Pe masura ce mediul de afaceri continua sa se transforme, pentru a tine pasul cu lumea in continua schimbare, inclusiv compania ta poate sa fie pregatita sa se extinda. Exista mai multe semne ca firma ta este pregatita sa creasca. Iata care sunt cateva dintre ele.
Ai o viziune pentru compania ta
Inainte de a face pasii urmatori pentru extindere, este important sa ai o viziune formata asupra modului in care doresti ca businessul tau sa se dezvolte, cum vrei sa arate dupa extindere.
Astfel, vei sti care sunt obiectivele si vei lua decizii in concordanta, nu doar vei lucra instinctual. In plus, daca ai o viziune de crestere, iti va fi mai usor sa evaluezi noile oportunitati care pot aparea, pentru a vedea daca sunt viabile pentru timpul si banii tai.
Businessul tau are fondurile necesare pentru extindere
Fie ca vorbim despre credite firme aprobate sau profit reinvestit, este esential sa ai un buget de extindere. Printr-un imprumut bancar, poti obtine inventar nou, achizitiona alte companii, avea un spatiu extins si alte lucruri necesare pentru dezvoltarea afacerii tale.
Produsele/serviciile tale sunt foarte cautate
Extinderea afacerii este o idee buna si daca ai multi clienti in mod regulat. In cazul in care ai o baza constanta si in crestere de clienti, inseamna ca produsele sau serviciile tale sunt cerute pe piata.
Totusi, daca ai o crestere brusca a numarului de clienti, nu lua acest lucru ca un semn sa extinzi afacerea. Aceasta crestere poate aparea pe fondul fluctuatiilor de pe piata sau a sezonalitatii afacerii tale. De exemplu, daca vinzi echipament de ski, probabil ca vei avea vanzari mai mari incepand cu sfarsitul toamnei.
De asemenea, daca iti cer clientii mai multe produse sau servicii, poate fi o idee buna sa te extinzi pentru a le satisface cererea. Daca ai locatii fizice, poti lua in calcul deschiderea unei noi locatii pentru clientii care parcurg o distanta mai mare pentru a ajunge la tine.
Obtii profit in mod regulat
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile
Scade din venituri cheltuielile. Rezultatul iti va spune care sunt banii care iti raman dupa ce platesti cheltuielile (chirie, salarii, taxe, alte cheltuieli lunare si ocazionale). Daca obtii profit in mod regulat, poate fi o alegere buna sa iti extinzi afacerea.
Nu te uita, insa, doar la succesul pe termen scurt. In cazul in care esti multumit de rezultatele pe anul anterior, nu este suficient pentru a-ti extinde businessul. Uita-te la o crestere constanta si pe termen lung, pentru a putea face noi investitii.
Industria ta se dezvolta
Daca industria in care activezi creste, si extinderea afacerii tale va fi mai facila. Uita-te la tendintele din industrie pentru a vedea atunci cand piata este in crestere. Daca domeniul stagneaza, poate fi o idee inteleapta sa nu te extinzi. In caz contrar, risti sa pierzi bani.
Chiar daca lucrezi intr-un domeniu fara cresteri masive de la un an la altul, tot te poti extinde prin introducerea de noi produse sau servicii. Gandeste-te la produsele care sunt cumparate de clienti si ofera altele asemanatoare sau care sunt solicitate de acestia.
Ai un plan de rezerva
Asumarea riscurilor face parte din detinerea si conducerea unei afaceri, mai ales daca iti doresti sa ai un business profitabil.
Bineinteles ca pentru a evolua este necesar sa iti asumi un anumit risc. Acest lucru poate duce, chiar daca nu iti doresti, la esec. De aceea, este important sa ai un plan de rezerva. Astfel, il vei putea pune in aplicare daca apar probleme in strategia previzionata de tine.
Extinderea afacerii este un pas firesc pentru antreprenori. Totusi, este indicat sa te asiguri ca afacerea ta este pregatita de extindere. Daca fortezi lucrurile pentru a creste afacerea prea repede, exista riscuri mari ca businessul tau sa nu reziste. Insa, daca afacerea ta este pregatita de crestere, vei avea un nou flux de venituri.
Sursa foto: Shutterstock