentioneze ca este duplicat si ca inlocuieste factura initiala.

Dvs. nu puteti inregistra in evidentele contabile decat in baza documentelor justificative. In consecinta, fara facturi nu puteti inregistra sumele datorate catre furnizor. In aceste conditii, ar trebui ca la un moment dat, in evidentele dvs. furnizorul sa figureze cu sold zero, acesta avand totusi creante asupra societatii dvs. Intrucat facturile nu exista in evidentele dvs. in mod normal nu aveti cum sa achitati contravaloarea acestora.

Recomandarea noastra este sa insistati in a solicita facturile, cu atat mai mult cu cat, in calitate de platitor TVA, puteti pierde dreptul de deducere a taxei. Astfel, conform art. 147^1 din Codul Fiscal, in situatia in care nu sunt indeplinite conditiile si formalitatile de exercitare a dreptului de deducere in perioada fiscala de declarare sau in cazul in care nu s-au primit documentele de justificare a taxei (prevazute la art. 146), persoana impozabila isi poate exercita dreptul de deducere prin decontul perioadei fiscale in care sunt indeplinite aceste conditii si formalitati sau printr-un decont ulterior, dar nu pentru mai mult de 5 ani consecutivi, incepand cu data de 1 ianuarie a anului care urmeaza celui in care a luat nastere dreptul de deducere.

Pentru situatia in care dreptul de deducere este exercitat dupa mai mult de 3 ani consecutivi dupa anul in care acest drept ia nastere, persoana impozabila va notifica organele fiscale competente printr-o scrisoare recomandata, insotita de copii de pe facturi sau alte documente justificative ale dreptului de deducere, faptul ca va exercita dreptul de deducere dupa mai mult de 3 ani consecutivi dupa anul in care acest drept a luat nastere.


Raspuns oferit pentru

www.portalcontabilitate.ro de S.M. Armaselu - Expert contabil

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
facturadeducerefacturi lipsainventarierediferentefurnizori


Data aparitiei: 02 Noiembrie 2015

Votati articolul "Studiu de caz: Facturi lipsa din anii precedenti. Cum se face reglementarea in evidenta?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X