Prin cele de mai jos, vom stabili cum se inregistreaza urmatoarele: onorariu notar, taxa arhiva electronica, taxa arhiva ANCPI si alte taxe platite cu ocazia cumpararii unui mijloc fix (cladire).
La punctul 8 din OMFP 1802/2014, la alin. (6), se prevede:
- Ian 2040 locuri
disponibileSeminarul National de Fiscalitate si Contabilitate, editia 150
2025, Hotel Crowne Plaza****, BucurestiVezi detaliiInscriere - Ian 2099 locuri
disponibileVideo Seminarul National de Fiscalitate si Contabilitate - CU intrebari
2025, Platforma www.webinar.rs.roVezi detaliiInscriere
"cost de achizitie inseamna pretul datorat si eventualele cheltuieli conexe minus eventualele reduceri ale costului de achizitie.
In acest sens, costul de achizitie al bunurilor cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu except ia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective.
In costul de achizitie se includ, de asemenea, comisioanele, taxele notariale, cheltuielile cu obtinerea de autorizatii si alte cheltuieli nerecuperabile, atribuibile direct bunurilor respective."
Dpv contabil, documentele care atesta datorarea acestor taxe se vor inregistra direct in valoarea mijlocului fix:
212 = 401/462
In loc de
SAF-T Ghid de raportare corecta
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
622/628/635 = 401
cum ati fi inregistrat daca era vorba despre onorarii/taxe care nu s-ar fi referit la un mijloc fix.
Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil