email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Decontarea transportului angajatilor. Ce documente trebuie intocmite pentru a fi o cheltuiala deductibila?

Decontarea transportului angajatilor. Ce documente trebuie intocmite pentru a fi o cheltuiala deductibila?
cheltuieli deductibilitatedecontare transportcontributii sociale

Decontarea transportului angajatilor se afla pe lista de beneficii pe care angajatorul o poate acorda salariatilor lui. In ceea ce priveste tipul de cheltuieli in care poate fi incadrat acest avantaj intern, vom dezbate mai jos un studiu de caz reprezentativ pentru situatie.


O firma doreste sa deconteze contravaloarea transportului salariatilor la si de la locul de munca, atat pentru cei cu domiciliul in Bucuresti, unde se afla sediul societatii, cat si pentru cei cu domiciliul in afara Bucurestiului. Este posibil pentru ambele categorii? Vom afla de la expert ce documente trebuie intocmite pentru a fi cheltuieli deductibile pentru angajator si a nu fi supuse impozitului si contributiilor la angajat? Cum se acorda aceste sume salariatilor (prin casierie, prin decont de cheltuieli) si ce documente trebuie sa prezinte acestia?

 

Decontarea transportului angajatilor: raspunsul specialistului

Conform prevederilor art. 76 alin. (4) lit. a) si art. 142 lit. b) din Codul fiscal nu sunt venituri impozabile si nu intra in baza de calcul al contributiilor sociale, cheltuielile suportate de angajator pentru transportul salariatilor astfel cum este prevazut in contractul de munca.

Asadar, cheltuielile suportate de angajator pentru transportul salariatilor la si de la locul de munca reprezinta venit neimpozabil pentru salariat si nu intra in baza de calcul a contributiilor sociale in conditiileprevazute de contractul de munca.

Potrivit art. 76 alin. (4) lit. g) din Codul fiscal nu sunt venituri  impozabile, in intelesul impozitului pe venit contravaloarea cheltuielilor de deplasare pentru transportul intre localitatea in care angajatiiisi au resedinta si localitatea unde se afla locul de munca al acestora, pentru situatiile in care nu se asigura locuinta sau nu se suporta contravaloarea chiriei, conform legii.



Astfel, daca salariatii au resedinta in alta localitate decat aceea in care au locul de munca, angajatorul poate suporta contravaloarea transportului daca nu le asigura locuinta sau nu suporta contravaloarea chiriei. Contravaloarea transportului suportata de angajator nu intra in baza de calcul al impozitului si al contributiilor sociale. In acest caz, nu este necesara reglementarea in contractul de munca. Evident sunt necesare documente justificative pentru efectuarea transportului.

In consecinta, in cazul salariatilor care au domiciliu sau resedinta in localitatea in care au locul muncii este necesara prevederea in contractual de munca a decontariitrensportului si a modalitatii in care efectueaza transportul decontat cum ar fi cu mijloacele de transport, cu autoturismul propriu, etc.

Decontarea transportului se efectueaza pe baza de decont de cheltuieli la care se ataseaza documentele justificative ale efectuarii platii.

In ceea ce priveste deductibilitatea in baza art. 25 alin. (3) lit b) pct. 4 din Codul fiscal, cheltuielile cu transportul salariatilor la si de la locul de munca sunt deductibile limitat in limita de 5% aplicata asupra valorii cheltuielilor cu salariile personalului.
 



Raspuns oferit pe portalcodulmuncii.ro de Rodica Mantescu – specialist in legislatia muncii.

 


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatia Contabila

Decontarile de la A la Z


Atentie la 5 tipuri de operatiuni de decontare care pun probleme in practica
 1.  Decontarea prin compensare
 2.  Darea in plata in contul dividendelor
 3.  Avantaje in natura sau cheltuieli sociale
 4.  Decontarea achizitiilor/vanzarilor cu plata in rate
 5.  Decontarile din operatiuni in participatie

Lucrarea Decontarile de la A la Z, realizata de reputatul specialist Olga Crevelescu, are marele merit ca grupeaza intr-un singur loc explicatii profesioniste si complete despre toate tipurile de decontari!

...Vezi AICI detalii complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
cheltuieli deductibilitatedecontare transportcontributii sociale


Data aparitiei: 11 Septembrie 2018
Ultima actualizare: 30 Noiembrie 2018

Votati articolul "Decontarea transportului angajatilor. Ce documente trebuie intocmite pentru a fi o cheltuiala deductibila?":
Rating:

Nota: 4.24 din 5 din 73 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Societate care primeste imprumut de la asociat. Care sunt inregistrarile contabile?

    • In lumea afacerilor, accesul la capital este esential pentru functionarea si dezvoltarea unei societati, mai ales in fazele incipiente ale activitatii sale. In acest context, imprumuturile de la asociati devin o modalitate frecventa prin care firmele nou infiintate isi asigura lichiditatile necesare pentru a-si desfasura activitatea. Insa, inainte de a proceda la acordarea unui astfel de imprumut, partile implicate trebuie sa fie constiente de implicatiile legale si contabile ale...» citeste mai departe aici

  • Dividende interimare distribuite in cursul anului: monografia contabila si opinia specialistului

    • Putem distribui dividende interimare in cursul anului, in baza unor situatii financiare trimestriale, insa, daca nu le platim asociatilor pana la sfarsitul anului, trebuie sa declaram si sa platim impozit pe venit pana la data de 25 a anului urmator. Monografia contabila este simpla, insa intervin cateva conturi cu care nu suntem prea obisnuiti (463 si 456), astfel ca dupa regularizarea dividendelor (cu ocazia intocmirii situatiilor financiare anuale) este im...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • Mijloacele fixe de la A la Z: legislatie explicata si studii de caz

    • Toate operatiunile privind mijloacele fixe - achizitie, amortizare, reevaluare, casare, vanzare – pot genera erori de aplicarea a legii, amendate drastic. Stiati ca: - in conformitate cu art. 42 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991 – neaplicarea corecta a reglementarilor contabile produce o amenda de la 300 lei la 4.000 lei? Ei bine, inregistrarea incorecta a unui obiect/mijloc fix poate genera o astfel de amenda! ...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X