Sunteti confuzi de diferentele dintre G Suite si Google Workspace si vreti sa aflati ce s-a intamplat cu suita G Suite? Din octombrie 2020, Google a lansat noua nomenclatura G Suite sub numele de Google Workspace si va vom povesti toate detaliile in urmatorul articol.
Google Apps, redenumit in G Suite, rebranduit apoi in Google Workspace
Prima forma a suitei de aplicatii destinata companiilor, lansata in 2006, a fost cunoscuta sub numele de Google Apps for Your Domain. In 2016, aceasta a primit un facelift si a devenit G Suite, un set de instrumente online care sa sustina comunicarea, colaborarea si productivitatea in companii si organizatii. Mai departe, G Suite a devenit Google Workspace in 6 octombrie 2020, cu un rebranding menit sa satisfaca nevoile mediului corporate de lucru la distanta sau in sistem hibrid.
G Suite vs. Google Workspace: ce s-a schimbat?
Trecerea la Google Workspace s-a dovedit mai mult decat un exercitiu de rebranding. Descopera mai jos o comparatie a celor doua ecosisteme Google:
- Imbunatatirea colaborarii: G Suite a lansat Google Docs, Hangouts sau Calendar ca piloni de baza pentru munca colaborativa a unei echipe. Cu lansarea Workspace, toate aplicatiile anterioare au primit un upgrade pentru a gira o experienta unificata a utilizatorilor.
- Mai putina comutare intre aplicatii: Sub egida G Suite, aplicatii precum Docs, Gmail sau Sheets erau folosite, mai degraba, pe cont propriu. Astfel ca fiecare utilizator trebuia sa faca comutarea intre acestea inainte de a incheia cu succes o sarcina. Odata cu Google Workspace, aplicatiile au devenit interconectabile, ca parte a unui ecosistem, pentru ca utilizatorii sa-si poata incheia sarcinile fara a mai parasi o aplicatie. Astfel, cu Google Workspace, primiti inapoi timp pentru a il dirija catre chestiunile importante.
- Editii Workspace mai generoase: In timp ce cu G Suite puteati include maxim 250 de participanti intr-o sedinta Meet, cu Workspace limita este impinsa la 500 de persoane in planurile Business Plus si Enterprise.
- Consola administrativa imbunatatita: Cu lansarea Workspace, consola admin a devenit un centru de comanda unde ownerii de afaceri pot gestiona absolut toate permisiunile dintr-un singur lor. Aici veti gasi si posibilitatea de a adauga sau revoca utilizatori, stabilirea permisiunilor si a dispozitivelor cu acces, facturare si altele.
Google Workspace pentru afaceri: pachete noi dedicate firmelor mici si mijlocii
Oferta G Suite includea doar doua pachete dedicate firmelor din sectorul IMM - Basic si Business. Odata cu lansarea Workspace, s-au prezentat trei noi planuri care sa acomodeze mai bine nevoile business-urilor. Descoperiti mai jos planurile
Google Workspace oferite si de FOTC:
- Business Starter (echivalent cu fostul G Suite Basic)
- Business Standard (echivalent cu fostul G Suite Business)
- Business Plus (pachet nou lansat)
Cu aceste planuri Workspace, Google a introdus o limita de 300 de licente de utilizatori. Toate companiile care au nevoie de mai mult de 300 de angajati cu acces la Workspace sunt acum deservite de pachetele
Google Workspace Enterprise
Cea mai semnificativa schimbare este cea cu privire la spatiul de stocare in cloud. Limita de 30 GB a fost pastrata pentru cel mai mic plan Workspace, cu noile limite de 2 TB pentru licentele Standard si 5 TB pentru licentele Plus.
Fie ca sunteti vechi clienti G Suite sau sunteti interesati sa incepeti digitalizarea companiei si a echipei dvs, Google Workspace este o solutie de luat in calcul. Cu numeroase pachete care sa acomodeze nevoi diferite de afaceri si prin sustinerea si suportul unei echipe de specialisti cloud precum FOTC Romania, compania voastra are tot sprijinul necesar pentru primii pasi in cloud.