Intr-un context in care utilizarea e-Factura a devenit generalizata in relatiile comerciale incepand cu 1 ianuarie 2024, multe aspecte practice raman neclare. Intr-un articol anterior am oferit cateva exemple de probleme neprevazute cu care se confrunta antreprenorii si contabilii, facturi dublate si tot felul de erori tehnice.
De la inceputul anului, in Grupul Contabililor din Romania au fost postate mesaje referitoare la problemele intampinate in utilizarea e-Factura.
Marcel Bolos: „Modulul e-Factura nu are probleme de functionalitate. S-au remarcat trei tipuri de greseli pe care le fac frecvent utilizatorii”
Cu toate acestea, Marcel Bolos infirma ca sistemul intampina probleme de functionare. Sistemul e-Factura este operational fara probleme si, de fapt, utilizatorii sunt cei care fac greseli in momentul incarcarii facturilor.
„Modulul e-Factura nu are probleme de functionalitate. Functioneaza fara niciun fel de intrerupere. Numarul facturilor, actualizat, a depasit astazi 4,2 milioane. Avem o valoare a facturilor inregistrate de 19 miliarde de lei. E un lucru extraordinar de bun pentru tara”.
Acesta a subliniat ca, dupa trimiterea a peste 4,2 milioane de facturi prin sistem, au fost identificate trei erori facute de multi utilizatori, care au generat dificultati.
„S-au remarcat 3 tipuri de greseli pe care frecvent le fac utilizatorii.
Dupa ce au apasat „Trimite”, nu asteapta ca factura electronica sa fie trimisa si tot apasa de nenumarate ori, iar din aceasta cauza apare in sistem emisa de mai multe ori factura electronica.
Impozitarea veniturilor din chirii 2024
Ce NU vrea ANAF sa stii Piruete LEGALE in aspecte fiscale
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
A doua: ca sa corecteze codul fiscal, trebuie sa faca factura de stornare. Aceasta chestiune care tine de stornare si de numarul mare de stornari e destul de neconfortabila. Trebuie sa inteleaga utilizatorii ca o factura incarcata in sistem ramane acolo si se contabilizeaza la TVA, pe care urmeaza fie sa-l deduca sau sa-l colecteze.
A treia chestiune: sistemele informatice terte, cele prin care se asigura transmiterea in modulul e-Factura, sistemele informatice proprii, acelea de multe ori, la interoperabilitatea cu e-Factura, pot da erori”, a explicat ministrul pentru Digi24.ro
Ce masuri se vor lua pentru a-i ajuta pe utilizatori
De asemenea, Bolos a mai declarat ca a discutat deja cu echipa tehnica si au convenit anularea trimiterii repetate a documentelor ca urmare a erorilor utilizatorilor.
Foto: pexels.com