Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat o lista cu 11 intrebari pe care le-au primit din partea celor care vor sa se inscrie pe platforma granturi.imm.gov.ro, atat IMM-uri, cat si PFA-uri.
Reprezentantii institutiei au raspuns pe rand la aceste intrebari, oferind informatii utile referitoare la aceasta platforma.
Iata lista completa cu intrebari si raspunsuri privitoare la inscrierea in platforma granturi.imm.gov!
1. Intrebare
Contul odata creat poate fi folosit la depunerea proiectului la momentul lansarii apelului? Sau este nevoie sa cream alt cont atunci?
Raspuns
Contul creat in etapa de pre-inregistrare ramane valabil in aplicatie.
2. Intrebare
De unde se descarca declaratia IMM pentru a fi incarcata?
Raspuns
Registrul de Evidenta Fiscala PFA
Achizitii de servicii din afara Romaniei Regim fiscal-contabil
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Declaratia IMM poate fi descarcata de pe site-ul imm.gov.ro si se va putea descarca si din aplicatie.
3. Intrebare
Daca un PFA a primit indemnizatia in stare de urgenta poate aplica pentru grantul de 2000 euro?
Raspuns
Microgranturile se acorda Beneficiarilor care nu depasesc plafonul de 800.000,00 Euro pe Cadrul temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul actualei epidemii de COVID-19 aprobat de catre Comisia Europeana.
4. Intrebare
ONG-urile cu activitate economica si CAEN 9312 pot beneficia de microgranturi?
Raspuns
ONG-urile cu activitate economica in unul din domeniile de activitate prevazute in anexa nr. 1 la OUG 130/2020 pot aplica la Masura 1 – Microgranturi.
5. Intrebare
In OUG 130, art 6, litera b) este precizata una dintre conditiile de acordare: “au obtinut o cifra de afaceri in exercitiul financiar anterior depunerii cererii de finantare de cel putin echivalentul in lei a 5.000 euro la data depunerii cererii de finantare, cu exceptia beneficiarilor ajutorului de stat prevazuti la art. 5 lit. b) si c)”. Puteti sa-mi spuneti daca beneficiarii pot fi si entitatile prevazute la art. 5 lit. b) si c), chiar daca nu au inregistrat o cifra de afaceri de cel putin echivalentul in lei a 5.000 euro la data depunerii cererii de finantare?
Raspuns
Va fi eliminata cerinta referitoare la inregistrarea unei cifre de afaceri de cel putin echivalentul in lei a 5.000 euro la data depunerii cererii de finantare prin emiterea unei ordonante de modificare a OUG 130/2020.
6. Intrebare
In OUG 130 art. 7, litera c) sunt precizate tipurile de cheltuieli pentru care se pot utiliza aceste microgranturi: “c) cheltuieli privind chiria pe baza de contract incheiat”. Este valabil si pentru plata retroactiva a chiriei, pentru perioada in care nu s-a putut desfasura activitatea in spatiul inchiriat?
Raspuns
Cheltuielile privind chiria pe baza de contract incheiat se considera cheltuieli eligibile.
7. Intrebare
Daca firma a beneficiat de somaj tehnic pentru angajati, putem accesa fonduri europene nerambursabile pentru imm-uri?
Raspuns
Schema de ajutor de stat este destinata sustinerii activitatii IMM-urilor afectate de pandemie si nu se cumuleaza cu masurile de sprijinire a resursei umane.
8. Intrebare
Pentru capital de lucru am la o societate un nr de 0 angajati la 2019, spune in norme ca trebuie sa mentina numarul de salariati sau sa suplimenteze. Ce inseamna sa mentina(daca e 0 acum) si ce inseamna sa suplimenteze(1, 2, 3)?
Raspuns
Granturile de capital de lucru se acorda cu respectarea conditiei de mentinere sau, dupa caz, suplimentare a numarului de salariati, fata de data depunerii cererii, pe o perioada de minimum 6 luni de la data acordarii grantului.
9. Intrebare
Care este formatul parolei, cate caractere trebuie sa contina, din care cate caractere speciale?
Raspuns
Parola asociata noului cont trebuie sa contina litera mare, litera mica, cifra si caracter special. In cazul in care va apare un chenar rosu, inseamna ca nu ati introdus toate tipurile de caractere solicitate. Acest lucru se aplica indiferent daca ati primit mesajul ca parola creata este puternica.
10. Intrebare
In aplicatia informatica exista o sectiune "Locatia implementarii" care are un camp (obligatoriu) "Denumire". La ce se refera acest camp? Denumirea societatii sau ce? Oricum, orice scrii in aceasta sectiune apare o "eroare de server".
Raspuns
O posibila cauza pentru imposibilitatea de a finaliza etapa de preinscriere este omiterea selectarii din lista a judetului si localitatii. Daca intampinati probleme in acest sens, va recomandam sa incercati un alt browser de internet si, din nou, sa selectati din lista afisata localitatea si judetul.
La locatia implementarii puteti completa sediu sau punct de lucru, in functie de caz.
11. Intrebare
O persoana poate fi imputernicita sa semneze si sa reprezinte doua societati. In faza validarii persoanei fizice insa, nu pot fi introduse datele aceleasi persoane pentru doua conturi. In aceasta situatie, este nevoie de doua persoane fizice, doua semnaturi electronice pentru a crea doua conturi. Mai departe insa, in faza identificarii persoanei juridice, imputernicitul pare sa fie in situatia de a putea semna pentru ambele conturi. Aceasta discrepanta genereaza probleme in situatia unei persoane, administrator la doua societati, imputernicita cu drept de reprezentare si semnatura electronica, mai ales daca cei care au semnat imputernicirea nu detin semnatura electronica. Mai departe, este generata intrebarea: Se accepta doua semnaturi electronice in acelasi cont - una a persoanei fizice inregistrate si una a imputernicitului pentru persoane juridica?
Raspuns
Unei semnaturi electronice ii pot fi asociate mai multe societati.
Daca nu ati reusit sa incarcati documentul semnat electronic, exista posibilitatea ca datele introduse in profil si datele posesorului semnaturii electronice sa nu corespunda. Va recomandam sa faceti verificari in baza de date (CNP, seria si numarul actului de identitate introduse), pentru a corespunde cu posesorul semnaturii electronice.
In situatia in care ati creat un cont cu alta persoana, nu mai pot fi facute alte modificari si, prin urmare, trebuie ca creati un alt cont.