email
MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Impozitul pe cladiri in anul 2019- Cand trebuie platit si alte obligatii care mai urmeaza

Impozitul pe cladiri in anul 2019- Cand trebuie platit si alte obligatii care mai urmeaza

Ce ar trebui sa stii cu privire la Evaluarea pentru impozitare a cladirilor in 2019

Impozitarea cladirilor detinute de persoane juridice

In acest articol vom pune accentul pe impozitul pe cladiri ce este datorat de persoanele juridice, avand in vedere ca sistemul de impozitare aplicat proprietatilor a fost modificat major din ianuarie 2016, iar acest impozit se calculeaza in functie de destinatia imobilului. Imobile pot fi gasite pe site-ul Flatfy . De asemenea, puteti vedea preturile unui metru patrat din apartamentele vechi si noi ale oraselor mari din Romania.


*Comparatia este facuta folosind cifrele din luna martie 2019

In cazul persoanelor juridice, acestea au datoria de a depune un raport de evaluare realizat de un evaluator autorizat si care are scopul de a stabili valoarea impozabila a cladirilor si nu cea de piata sau cea justa.

Conform Codului Fiscal, fiecare persoana juridica care a realizat si depus acest raport de evaluare la inceputul anului 2016 trebuie sa depuna un raport de evaluare actualizat la inceputul anului 2019 deoarece, daca nu fac acest lucru, ar trebui sa plateasca un impozit crescut la 5%.

In Codul Fiscal se prevede faptul ca valoarea de impozitare ar trebui actualizata o data la 3 ani de persoanele juridice.

Potrivit standardelor de evaluare in vigoare, toate rapoartele de evaloare necesita recipisa BIF– respectiv dovada inregistrarii acestora in baza de date fiscale a autoritatii ce are rolul de a gestiona activitatea, cat si profesia de evaluator (ANEVAR).

Aspecte semnificative in Evaluarea pentru impozitare a cladirilor ce sunt detinute de persoane juridice in anul 2019

Valoarea impozabila a cladirilor ce apartine persoanelor juridice va fi rezultatul unui raport de evaluare, care trebuie sa fie realizat numai de catre evaluatori autorizati si inregistrati in Tabloul Oficial (anevar.ro) care trebuie sa utilizeze parafa valabila 2019.

Evaluatorii autorizati au obligatia de a inregistra rapoartele de evaluare in BIF, recipisa BIF fiind pusa de catre evaluator la dispozitia beneficiarului impreuna cu raportul de evaluare. Acestea urmeaza sa fie depuse la UAT pentru a fi stabilit impozitul pe anul 2019.

In cazul persoanelor juridice, rezultatele acestei evaluari nu se inregistreaza in situatiile financiare.

Termenul limita de depunere de catre contribuabili, adica persoanele juridice, a rapoartelor de evaluare este stabilit pana la prima transa a impozitului ce are loc pe 31 martie 2019.

Data la care se realizeaza evaluarea este 31 decembrie 2018, iar rapoartele de evaluare trebuie sa fie realizate intre 1 ianuarie si 31 martie 2019. De asemenea, rapoartele de evaluare trebuie efectuate conform Standarului GEV 500 – Determinarea Valorii impozabile a cladirilor.

Se emite cate un raport de evaluare pentru fiecare UAT indiferent de numarul de cladiri aflate in proprietatea contribuabilului

"Potrivit art 461 din codul fiscal (2) In cazul dobandirii sau construirii unei cladiri in cursul anului, proprietarul acesteia are obligatia sa depuna o declaratie la organul fiscal local in a carui raza teritoriala de competenta se afla cladirea, in termen de 30 de zile de la data dobandirii si datoreaza impozit pe cladiri incepand cu data de 1 ianuarie a anului urmator."

Daca vrei sa vezi mai multe ansabluri rezidentiale si detalii despre stadiul in care acestea se afla, dezvoltatorul care le construieste si alte detalii tehnice, intra pe pagina cu ansambluri rezidentiale Flatfy.

ACTE NECESARE EVALUARII PENTRU IMPOZITARE

Pentru realizarea raportului de evaluare avem nevoie de copii la urmatoarele documente:

act de proprietate;

releveu cadastral, plan de arhitectura sau schita constructiei;

certificat de inregistrare la Registrul Comertului (CUI) pentru persoane juridice.

contract de inchiriere sau comodat daca spatiul este ocupat de chirias;

In plus, daca exista, se pot solicita si urmatoarele documente (copii):

- incheiere de intabulare;

- extras de Carte Funciara;

- autorizatie de construire;

- proces verbal de receptie la terminarea lucrarilor.

In termen de maximum 24 ore de la primirea comenzii, se va realiza inspectia proprietatii, iar in termen de maximum 72 ore de la momentul inspectiei si primirea actelor necesare evaluarii, raportul de evaluare urmand sa fie clientului sau destinatarului raportului de evaluare.


 

PREZENTARE EVALUATOR

• Expert Evaluator autorizat – Dragoi Emilia-Maria.

• Evaluator EPI ( evaluarea proprietatilor imobiliare ), in baza Certificatului de absolvire nr. 7418 / 15.06.2009 eliberat de ANEVAR, legitimatie nr. 12240, membru titular ANEVAR din 2012.

Asigurare profesionala de raspundere civila nr.21924 emisa de Allianz-Tiriac Asigurari SA – valabil 2018

absolventa 2015 a cursului de calificare in profesia "Agent imobiliar”, cod COR 3413.3.1, autorizat de Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului;

absolventa 2009 a cursului de calificare in profesia "Administrator imobile - property manager”, cod COR 5121.2.3, autorizat de Ministerului Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului;

Studii universitare: Universitatea “Vasile Alecsandri” – Facultatea de Stiinte Economice Bacau- specializarea Marketing – promotie 2004.


de Redactia Contabilul

NOUTATI din Legislatie aparute in 2022

Contabilitate 2022


Va amintiti de prima Carte Verde a Contabilitatii, editata in urma cu peste 25 de ani de Ministerul Finantelor?

Ei bine, Cartea Verde a Contabilitatii 2022 este acum din nou prezenta, in varianta actualizata la zi, oferindu-va solutii impecabile pentru momentele de criza – cum este si acesta – cu modificari legislative majore.

Avantajul esential pe care vi-l ofera Cartea Verde a Contabilitatii 2022: ZERO erori in inregistrarile contabile!

...Vezi AICI detalii complete <<

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Urmareste-ne pe Google News

Data aparitiei: 10 Mai 2019


Votati articolul "Impozitul pe cladiri in anul 2019- Cand trebuie platit si alte obligatii care mai urmeaza":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Alte articole publicate in data de 10 Mai 2019 ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Incepand din 2023, Guvernul majoreaza impozitul pe dividende de la 5% la 8%

    • PNL si PSD, partidele din coalitia de guvernare, au hotarat ca de anul urmator sa creasca impozitul pe dividende de la 5%, cat este in prezent, la 8%.  Incepand de la 1 ianuarie 2023, impozitul pe dividende de 8% se va aplica atat companiilor private, cat si celor de stat. Urmeaza ca masura sa fie implementata printr-o Ordonanta de Guvern in viitorul apropiat.  Guvernul spera astfel sa aduca la bugetul de stat venituri suplimentare. Dar cum divid...» citeste mai departe aici

  • O veste buna: DISPARE Registrul Unic de Control

    • Firmele nu vor mai fi sanctionate pentru lipsa Registrului unic de control, potrivit unui proiect de lege inregistrat recent la Senat, care ar urma sa modifice Legea 252/2003.  Mai exact, initiativa legislativa prevede abrogarea articolelor 7 si 8 privind sanctiunile impuse contribuabililor din Legea privind registrul unic de control.  “Articol unic. - Articolele 7 si 8 din Legea 252/2003 privind ...» citeste mai departe aici

  • Iesirile la restaurant vor fi mai scumpe. Creste TVA-ul pentru industria Horeca

    • In coalitita de guvernare a fost propusa revenirea TVA-ului de la 5% la 9% pentru Horeca (catering si alimentatie publica). Astfel romanii vor fi nevoiti sa scoata mai multi bani din buzunar pentru iesirile la restaurant fiindca TVA-ul majorat nu va lipsi de pe nota de plata.  Patronatele din Horeca au subliniat recent intr-un comunicat de presa ca este “extrem de nociva” cresterea TVA-ului pentru industrial ospitalitatii.  &...» citeste mai departe aici

  • Facilitatile fiscale din domeniul agroalimentar. Finantele au publicat procedura de acordare

    • Salariul minim pentru angajatii din industria alimentara si sectorul agricol a crescut la 3000 de lei brut de la 1 iunie. Finantele au publicat recent, in dezbatere publica, si procedura de acordare a facilitatilor fiscale.  Asadar, firmele care activeaza in aceste domenii vor plati, intre iunie 2022 si decembrie 2028, un salariu diferentiat si vor datora taxe salariale reduse, asa cum se intampla deja in sectorul constructiilor.  Facilitatile f...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2022 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT Raportul Special
"MONOGRAFIILE CONTABILE 2022: Noutati legislative + TOP 6 Cazuri Practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X