Doua milioane de contribuabili sunt inregistrati in Spatiul Privat Virtual (SPV), un serviciu gratuit, disponibil 24h/24h, 7 zile/7 zile, prin intermediul caruia se pot depune declaratii sau cereri, solicita documente sau verifica situatia fiscala proprie etc.
Transmiterea documentelor prin mediul electronic economiseste atat resursele contribuabililor, cat si cele ale administratiei fiscale. ANAF reaminteste, inrt-un comunicat de presa, ca inregistrarea in SPV a devenit obligatorie, incepandcu 1 martie 2022, pentru transmiterea cererilor, inscrisurilor sau a oricaror altor documente catre organele fiscale, de catre contribuabilii care desfasoara activitati economice intr-o forma de activitate autorizata. Aceasta obligativitate revine persoanelor juridice, asocierilor si altor entitati fara personalitate juridica, persoanelor fizice care desfasoara o profesie liberala sau exercita o activitate economica in mod independent ca persoane fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale. Persoanele fizice sau juridice, care detin certificate digitale calificate, pot solicita inregistrarea ca utilizatori SPV pe baza acestora, iar persoanele fizice care nu detin un astfel de certificat, pot solicita inregistrarea pe baza de nume de utilizator si parola.
Informatii suplimentare cu privire la inrolarea in SPV se pot obtine:
- accesand portalul ANAF, la sectiunea „Servicii Online”
- vizionand materialele informative publicate pe www.youtube.com (pentru persoane juridice, pe baza certificatelor digitale - si pentru persoanefizice, cu nume de utilizator si parola -
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili 12 actualizari
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Examen Consultant Fiscal 2024
- telefonic, apeland Call Center-ul ANAF la nr. 031.403.91.60