email
E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Registrul de Evidenta Fiscala: cum se completeaza si ce NU se inregistreaza in REF

Registrul de Evidenta Fiscala: cum se completeaza si ce NU se inregistreaza in REF
registrul de evidenta fiscala pfacompletare refregistre contabilitate

Contribuabilii pentru care venitul anual se determina in sistem real vor trebui sa completeze in mod obligatoriu Registrul de evidenta-fiscala, in vederea stabilirii venitului net anual.

Contribuabilii care desfasoara activitati pentru care venitul net se determina pe baza de norme de venit au obligatia sa completeze numai partea referitoare la venituri din Registrul de evidenta fiscala.

Contribuabilii care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala pot completa Registrul de evidenta fiscala numai pentru partea referitoare la venituri sau isi pot indeplini obligatiile declarative direct pe baza documentelor emise de platitorul de venit.

Contribuabilii care realizeaza venituri din drepturi de proprietate intelectuala si care au optat pentru stabilirea impozitului ca impozit final, potrivit prevederilor art. 73 din Codul fiscal, nu au obligatia de completare a Registrului de evidenta fiscala.

In cazul in care activitatea se desfasoara in cadrul unei asocieri, obligatiile referitoare la Registrul de evidenta fiscala ii revin asociatului desemnat care raspunde pentru indeplinirea obligatiilor asociatiei fata de autoritatile publice.

Modelul si continutul Registrului de evidenta fiscala au fost publicate in O.M.F.P. nr. 3.254/2017 privind Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice, contribuabili potrivit Titlului IV din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal.

Registrul de evidenta fiscala are ca scop inscrierea informatiilor care stau la baza determinarii venitului net anual/pierderii nete anuale cuprins/cuprinse in Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice (formularul 212).

Lucrarea Registrul de evidenta fiscala PFA  va permite sa intelegeti exact prevederile legislative in vigoare, sa identificati zonele unde puteti gresi, sa gestionati totul corect sa fiti pregatit impecabil in cazul unui control ANAF!

Cum se completeaza Registrul de evidenta fiscala

– Se completeaza anual cu totalul veniturilor si totalul cheltuielilor efectuate in scopul realizarii acestora, in anul curent, pentru intreaga perioada de activitate desfasurata in anul fiscal precedent, pana la data depunerii Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice (formularul 212), respectiv data de 25 mai inclusiv, a anului urmator celui de realizare a castigului net anual/pierderii nete anuale.


– Se completeaza astfel incat sa permita identificarea si controlul operatiunilor efectuate pentru determinarea venitului net anual/pierderii anuale, care trebuie sa corespunda cu cele inscrise in Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice (formularul 212).

– In cazul in care contribuabilul are mai multe surse, registrul se tine pe fiecare sursa din cadrul fiecarei categorii de venit, astfel incat inregistrarea venitului brut si evidentierea cheltuielilor deductibile anual sa corespunda cu cele inscrise in Declaratia privind venitul realizat din Romania.

– Detalierea elementelor de calcul pentru stabilirea venitului net anual/pierderii nete anuale evidentiate in Registrul de evidenta fiscala se efectueaza in functie de necesitatile proprii ale acestuia si de specificul activitatii.

– Contribuabilii pot tine Registrul de evidenta fiscala in forma scrisa sau electronica, cu respectarea modelului si continutului prevazute in Anexa nr. 1 la ordin.

– Se intocmeste intr-un singur exemplar de catre contribuabili, fara a se lasa randuri libere, completandu-se cate o fila din modelul prevazut in Anexa nr. 1 la ordin, dupa caz, pentru fiecare sursa din cadrul fiecarei categorii de venit.

– Se modifica ori de cate ori se constata diferente cu privire la veniturile si/sau cheltuielile inregistrate initial, pana la data depunerii declaratiei rectificative.
– Se pastreaza la domiciliul fiscal al contribuabilului/sediul asocierii, fie in forma scrisa, fie in format electronic.

Ce NU se inregistreaza in REF

Nu se inregistreaza in Registrul de evidenta fiscala si nu sunt cheltuieli deductibile:

– cheltuielile care depasesc limitele prevazute la art. 68 alin. (5) din Codul fiscal;
– cheltuielile efectuate in conditiile prevazute la art. 68 alin. (7) din Codul fiscal;
– cheltuielile reprezentand contributii sociale obligatorii potrivit legii, datorate de contribuabil in limitele stabilite potrivit prevederilor Titlului V „Contributii sociale obligatorii” (ex. CASS 10%);
– taxa pe valoarea adaugata dedusa potrivit regulilor prevazute in Titlul VII din Codul fiscal.

In Anexa nr. 1 si Anexa nr. 2 din O.M.F.P. nr. 3.254/2017 privind Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice sunt prezentate modelul si continutul Registrului de evidenta fiscala si caracteristicile de tiparire, utilizare si pastrare, ale acestuia.

Foto: pexels.com


de Redactia Contabilul

NOUTATI Contabile 2024

Atentie! S-a modificat legislatia privind impozitul minim pe cifra de afaceri


Important!
Incepand cu 1 ianuarie 2024, firmele cu o cifra de afaceri de peste 50.000.000 euro in anul precedent si care in anul de calcul determina un impozit pe profit mai mic decat impozitul minim pe cifra de afaceri (IMCA) sunt obligate sa plateasca un impozit minim pe cifra de afaceri de 1%.

Problema e ca aceasta modificare, introdusa prin Legea nr. 296/2023, lasa loc de interpretari.

Explicatii complete si solutiile optime, in lucrarea Impozitul minim pe cifra de afaceri. Fiscalitate aplicata. 

...Vezi AICI detaliile complete <<

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
registrul de evidenta fiscala pfacompletare refregistre contabilitate


Data aparitiei: 03 Iunie 2024
Ultima actualizare: 04 Iunie 2024

Votati articolul "Registrul de Evidenta Fiscala: cum se completeaza si ce NU se inregistreaza in REF":
Rating:

Nota: 4.5 din 5 din 8 voturi

Urmareste-ne pe Google News

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri





Subiectele saptamanii

  • 6 carti pentru o cariera de succes in contabilitate

    • Domeniul contabilitatii este unul care necesita o adaptare constanta la modificarile din Codul Fiscal. Succesul in aceasta cariera complexa depinde in mare masura de actualizarea permanenta a cunostintelor si de intelegerea profunda a legislatiei fiscale. De aceea, am selectat sase lucrari de specialitate care se remarca prin actualitatea si complexitatea lor, fiind indispensabile pentru orice profesionist in contabilitate care doreste sa exceleze. Prin combinarea t...» citeste mai departe aici

  • Salariul minim brut din agricultura si industria alimentara de la 1 iulie 2024

    • Conform art. 1 din HG 598/2024, incepand cu data de 1 iulie 2024, salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, prevazut la art. 164 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabileste in bani, fara a include indemnizatii, sporuri si alte adaosuri, la suma de 3.700 lei lunar, pentru un program normal de lucru in medie de 168,000 ore pe luna, reprezentand 22,024 lei/ora. Astfel, textul citat ...» citeste mai departe aici

  • Proiect ANAF: Procedura si formularele utilizate pentru modificarea din oficiu a datelor din Registrul contribuabililor/platitorilor

    • Potrivit prevederilor art.88 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, contribuabilii au obligatia de a aduce la cunostinta organului fiscal central modificarile intervenite in datele declarate initial, in termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin completarea si depunerea declaratiei de mentiuni.   In practica,  organele fiscale au constatat situatii in care d...» citeste mai departe aici

  • D406 (SAF-T): termenele de raportare pentru contribuabili mijlocii

    • Incepand cu 01.01.2024, o societate comerciala a trecut la categoria contribuabililor mijlocii. In cele ce urmeaza, veti afla termenele de transmitere a fisierului standard de control fiscal (SAF-T). Referintele legislative relevante sunt disponibile in Ordinul nr. 1783/2021, care detaliaza procedurile si termenele de raportare pentru fisierul SAF-T, informeaza specialistii PortalCo...» citeste mai departe aici

Atentie, Contabili!

Contabilitatea se schimba!
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCATI GRATUIT
Raportul Special
"E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X