Cuvinte cheie:
-
cererea de restituire
-
repunerea in termen
-
documentatie pentru restituirea TVA
RESTITUIREA T.V.A. BENEFICIARILOR DE OBIECTIVE {I PROIECTE
FINANTATE DIN FONDURI NERAMBURSABILE
Restituirea T.V.A. se efectueaza pe baza de cerere depusa de beneficiari la organele fiscale teritoriale la care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe, la registratura sau prin posta.
Beneficiar al fondurilor pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii finantate din ajutoare banesti sau din imprumuturi nerambursabile acordate de organizatii nonprofit si de caritate din strainatate si din tara, precum si din donatii ale persoanelor fizice, se considera entitatea care primeste fondurile respective si realizeaza obiectivele/proiectele sau unitatea care gestioneaza fondurile respective si realizeaza finantarea obiectivelor/proiectelor pentru unul sau mai multi beneficiari.
Cererile de restituire se depun trimestrial, cel mai tarziu pana la finele lunii urmatoare incheierii unui trimestru, insotite numai de documente aferente cumpararilor efectuate in trimestrul pentru care se solicita restituirea T.V.A. Nerespectarea termenului de depunere si anexarea incompleta a tuturor documentelor justificative conduce la pierderea dreptului de restituire a T.V.A. In situatia in care nerespectarea acestor conditii este motivata temeinic, beneficiarii pot solicita, pe baza de cerere aprobata de ministrul finantelor publice, repunerea in termen a cererii de restituire a T.V.A. Cererea de repunere in termen se depune la organul fiscal teritorial impreuna cu documentele justificative, in termen de cel mult un an de la data expirarii termenului initial. Pe baza documentatiei depuse si a analizei efectuate, organul fiscal teritorial procedeaza astfel:
-
daca sunt indeplinite conditiile de aplicare a scutirii de T.V.A. si considera justificata solicitarea: intocmeste o nota cu propunerea de repunere in termen. Aceasta nota se transmite Directiei generale legislatie impozite indirecte din cadrul Ministerului Finantelor Publice, in vederea inaintarii spre aprobare ministrului finantelor public;
-
PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
Portal Persoane Fizice - acces 12 luni consultanta in scris si telefonica 30 intrebari
Cartea verde a Contabilitatii varianta online
daca nu sunt indeplinite conditiile de aplicare a scutirii de T.V.A. si considera ca solicitarea nu este justificata: comunica beneficiarului motivele respingerii cererii de repunere in termen.
Documentatia care se depune in vederea restituirii de T.V.A. cuprinde:
1) cererea de restituire a T.V.A. conform formularului-tip;
2) copie de pe certificatul de inregistrare fiscala al solicitantului;
3) facturi fiscale sau alte documente legal aprobate din care sa rezulte cuantumul T.V.A. aferente achizitiilor de bunuri si/sau servicii pentru care se solicita restituirea;
4) dovada platii pana la data solutionarii cererii pentru bunurile sau serviciile achizitionate pentru care se solicita restituirea (dispozitii de plata, dispozitii de incasare, ordine de plata, cecuri, extrase de cont, chitante, bonuri fiscale emise de aparate de marcat electronice fiscale sau alte documente de plata);
5) documente din care sa rezulte modalitatea de finantare, insotite de traducerea autorizata a acestora;
6) adresa din partea agentiei de implementare prin care sunt definite partile implicate in derularea operatiunilor: beneficiari, contractori si subcontractori;
7) copii de pe documentele care atesta calitatea de platitor T.V.A. a furnizorilor de bunuri sau a prestatorilor de servicii, contractori/subcontractori.
IMPORTANT:
Restituirea T.V.A. se efectueaza in termen de 45 de zile de la data depunerii cererii conform procedurii aprobate prin O.M.F.P. nr. 750 din 13 mai 2004, publicat in M.Of. nr. 468 din 25 mai 2004.
CERERE
de restituire a taxei pe valoarea adaugata
1. Denumirea solicitantului ......................................
S.C. PARDOMUS S.R.L.
2. Sediul/Adresa: localitatea ...................................., str. .......................... nr. ........, sectorul ........, codul postal
Popesti-Derna Biruintei 3
............... , codul fiscal ..................... , judetul ....................
5420 1647343 Bihor
In conformitate cu prevederile art. 143 alin. (1) lit. l) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, prin prezenta cerere solicitam restituirea taxei pe valoarea adaugata,
in suma de .................... platita pentru bunurile si serviciile achizitionate, cu finantare asigurata din ajutoare
17.722 lei
sau .............................................................................................................................................................................. si de organizatii nonprofit si de caritate, inclusiv din donatii ale persoanelor fizice. Anexam urmtoarele documente (se marcheaza cu x):
imprumuturi nerambursabile acordate de guverne straine, de organisme internationale
– factura fiscala.....................................
– alte documente legal aprobate .............
– documente de plata ............................
proiectului „Retehnologizarea si extinderea liniei de productie
Restituirea este aferenta obiectivului/....................................................................................................................... parchet melaminat“
........................................
RO76 RZBR 0000 0600 0047 4228, deschis la BCR Fil. Derna
Solicitam restituirea in contul nr. ..................................................................................................................... .
imprumut nerambursabil acordat de organisme internationale
Finantarea este asigurata din .....................................................................................................................................
S.C. PARDOMUS S.R.L.
Administrator ..........................................,
Ilarion Radu Popescu
.......................................... Semnatura s.s. indescifrabil
s.s. indescifrabil
.................................................