CALENDARUL OBLIGAŢIILOR FISCALE PRIVIND IMPOZITUL PE VENIT PENTRU ANUL 2007
(PERSOANE FIZICE, ASOCIAŢII FĂRĂ PERSONALITATE JURIDICĂ, ANGAJATORI ŞI PLĂTITORI DE VENIT)
|
OBLIGAŢIA |
CATEGORII DE CONTRIBUABILI |
TERMEN |
Baza legală |
|
Calculul, reţinerea şi virarea impozitului pe venit, precum şi Depunerea Declaraţiei privind obligaţiile de plată la bugetul de stat general consolidat |
• contribuabilii persoane juridice sau fizice care au obligaţia reţinerii la sursă a impozitului pe venit, cu excepţia celor prevăzuţi la rândul următor din acest tabel |
25 inclusiv a lunii următoare celei pentru care se plătesc aceste venituri |
CPF art.81 CF art.58 |
|
• contribuabilii persoane juridice care au statut de microîntreprindere în condiţiile Legii nr.346/2004 privind stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările şi completările ulterioare • persoanele fizice care desfăşoară activităţi independente |
trimestrial, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare trimestrului |
CPF art. 109 (7) (a) şi (8) |
|
|
Începând cu 1 ianuarie 2007 asociaţiile, fundaţiile sau alte entităţi fără scop patrimonial, cu excepţia instituţiilor publice, au obligaţia declarării şi virării impozitului aferent veniturilor din salarii anual, până la data de 25 ianuarie a anului următor |
|||
|
Depunerea Declaraţiei privind impozitul datorat pe câştigul din transferul titlurilor de valoare, altele decât titlurile de participare la fondurile deschise de investiţii şi părţile sociale |
· persoanele fizice care realizează câştiguri din transferul titlurilor de valoare, altele decât titlurile de participare la fondurile deschise de investiţii şi părţile sociale, care au fost dobândite şi înstrăinate într-o perioadă mai mica de 365 de zile şi care au obligaţia stabilirii,declarării şi virării impozitului, reprezentând plată anticipată în contul impozitului pe câştigul anual din astfel de tranzacţii. |
până la data de 25 ianuarie a anului următor pentru anul fiscal încheiat |
OMFP 2199/ 2006 |
|
Depunerea Cererii pentru opţiunea de a determina venitul net în sistem real odată cu Declaraţia privind venitul estimat din activităţi independente în anul 2007 Opţiunea este valabilă timp de 2 ani consecutivi. |
· contribuabilii care optează pentru determinarea venitului net în sistem real, din categoria celor care obţin venituri din: |
31 ianuarie |
CF |
|
- activităţi independente, impuse pe baza de norme de venit |
art.51 |
||
|
- cultivarea şi valorificarea florilor, legumelor şi zarzavaturilor, în sere şi în solarii special destinate acestor scopuri şi/sau în sistem irigat, a arbuştilor, plantelor decorative şi ciupercilor, precum şi din exploatarea pepinierelor viticole şi pomicole şi altele asemenea, denumite în continuare activităţi agricole |
art.73 |
||
|
- drepturi de proprietate intelectuală |
art.51 |
||
|
- cedarea folosinţei bunurilor |
art.62 |
||
|
Depunerea Cererii pentru renunţarea în anul 2007 la opţiunea de determinare a venitului net în sistem real, în situaţia în care au fost impuşi în sistem real timp de 2 ani consecutivi. |
· contribuabilii care renunţă la opţiunea pentru determinarea venitului net în sistem real, din categoria celor care obţin venituri din: |
31 ianuarie |
CF |
|
- activităţi independente, care pot fi impuse pe baza de norme de venit; |
art.51 |
||
|
- activităţi agricole |
art.73 şi art.51 |
||
|
- drepturi de proprietate intelectuala; |
art.51 |
||
|
- cedarea folosinţei bunurilor |
art.62 şi art.51 |
||
|
Depunerea fişelor fiscale la unitatea fiscală, precum şi transmiterea unui exemplar salariaţilor . |
· plătitorii de venituri din salarii sau asimilate salariilor. |
28 februarie |
CF art. 59 |
|
Depunerea Declaraţiei privind impozitul reţinut pe veniturile cu regim de reţinere la sursa, pe beneficiari de venit
|
Plătitorii de venituri din: • drepturi de proprietate intelectuală; • valorificarea de bunuri în regim de consignaţie; • un contract de agent, comision sau mandat comercial; • activităţi desfăşurate în baza contractelor/ convenţiilor civile, altele decât cele menţionate la art. 78 alin. (1) lit. e) din Codul Fiscal, respectiv altele decât cele impozitate cu 16%. • activitatea de expertiză contabilă şi tehnică, judiciară şi extrajudiciară; • asocierea unei persoane fizice cu o microîntreprindere, care nu generează o persoană juridică. • transferul titlurilor de valoare şi din operaţiuni de vânzare-cumpărare de valută la termen, pe bază de contract, precum şi din orice alte operaţiuni de acest gen, pentru care impozitul pe venit se reţine la sursă. |
28 februarie |
CF art. 93 |
|
Depunerea Declaraţiei anuale de venit pentru asociaţiile fără personalitate juridica
Formular 204
Nota : o copie de pe declaraţie se transmite fiecărui asociat. Pe baza acestei copii asociaţii vor cuprinde în declaraţia de venit, venitul net/pierderea ce le revine din activitatea asociaţiei. |
· asociaţiile fără personalitate juridică, prin asociatul desemnat |
15 martie |
CF art.86 |
|
Efectuarea plăţilor anticipate aferente trim. I 2007 |
· contribuabilii care realizează venituri din activităţi independente şi din cedarea folosinţei bunurilor, cu excepţia impozitului pe veniturile din arendare şi a veniturilor din activităţi agricole. |
15 martie |
CF art.82 |
|
Depunerea declaraţiilor privind veniturile realizate pentru fiecare categorie şi sursă de venit |
· contribuabilii care au realizat în anul 2006 venituri din: - activităţi independente (activităţi comerciale, profesii libere, venituri din proprietate intelectuala, din transferul titlurilor de valoare); cedarea folosinţei bunurilor; activităţi agricole determinate în sistem real Formular 200 - venituri din străinătate |
15 mai |
CF art.83 |
|
Depunerea Cererii privind destinaţia sumei reprezentând până la 2 % din impozitul anual |
· angajaţii care au realizat numai venituri din salarii şi care doresc să sponsorizeze entităţile nonprofit care se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile legii Formular 230 |
15 mai |
CF art.57 |
|
Depunerea Cererii privind destinaţia sumei reprezentând până la 2 % din impozitul anual pentru sponsorizarea entităţilor nonprofit care se înfiinţează şi funcţionează în condiţiile legii, unităţilor de cult, precum şi pentru acordarea de burse private, conform legii |
· contribuabilii care au realizat venituri din activităţi agricole impuse pe norme |
15 mai |
CF art.84 |
|
Depunerea Declaraţiei privind activităţile agricole impuse pe bază de norme de venit |
· contribuabilii care obţin venituri din activităţi agricole |
15 mai |
CF art.74 |
|
Efectuarea plăţilor anticipate aferente trim. II 2007 |
· contribuabilii care realizează venituri din activităţi independente şi din cedarea folosinţei bunurilor, cu excepţia impozitului pe veniturile din arendare şi a veniturilor din activităţi agricole. |
15 iunie |
CF art.82 |
|
Depunerea Declaraţiei privind impozitul reţinut pe veniturile cu regim de reţinere la sursa, pe beneficiari de venit Formular 205 |
• plătitorii de venituri din dividende; dobânzi; din lichidare sau dizolvare fără lichidare a unei persoane juridice. • plătitorii de venituri din: jocuri de noroc; premii în bani şi/sau în natură; pensii; venituri din alte surse. |
30 iunie |
CF art. 93 |
|
Efectuarea plăţii anticipate de 50% din impozitul pe venitul din activităţile agricole |
· contribuabilii care obţin venituri din activităţi agricole |
1 septembrie |
CF art.82 |
|
Efectuarea plăţilor anticipate aferente trim.III 2007 |
· contribuabilii care realizează venituri din activităţi independente şi din cedarea folosinţei bunurilor, cu excepţia impozitului pe veniturile din arendare şi a veniturilor din activităţi agricole |
15 septembrie |
CF art.82 |
|
Efectuarea plăţii diferenţei de 50% din impozitul pe venitul din activităţile agricole |
· contribuabilii care obţin venituri din cultivarea şi valorificarea florilor, legumelor şi zarzavaturilor, în sere şi în solarii, precum şi a arbuştilor, plantelor decorative şi ciupercilor, din exploatarea pepinierelor viticole şi pomicole şi altele asemenea |
15 noiembrie |
CF art.82 |
|
Efectuarea plăţilor anticipate aferente trim. IV 2007 |
· contribuabilii care realizează venituri din activităţi independente şi din cedarea folosinţei bunurilor, cu excepţia impozitului pe veniturile din arendare şi a veniturilor din activităţi agricole |
15 decembrie |
CF art.82 |
|
Calcularea, reţinerea şi virarea impozitului pe veniturile sub formă de dividende |
· plătitorii de venituri din dividende, în cazul dividendelor distribuite, dar care nu au fost plătite acţionarilor sau asociaţilor până la sfârşitul anului în care s-au aprobat situaţiile financiare anuale |
31 decembrie |
CF art. 67 |
|
Calcularea, reţinerea şi virarea impozitului reţinut la sursă |
• plătitorii de venituri asimilate salariilor; • plătitorii de venituri din : drepturi de proprietate intelectuală; vânzarea bunurilor în regim de consignaţie; activităţi desfăşurate în baza contractelor de agent, comision sau mandat comercial; activităţi desfăşurate în baza contractelor sau convenţiilor civile; activitate de expertiză contabilă şi tehnică, judiciară şi extrajudiciară; investiţii; pensii; premii şi jocuri de noroc; precum şi din alte surse. |
până pe data de 25 a lunii următoare celei în care a fost plătit venitul |
CF art. 58 art. 52 art. 67 art. 70 art. 77 art. 79 |
|
Calcularea, încasarea şi reţinerea impozitului aferent venitului din transferul proprietăţilor imobiliare din patrimoniul personal |
· notarii publici |
până pe data de 25 a lunii următoare celei în care a fost reţinut |
CF art.771 (6) |
|
Calcularea şi virarea impozitului |
· plătitorii de venituri pentru venitul obţinut de o persoană fizică dintr-o asociere cu o persoană juridică, potrivit titlului IV din Codul Fiscal (microîntreprindere), care nu generează o persoană juridică; |
trimestrial, până la data de 25 inclusiv a primei luni din trimestru |
CF art. 110 |
|
Depunerea Declaraţiei informative privind impozitul pe veniturile din transferul proprietăţilor imobiliare |
· notarii publici |
semestrial |
CF art.773 |






