email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Ce cheltuieli avem voie sa contabilizam in baza contractului de inchiriere?

Bine v-am gasit,

    Editorial                                                                                                        

Ce cheltuieli avem voie sa contabilizam in baza contractului de inchiriere?

Cheltuielile efectuate in legatura cu imobilizarile corporale de genul cladiri, masini, utililaje, instalatii, utilizate in baza unui contract de inchiriere, locatie de gestiune sau alte contracte similare se evidentiaza in contabilitatea firmei care le-a efectuat, la imobilizari corporale sau drept cheltuieli in perioada in care au fost efectuate, in functie de beneficiile economice aferente, similar cheltuielilor efectuate in legatura cu imobilizarile corporale proprii. Prin urmare legea romaneasca ne permite sa esalonam sau nu cheltuielile efectuate in baza unui contract de inchirie.

De asemenea, se supun, amortizarii investitiile efectuate la imobilizarile corporale luate cu chirie, pe durata contractului de inchiriere. Asadar, cheltuielile de amenajare, intretinere, reparatie efectuate asupra unui bun inchiriat se pot esalona pe perioada contractuala.

Desi legea permite chiriasului sa suporte toate cheltuielile care pot aparea pe parcurs cu bunul inchiriat, sfatul meu este sa aveti prevazut in contract o clauza cu referire la aceste aspecte! Nu uitati ca paza buna trece primejdia rea!

La expirarea contractului de inchiriere, valoarea investitiilor efectuate si a amortizarii corespunzatoare se cedeaza proprietarului imobilizarii. In functie de clauzele cuprinse in contractul de inchiriere, transferul poate reprezenta o vanzare de active sau o alta modalitate de cedare.

Avand in vedere ca se apropie 31 ianuarie 2008, reamintim tuturor persoanelor fizice ca pot opta pentru impozitarea in sistem real. Ce inseamna aceasta optiune? Ce implicatii fiscale are? Cum se calculeaza? Care este procedura fiscala cu privire la optiunea in sistem real?

Pentru mai multe detalii apasati aici

Ec. Maria Badoi

    Stirile zilei                                                                                                    

Guvern: Proprietarii de masini ar putea cere rambursarea unei parti din taxa auto

Procedura de recuperare a taxei auto va fi reglementata, probabil, si prin normele de aplicare a noilor valori, iar statul nu va introduce bariere administrative pentru a impiedica proprietarii de masini sa solicite restituirea unei parti din sumele achitate, a declarat seful DAE, Adrian Ciocanea...

Lazea: BNR face eforturi pentru a se adopta euro in 2014

Banca centrala va lua toate masurile necesare pentru ca Romania sa poata adera la zona euro in 2014. In acest sens, BNR ar putea interveni pe piata valutara si ar putea recurge la marirea dobanzii cheie si chiar a nivelului rezervelor minime obligatorii, a spus Valentin Lazea, economistul sef al BNR...

Caderea leului ridica preturile masinilor

Deprecierea monedei nationale fata de euro se rasfrange si asupra vanzarilor de autoturisme, pentru ca majoritatea acestora sunt importate in moneda unica europeana. Comercializarea de autovehicule a fost mai mereu o afacere profitabila, indiferent de marca expusa in vitrina. Totusi, vanzarile masive din ultimii doi ani incep sa devina o amintire frumoasa, deoarece cursul valutar influentezeaza negativ aceasta activitate economica...

O zi minunata!

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

NOU: Sistemul de raportare fiscal-contabila SAF-T


Raportarea corecta in SAF-T este esentiala!

Depuneti D406 corect si la timp, cu avantaje clare:
 
1) Scapati de amenzi
2) Evitati sanctiunile de orice fel
3) Va recuperati rapid sumele din TVA
4) Nu intrati in categoria de risc fiscal ridicat, deci nu va veti confrunta cu inspectii ANAF amanuntite la sediul dvs.

...Vezi AICI detaliile complete <<

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 28 Ianuarie 2008


Votati articolul "Ce cheltuieli avem voie sa contabilizam in baza contractului de inchiriere?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 28 Ianuarie 2008 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X