Dorim sa va aducem la cunostinta ca examenul online pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent este programat pentru data de 4 noiembrie 2023. In cele ce urmeaza redam procedura pentru desfasurarea examenului online, asa cum a fost anuntata de CCF.
Atuul dvs. il constituie lucrarea Examen Consultant Fiscal 2023 – o culegere cu 124 de teste-grila rezolvate care va permit sa asimilati perfect materia, gratie unui avantaj unic si extrem de util: la fiecare intrebare, solutia corecta este insotita de explicatii clare, cu mentionarea obligatorie a textului de lege care se aplica si care justifica solutia respectiva.
Etapa 1 - Inscrierea candidatilor pe platforma de examen online
1. Candidatii inscrisi la examen, ale caror dosare au fost aprobate, vor fi inscrisi automat (se va crea un cont online) pe platforma de desfasurare a examenului online.ase.ro, pe baza datelor din Cererea de inscriere la examenul de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, date preluate de catre Camera Consultantilor Fiscali si confirmate ca fiind exacte, prin e-mail, de catre candidati.
2. Candidatii vor primi, pana la data de 30 octombrie 2023 inclusiv, un e-mail de confirmare a efectuarii inscrierii pe platforma de examen online, pe adresa de e-mail indicata in Cererea de inscriere la examen.
Etapa 2 - Pregatirea examenului online
1. Platforma pe care se va sustine examenul online este online.ase.ro
2. Candidatii vor primi pe adresa de e-mail indicata in Cererea de inscriere la examen, in data de 31 octombrie 2023, un mesaj ce contine datele individuale necesare accesarii platformei online.ase.ro precum si datele de conectare la sesiunea Zoom.
Mesajul va contine:
a. informatii necesare accesarii platformei digitale utilizata pentru examenul online;
b. detaliile contului individual (nume utilizator si parola);
SAF-T pentru Contribuabili Mici
Manual de politici contabile - Stick USB
Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni
c. date de contact ale administratorului platformei;
d. alte informatii utile.
3. Cu doua zile inainte de sustinerea examenului (2 noiembrie 2023), candidatii pot participa la o sesiune online de instruire privind desfasurarea examenului si utilizarea platformei de examen, prin aplicatia Zoom.us, intr-un interval orar anuntat pe site-ul CCF si pe adresa de e-mail a candidatilor, adresa precizata in Cererea de inscriere la examen. Cu aceasta ocazie, candidatii vor putea testa platforma de examen online.ase.ro prin parcurgerea unei simulari de examen.
Etapa 3 - Sustinerea examenului online
1. La ora 10:30 in ziua examenului (4 noiembrie 2023), candidatii trebuie sa acceseze sesiunea Zoom, ce va fi folosita pentru realizarea prezentei, validarea identitatii candidatilor, monitorizarea derularii examenului.
Datele de conectare la sesiunea Zoom sunt cele comunicate prin e-mail, conform punctului 2 de la etapa 2 din prezenta procedura. Tot la ora 10:30, candidatii se vor conecta si pe platforma online.ase.ro.
2. Conectarea la ZOOM si la platforma de examen se va efectua doar de pe un calculator tip desktop sau tip laptop, nu de pe dispozitive mobile si se va folosi acelasi echipament pentru conectarea la ambele platforme, nefiind permisa conectarea cu doua echipamente.
3. In vederea verificarii identitatii, candidatii trebuie sa foloseasca un echipament care sa permita comunicare video si audio continua prin intermediul aplicatiei Zoom Us (https://zoom.us/). Pentru a avea o conexiune mai stabila este recomandata instalarea aplicatiei ZOOM (click aici https://zoom.us/download, descarcati si instalati aplicatia destinata dispozitivului dvs.). Aplicatia Zoom este disponibila pentru platformele Windows, LinuxAndroid si iOS. De asemenea, este recomandat ca navigatorul Internet folosit pentru conectarea la platforma de examen (Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari, Microsoft Edge etc.) sa fie actualizat la ultima versiune.
4. Verificarea identitatii se va face prin activarea canalelor video si audio in cadrul sesiunii Zoom. Candidatii vor prezenta documentul de identitate prin
utilizarea camerei video si vor furniza informatiile solicitate de membrii Comisiei de supraveghere a examenului.
5. Dupa verificarea identitatii candidatul trebuie sa activeze functia ShareScreen a aplicatiei Zoom si sa puna pe ecran fereastra unde este conectat la platforma de examen ASE cu utilizatorul propriu. In cadrul sesiunii ZOOM, nu se permite activarea functiei de fundal virtual (virtual background).
6. Examenul online va incepe la ora 13:00 pe platforma online.ase.ro.
Examenul este disponibil in acelasi timp pentru toti candidatii.
7. Metoda de examinare nu va permite candidatilor sa se intoarca la intrebarile precedente.
8. Monitorizarea derularii examenului se va efectua atat video, cat si audio, pe tot parcursul examenului. Candidatii trebuie sa mentina deschisa conexiunea video si audio, aferenta sesiunii Zoom, pe tot parcursul examenului. Sesiunea de monitorizare va fi inregistrata de catre Comisia de supraveghere a examenului, iar inregistrarea va fi arhivata timp de un an.
9. Candidatii care pierd conexiunea video si audio pe parcursul derularii examenului vor putea reveni in examen, in decurs de cel mult 5 minute de la momentul pierderii conexiunii, in cazul depasirii celor 5 minute vor fi eliminati din cadrul examenului si vor fi declarati respinsi. In vederea evitarii pierderii conexiunii video si audio, este recomandata utilizarea unei conexiuni mobile la Internet. In cazul deconectarii in timpul examenului fie de la platforma de examen a ASE, fie de la platforma ZOOM, la reconectare la platforma de examen a ASE sau la platforma ZOOM candidatul trebuie sa se supuna procedurii de verificare a identitatii, inclusiv sa activeze functia ShareScreen a aplicatiei Zoom si sa puna pe ecran fereastra unde este conectat la platforma de examen ASE cu utilizatorul propriu.
10. Pe parcursul derularii examenului comunicarea dintre Comisia de supraveghere si candidati se va efectua prin intermediul sesiunii Zoom.
11. Candidatului ii este permis sa paraseasca scaunul/locul de examinare, doar o singura data pe parcursul desfasurarii examenului, pentru un interval de maximum 5 minute.
12. Examenul se va inchide automat la ora anuntata pentru toti candidatii.
In situatia in care un candidat nu a finalizat examenul pana la ora terminarii acestuia, sesiunea de examinare se va inchide automat si vor fi evaluate toate intrebarile pentru care candidatul a bifat un raspuns pana la acel moment.
13. Dupa expirarea termenului de desfasurare al examenului, candidatii pot vedea in pagina examenului: punctajul final obtinut, intrebarile primite, raspunsurile corecte si raspunsurile date la aceste intrebari.
Etapa 4 - Contestatii
1. Rezultatele obtinute la examen se pot contesta o singura data, in termen de doua zile lucratoare de la data afisarii rezultatelor (pana la data de 7 noiembrie, ora 24), sub sanctiunea decaderii, conform Procedurii pentru contestarea rezultatelor obtinute la examen si de solutionare a contestatiilor, prevazuta in Regulamentul pentru organizarea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, aprobat prin Hotararea Consiliului superior al Camerei Consultantilor Fiscali nr. 11/2020, cu modificarile si completarile ulterioare. (Procedura pentru contestarea rezultatelor – click aici pentru vizualizare)
2. Contestatia se formuleaza, doar in nume propriu, si se transmite prin e-mail ori direct la sediul Camerei Consultantilor Fiscali sau prin servicii postale cu scrisoare recomandata cu confirmare. Recomandam sa optati pentru transmiterea acesteia prin e-mail: examen@ccfiscali.ro.
Precizari privind sanctiunile posibile
Daca in timpul examenului sau ulterior desfasurarii acestuia, pe baza inregistrarilor audio-video sau in alt mod, se constata incalcarea de catre candidati a regulilor prevazute in prezenta procedura sau fraudarea examenului sub orice forma, inclusiv prin substituirea de persoana, acestia sunt eliminati din examen si declarati respinsi sau, dupa caz, se sanctioneaza conform reglementarilor in vigoare.
Foto: pixabay.com