Situatiile financiare interimare se depun de societati la retragerea dividendelor in cursul anului. Asadar, acestea se depun doar in situatia in care firma opteaza pentru repartizarea trimestriala a profitului.
Expertul nostru in domeniu ne prezinta mai jos ce documente trebuie atasate la repartizarea trimestriala de dividende.
Citeste si: Nedepunerea situatiilor financiare interimare se va sanctiona cu amenda de la 2.000 lei la 5.000 lei
- Aug 06100 locuri disponibileVideo Conferinta Nationala de Fiscalitate si Contabilitate
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Sep 3062 locuri disponibileSeminarul National de Legislatia Muncii, editia 73
2024, Hotel Crowne Plaza, BucurestiVezi detaliiInscriere - Sep 3099 locuri disponibileVideo Seminarul National de Legislatia Muncii
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere - Oct 2239 locuri disponibileSeminarul National de Salarizare si Contributii, editia 47
2024, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Oct 22100 locuri disponibileVideo Seminarul National de Salarizare si Contributii
2024, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Situatii financiare interimare: raspunsul specialistului
Situatiile financiare interimare, intocmite pentru repartizarea trimestriala de dividende, OMFP nr. 1802/2014, completat prin Ordinul nr. 3067/2018 prevede urmatoarele:
602. (1) Entitatile care au optat, potrivit legii, pentru repartizarea trimestriala de dividende, intocmesc situatii financiare interimare formate din bilant si contul de profit si pierdere. Aceste componente au aceeasi structura cu cea aplicabila situatiilor financiare anuale intocmite conform prezentelor reglementari. Veniturile si cheltuielile astfel raportate se stabilesc cumulat de la inceputul exercitiului financiar pana la finele trimestrului pentru care entitatea a optat sa repartizeze dividende.
(2) Situatiile financiare interimare se intocmesc utilizand politicile contabile aplicate de entitate la data intocmirii acestora. Situatiile financiare interimare sunt insotite de politicile contabile semnificative.
Citeste si:
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor Manual de politici contabile - Stick USB Dosarul Permanent al Clientului Model Editabil si Recomandari
Asadar, arhiva zip de atasat contine aceleasi elemente pe care societatea le ataseaza cu ocazia depunerii situatiilor financiare anuale, respectiv:
- PV AGA privind aprobarea situatiilor financiare interimare;
- Declaratia conform prevederilor art. 30 din Legea nr. 82/1991 a contabilitatii;
- Raportul administratorului,
- Procesul verbal pentru aprobarea raportului administratorului si propunerea de repartizare a rezultatului.
- Note explicative(daca este cazul);
- Raport auditor/cenzor etc (daca este cazul).
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Mariana Prejbeanu - Expert contabil, Consultant fiscal, Auditor financiar.