email
CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Bilantul semestrial trebuie depus si cu semnatura administratorului?

Bilantul semestrial trebuie depus si cu semnatura administratorului?
raportari contabile 30 iuniebilant semestrialraportari semestriale

Depunerea bilantului semestrial reprezinta o obligatie esentiala conform legislatiei in vigoare. In cazul prezentat mai jos, formularul bilantului pentru iunie 2024 nu include un atasament (arhiva ZIP) si, implicit, nu permite atasarea semnaturii olografe a administratorului. Acest context ridica problema daca semnatura administratorului este obligatorie pentru depunerea bilantului semestrial.

Intrebare: "Va rog sa imi spuneti daca bilantul semestrial TREBUIE DEPUS si cu semnatura administratorului. Formularul bilant pentru iunie 2024 nu are atasament arhiva zip si nu pot atasa semnatura olografa a administratorului."

Raspuns: Conform art. 28 alin. (13) din Legea contabilitatii nr. 82/1991:
alin. (10) Situatiile financiare anuale si raportarile contabile se semneaza de catre directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie.
(11) Situatiile financiare anuale si raportarile contabile pot fi intocmite si semnate de persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania.
(13) Situatiile financiare anuale si raportarile contabile se semneaza si de catre administratorul sau persoana care are obligatia gestionarii entitatii.

Conform ORDIN nr. 3.100 din 4 iulie 2024 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2024 a operatorilor economici in norme la pct. 3. alin. (1) Entitatile depun raportarile contabile in forma electronica, pe portalul www.e-guvernare.ro, semnate cu certificat digital calificat.

(2) Formatul electronic al raportarilor contabile depuse conform alin. (1) consta intr-un fisier PDF la care este atasat un fisier xml.
Conform art. 12 alin. (1) Raportarile contabile la 30 iunie 2024 sunt semnate de persoanele in drept, cuprinzand si numele in clar al acestora. Randul corespunzator calitatii persoanei care a intocmit raportarile contabile se completeaza astfel: directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie, potrivit legii contabilitatii; persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale Corpului Expertilor Contabili si Contabililor Autorizati din Romania.(2) Raportarile contabile la 30 iunie 2024 se semneaza si de catre administratorul sau persoana care are obligatia gestionarii entitatii.


In concluzie, inainte de a depune on line pe e-guvernare va trebui sa aveti si formularul semnat si de administrator indiferent daca semnatura este electronica sau olografa.

 

Raspuns oferit in luna august 2024 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Foto: pixabay.com

➡️ Vezi si: Care este termenul limita pentru depunerea raportarilor contabile semestriale in 2024


de Redactia Contabilul


Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
raportari contabile 30 iuniebilant semestrialraportari semestriale


Data aparitiei: 07 August 2024
Ultima actualizare: 12 August 2024

Votati articolul "Bilantul semestrial trebuie depus si cu semnatura administratorului?":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



ARTICOLE SIMILARE



Subiectele saptamanii

  • Cum se tine evidenta contabila la o asociatie de proprietari

    • Contabilitatea asociatiilor de proprietari se organizeaza si se conduce in principal, in baza urmatoarelor acte normative: Legea nr. 196 din 20 iulie 2018 privind infiintarea, organizarea si functionarea asociatiilor de proprietari si administrarea condominiilor; Legea nr. 82/1991 a contabilitatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare; OMFP nr. 3103/2017 privind aprobarea Reglementarilor contabile pentru persoanele ju...» citeste mai departe aici

  • Controale fiscale: ce probleme a identificat ANAF in semestrul I din 2024

    • Intr-un raport recent, ANAF prezinta principalele probleme pe care le-au constatat inspectorii in urma controalelor efectuate in semestrul I din 2024. Documentul este format din doua parti: "Principalele deficiente constatate ca urmare a actiunilor de control" si "Principalele problematici fiscale adresate de contribuabili".   Asadar, in urma controalelor facute in primele 6 luni ale anului 2024, iata, in randurile de mai...» citeste mai departe aici

  • Cod de TVA anulat pentru lipsa activitate economica: ce obligatii aveti pentru reinregistrarea in scopuri de TVA

    • Anularea codului de TVA din cauza lipsei activitatii economice reprezinta o situatie care necesita o abordare atenta. Pentru a deveni din nou platitor de TVA, contribuabilul trebuie sa urmeze un proces de reinregistrare. Cod de TVA anulat - cum ne reinregistram ca platitor de TVA Intrebare: "In cazul in care codul de tva a fost anulat ca urmare nerealizarii activitatii economice pe o perioada de 2 trimestre consecutive, ce obligatii...» citeste mai departe aici

  • Ce obligatii fiscale au companiile care platesc chirii persoanelor fizice

    • Incepand cu anul 2024, Codul fiscal prevede un tratament nou pentru chiria suportata de o societate comerciala in urma unui contract de inchiriere incheiat cu o persoana fizica. Astfel, persoana juridica va avea obligatia retinerii si platii catre bugetul de stat a impozitului pe venit, declararii prin intocmirea formularului lunar 100, precum si a formularului anual 205. In exemplul de mai jos, va prezentam tratamentul fiscal complet, inclusiv daca exista obligatii...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X