email
Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

11 intrebari esentiale despre inscrierea in platforma granturi.imm.gov. Ministerul Economiei raspunde

11 intrebari esentiale despre inscrierea in platforma granturi.imm.gov. Ministerul Economiei raspunde
platforma granturi.imm.gov.roimmpfa

Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri a publicat o lista cu 11 intrebari pe care le-au primit din partea celor care vor sa se inscrie pe platforma granturi.imm.gov.ro, atat IMM-uri, cat si PFA-uri.

Reprezentantii institutiei au raspuns pe rand la aceste intrebari, oferind informatii utile referitoare la aceasta platforma.

Iata lista completa cu intrebari si raspunsuri privitoare la inscrierea in platforma granturi.imm.gov!

1. Intrebare
Contul odata creat poate fi folosit la depunerea proiectului la momentul lansarii apelului? Sau este nevoie sa cream alt cont atunci?

Raspuns
Contul creat in etapa de pre-inregistrare ramane valabil in aplicatie.
 

2. Intrebare
De unde se descarca declaratia IMM pentru a fi incarcata?

Raspuns


Declaratia IMM poate fi descarcata de pe site-ul imm.gov.ro si se va putea descarca si din aplicatie.
 

3. Intrebare

Daca un PFA a primit indemnizatia in stare de urgenta poate aplica pentru grantul de 2000 euro?

Raspuns

Microgranturile se acorda Beneficiarilor care nu depasesc plafonul de 800.000,00 Euro pe Cadrul temporar pentru masuri de ajutor de stat de sprijinire a economiei in contextul actualei epidemii de COVID-19 aprobat de catre Comisia Europeana.


4. Intrebare
ONG-urile cu activitate economica si CAEN 9312 pot beneficia de microgranturi?

Raspuns

ONG-urile cu activitate economica in unul din domeniile de activitate prevazute in anexa nr. 1 la OUG 130/2020 pot aplica la Masura 1 – Microgranturi.
 

5. Intrebare

In OUG 130, art 6, litera b) este precizata una dintre conditiile de acordare: “au obtinut o cifra de afaceri in exercitiul financiar anterior depunerii cererii de finantare de cel putin echivalentul in lei a 5.000 euro la data depunerii cererii de finantare, cu exceptia beneficiarilor ajutorului de stat prevazuti la art. 5 lit. b) si c)”. Puteti sa-mi spuneti daca beneficiarii pot fi si entitatile prevazute la art. 5 lit. b) si c), chiar daca nu au inregistrat o cifra de afaceri de cel putin echivalentul in lei a 5.000 euro la data depunerii cererii de finantare?

Raspuns

Va fi eliminata cerinta referitoare la inregistrarea unei cifre de afaceri de cel putin echivalentul in lei a 5.000 euro la data depunerii cererii de finantare prin emiterea unei ordonante de modificare a OUG 130/2020.
 

6. Intrebare

In OUG 130 art. 7, litera c) sunt precizate tipurile de cheltuieli pentru care se pot utiliza aceste microgranturi: “c) cheltuieli privind chiria pe baza de contract incheiat”. Este valabil si pentru plata retroactiva a chiriei, pentru perioada in care nu s-a putut desfasura activitatea in spatiul inchiriat?

Raspuns

Cheltuielile privind chiria pe baza de contract incheiat se considera cheltuieli eligibile.
 

7. Intrebare

Daca firma a beneficiat de somaj tehnic pentru angajati, putem accesa fonduri europene nerambursabile pentru imm-uri?

Raspuns

Schema de ajutor de stat este destinata sustinerii activitatii IMM-urilor afectate de pandemie si nu se cumuleaza cu masurile de sprijinire a resursei umane.


8. Intrebare

Pentru capital de lucru am la o societate un nr de 0 angajati la 2019, spune in norme ca trebuie sa mentina numarul de salariati sau sa suplimenteze. Ce inseamna sa mentina(daca e 0 acum) si ce inseamna sa suplimenteze(1, 2, 3)?

Raspuns

Granturile de capital de lucru se acorda cu respectarea conditiei de mentinere sau, dupa caz, suplimentare a numarului de salariati, fata de data depunerii cererii, pe o perioada de minimum 6 luni de la data acordarii grantului.
 

9. Intrebare

Care este formatul parolei, cate caractere trebuie sa contina, din care cate caractere speciale?

Raspuns

Parola asociata noului cont trebuie sa contina litera mare, litera mica, cifra si caracter special. In cazul in care va apare un chenar rosu, inseamna ca nu ati introdus toate tipurile de caractere solicitate. Acest lucru se aplica indiferent daca ati primit mesajul ca parola creata este puternica.


10. Intrebare

In aplicatia informatica exista o sectiune "Locatia implementarii" care are un camp (obligatoriu) "Denumire". La ce se refera acest camp? Denumirea societatii sau ce? Oricum, orice scrii in aceasta sectiune apare o "eroare de server".

Raspuns

O posibila cauza pentru imposibilitatea de a finaliza etapa de preinscriere este omiterea selectarii din lista a judetului si localitatii. Daca intampinati probleme in acest sens, va recomandam sa incercati un alt browser de internet si, din nou, sa selectati din lista afisata localitatea si judetul.

La locatia implementarii puteti completa sediu sau punct de lucru, in functie de caz.


11. Intrebare

O persoana poate fi imputernicita sa semneze si sa reprezinte doua societati. In faza validarii persoanei fizice insa, nu pot fi introduse datele aceleasi persoane pentru doua conturi. In aceasta situatie, este nevoie de doua persoane fizice, doua semnaturi electronice pentru a crea doua conturi. Mai departe insa, in faza identificarii persoanei juridice, imputernicitul pare sa fie in situatia de a putea semna pentru ambele conturi. Aceasta discrepanta genereaza probleme in situatia unei persoane, administrator la doua societati, imputernicita cu drept de reprezentare si semnatura electronica, mai ales daca cei care au semnat imputernicirea nu detin semnatura electronica. Mai departe, este generata intrebarea: Se accepta doua semnaturi electronice in acelasi cont - una a persoanei fizice inregistrate si una a imputernicitului pentru persoane juridica?

Raspuns

Unei semnaturi electronice ii pot fi asociate mai multe societati.
Daca nu ati reusit sa incarcati documentul semnat electronic, exista posibilitatea ca datele introduse in profil si datele posesorului semnaturii electronice sa nu corespunda. Va recomandam sa faceti verificari in baza de date (CNP, seria si numarul actului de identitate introduse), pentru a corespunde cu posesorul semnaturii electronice.

In situatia in care ati creat un cont cu alta persoana, nu mai pot fi facute alte modificari si, prin urmare, trebuie ca creati un alt cont.


de Ghinea Viorica

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
platforma granturi.imm.gov.roimmpfa

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 29 Septembrie 2020


Votati articolul "11 intrebari esentiale despre inscrierea in platforma granturi.imm.gov. Ministerul Economiei raspunde":
Rating:

Nota: 4.92 din 5 din 6 voturi


ClubContabilitate.ro - intrebarea zilei

Cum emit facturi daca nu stiu datele clientului?

Intrebare: 1) Cateodata primesc bani online (paypal) si nu primesc datele clientului, doar numele si adresa de paypal.

Cum facturez in acest caz? Deocamdata nu sunt platitor de TVA. Clientii mei nu cer factura niciodata.

2) Sunt obligat sa fac contract de colaborare cu clienti?

Raspuns: 1. La incarcarea facturii proforma setati campuri obligatorii pentru completarea de catre client a...... » citeste tot raspunsul aici

Alte articole publicate in data de 29 Septembrie 2020 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!

Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user
Intrebare antispam: 7 - 3 =
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016



Subiectele saptamanii

  • Achizitie autoturism in leasing. Principalele aspecte legate de ajustarea TVA

    • Studiul de caz prezentat in continuare are ca principal subiect o societate comerciala care a incheiat un contract de leasing la data de 1 februarie 2020 pentru achizitia unui autoturism in valoare de 55.000 lei. La data achizitiei, firma era neplatitoare de TVA. Incepand cu data de 1 iulie 2021, societatea devine platitoare de TVA ca urmare a depasirii plafonului. Expertul nostru prezinta mai jos care sunt principalele aspecte legate de ajustarea TVA. Mai m...» citeste mai departe aici

  • Cheltuiala cu impozitul neretinut la sursa, deductibila sau nu? Ce spune Codul fiscal

    • O societate acorda premii in bunuri, in cadrul campaniilor promotionale organizate pentru persoanele fizice rezidente in Romania. Pentru produsele a caror valoare depaseste suma de 600 lei, compania calculeaza, declara si plateste impozit. Asadar, cheltuiala cu impozitul neretinut la sursa, este deductibila sau nu? Societatea ofera premii in bunuri, in cadrul campaniilor promotionale care se adreseaza persoanelor fizice, nerezidenti in Ro. Aceste sunt venituri ...» citeste mai departe aici

  • Vanzarile la distanta si importul bunurilor cu valoare scazuta

    • In conformitate cu normele TVA aplicabile pana la 1 iulie 2021, nu trebuie platit TVA la import pentru bunurile comerciale cu o valoare de pana la 10/22 EUR importate in UE. Aceasta scutire este eliminata de la 1 iulie 2021. Astfel, de la 1 iulie 2021, toate bunurile comerciale importate in UE dintr-o tara terta sau teritoriu tert vor fi supuse TVA, indiferent de valoarea lor. Este introdus un nou concept pentru vanzarea la distanta de bunuri importate din t...» citeste mai departe aici

  • Procedura de implementare si de administrare a grupului fiscal, explicata de reprezentantii ANAF

    • AJFP Teleorman informeaza ca prin Legea nr. 296/2020 au fost aduse completari Codului fiscal, fiind stabilite reguli privind consolidarea fiscala in domeniul impozitului pe profit iar prin Ordinul presedintelui ANAF nr. 1191/2021 a fost aprobata Procedura de implementare si de administrare a grupului fiscal in domeniul impozitului pe profit. Noile reglementari stabilesc conditii privind constituirea si impozitarea grupului fiscal in domeniul impozitului pe p...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Noutati in Codul Fiscal 2021 - Monografii contabile actualizate
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X