Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

Decontarea transportului angajatilor. Ce documente trebuie intocmite pentru a fi o cheltuiala deductibila?

Decontarea transportului angajatilor. Ce documente trebuie intocmite pentru a fi o cheltuiala deductibila?
cheltuieli deductibilitatedecontare transportcontributii sociale

Decontarea transportului angajatilor se afla pe lista de beneficii pe care angajatorul o poate acorda salariatilor lui. In ceea ce priveste tipul de cheltuieli in care poate fi incadrat acest avantaj intern, vom dezbate mai jos un studiu de caz reprezentativ pentru situatie.


O firma doreste sa deconteze contravaloarea transportului salariatilor la si de la locul de munca, atat pentru cei cu domiciliul in Bucuresti, unde se afla sediul societatii, cat si pentru cei cu domiciliul in afara Bucurestiului. Este posibil pentru ambele categorii? Vom afla de la expert ce documente trebuie intocmite pentru a fi cheltuieli deductibile pentru angajator si a nu fi supuse impozitului si contributiilor la angajat? Cum se acorda aceste sume salariatilor (prin casierie, prin decont de cheltuieli) si ce documente trebuie sa prezinte acestia?

 

Decontarea transportului angajatilor: raspunsul specialistului

Conform prevederilor art. 76 alin. (4) lit. a) si art. 142 lit. b) din Codul fiscal nu sunt venituri impozabile si nu intra in baza de calcul al contributiilor sociale, cheltuielile suportate de angajator pentru transportul salariatilor astfel cum este prevazut in contractul de munca.

Asadar, cheltuielile suportate de angajator pentru transportul salariatilor la si de la locul de munca reprezinta venit neimpozabil pentru salariat si nu intra in baza de calcul a contributiilor sociale in conditiileprevazute de contractul de munca.

Potrivit art. 76 alin. (4) lit. g) din Codul fiscal nu sunt venituri  impozabile, in intelesul impozitului pe venit contravaloarea cheltuielilor de deplasare pentru transportul intre localitatea in care angajatiiisi au resedinta si localitatea unde se afla locul de munca al acestora, pentru situatiile in care nu se asigura locuinta sau nu se suporta contravaloarea chiriei, conform legii.

Astfel, daca salariatii au resedinta in alta localitate decat aceea in care au locul de munca, angajatorul poate suporta contravaloarea transportului daca nu le asigura locuinta sau nu suporta contravaloarea chiriei. Contravaloarea transportului suportata de angajator nu intra in baza de calcul al impozitului si al contributiilor sociale. In acest caz, nu este necesara reglementarea in contractul de munca. Evident sunt necesare documente justificative pentru efectuarea transportului.



In consecinta, in cazul salariatilor care au domiciliu sau resedinta in localitatea in care au locul muncii este necesara prevederea in contractual de munca a decontariitrensportului si a modalitatii in care efectueaza transportul decontat cum ar fi cu mijloacele de transport, cu autoturismul propriu, etc.

Decontarea transportului se efectueaza pe baza de decont de cheltuieli la care se ataseaza documentele justificative ale efectuarii platii.

In ceea ce priveste deductibilitatea in baza art. 25 alin. (3) lit b) pct. 4 din Codul fiscal, cheltuielile cu transportul salariatilor la si de la locul de munca sunt deductibile limitat in limita de 5% aplicata asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului.
 



Raspuns oferit pe portalcodulmuncii.ro de Rodica Mantescu – specialist in legislatia muncii.

 

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cheltuieli deductibilitatedecontare transportcontributii sociale

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 30 Noiembrie 2018


Votati articolul "Decontarea transportului angajatilor. Ce documente trebuie intocmite pentru a fi o cheltuiala deductibila?":
Rating:

Nota: 3.82 din 5 din 25 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Bunuri nepredate in gestiunea unui salariat

Intrebare: In fiecare an, orice institutie publica este obligata sa efectueze un Inventar anual al bunurilor.
In cazul de fata, institutia publica este condusa de un manager.
Un manager nu are calitatea de angajat al acelei institutii publice pe care o conduce.
Un manager incheie un Contract de management cu ordonatorul principal de credite, respectiv cu Consiliul Judetean in cazul de fata.

La data inventarierii, exista unele bunuri ale institutiei care nu au fost date in gestiunea niciunui salariat.
Odata ce acele bunuri nu sunt date in gestiunea unui salariat, se considera ca
acestea sunt in gestiunea conducerii, pana la predarea lor catre un salariat desemnat printr-o Decizie interna care sa aibe calitatea de primitor /gestionar.

In Regulamentul Intern al institutiei se spune ca:
- "Conducerea executivă este formată din manager, contabil şef, şefi servicii, şefi birouri, şefi compartimente."

- avand in vedere ca managerul nu are calitatea de angajat al institutiei publice,
odata ce unele bunuri nu au fost date in gestiunea vreunui salariat,

1. - se considera ca acele bunuri se afla in gestiunea conducerii ?
Odata ce nu exista nici un Proces verbal de predare-primire, cf. Legii, se poate considera ca,
conducerea are in gestiune acele bunuri ?
2. - managerul poate avea in gestiune acele bunuri pana la predarea bunurilor ?
Poate avea sau nu calitatea de gestionar
al bunurilor respective, pana la predarea lor catre un salariat ce va fi desemnat ?
Dar celelalte persoane care fac parte din conducere, cf. Regulamentului Intern ?
3. - in situatia in care acele bunuri nu au fost primite de nimeni in gestiune,
cine va face predarea lor catre salariatul primitor ?
Managerul institutiei care reprezinta conducerea institutiei publice poate face predarea bunurilor din gestiunea conducerii catre salariatul primitor ?

Raspuns: Daca nu exista o persoana care sa raspunda de gestiunea bunurilor institutiei, atunci responsabil...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 30 Noiembrie 2018 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 5 + 5 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X