Va reamintim ca in Monitorul Oficial nr. 86/31.01.2017 a fost publicat OMFP nr. 166/2017 privind principalele aspecte legate de intocmirea si depunerea situatiilor financiare anuale si a raportarilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitatile teritoriale ale MFP, precum si pentru modificarea si completarea unor reglementari contabile.
Astfel, entitatile care nu au desfasurat activitate de la constituire pana la sfarsitul exercitiului financiar de raportare nu intocmesc situatii financiare anuale, urmand sa depuna o declaratie pe propria raspundere a persoanei care are obligatia gestionarii entitatii, in termen de 60 de zile de la incheierea exercitiului financiar.
Declaratia de inactivitate se depune in format electronic; in vederea depunerii acestei declaratii in forma electronica, avand atasata o semnatura electronica extinsa, sau numai in format hartie si in format electronic, entitatile vor folosi programul de asistenta pus la dispozitie gratuit de catre MFP pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.
Aceasta declaratie de inactivitate va cuprinde toate datele de identificare a entitatii, respectiv:
>> denumirea completa (confom certificatului de inmatriculare);
>> adresa si numarul de telefon;
>> numarul de inregistrare la registrul comertului;
>> codul unic de inregistrare;
>> capitalul social.
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Contabilitatea organizatiilor non-profit abonament 12 luni 3 luni GRATUITE
Ghidul Practic al Monografiilor Contabile 2024
Nedepunerea la termen a declaratiei de inactivitate constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 100 la 200 lei.
Sursa: Administratia Judeteana a Finantelor Publice Braila