email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Marcel Bolos: 3 greseli pe care le fac utilizatorii privind e-Factura

Marcel Bolos: 3 greseli pe care le fac utilizatorii privind e-Factura
e-facturi erori

Intr-un context in care utilizarea e-Factura a devenit generalizata in relatiile comerciale incepand cu 1 ianuarie 2024, multe aspecte practice raman neclare. Intr-un articol anterior am oferit cateva exemple de probleme neprevazute cu care se confrunta antreprenorii si contabilii, facturi dublate si tot felul de erori tehnice.

De la inceputul anului, in Grupul Contabililor din Romania au fost postate mesaje referitoare la problemele intampinate in utilizarea e-Factura. 

Marcel Bolos: „Modulul e-Factura nu are probleme de functionalitate. S-au remarcat trei tipuri de greseli pe care le fac frecvent utilizatorii”

Cu toate acestea, Marcel Bolos infirma ca sistemul intampina probleme de functionare. Sistemul e-Factura este operational fara probleme si, de fapt, utilizatorii sunt cei care fac greseli in momentul incarcarii facturilor.

„Modulul e-Factura nu are probleme de functionalitate. Functioneaza fara niciun fel de intrerupere. Numarul facturilor, actualizat, a depasit astazi 4,2 milioane. Avem o valoare a facturilor inregistrate de 19 miliarde de lei. E un lucru extraordinar de bun pentru tara”.

Acesta a subliniat ca, dupa trimiterea a peste 4,2 milioane de facturi prin sistem, au fost identificate trei erori facute de multi utilizatori, care au generat dificultati.  

„S-au remarcat 3 tipuri de greseli pe care frecvent le fac utilizatorii.

Dupa ce au apasat „Trimite”, nu asteapta ca factura electronica sa fie trimisa si tot apasa de nenumarate ori, iar din aceasta cauza apare in sistem emisa de mai multe ori factura electronica.

A doua: ca sa corecteze codul fiscal, trebuie sa faca factura de stornare. Aceasta chestiune care tine de stornare si de numarul mare de stornari e destul de neconfortabila. Trebuie sa inteleaga utilizatorii ca o factura incarcata in sistem ramane acolo si se contabilizeaza la TVA, pe care urmeaza fie sa-l deduca sau sa-l colecteze. 

A treia chestiune: sistemele informatice terte, cele prin care se asigura transmiterea in modulul e-Factura, sistemele informatice proprii, acelea de multe ori, la interoperabilitatea cu e-Factura, pot da erori”, a explicat ministrul pentru Digi24.ro

Ce masuri se vor lua pentru a-i ajuta pe utilizatori

De asemenea, Bolos a mai declarat ca a discutat deja cu echipa tehnica si au convenit anularea trimiterii repetate a documentelor ca urmare a erorilor utilizatorilor.

Foto: pexels.com


de Alina Ilie

NOUTATI Contabile 2024

Cum sa „citesti” si sa interpretezi perfect o balanta contabila?


Ghidul practic Balanta de verificare de la A la Z. Analize, corelatii, studii de caz vine in ajutorul dvs. pentru a va scapa de:

• erori de inregistrare aducatoare de amenzi usturatoare din partea inspectorilor veniti in control
• lipsa de cunostinte temeinice din domenii conexe
• lipsa de experienta in lucrul cu conturile, mai ales cand acestea sunt noi, renumerotate ori abrogate!
• incapacitatea de a lua masuri profitabile prin ajustarea balantei pentru profit maxim
• riscul incalcarii legislatiei in vigoare.

Simplifica-ti si securizeaza-ti munca!

...vezi AICI lista completa >>

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
e-facturi erori


Data aparitiei: 11 Ianuarie 2024

Votati articolul "Marcel Bolos: 3 greseli pe care le fac utilizatorii privind e-Factura":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 2 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri





Subiectele saptamanii

  • Avansuri de trezorerie: documente justificative pentru avansuri spre decontare si functiunea contului 542

    • Entitatile pot acorda sume in numerar sau prin banca, denumite avansuri spre decontare, puse la dispozitia angajatilor, in vederea efectuarii unor plati in numele societatii sau in vederea efectuarii unor deplasari in interes de serviciu. Avansurile spre decontare sunt sume puse la dispozitia administratorilor sau a salariatilor din entitate, in vederea efectuarii unor plati in numele acesteia. De regula, justificarea avansului si transformarea sa in cheltuiala efec...» citeste mai departe aici

  • Ordinea stingerii obligatiilor fiscale in fisa sintetica pe platitor

    • Daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul, potrivit legii, sau care este distribuita potrivit prevederilor art. 163 din Codul de procedura fiscala, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine: a) toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, si apoi obligatiile fiscale accesorii...» citeste mai departe aici

  • De ce este esential sa aveti Dosare Permanente ale Clientilor: 7 avantaje majore

    • Atunci cand sunt solicitate lucrari de audit interne/externe sau firma-client are inspectii fiscale, dosarul permanent furnizeaza toate documentele necesare pentru a sustine tranzactiile si operatiunile contabile ale clientului. Acest lucru reduce timpul si efortul necesar pentru pregatirea si gestionarea auditului si creste nivelul de incredere in fata auditorilor/inspectorilor.   Dosarul permanent este un instrument vital in procesul de tinere a contabili...» citeste mai departe aici

  • Impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA): formula de calcul si exemplu practic

    • Incepand cu anul 2024, contribuabilii care inregistreaza in anul precedent o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro si care, in anul de calcul, determina un impozit pe profit cumulat de la inceputul anului fiscal/anului fiscal modificat pana la sfarsitul trimestrului/anului de calcul mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri stabilit potrivit unei formule prevazute la art. 181 alin. (3) din Codul fiscal, sunt obligati la plata impozitului pe pr...» citeste mai departe aici

X