In Monitorul Oficial nr 865 din 22 septembrie a fost publicat Ordinul nr. 1.426/2020 care modifica documentele necesare pentru solicitarea indemnizatiei de somaj tehnic.
Prezentam in continuare continutul actului normativ si noile formulare necesare angajatorilor pentru indemnizatia de somaj tehnic atunci cand activitatea este suspendata din cauza anchetelor DSP.
Ordinul nr. 1426/2020 - documente somaj tehnic: continutul actului normativ
Denumire completa: Ordinul nr. 1426/2020 privind modificarea Ordinului ministrului muncii si protectiei sociale nr. 741/2020 pentru aprobarea modelului documentelor prevazute la art. XII alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, cu modificarile si completarile aduse prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 32/2020 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 si pentru stabilirea unor masuri suplimentare de protectie sociala
Avand in vedere dispozitiile:
- art. XII alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020;
- Legii nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare;
- Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 120/2020 privind instituirea unor masuri de sprijin destinate salariatilor si angajatorilor in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2;
- Referatului de aprobare nr. 2.239 din 16.09.2020,
in baza prevederilor art. 15 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 81/2020 privind organizarea si functionarea Ministerului Muncii si Protectiei Sociale, cu completarile ulterioare,
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
Ghidul practic al contabilului din domeniul constructiilor
Planul de conturi general Functiunea si corespondenta conturilor
ministrul muncii si protectiei sociale emite urmatorul ordin:
Art. I. -
Anexa la Ordinul ministrului muncii si protectiei sociale nr. 741/2020 pentru aprobarea modelului documentelor prevazute la art. XII alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, cu modificarile si completarile aduse prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 32/2020 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2 si pentru stabilirea unor masuri suplimentare de protectie sociala, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 269 din 31 martie 2020, cu modificarile ulterioare, se modifica si se inlocuieste cu anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. II. -
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
Ministrul muncii si protectiei sociale,
Victoria Violeta Alexandru
ANEXA
(Anexa la Ordinul nr. 741/2020)
Angajator . . . . . . . . . .
Adresa sediului social . . . . . . . . . .
CUI/CIF . . . . . . . . . .
Cont bancar nr. . . . . . . . . . .
Telefon . . . . . . . . . .
E-mail . . . . . . . . . .
Catre
AGENTIA PENTRU OCUPAREA FORTEI DE MUNCA JUDETEANA . . . . . . . . . ./A MUNICIPIULUI BUCURESTI
CERERE
Subsemnatul/ (a),.........., in calitate de administrator/reprezentant legal al angajatorului.........., cu sediul social in localitatea.........., str........... nr..........., judetul........../municipiul.........., sectorul.........., va solicit plata contravalorii indemnizatiei prevazute la art. XI alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 59/2020, pentru un numar de.......... persoane, in suma totala de.......... lei brut, aferenta perioadei...........
Anexez prezentei*):
*) Se va bifa in mod corespunzator de catre solicitant.
□ declaratie pe propria raspundere privind suspendarea activitatii in baza deciziei emise de catre Directia de Sanatate Publica a Judetului . . . . . . . . . ./Municipiului Bucuresti ca urmare a anchetei epidemiologice (anexa nr. 1);
□ copia deciziei de suspendare a activitatii emise de Directia de Sanatate Publica a Judetului . . . . . . . . . ./Municipiului Bucuresti;
□ lista persoanelor care urmeaza sa beneficieze de indemnizatie (anexa nr. 2);
Numele si prenumele administratorului/reprezentantului legal (in clar) . . . . . . . . . .
Semnatura . . . . . . . . . .
Data . . . . . . . . . .
ANEXA Nr. 1
la cerere
DECLARATIE PE PROPRIA RASPUNDERE
Subsemnatul/ (a),.........., in calitate de administrator/reprezentant legal al angajatorului.........., CUI/CIF.......... cu sediul social in localitatea.........., str........... nr..........., judetul........../municipiul.........., sectorul.........., cunoscand prevederile art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificarile si completarile ulterioare, cu privire la falsul in declaratii, declar pe propria raspundere ca, drept urmare a anchetei efectuate de Directia de Sanatate Publica (DSP) a Judetului........../Municipiului Bucuresti, pe perioada starii de alerta, activitatea a fost suspendata pentru perioada.........., potrivit Deciziei nr.........../.......... DSP.........., pe care o atasez, in copie, la prezenta declaratie.
Numele si prenumele administratorului/reprezentantului legal (in clar) . . . . . . . . . .
Semnatura . . . . . . . . . .
Data . . . . . . . . . .
ANEXA Nr. 2
la cerere
LISTA
persoanelor carora li s-a suspendat contractul individual de munca, din initiativa angajatorului, potrivit art. 52 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru care se solicita acordarea sumelor necesare platii indemnizatiei prevazute la art. XI alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2020, cu modificarile si completarile ulterioare
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
a - Numarul de zile aferente suspendarii contractului individual de munca in perioada starii de alerta;
b - Indemnizatia solicitata**).
**) 75% din salariul de baza, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu brut.
Nr. crt. |
Numele și prenumele salariatului |
CNP |
Nivel de educație (ISCED) |
Reședința (urban/rural) |
Salariul de bază brut corespunzător locului de muncă ocupat |
Data suspendării contractului individual de muncă*) |
a |
b |
1 |
||||||||
2 |
||||||||
.... |
||||||||
TOTAL |
*) Conform Registrului general de evidenta a salariatilor.
Numele si prenumele administratorului/reprezentantului legal (in clar) . . . . . . . . . .
Semnatura . . . . . . . . . .
Data . . . . . . . . . .