Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Contabilitate Contabilul.ro | Contabilitate | Altele

Utilizarea semnaturii electronice in relatiile de munca. ITM vine cu clarificari

Data aparitiei: 11 August 2021
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Utilizarea semnaturii electronice in relatiile de munca. ITM vine cu clarificari
semnatura electronicaitmcontract de munca

ITM Arad informeaza angajatorii, ca incepand cu data de 25 iulie 2021, a intrat in vigoare Legea nr. 208/2021, pentru aprobarea OUG nr.36 / 2021 privind utilizarea semnaturii electronice in relatiile de munca.

Actul normativ completeaza totodata elementele pe care trebuie sa le contina contractul individual de munca, in speta, informatii referitoare la procedura privind utilizarea semnaturii electronice, semnaturii electronice avansate si semnaturii electronice calificate, dupa caz.

Prin urmare, partile pot opta sa utilizeze la incheierea, modificarea, suspendarea sau, dupa caz, la incetarea contractului individual de munca fie semnatura electronica, fie semnatura olografa, conditia imperativa fiind aceea ca ambele parti sa utilizeze acelasi tip de semnatura.

In acelasi context, angajatorul nu poate obliga persoana selectata in vederea angajarii ori, dupa caz, salariatul, sa utilizeze semnatura electronica avansata sau semnatura electronica calificata, la incheierea, modificarea, suspendarea sau, dupa caz, la incetarea contractului individual de munca.

De asemenea a fost stabilita in sarcina organelor de control obligatia de a accepta, pentru verificare si control, inscrisurile intocmite de angajatori in domeniul relatiilor de munca si ale securitatii si sanatatii in munca in format electronic, semnate cu semnatura electronica, fara a mai fi nevoie de prezentarea lor in format letric.

In ceea ce priveste instruirea in domeniul securitatii si sanatatii in munca, reamintim angajatorilor ca au obligatia de a asigura conditii, pentru ca fiecare lucrator sa primeasca o instruire suficienta si adecvata in domeniul securitatii si sanatatii in munca, in special sub forma de informatii si instructiuni de lucru, specifice locului de munca si postului.

Ca element de noutate, actul normativ reglementeaza modalitatile in care poate fi efectuata instruirea, oferind posibilitatea angajatorului de a efectua aceasta instruire chiar online.

In cazul folosirii variantei in format electronic, dovada instruirii trebuie sa fie semnata cu semnatura electronica, semnatura electronica avansata sau semnatura electronica calificata.

Angajatorul poate suporta pentru el si pentru angajatii sai, cheltuielile pentru achizitionarea semnaturilor electronice utilizate pentru semnarea inscrisurilor din domeniul relatiilor de munca si securitatii si sanatatii in munca, aceste cheltuieli fiind cheltuieli deductibile pentru determinarea rezultatului fiscal.






Articole Similare





Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X