Situatiile financiare interimare se depun de societati la retragerea dividendelor in cursul anului. Asadar, acestea se depun doar in situatia in care firma opteaza pentru repartizarea trimestriala a profitului.
Expertul nostru in domeniu ne prezinta mai jos ce documente trebuie atasate la repartizarea trimestriala de dividende.
Citeste si: Nedepunerea situatiilor financiare interimare se va sanctiona cu amenda de la 2.000 lei la 5.000 lei
- Ian 2040 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, editia 150
2025, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Ian 2099 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2025, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
Situatii financiare interimare: raspunsul specialistului
Situatiile financiare interimare, intocmite pentru repartizarea trimestriala de dividende, OMFP nr. 1802/2014, completat prin Ordinul nr. 3067/2018 prevede urmatoarele:
602. (1) Entitatile care au optat, potrivit legii, pentru repartizarea trimestriala de dividende, intocmesc situatii financiare interimare formate din bilant si contul de profit si pierdere. Aceste componente au aceeasi structura cu cea aplicabila situatiilor financiare anuale intocmite conform prezentelor reglementari. Veniturile si cheltuielile astfel raportate se stabilesc cumulat de la inceputul exercitiului financiar pana la finele trimestrului pentru care entitatea a optat sa repartizeze dividende.
(2) Situatiile financiare interimare se intocmesc utilizand politicile contabile aplicate de entitate la data intocmirii acestora. Situatiile financiare interimare sunt insotite de politicile contabile semnificative.
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
Citeste si: Dividende interimare. Fiecare asociat trebuie sa plateasca CASS chiar daca este si salariat
Asadar, arhiva zip de atasat contine aceleasi elemente pe care societatea le ataseaza cu ocazia depunerii situatiilor financiare anuale, respectiv:
- PV AGA privind aprobarea situatiilor financiare interimare;
- Declaratia conform prevederilor art. 30 din Legea nr. 82/1991 a contabilitatii;
- Raportul administratorului,
- Procesul verbal pentru aprobarea raportului administratorului si propunerea de repartizare a rezultatului.
- Note explicative(daca este cazul);
- Raport auditor/cenzor etc (daca este cazul).
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Mariana Prejbeanu - Expert contabil, Consultant fiscal, Auditor financiar.