email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Registrul conturilor bancare de la ANAF va putea fi accesat de politisti si procurori (OG 9/2021)

Registrul conturilor bancare de la ANAF va putea fi accesat de politisti si procurori (OG 9/2021)
registrul conturilor bancaretranzactii bancare

Prin OG 9/2021 li se permite oficial accesul politistilor si procurorilor la Registrul conturilor bancare pe care il detine ANAF.  Autoritatile nu aveau pana acum acces direct la informatii despre tranzactiile bancare ale persoanelor suspecte, ci trebuiau sa apeleze la reprezentantii Fiscului. 


Noul OG stabileste masuri de facilitare a utilizarii informatiilor financiare si a analizelor financiare in scopul prevenirii, depistarii, investigarii sau urmaririi penale a anumitor infractiuni. 

OG 9/2021 - acces la Registrul conturilor bancare ANAF: continutul actului normativ

Denumire completa: OG 9/2021 privind stabilirea unor masuri de facilitare a utilizarii informatiilor financiare si a analizelor financiare in scopul prevenirii, depistarii, investigarii sau urmaririi penale a anumitor infractiuni

In temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 1 pct. III din Legea nr. 195/2021 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante,

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta.

Capitolul I Dispozitii generale


Articolul 1

Prezenta ordonanta instituie unele masuri privind utilizarea informatiilor financiare si a analizelor financiare in scopul prevenirii, depistarii, investigarii sau urmaririi penale a anumitor infractiuni, dupa cum urmeaza:

a) facilitarea accesului autoritatilor competente prevazute la art. 3 alin. (1) la informatiile financiare, analizele financiare si la informatiile privind conturile bancare si a accesului autoritatii competente prevazute la art. 3 alin. (3) la informatiile privind conturile bancare, precum si utilizarea acestora in scopul prevenirii, depistarii, investigarii sau urmaririi penale a infractiunilor grave prevazute la art. 2 lit. f);

b) facilitarea accesului Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor din subordinea Ministerului Finantelor, denumit in continuare Oficiul, la informatiile din domeniul aplicarii legii pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si a finantarii terorismului;

c) facilitarea cooperarii dintre Oficiu si unitatile de informatii financiare din celelalte state membre ale Uniunii Europene, astfel cum acestea sunt instituite potrivit art. 32 din Directiva (UE) 2015/849 a Parlamentului European si a Consiliului din 20 mai 2015 privind prevenirea utilizarii sistemului financiar in scopul spalarii banilor sau finantarii terorismului, de modificare a Regulamentului (UE) nr. 648/2012 al Parlamentului European si al Consiliului si de abrogare a Directivei 2005/60/CE a Parlamentului European si a Consiliului si a Directivei 2006/70/CE a Comisiei;

d) schimbul de informatii financiare si analize financiare dintre autoritatile competente prevazute la art. 3 alin. (1) si autoritatile competente din celelalte state membre ale Uniunii Europene;

e) conditiile de acces ale Agentiei Uniunii Europene pentru Cooperare in Materie de Aplicare a Legii, denumita in continuare Europol, la informatii privind conturile bancare si la informatii financiare sau analize financiare.

Articolul 2
In sensul prezentei ordonante, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:

a) registru centralizat de conturi bancare - registrul central electronic pentru conturi de plati si conturi bancare identificate prin IBAN, prevazut la art. 61^1 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) informatii financiare - informatii sau date, precum datele privind activele financiare, transferurile de fonduri sau relatiile de afaceri financiare, detinute deja de catre Oficiu sau de catre unitatile de informatii financiare din celelalte state membre ale Uniunii Europene, in scopul prevenirii, depistarii si combaterii spalarii banilor si a finantarii terorismului;

c) informatii din domeniul aplicarii legii - informatii sau date detinute deja de catre autoritatile competente prevazute la art. 3 alin. (1) si (3) in scopul prevenirii, depistarii, investigarii sau urmaririi penale a infractiunilor ori detinute de catre autoritatile publice sau entitatile private in contextul prevenirii, depistarii, investigarii sau urmaririi penale a infractiunilor si care sunt accesibile autoritatilor competente, pentru care nu este necesara o autorizare sau indeplinirea unei alte conditii prealabile;

d) informatii privind conturile bancare - informatiile prevazute la art. 61^1 alin. (3) din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare;

e) analiza financiara - rezultatul analizei operationale si strategice care a fost deja efectuata de catre Oficiu, in conformitate cu prevederile Legii nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare, sau de catre o unitate de informatii financiare din alt stat membru al Uniunii Europene;

f) infractiuni grave - infractiuni de competenta Europol, astfel cum acestea sunt definite la art. 2 alin. (2) lit. c) din Legea nr. 56/2018 privind cooperarea autoritatilor publice romane cu Agentia Uniunii Europene pentru Cooperare in Materie de Aplicare a Legii (Europol).

Capitolul II Autoritatile competente

Articolul 3
(1) Autoritatile competente sa acceseze si sa consulte registrul centralizat de conturi bancare in conditiile art. 5, respectiv sa solicite si sa primeasca informatii financiare sau analize financiare potrivit art. 7 sunt urmatoarele:

a) Politia Romana, Politia de Frontiera Romana si Directia Generala Anticoruptie din subordinea Ministerului Afacerilor Interne;
b) Parchetul de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia de urmarire penala si criminalistica si Sectia parchetelor militare, Directia Nationala Anticoruptie, Directia de Investigare a Infractiunilor de Criminalitate Organizata si Terorism, precum si Sectia pentru Investigarea Infractiunilor din Justitie;
c) Departamentul pentru Lupta Antifrauda.

(2) Accesul celorlalte unitati de parchet la registrul centralizat de conturi bancare, respectiv la informatii financiare si analize financiare oferite de Oficiu se face prin intermediul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia de urmarire penala si criminalistica.

(3) Agentia Nationala de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate din subordinea Ministerului Justitiei este autoritate competenta sa acceseze si sa consulte registrul centralizat de conturi bancare in conditiile art. 5.

(4) Prin ordine sau dispozitii ale conducatorilor autoritatilor competente prevazute la alin. (1) si (3), se stabilesc:

a) departamentele/structurile din cadrul fiecarei autoritati competente abilitate sa acceseze, sa consulte si sa prelucreze informatii privind conturile bancare;
b) persoanele din cadrul departamentelor/structurilor abilitate potrivit lit. a);
c) limitele concrete in exercitarea atributiilor de prelucrare a informatiilor privind conturile bancare de catre persoanele prevazute la lit. b).

(5) Persoanele prevazute la alin. (4) lit. b) trebuie sa beneficieze de un inalt grad de integritate si sa fie instruite cu privire la regulile de protectie a datelor cu caracter personal anterior validarii accesului la informatiile privind conturile bancare si, ulterior, cel putin o data la doi ani.

(6) In aplicarea alin. (4) lit. c), conducatorii autoritatilor competente prevazute la alin. (1) si (3) au in vedere urmatoarele:

a) prelucrarea informatiilor privind conturile bancare sa fie necesara pentru indeplinirea atributiilor de serviciu ale persoanelor prevazute la alin. (4) lit. b);
b) informatiile privind conturile bancare sa fie prelucrate potrivit procedurilor si prin mijloacele prevazute de dispozitiile legale aplicabile activitatilor in cadrul carora sunt utilizate datele respective;
c) prelucrarea informatiilor privind conturile bancare sa respecte dispozitiile legale privind protectia datelor cu caracter personal aplicabile activitatilor in cadrul carora sunt utilizate datele respective.

(7) La solicitarea unui birou sau a unei autoritati competente pentru recuperarea activelor, infiintata sau desemnata de catre celelalte state membre ale Uniunii Europene in temeiul Deciziei 2007/845/JAI a Consiliului din 6 decembrie 2007 privind cooperarea dintre oficiile de recuperare a creantelor din statele membre in domeniul urmaririi si identificarii produselor provenite din savarsirea de infractiuni sau a altor bunuri avand legatura cu infractiunile, Agentia Nationala de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate acceseaza si consulta registrul centralizat de conturi bancare si pune la dispozitia autoritatilor solicitante informatiile astfel obtinute.

(8) Dispozitiile Legii nr. 318/2015 pentru infiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile ulterioare, se aplica in mod corespunzator in ceea ce priveste facilitarea identificarii si urmaririi bunurilor care pot face obiectul masurilor asiguratorii in cursul procedurilor judiciare penale, a confiscarii speciale sau a confiscarii extinse.

Capitolul III Accesul autoritatilor competente la informatiile privind conturile bancare

Articolul 4
(1) Autoritatile competente prevazute la art. 3 alin. (1) si (3) acceseaza registrul centralizat de conturi bancare si consulta informatiile privind conturile bancare, in mod direct si fara intarziere, atunci cand acest lucru este necesar pentru indeplinirea atributiilor care le revin in scopul prevenirii, depistarii, investigarii sau urmaririi penale a infractiunilor grave, inclusiv pentru identificarea, urmarirea si indisponibilizarea activelor legate de o astfel de investigatie.

(2) Accesul si consultarea prevazute la alin. (1) se fac prin intermediul sistemului informatic prevazut la art. 70^1 din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, pe baza de protocol incheiat intre autoritatile competente prevazute la art. 3 alin. (1) si (3) si Agentia Nationala de Administrare Fiscala.

(3) Informatiile cu privire la incheierea protocoalelor prevazute la alin. (2) se publica pe pagina proprie de internet a autoritatilor respective, precum si pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

Articolul 5
(1) Accesarea si consultarea informatiilor privind conturile bancare prevazute la art. 4 se efectueaza in baza unei analize de la caz la caz efectuate de catre persoanele desemnate potrivit art. 3 alin. (4) lit. b).

(2) Agentia Nationala de Administrare Fiscala, precum si autoritatile competente prevazute la art. 3 alin. (1) si (3) adopta masuri tehnice si organizatorice care sa asigure securitatea datelor continute de registrul centralizat de conturi bancare in scopul exercitarii dreptului de accesare si consultare a informatiilor privind conturile bancare, cu respectarea dispozitiilor legale privind protectia datelor cu caracter personal aplicabile.

Articolul 6
(1) Agentia Nationala de Administrare Fiscala pastreaza evidenta accesarilor si consultarilor realizate de catre autoritatile competente prevazute la art. 3 alin. (1) si (3).

(2) Evidentele prevazute la alin. (1) includ cel putin urmatoarele:

a) numarul dosarului;
b) data si ora accesarii sau a consultarii;
c) tipul de date utilizate pentru accesare sau consultare;
d) datele unice de identificare ale rezultatelor;
e) denumirea autoritatii competente care a consultat registrul centralizat de conturi bancare;
f) identificatorul de utilizator unic al reprezentantului autoritatii competente care a efectuat accesarea sau consultarea.

(3) Responsabilii cu protectia datelor ai registrului centralizat de conturi bancare verifica trimestrial evidenta accesarilor. Agentia Nationala de Administrare Fiscala pune la dispozitia Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal evidenta accesarilor, la cerere.

(4) Evidenta prevazuta la alin. (1) este protejata prin masuri corespunzatoare impotriva accesului neautorizat si poate fi utilizata numai in scopul monitorizarii protectiei datelor, inclusiv pentru a se verifica admisibilitatea unei solicitari de informatii si legalitatea prelucrarii datelor, precum si pentru asigurarea securitatii datelor.

(5) Informatiile continute de evidenta prevazuta la alin. (1) se sterg dupa o perioada de cinci ani de la introducerea acestora, cu exceptia cazului in care sunt necesare pentru desfasurarea unor proceduri de monitorizare aflate in curs sau a situatiilor in care sunt utilizate in cadrul unei proceduri judiciare, caz in care acestea urmeaza regimul probelor.

(6) Agentia Nationala de Administrare Fiscala organizeaza sau asigura participarea personalului propriu care gestioneaza registrul centralizat de conturi bancare la programe specializate de formare cu privire la dispozitiile prezentei ordonante si in domeniul protectiei datelor cu caracter personal.

Capitolul IV Schimbul de informatii

Articolul 7
(1) Oficiul coopereaza cu autoritatile competente prevazute la art. 3 alin. (1) si raspunde, de indata, solicitarilor motivate de informatii financiare sau de analize financiare formulate de catre acestea.

(2) Solicitarile motivate de informatii financiare si analize financiare prevazute la alin. (1), formulate in scopul prevenirii, depistarii, investigarii sau urmaririi penale a infractiunilor grave se analizeaza individual de catre Oficiu.

(3) Oficiul poate refuza, motivat, sa raspunda solicitarilor prevazute la alin. (1) in urmatoarele cazuri:

a) exista motive obiective de a presupune ca furnizarea informatiilor financiare sau analizelor financiare solicitate ar avea un impact negativ asupra investigatiilor sau analizelor in curs de desfasurare;
b) in circumstante exceptionale, daca divulgarea informatiilor ar fi, in mod clar, disproportionata fata de interesele legitime ale unei persoane fizice sau juridice ori ar fi irelevanta in ceea ce priveste scopurile pentru care a fost solicitata.

(4) Orice utilizare a informatiilor financiare sau a analizelor financiare comunicate de catre Oficiu in alte scopuri decat cele prevazute la alin. (2) este conditionata de aprobarea prealabila din partea acestuia. Oficiul transmite aprobarea sau refuzul sau motivat, dupa caz.

(5) Solicitarea prevazuta la alin. (1) cuprinde, in mod obligatoriu, cel putin urmatoarele: faptele relevante, contextul, motivele solicitarii, scopul solicitarii si modul in care se utilizeaza informatiile si analizele furnizate.

(6) Autoritatile competente prevazute la art. 3 alin. (1) au obligatia de a comunica Oficiului modul in care au fost utilizate informatiile transmise de acesta potrivit alin. (1).

(7) Diseminarea catre orice alte autoritati, agentii sau departamente a informatiilor financiare sau a analizelor financiare obtinute de catre autoritatile competente prevazute la art. 3 alin. (1), precum si orice utilizare a acestor informatii financiare sau analize financiare in alte scopuri decat cele pentru care au fost transmise initial se realizeaza cu aprobarea prealabila a Oficiului. Dispozitiile alin. (2), (3), (5) si (6) se aplica in mod corespunzator.

Articolul 8
Autoritatile competente prevazute la art. 3 alin. (1) si (3) au obligatia de a raspunde de indata solicitarilor motivate de informatii din domeniul aplicarii legii formulate si adresate de catre Oficiu atunci cand solicitarile de informatii sunt necesare pentru prevenirea, depistarea si combaterea spalarii banilor sau de finantare a terorismului, potrivit dispozitiilor Legii nr. 129/2019, cu modificarile si completarile ulterioare.

Articolul 9
(1) In cazuri exceptionale si urgente, Oficiul poate face schimb de informatii financiare sau de analize financiare care ar putea fi relevante pentru prelucrarea sau analizarea informatiilor legate de terorism sau de criminalitatea organizata asociata cu terorismul, cu unitatile de informatii financiare din celelalte state membre ale Uniunii Europene.

(2) Schimbul de informatii prevazut la alin. (1) se realizeaza de indata, cu respectarea competentelor legale.

Articolul 10

(1) Autoritatile competente prevazute la art. 3 alin. (1) pot transmite, la cerere, informatii financiare sau analize financiare, obtinute in conditiile art. 7 alin. (1), unei autoritati competente desemnate dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene si pot solicita informatii financiare sau analize financiare unei autoritati competente desemnate dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene, atunci cand informatiile financiare sau analizele financiare ce fac obiectul schimbului de informatii sunt necesare pentru prevenirea, depistarea si combaterea spalarii banilor sau a finantarii terorismului.

(2) Schimbul de informatii financiare sau analize financiare prevazut la alin. (1) se realizeaza prin mijloace de comunicare electronice securizate, pe baza unei analize de la caz la caz.

(3) Informatiile financiare sau analizele financiare primite in cadrul schimbului de informatii prevazut la alin. (1) sunt utilizate de catre autoritatile competente prevazute la art. 3 alin. (1) numai in scopul pentru care au fost solicitate sau furnizate, dupa caz.

(4) Diseminarea catre orice alte autoritati, agentii sau departamente a informatiilor financiare sau a analizelor financiare obtinute de catre autoritatile competente prevazute la art. 3 alin. (1), precum si orice utilizare a acestor informatii financiare sau analize financiare in alte scopuri decat cele pentru care au fost transmise initial se realizeaza cu aprobarea prealabila a unitatii de informatii financiare din statul membru al Uniunii Europene care le-a furnizat.

(5) Aprobarea prealabila prevazuta la alin. (4) se solicita prin intermediul autoritatii competente desemnate a statului membru al Uniunii Europene care a furnizat informatiile, prin mijloace de comunicare electronice securizate.

Articolul 11
(1) Autoritatile competente prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a), b) si alin. (3) comunica Europol informatii privind conturile bancare pe baza unor solicitari justificate corespunzator, in urma unei analize de la caz la caz.

(2) Comunicarea prevazuta la alin. (1) se realizeaza, de indata, direct catre Europol sau prin Unitatea Nationala Europol constituita potrivit Legii nr. 56/2018, utilizand aplicatia de retea pentru schimbul securizat de informatii SIENA sau prin utilizarea unui alt mijloc de comunicare electronica securizat.

(3) Autoritatile competente prevazute la art. 3 alin. (1) lit. a), b) si alin. (3) pot refuza motivat sa raspunda solicitarilor Europol prevazute la alin. (1) in conditiile art. 7 alin. (7) din Regulamentul (UE) 2016/794 al Parlamentului European si al Consiliului din 11 mai 2016 privind Agentia Uniunii Europene pentru Cooperare in Materie de Aplicare a Legii (Europol) si de inlocuire si de abrogare a Deciziilor 2009/371/JAI, 2009/934/JAI, 2009/935/JAI, 2009/936/JAI si 2009/968/JAI ale Consiliului.

Articolul 12
(1) Oficiul comunica Europol informatiile financiare si analizele financiare pe baza unor solicitari justificate corespunzator. Solicitarile formulate de catre Europol sunt solutionate ca si cum ar proveni de la o unitate de informatii financiare dintr-un stat membru al Uniunii Europene.

(2) Comunicarea prevazuta la alin. (1) se realizeaza, de indata, direct catre Europol sau prin Unitatea Nationala Europol, utilizand aplicatia de retea pentru schimbul securizat de informatii SIENA sau reteaua FIU.net.

(3) Oficiul poate refuza motivat sa raspunda solicitarilor Europol prevazute la alin. (1) in conditiile art. 36 alin. (8) din Legea nr. 129/2019, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 7 alin. (7) din Regulamentul (UE) 2016/794 al Parlamentului European si al Consiliului.

Capitolul V Prelucrarea datelor cu caracter personal

Articolul 13

(1) Prelucrarea datelor cu caracter personal care dezvaluie originea rasiala sau etnica a unei persoane, opiniile sale politice, convingerile sale religioase sau filozofice ori apartenenta la un sindicat sau a datelor privind starea de sanatate, viata sexuala sau orientarea sexuala a unei persoane este permisa numai cu conditia respectarii unor garantii adecvate privind drepturile si libertatile persoanei vizate, in conformitate cu normele aplicabile privind protectia datelor cu caracter personal.

(2) Categoriile de date mentionate la alin. (1) pot fi accesate si prelucrate de catre personalul autoritatilor competente prevazute la art. 3 alin. (1) si (3) si de catre personalul Oficiului, numai in urmatoarele conditii:

a) a beneficiat de instruire in domeniul prelucrarii datelor cu caracter personal;
b) a fost autorizat de catre operatorul de date cu caracter personal in vederea accesarii si prelucrarii datelor prevazute la alin. (1);
c) accesarea si prelucrarea se realizeaza sub indrumarea responsabilului de date cu caracter personal.

Articolul 14
(1) Autoritatile competente prevazute la art. 3 alin. (1) si (3) si Oficiul intocmesc si pastreaza registre cu solicitarile de informatii prevazute de prezenta ordonanta.

(2) Registrele prevazute la alin. (1) contin cel putin urmatoarele elemente:

a) denumirea si datele de contact ale autoritatii, numele si datele de contact ale personalului din cadrul acesteia care formuleaza solicitarea de informatii si, pe cat posibil, ale destinatarului rezultatelor accesarii sau consultarii;
b) numarul dosarului cu privire la care sunt solicitate informatiile;
c) obiectul solicitarilor;
d) orice masuri de executare a acestor solicitari.

(3) Registrele prevazute la alin. (1) se pastreaza in format letric sau electronic.

(4) Registrele prevazute la alin. (1) se pastreaza pentru o perioada de 5 ani de la data intocmirii si sunt utilizate exclusiv in scopul verificarii legalitatii prelucrarii datelor cu caracter personal, cu exceptia situatiilor in care sunt utilizate in cadrul unei proceduri judiciare, caz in care acestea urmeaza regimul probelor.

(5) Autoritatile prevazute la art. 3 alin. (1) si (3) pun la dispozitia Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, la cerere, registrele prevazute la alin. (1).

Articolul 15
Exercitarea drepturilor de catre persoana vizata se realizeaza in conditiile si limitele stabilite de Legea nr. 363/2018 privind protectia persoanelor fizice referitor la prelucrarea datelor cu caracter personal de catre autoritatile competente in scopul prevenirii, descoperirii, cercetarii, urmaririi penale si combaterii infractiunilor sau al executarii pedepselor, masurilor educative si de siguranta, precum si privind libera circulatie a acestor date.

Articolul 16
(1) In vederea evaluarii eficacitatii combaterii infractiunilor grave, autoritatile competente prevazute la art. 3 alin. (1) si (3) si Oficiul elaboreaza statistici, conform atributiilor ce le revin potrivit prezentei ordonante.
(2) Statisticile prevazute la alin. (1) cuprind urmatoarele informatii:
a) numarul de consultari efectuate in registrul centralizat de conturi bancare, de catre autoritatile competente prevazute la art. 3 alin. (1) si (3);
b) date privind volumul de solicitari adresate in temeiul prezentei ordonante de catre autoritatile competente prevazute la art. 3 alin. (1) si (3) si de catre Oficiu, masurile luate in baza solicitarilor, numarul de cazuri investigate, numarul de persoane urmarite penal si numarul de persoane condamnate pentru infractiuni grave in cazul in care aceste informatii sunt disponibile;
c) date din care rezulta timpul necesar pentru a raspunde unei solicitari dupa primirea acesteia;
d) date privind costul resurselor umane sau informatice alocate pentru solutionarea solicitarilor nationale sau internationale, care intra sub incidenta prezentei ordonante, in cazul in care aceste informatii sunt disponibile.
(3) Oficiul, cu sprijinul Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Finantelor, Ministerului Justitiei si Ministerului Public, asigura, anual, colectarea statisticilor prevazute la alin. (1) si transmiterea acestora Comisiei Europene.
(4) Oficiul, cu sprijinul Ministerului Afacerilor Interne, Ministerului Justitiei si Ministerului Public, comunica Comisiei Europene datele necesare in vederea efectuarii monitorizarii realizarilor, rezultatelor si a impactului prezentei ordonante, potrivit programului de monitorizare stabilit de catre aceasta.

Articolul 17
Prelucrarea datelor cu caracter personal in temeiul prezentei ordonante se realizeaza in conditiile si cu respectarea prevederilor Legii nr. 363/2018.

Capitolul VI Dispozitii finale

Articolul 18
(1) Agentia Nationala de Administrare Fiscala exercita urmatoarele atributii:

a) transmite Comisiei Europene notificari privind initierea unor negocieri de incheiere a unor acorduri cu state membre ale Spatiului Economic European, in baza solicitarilor institutiilor prevazute la art. 3 alin. (1) care initiaza aceste negocieri, referitoare la accesul la informatiile din registrul centralizat de conturi bancare, precum si de a incheia astfel de acorduri;
b) informeaza periodic Comisia Europeana cu privire la negocierile prevazute la lit. a) si, dupa caz, o invita sa participe in calitate de observator.
(2) Acordurile prevazute la alin. (1) lit. a) pot fi aplicate cu titlu provizoriu sau incheiate, daca Comisia Europeana a adoptat o decizie de autorizare in acest sens.

Articolul 19
(1) In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante, Oficiul transmite Comisiei Europene o notificare scrisa privind desemnarea autoritatilor competente prevazute la art. 3 alin. (1) si (3).
(2) Orice modificare intervenita in ceea ce priveste desemnarea autoritatilor competente este notificata Comisiei Europene de catre Oficiu, in termen de maximum 30 de zile de la intrarea in vigoare a acesteia.

Articolul 20
Prezenta ordonanta nu aduce atingere dreptului organelor judiciare de a solicita si de a obtine date din registrul centralizat de conturi bancare, in conditiile Legii nr. 135/2010 privind Codul de procedura penala, cu modificarile si completarile ulterioare.

Prezenta ordonanta transpune Directiva (UE) 2019/1.153 a Parlamentului European si a Consiliului din 20 iunie 2019 de stabilire a normelor de facilitare a utilizarii informatiilor financiare si de alt tip in scopul prevenirii, depistarii, investigarii sau urmaririi penale a anumitor infractiuni si de abrogare a Deciziei 2000/642/JAI a Consiliului, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 186 din 11 iulie 2019.

 


de Ghinea Viorica

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
registrul conturilor bancaretranzactii bancare


Data aparitiei: 02 Septembrie 2021

Votati articolul "Registrul conturilor bancare de la ANAF va putea fi accesat de politisti si procurori (OG 9/2021)":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri





Subiectele saptamanii

  • Venituri din activitati independente in 2024: obligatii fiscale si 3 exemple practice

    • AJFP Dambovita a elaborat un material informativ cu privire la veniturile din activitati independente. Vom prezenta in continuare modul de impozitare a acestor venituri si 3 exemple practice. Definire venituri din activitati independente Veniturile din activitati independente: 1. Pot fi realizate independent si/sau in asociere (IF). 2. Cuprind activitati de productie, comert, servicii, precum si profesiile libe...» citeste mai departe aici

  • Formularul 100: Cum se declara Impozitul Minim pe Cifra de Afaceri (IMCA) pentru trimestrul I

    • Potrivit art. 18^1 alin. (1) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, contribuabilii, altii decat cei prevazuti la art. 15, care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care in anul de calcul determina un impozit pe profit, cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul, mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit p...» citeste mai departe aici

  • Numerarul din casierie: care sunt amenzile pentru depasirea plafonului de 50.000 lei

    • Potrivit prevederilor de la art. 4 ind. 2 din Legea 70/2015, sumele in numerar aflate in casieria persoanelor prevazute la art. 1 alin. (1) nu pot depasi, la sfarsitul fiecarei zile, plafonul de 50.000 lei. Sumele in numerar care depasesc plafonul se depun in conturile bancare ale acestor persoane in termen de doua zile lucratoare.Prin exceptie de la alin. (1), se admite depasirea acestui plafon numai cu sumele aferente platii salariilor si a altor drepturi de personal, precum si a al...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 101 si Impozitul pe Profit: Aspecte care necesita o atentie sporita!

    • Va reamintim ca pana la 26 iunie 2024 trebuie sa depuneti declaratia D101 privind impozitul pe profit! Este o obligatie careia trebuie sa ii acordati atentie maxima, in contextul in care Codul fiscal a fost modificat, incepand cu 1 ianuarie, prin mai multe acte normative, cu impact direct asupra modului de completare a acestui formular. Expertul contabil Vera Constantin v-a pregatit o lucrare completa, care prezinta pas cu pas modul de completare a D101, dar si stud...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X