Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal
mail
Legislatie Contabilul.ro | Legislatie | Legislatie fiscala

Registrul de Evidenta Fiscala: cum se completeaza si ce NU se inregistreaza in REF

Data aparitiei: 04 Iunie 2024
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Registrul de Evidenta Fiscala: cum se completeaza si ce NU se inregistreaza in REF
registrul de evidenta fiscala pfacompletare refregistre contabilitate

Contribuabilii pentru care venitul anual se determina in sistem real vor trebui sa completeze in mod obligatoriu Registrul de evidenta-fiscala, in vederea stabilirii venitului net anual.

Contribuabilii care desfasoara activitati pentru care venitul net se determina pe baza de norme de venit au obligatia sa completeze numai partea referitoare la venituri din Registrul de evidenta fiscala.

Contribuabilii care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala pot completa Registrul de evidenta fiscala numai pentru partea referitoare la venituri sau isi pot indeplini obligatiile declarative direct pe baza documentelor emise de platitorul de venit.

Contribuabilii care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala si care au optat pentru stabilirea impozitului ca impozit final, potrivit prevederilor art. 73 din Codul fiscal, nu au obligatia de completare a Registrului de evidenta fiscala.

In cazul in care activitatea se desfasoara in cadrul unei asocieri, obligatiile referitoare la Registrul de evidenta fiscala ii revin asociatului desemnat care raspunde pentru indeplinirea obligatiilor asociatiei fata de autoritatile publice.

Modelul si continutul Registrului de evidenta fiscala au fost publicate in O.M.F.P. nr. 3.254/2017 privind Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice, contribuabili potrivit Titlului IV din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

Registrul de evidenta fiscala are ca scop inscrierea informatiilor care stau la baza determinarii venitului net anual/pierderii nete anuale cuprins/cuprinse in Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice (formularul 212).

Lucrarea Registrul de evidenta fiscala PFA  va permite sa intelegeti exact prevederile legislative in vigoare, sa identificati zonele unde puteti gresi, sa gestionati totul corect sa fiti pregatit impecabil in cazul unui control ANAF!

Cum se completeaza Registrul de evidenta fiscala

– Se completeaza anual cu totalul veniturilor si totalul cheltuielilor efectuate in scopul realizarii acestora, in anul curent, pentru intreaga perioada de activitate desfasurata in anul fiscal precedent, pana la data depunerii Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice (formularul 212), respectiv data de 25 mai inclusiv, a anului urmator celui de realizare a castigului net anual/pierderii nete anuale.


– Se completeaza astfel incat sa permita identificarea si controlul operatiunilor efectuate pentru determinarea venitului net anual/pierderii anuale, care trebuie sa corespunda cu cele inscrise in Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice (formularul 212).

– In cazul in care contribuabilul are mai multe surse, registrul se tine pe fiecare sursa din cadrul fiecarei categorii de venit, astfel incat inregistrarea venitului brut si evidentierea cheltuielilor deductibile anual sa corespunda cu cele inscrise in Declaratia privind venitul realizat din Romania.

– Detalierea elementelor de calcul pentru stabilirea venitului net anual/pierderii nete anuale evidentiate in Registrul de evidenta fiscala se efectueaza in functie de necesitatile proprii ale acestuia si de specificul activitatii.

– Contribuabilii pot tine Registrul de evidenta fiscala in forma scrisa sau electronica, cu respectarea modelului si continutului prevazute in Anexa nr. 1 la ordin.

– Se intocmeste intr-un singur exemplar de catre contribuabili, fara a se lasa randuri libere, completandu-se cate o fila din modelul prevazut in Anexa nr. 1 la ordin, dupa caz, pentru fiecare sursa din cadrul fiecarei categorii de venit.

– Se modifica ori de cate ori se constata diferente cu privire la veniturile si/sau cheltuielile inregistrate initial, pana la data depunerii declaratiei rectificative.
– Se pastreaza la domiciliul fiscal al contribuabilului/sediul asocierii, fie in forma scrisa, fie in format electronic.

Ce NU se inregistreaza in REF

Nu se inregistreaza in Registrul de evidenta fiscala si nu sunt cheltuieli deductibile:

– cheltuielile care depasesc limitele prevazute la art. 68 alin. (5) din Codul fiscal;
– cheltuielile efectuate in conditiile prevazute la art. 68 alin. (7) din Codul fiscal;
– cheltuielile reprezentand contributii sociale obligatorii potrivit legii, datorate de contribuabil in limitele stabilite potrivit prevederilor Titlului V „Contributii sociale obligatorii” (ex. CASS 10%);
– taxa pe valoarea adaugata dedusa potrivit regulilor prevazute in Titlul VII din Codul fiscal.

In Anexa nr. 1 si Anexa nr. 2 din O.M.F.P. nr. 3.254/2017 privind Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice sunt prezentate modelul si continutul Registrului de evidenta fiscala si caracteristicile de tiparire, utilizare si pastrare, ale acestuia.

Foto: pexels.com









Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT

Raportul Special
"POLITICI CONTABILE - modificari importante in Codul Fiscal"


X