email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Legea 113/2020 schimba legislatia insolventei! Creste valoarea pragului de la 40.000 la 50.000 lei

Legea 113/2020 schimba legislatia insolventei! Creste valoarea pragului de la 40.000 la 50.000 lei
monitorul oficialinsolventacreante

Legea nr. 113/2020, care a fost publicata in M.O. nr. 600 din 8 iulie 2020, aduce doua modificari semnificative in domeniul insolventei.

Prima modificare este cresterea valoarii pragului de la 40.000 la 50.000 lei, iar a doua este introducerea unor prevederi suplimentare privind falimentul institutiilor de credit. Aceste modificari legislative vor intra in vigoare incepand cu 11 iulie 2020.


Legea 113/2020 - domeniul insolventei: continutul actului normativ

Denumirea completa a actului normativ: Legea nr. 113/2020 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/2018 pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul insolventei si a altor acte normative


Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Articol unic. -

Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88 din 27 septembrie 2018 pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul insolventei si a altor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 840 din 2 octombrie 2018, cu urmatoarele modificari si completari:

1. La articolul I punctul 1, la articolul 5 alineatul (1), litera b) a punctului 31 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"


b) retragerea autorizatiei de functionare ca urmare a constatarii nerespectarii sau a imposibilitatii restabilirii nivelului fondurilor proprii eligibile sa acopere SCR - cerinta de capital de solvabilitate si/sau MCR - cerinta de capital minim, conform Legii nr. 237/2015 privind autorizarea si supravegherea activitatii de asigurare si reasigurare, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul societatilor supravegheate conform partii I «Regimul de supraveghere Solvabilitate II» din Legea nr. 237/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, sau ca urmare a scaderii valorii marjei de solvabilitate disponibile sub jumatate din limita minima prevazuta de reglementarile legale in vigoare pentru fondul de siguranta, in cazul societatilor supravegheate conform partii a II-a «Regimul national de supraveghere» din Legea nr. 237/2015, cu modificarile si completarile ulterioare;".

2. La articolul I punctul 1, la articolul 5 alineatul (1), punctul 72 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
72. valoarea-prag reprezinta cuantumul minim al creantei, pentru a putea fi introdusa cererea de deschidere a procedurii de insolventa. Valoarea-prag este de 50.000 lei atat pentru creditori, cat si pentru debitori, inclusiv pentru cererile formulate de lichidatorul numit in procedura de lichidare prevazuta de Legea societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru creante de alta natura decat cele salariale, iar pentru salariati este de 6 salarii medii brute pe economie/salariat."

3. La articolul I, dupa punctul 1 se introduce un nou punct, punctul 11, cu urmatorul cuprins:

"
11. La articolul 5 alineatul (1), dupa punctul 12 se introduce un nou punct, punctul 121, cu urmatorul cuprins:

«
121. conventie de plata - intelegerea intre debitor si creditor privind stingerea in una sau mai multe transe a obligatiilor la alte termene decat cele scadente conform prevederilor contractuale sau legale;»."

4. La articolul I, dupa punctul 2 se introduce un nou punct, punctul 21, cu urmatorul cuprins:

"
21. La articolul 5 alineatul (1), dupa punctul 74 se introduce un nou punct, punctul 75, cu urmatorul cuprins:

«
75. instrumente de datorie - in sensul art. 1611 pct. 8 si al art. 234 pct. 8, inseamna obligatiuni si alte forme de datorii transferabile si instrumente care creeaza sau recunosc o datorie si care indeplinesc toate conditiile de la art. 2341.»"

5. La articolul I punctul 4, alineatul (1) al articolului 57 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


(1) Practicienii in insolventa interesati vor depune la dosar o oferta de preluare a pozitiei de administrator judiciar in dosarul respectiv, la care vor anexa dovada calitatii de practician in insolventa si o copie de pe polita de asigurare profesionala. In oferta, practicianul in insolventa interesat va putea arata si disponibilitatea de timp si de resurse umane, precum si experienta generala sau specifica necesare preluarii dosarului si bunei administrari a cazului. In cazul in care debitorul, respectiv creditorul/creditorii nu au formulat propuneri si nu sunt oferte depuse la dosar, judecatorul-sindic va desemna provizoriu, pana la prima adunare a creditorilor, un practician in insolventa ales in mod aleatoriu din Tabloul Uniunii Nationale a Practicienilor in Insolventa din Romania."

6. La articolul I punctul 6, alineatul (2) al articolului 61 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
(2) Nu vor putea fi desemnate in baza alin. (1) acele persoane care se afla intr-o relatie contractuala de natura a crea un conflict de interese, acestea trebuind a se abtine sau pot fi recuzate in conditiile art. 43 si 44 din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare."

7. La articolul I punctul 8, alineatele (3) si (4) ale articolului 75 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"
(3) Nu sunt supuse suspendarii prevazute la alin. (1) actiunile judiciare pentru determinarea existentei si/sau cuantumului unor creante asupra debitorului, nascute dupa data deschiderii procedurii. Pentru astfel de actiuni se va putea formula, pe parcursul perioadei de observatie si de reorganizare, o cerere de plata, transmisa cu confirmare de primire, ce va fi analizata de catre administratorul judiciar intr-un termen de 15 zile de la data primirii, cu respectarea prevederilor art. 106 alin. (1), care se aplica in mod corespunzator, fara ca aceste creante sa fie inscrise in tabelul de creante. Impotriva masurii dispuse de catre administratorul judiciar se va putea formula contestatie cu respectarea art. 59 alin. (5)-(7).

(4) Titularul unei creante curente, certe, lichide si exigibile ce a fost recunoscuta de catre administratorul judiciar ori cu privire la care acesta a omis sa se pronunte in termen de 15 zile de la data primirii cererii de plata sau recunoscuta de judecatorul- sindic potrivit alin. (3), in cazul in care cuantumul creantei depaseste valoarea-prag, poate solicita pe parcursul duratei perioadei de observatie deschiderea procedurii de faliment al debitorului daca aceste creante nu sunt achitate in termen de 60 de zile de la data luarii masurii administratorului judiciar de admitere sau omitere a pronuntarii asupra cererii de plata ori a hotararii instantei de judecata. Prevederile art. 143 alin. (2) si (3) se vor aplica in mod corespunzator."

8. La articolul I, dupa punctul 8 se introduce un nou punct, punctul 81, cu urmatorul cuprins:

"
81. La articolul 91, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:

«
(3) Sumele obtinute din valorificarea bunurilor prevazute la alin. (1) vor fi distribuite conform prevederilor legale, urmand ca diferentele favorabile dupa plata onorariilor si a cheltuielilor de procedura sa fie puse la dispozitia organelor de urmarire penala.»"

9. La articolul I punctul 10, alineatul (81) al articolului 102 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

(81) Creantele fiscale constatate printr-un act administrativ fiscal contestat si a carui executare silita nu a fost suspendata prin hotarare judecatoreasca definitiva vor fi admise la masa credala si trecute provizoriu pana la finalizarea contestatiei de catre instanta de contencios administrativ."

10. La articolul I punctul 14, alineatul (1) al articolului 143 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 143. -
(1) Daca debitorul nu se conformeaza planului sau se acumuleaza noi datorii catre creditorii din cadrul procedurii de insolventa, oricare dintre creditori sau administratorul judiciar poate solicita oricand judecatorului-sindic sa dispuna intrarea in faliment a debitorului. Cererea se judeca de urgenta si cu precadere, in termen de 30 de zile de la inregistrarea acesteia la dosarul cauzei. Cererea va fi respinsa de catre judecatorul-sindic in situatia in care creanta nu este datorata, este achitata sau debitorul incheie o conventie de plata cu acest creditor."

11. La articolul I, dupa punctul 14 se introduce un nou punct, punctul 141, cu urmatorul cuprins:

141. Dupa articolul 161 se introduce un nou articol, articolul 1611, cu urmatorul cuprins:

«
1611. -
In cazul falimentului entitatilor prevazute la art. 1 alin. (1) lit. a) -d) din Legea nr. 312/2015 privind redresarea si rezolutia institutiilor de credit si a firmelor de investitii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative in domeniul financiar, cu exceptia institutiilor de credit, creantele se platesc in urmatoarea ordine:

1. taxele, timbrele sau orice alte cheltuieli aferente procedurii instituite prin prezentul titlu, inclusiv cheltuielile necesare pentru conservarea si administrarea bunurilor din averea debitorului, pentru continuarea activitatii, precum si pentru plata remuneratiilor persoanelor angajate potrivit prevederilor art. 57 alin. (2), art. 61, 63 si 73, sub rezerva celor prevazute la art. 140 alin. (6);

2. creantele provenind din finantari acordate potrivit art. 87 alin. (4);

3. creantele izvorate din raporturi de munca;

4. creantele rezultand din continuarea activitatii debitorului dupa deschiderea procedurii, cele datorate cocontractantilor potrivit prevederilor art. 123 alin. (4) si cele datorate tertilor dobanditori de buna-credinta sau subdobanditorilor care restituie averii debitorului bunurile ori contravaloarea acestora potrivit prevederilor art. 120 alin. (2), respectiv ale art. 121 alin. (1);

5. creantele bugetare;

6. creantele reprezentand credite bancare, cu cheltuielile si dobanzile aferente, cele rezultate din livrari de produse, prestari de servicii sau alte lucrari, din chirii, creantele corespunzatoare art. 123 alin. (11) lit. b), inclusiv obligatiunile;

7. alte creante chirografare, in masura in care nu se incadreaza la pct. 8-12;

8. creantele negarantate care rezulta din instrumente de datorie care indeplinesc toate conditiile prevazute la art. 2341;

9. creantele nascute in patrimoniul tertilor dobanditori de rea-credinta ai bunurilor debitorului in temeiul art. 120 alin. (2), cele cuvenite subdobanditorilor de rea-credinta in conditiile art. 121 alin. (1), precum si creditele acordate persoanei juridice debitoare de catre un asociat sau actionar detinand cel putin 10% din capitalul social, respectiv din drepturile de vot in adunarea generala a asociatilor ori, dupa caz, de catre un membru al grupului de interes economic;

10. creantele izvorand din acte cu titlu gratuit;

11. creantele decurgand din instrumente de datorie si din imprumuturi, avand la baza conventii care prevad o clauza de subordonare potrivit careia, in caz de lichidare sau faliment al debitorului, astfel de creante urmeaza sa fie platite dupa creantele tuturor creditorilor chirografari nesubordonati si, dupa caz, ale altor creditori chirografari subordonati; in cadrul acestei categorii de creante, plata acestora se va efectua cu respectarea ordinii de preferinta stabilite prin clauza de subordonare aferenta fiecarei creante;

12. creantele actionarilor entitatii in faliment derivand din dreptul rezidual al calitatii lor, potrivit prevederilor legale si statutare.»"

12. La articolul I, dupa punctul 16 se introduc trei noi puncte, punctele 161-163, cu urmatorul cuprins:

"
161. La articolul 175, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

Art. 175. -

(1) O procedura de reorganizare prin continuarea activitatii sau de lichidare pe baza de plan va fi inchisa, prin sentinta, in baza unui raport al administratorului judiciar care constata indeplinirea tuturor obligatiilor de plata asumate prin planul confirmat, precum si plata creantelor curente scadente, data la care devin scadente si impozitele aferente eventualelor reduceri de creante in masura in care sunt datorate. Daca o procedura incepe ca reorganizare, dar apoi devine faliment, aceasta va fi inchisa potrivit prevederilor art. 167.»

162. Articolul 234 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

«
Art. 234. -
In cazul falimentului unei institutii de credit, creantele se platesc in lei, in urmatoarea ordine:

1. taxele, timbrele si orice alte cheltuieli aferente procedurii falimentului, inclusiv cheltuielile necesare pentru conservarea si administrarea bunurilor din averea institutiei de credit debitoare, precum si plata onorariilor persoanelor angajate in conditiile legii, inclusiv ale lichidatorului judiciar;

2. creantele rezultate din depozitele acoperite in sensul prevederilor cuprinse in legislatia privind schemele de garantare a depozitelor, inclusiv creantele schemelor de garantare a depozitelor rezultate din subrogarea in drepturile deponentilor garantati si/sau din finantarea, potrivit legii, a masurilor de rezolutie a institutiei de credit debitoare, precum si creantele izvorate din raporturi de munca pe cel mult 6 luni anterioare deschiderii procedurii;

3. creantele reprezentand acea parte a depozitelor eligibile ale persoanelor fizice, ale microintreprinderilor si ale intreprinderilor mici si mijlocii care depaseste plafonul de acoperire prevazut in legislatia privind schemele de garantare a depozitelor si depozitele persoanelor fizice, ale microintreprinderilor si ale intreprinderilor mici si mijlocii, care ar fi depozite eligibile daca nu ar fi fost facute prin intermediul sucursalelor situate in afara Uniunii Europene ale unor institutii stabilite in Uniunea Europeana;

4. creantele rezultand din activitatea debitorului dupa deschiderea procedurii;

5. creantele bugetare, creantele schemelor de garantare a depozitelor, altele decat cele prevazute la pct. 2, precum si creantele Bancii Nationale a Romaniei decurgand din credite acordate de aceasta institutiei de credit;

6. creantele decurgand din operatiuni de trezorerie, din operatiuni interbancare, din operatiuni cu clientela, operatiuni cu titluri, alte operatiuni bancare, precum si din cele rezultate din livrari de produse, prestari de servicii sau alte lucrari, din chirii, precum si alte creante chirografare;

7. creantele izvorand din acte cu titlu gratuit;

8. creantele negarantate care rezulta din instrumente de datorie care indeplinesc toate conditiile prevazute la art. 2341;

9. creantele decurgand din instrumente de datorie si din imprumuturi, avand la baza conventii care prevad o clauza de subordonare potrivit careia, in caz de lichidare sau faliment al institutiei de credit, astfel de creante urmeaza sa fie platite dupa creantele tuturor creditorilor chirografari nesubordonati si, dupa caz, ale altor creditori chirografari subordonati; in cadrul acestei categorii de creante, plata acestora se va efectua cu respectarea ordinii de preferinta stabilite prin clauza de subordonare aferenta fiecarei creante;

10. creantele actionarilor institutiei de credit in faliment, respectiv creantele membrilor cooperatori ai cooperativelor de credit afiliate casei centrale a cooperativelor de credit in faliment, derivand din dreptul rezidual al calitatii lor, potrivit prevederilor legale si statutare.»

163. Dupa articolul 234 se introduce un nou articol, articolul 2341, cu urmatorul cuprins:

«
Art. 2341. -
(1) In scopul art. 1611 pct. 8 si al art. 234 pct. 8, instrumente de datorie trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:

a) scadenta contractuala initiala a instrumentelor de datorie este de cel putin un an;

b) instrumentele de datorie nu sunt instrumente financiare derivate, in sensul art. 3 alin. (1) pct. 36 din Legea nr. 126/2018 privind pietele de instrumente financiare, si nici nu au incorporate instrumente financiare derivate;

c) documentele contractuale relevante si, dupa caz, prospectul de emisiune a acestor instrumente de datorie precizeaza in mod explicit rangul inferior fata de creantele negarantate obisnuite prevazute la art. 1611 pct. 1-7 sau, dupa caz, la art. 234 pct. 1-7.

(2) Instrumentele de datorie cu dobanda variabila derivata dintr-o rata de referinta utilizata la scara larga si instrumentele de datorie care nu sunt denominate in moneda nationala a emitentului, cu conditia ca principalul, rambursarea si dobanzile sa fie denominate in aceeasi moneda, nu sunt considerate, doar pe baza acestor caracteristici, instrumente de datorie care contin instrumente derivate incorporate, in sensul alin. (1) lit. b).»"

13. La articolul I punctul 23, alineatul (1) al articolul 250 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
Art. 250. -
(1) In urma inregistrarii cererii, potrivit art. 246-249, se vor cita societatea de asigurare/reasigurare debitoare, prin reprezentantul asociatilor/actionarilor, si, dupa caz, creditorul care a formulat cererea sau Autoritatea de Supraveghere Financiara. Totodata, va fi notificat si Fondul de garantare."

14. La articolul I punctul 32, alineatul (2) al articolului 260 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
(2) Autoritatea de Supraveghere Financiara poate solicita judecatorului-sindic inlocuirea lichidatorului judiciar si sanctionarea acestuia, daca constata neindeplinirea atributiilor prevazute in prezentul capitol. Cererea acestuia se judeca in camera de consiliu in termen de 30 de zile, cu citarea lichidatorului judiciar, comitetului creditorilor si administratorului special."

15. La articolul I punctul 34, alineatul (33) al articolului 262 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
(33) In acest sens, lichidatorul judiciar notifica demersul privind denuntarea politelor de asigurare, precum si posibilitatea creditorilor de asigurari de a recupera de la Fondul de garantare primele datorate de asigurator pentru perioada in care riscul nu a fost acoperit. Notificarea se comunica in mod individual fiecarui creditor de asigurari, se publica in Buletinul Procedurilor de Insolventa, in doua ziare de circulatie nationala, precum si pe site-ul societatii de asigurare-reasigurare in faliment."
16. La articolul I, dupa punctul 41 se introduce un nou punct, punctul 42, cu urmatorul cuprins:

"
42. La articolul 337, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (31), cu urmatorul cuprins:

«
(31) Neindeplinirea de catre lichidatorul judiciar a dispozitiilor prevazute la art. 260 alin. (2) se sanctioneaza cu amenda de la 10.000 lei la 50.000 lei.»"
17. Dupa articolul I se introduce un nou articol, articolul I1, cu urmatorul cuprins:

"
Art. I1. -
La articolul 3 alineatul (1) din Legea nr. 503/2004 privind redresarea financiara si falimentul societatilor de asigurare, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 453 din 23 iulie 2013, cu modificarile ulterioare, litera j) se abroga."

18. Articolul II se abroga.

19. La articolul VII punctul 2, alineatele (1), (2) si (3) ale articolul 2641 se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"
(1) Creditorul bugetar poate cesiona creantele bugetare datorate de debitorii aflati in procedura insolventei.

(2) Daca pana la data stabilita in anuntul publicitar nu se inregistreaza decat o singura oferta, pretul si celelalte clauze ale contractului de cesiune se stabilesc prin negociere directa. In situatia in care exista mai multi ofertanti, cesiunea de creanta se va realiza ca urmare a unei proceduri competitive organizate de catre creditorul bugetar bazate pe criteriul celui mai mare pret al cesiunii oferit si pe al celui mai scurt termen de plata a pretului cesiunii.

(3) In situatia in care plata pretului cesiunii se face intr-o perioada mai mare de 30 de zile de la data incheierii contractului de cesiune, se datoreaza dobanzi sau majorari de intarziere, dupa caz, potrivit prezentului cod. Nivelul majorarii de intarziere este de 0,5% pe luna sau pe fractiune de luna, dupa caz."

20. La articolul VII punctul 2, dupa alineatul (3) al articolului 2641 se introduce un nou alineat, alineatul (31), cu urmatorul cuprins:

"
(31) Cesionarul creantei bugetare preia, ca urmare a cesiunii de creanta, toate drepturile si garantiile creditorului bugetar."

21. La articolul VII punctul 2, alineatul (5) al articolului 2641 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"
(5) Daca cesionarul nu plateste creditorului bugetar pretul cesiunii, la termenele stipulate in contract, contractul de cesiune reprezinta titlu executoriu pentru creditorul bugetar, iar creanta acestuia este o creanta bugetara ce poate fi recuperata potrivit prezentului cod."

22. La articolul VII punctul 2, dupa alineatul (5) al articolului 2641 se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmatorul cuprins:

"
(6) Sumele obtinute in urma cesiunii creantelor bugetare se fac venit la bugetul de stat sau la bugetul local, dupa caz."

23. Articolul IX se modifica si va avea urmatorul cuprins:

Art. IX. -
Termenele prevazute la art. 75 alin. (3) si art. 143 alin. (1) si (3), precum si prevederile art. 75 alin. (4) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 466 din 25 iunie 2014, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum au fost modificate prin prezenta ordonanta de urgenta, se aplica si pentru cererile de deschidere a procedurii formulate in cadrul proceselor incepute dupa data intrarii in vigoare a acesteia, inclusiv celor nesolutionate pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta."

24. La articolul IX, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu urmatorul cuprins:

"
(3) Prevederile art. 175 alin. (1) se aplica tuturor procedurilor deschise pentru debitorii pentru care nu exista la data intrarii in vigoare a prezentei legi un plan de reorganizare aprobat."

25. Dupa articolul X se introduce un nou articol, articolul X1, cu urmatorul cuprins:

"
Art. X1. -
(1) Creantelor negarantate care rezulta din instrumente de datorie emise anterior intrarii in vigoare a prezentei legi de catre entitatile prevazute la art. 1 alin. (1) lit. a) -d) din Legea nr. 312/2015 si care indeplinesc toate conditiile prevazute la art. 2341 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare, nu le sunt aplicabile prevederile prezentei legi, chiar daca procedura insolventei este deschisa ulterior intrarii in vigoare a prezentei legi.

(2) Creantelor negarantate care rezulta din instrumente de datorie emise ulterior intrarii in vigoare a prezentei legi de catre entitatile prevazute la art. 1 alin. (1) lit. a) -d) din Legea nr. 312/2015 si care indeplinesc toate conditiile prevazute la art. 2341 din Legea nr. 85/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, le sunt aplicabile prevederile prezentei legi, chiar daca procedura insolventei a fost deschisa anterior intrarii in vigoare a prezentei legi."

Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Va invitam la Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate


Turneul National de Fiscalitate si Contabilitate Modificari fiscal-contabile 2024

  1. CRAIOVA - 26 martie 2024
  2. TIMISOARA - 1 aprilie 2024
  3. CLUJ-NAPOCA - 2 aprilie 2024
  4. SIBIU - 3 aprilie 2024
  5. CONSTANTA - 9 aprilie 2024
  6. IASI - 15 aprilie 2024
  7. BUCURESTI - 19 aprilie 2024 + transmis LIVE
...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
monitorul oficialinsolventacreante


Data aparitiei: 09 Iulie 2020

Votati articolul "Legea 113/2020 schimba legislatia insolventei! Creste valoarea pragului de la 40.000 la 50.000 lei":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Definitia intreprinderilor legate: clarificari aduse de MF

    • Ministerul Finantelor propune o noua definitie a intreprinderilor legate in contextul impozitarii microintreprinderilor, conform unui proiect de OUG publicat miercuri, 13 martie.  Prevederile urmeaza sa se aplice incepand cu verificarea incadrarii in categoria microintreprinderilor in anul 2024.  Aceasta propunere legislativa clarifica aplicarea regulior fiscale, mai ales in contextul aparitiei confuziilor generate de prevederile OUG 115/2023 (art. 47 alin...» citeste mai departe aici

  • Salariat cu norma intreaga si titular PFA: studiu de caz privind plata CASS

    • Conform Codului Fiscal, in anul 2024, PFA trebuie sa plateasca la stat un impozit in cota de 10% din venitul net, atat pentru activitatile din sistem real, cat si pentru cele cu norma de venit. Diferenta este la PFA in sistem real, pentru care din acest an si CASS devine cheltuiala deductibila (pana acum intra doar CAS-ul in facilitate). Acest lucru inseamna ca din venitul net se scade CAS-ul si CASS-ul. Salariat si titular PFA 2024 - studiu de caz ...» citeste mai departe aici

  • HORECA in 2024: legislatie explicata si monografii contabile

    • HoReCa este, fara niciun dubiu, un sector vital al economiei, cu o pondere majora, alaturi de comert si transporturi, la cresterea PIB. Este un adevarat barometru care reflecta mai precis decat orice statistici disponibilitatile de consum si, implicit, nivelul de trai al populatiei. Si tocmai din cauza importantei sale, acest sector este vizat adesea de modificari legislative care aduc fie restrictii, fie facilitati, fie noi proceduri sau noi taxe si impozite. Iar t...» citeste mai departe aici

  • Retur produse vandute: monografia contabila aplicabila atat pentru vanzator, cat si pentru cumparator

    • Societatea AbaProd SRL, avand ca obiect de activitate productia de imbracaminte, platitoare de impozit pe profit si TVA, a livrat catre Eva SRL produse finite cu incasare pe masura vanzarii, in doua transe: o livrare in luna decembrie N-1, in valoare de 1.000 lei + TVA (cost de productie 600 lei) si o livrare in luna ianuarie N, de 2.000 lei + TVA (cost de productie 1.400 lei). In luna ianuarie, clientul a achitat contravaloarea a 50% din produsele vandute. In luna iunie N, clientul i...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X