Va informam ca Raportul de activitate aferent anului 2017, necesar a fi completat de membri incepand cu 2018, este disponibil de la data de 15 ianuarie 2018. Conform Ceccar, acesta se va completa doar electronic, pentru a fi incarcat on-line sau depus pe suport electronic la filiala, de catre membri (similar declaratiilor fiscale).
De asemenea, Ceccar mai informeaza faptul ca plata cotizatiilor se va putea face si cu cardul.
Asadar, membrii CECCAR pot solicita viza de exercitare a profesiei. Cea obtinuta pentru anul 2017 este valabila pana la data de 28.02.2018, conform modificarilor aprobate in Conferinta Nationala extraordinara din data de 09 ianuarie 2017, astfel ca nu mai aveti prea mult timp la dispozitie.
Depunerea raportului anual de activitate pentru 2017
In vederea asigurarii pentru membrii CECCAR a facilitatii de a completa on-line Raportul anual de activitate, a fost dezvoltata si implementata in acest scop o aplicatie care poate fi accesata cu ajutorul internetului.
In afara de facilitatea completarii on-line a Raportului anual de activitate, membrii au posibilitatea consultarii fisei personale, astfel ca in orice moment se poate cunoaste statutul in cadrul Corpului, atat personal, cat si al societatii, in functie de caz, informeaza Ceccar.
Odata completat online Raportul anual de activitate, acesta nu mai trebuie depus la filiala in format fizic, restul documentelor necesare obtinerii vizei de exercitare a profesiei putand fi trimise scanate prin email.
Examen Consultant Fiscal 2024
Cartea verde a contabilitatii
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Pentru a veni in sprijinul membrilor in ceea ce priveste raportul anual de activitate, Ceccar a luat decizia de a oferi consultatii de completare si depunere. Acestea au publicat pe site-ul oficial urmatoarele informatii:
“Va informam ca acest demers vine in sprijinul membrilor pentru completarea si depunerea corecta si completa a raportului anual de activitate, urmand ca fiecare membru sa completeze raportul la sediul sau si sa il depuna online, in aplicatia raport.ceccar.ro.
CECCAR Filiala Bucuresti acorda consultatii pentru completarea si depunerea raportului anual de activitate online in aplicatia raport.ceccar.ro, in data de 15.02.2018, la sediul filialei din Intrarea Nestorei, nr. 4-6, sector 4, in Amfiteatrul Grigore Trancu-Iasi, astfel:
- in intervalul orar 16.30-18.00;
- in intervalul orar 18.15-19.45.
Membrii CECCAR Filiala Bucuresti pot participa in cadrul unei singure sesiuni de consultatii si se pot inscrie prin completarea formularului de inscriere – click aici.”
Documente necesare pentru raportul anual
Mai jos gasiti lista de documente necesare pentru raportul anual.
PERSOANE FIZICE – MEMBRI ACTIVI
1. Copie carte de identitate/buletin identitate;
2.O fotografie tip CI cu dimensiunea 3x4, rezolutia fotografiei trebuie sa aiba 600x600 pixeli si o dimensiune maxima de 250KB. Pentru obtinerea acesteia se poate utiliza platforma http://picresize.com/;
3. Adeverinta medicala, eliberata de un medic specialist, din care sa rezulte ca indeplineste conditia prevazuta de art. 4 alin. (1) lit. a si art. 5 lit. a) din OG 65/1994, republicata , capacitate deplina de exercitiu sau Declaratie proprie raspundere;
4. Declaratie proprie raspundere/cazier judiciar ca nu au suferit nicio condamnare care, potrivit legislatiei in vigoare, interzice dreptul de gestiune si de administrare a societatilor comerciale;
5. Extras din registrul de incasari si plati –cu situatia veniturilor realizate in anul precedent (numai membri care au avut activitate in anul anterior);
6. Raportul si declaratia semnate olograf, scanate, in cazul in care acestea NU sunt semnate electronic. Pentru a putea fi semnat electronic, persoana care semneaza trebuie sa detina un certificat, eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata.
PERSOANE FIZICE – MEMBRI INACTIVI
1. Copie carte de identitate/buletin identitate;
2. O fotografie tip CI cu dimensiunea 3x4, rezolutia fotografiei trebuie sa aiba 600x600 pixeli si o dimensiune maxima de 250KB. Pentru obtinerea acesteia se poate utiliza platforma http://picresize.com;
3. Adeverinta de la locul de munca din care sa reiasa ca se gasesc intr-o situatie de incompatibilitate prevazuta prin lege speciala;
4. Adeverinta medicala, eliberata de un medic specialist, din care sa rezulte ca indeplineste conditia prevazuta de art. 4 alin. (1) lit. a si art. 5 lit. a) din OG 65/1994, republicata , capacitate deplina de exercitiu;
5. Declaratie proprie raspundere/cazier judiciar ca nu au suferit nicio condamnare care, potrivit legislatiei in vigoare, interzice dreptul de gestiune si de administrare a societatilor comerciale;
6.Raportul si declaratia semnate olograf, scanate, in cazul in care acestea NU sunt semnate electronic. Pentru a putea fi semnat electronic, persoana care semneaza trebuie sa detina un certificat, eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electrnica, republicata.
Instructiuni de completare si depunere Rapoarte de activitate persoane fizice
1.Copie Certficat de inmatriculare emis de ORC;
2.Declaratia pe propria raspundere a persoanei care a semnat raportul ca este imputernicita de societate sa depuna raportul;
3. Balanta de verificare – clasa 7;
4.Raportul validat semnat olograf, scanat, in cazul in care acesta NU este semnat electronic. Pentru a putea fi semnat electronic, persoana care intocmeste si semneaza raportul trebuie sa detina un certificat calificat, eliberat in conditiile legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata.
Instructiuni de completare si depunere Rapoarte de activitate persoane juridice
Termenul de depunere a documentelor de raportare on-line, pe platforma sau email este 23 februarie 2018 si pentru depunerea la sediul filialei pana la 28 februarie 2018, atat pentru persoane fizice, membri activi si inactivi, cat si pentru persoane juridice.
Termenul de plata a cotizatiilor fixe pentru 2018 si a cotizatiilor variabile pentru 2017 este 28 februarie 2018, atat pentru persoane fizice, membri activi si inactivi, cat si pentru persoane juridice.
Sursa: Ceccar