Situatiile financiare interimare se depun de societati la retragerea dividendelor in cursul anului. Asadar, acestea se depun doar in situatia in care firma opteaza pentru repartizarea trimestriala a profitului.
Expertul nostru in domeniu ne prezinta mai jos ce documente trebuie atasate la repartizarea trimestriala de dividende.
Citeste si: Nedepunerea situatiilor financiare interimare se va sanctiona cu amenda de la 2.000 lei la 5.000 lei
- Mai 13100 locuri disponibileWebinar Noi probleme practice privind incetarea CIM
2024, www.videoseminarii.roVezi detaliiInscriere - Mai 17100 locuri disponibileWebinarul Declaratia 112. Aspecte esentiale in 2024
2024, www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Situatii financiare interimare: raspunsul specialistului
Situatiile financiare interimare, intocmite pentru repartizarea trimestriala de dividende, OMFP nr. 1802/2014, completat prin Ordinul nr. 3067/2018 prevede urmatoarele:
602. (1) Entitatile care au optat, potrivit legii, pentru repartizarea trimestriala de dividende, intocmesc situatii financiare interimare formate din bilant si contul de profit si pierdere. Aceste componente au aceeasi structura cu cea aplicabila situatiilor financiare anuale intocmite conform prezentelor reglementari. Veniturile si cheltuielile astfel raportate se stabilesc cumulat de la inceputul exercitiului financiar pana la finele trimestrului pentru care entitatea a optat sa repartizeze dividende.
(2) Situatiile financiare interimare se intocmesc utilizand politicile contabile aplicate de entitate la data intocmirii acestora. Situatiile financiare interimare sunt insotite de politicile contabile semnificative.
Citeste si:
Manualul Contabilului Incepator - stick USB Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024 Cartea verde a contabilitatii varianta tiparita
Asadar, arhiva zip de atasat contine aceleasi elemente pe care societatea le ataseaza cu ocazia depunerii situatiilor financiare anuale, respectiv:
- PV AGA privind aprobarea situatiilor financiare interimare;
- Declaratia conform prevederilor art. 30 din Legea nr. 82/1991 a contabilitatii;
- Raportul administratorului,
- Procesul verbal pentru aprobarea raportului administratorului si propunerea de repartizare a rezultatului.
- Note explicative(daca este cazul);
- Raport auditor/cenzor etc (daca este cazul).
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Mariana Prejbeanu - Expert contabil, Consultant fiscal, Auditor financiar.