Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
email
Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit 

"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"

Adauga adresa ta de e-mail pentru a primi Raportul Gratuit, oferit de Contabilul.ro.

6. Baza si cotele de impozitare TVA

baza de impozitaretva

Cuvinte cheie:

  • reguli de baza
  • scoaterea din evidenta a ambalajelor
  • factura fiscala de decontare
  • procedura
  • pret de achizitie si pret de cost
  • suma cheltuielilor
  • contrapartida
  • sume neincluse in baza de impozitare
  • livrari/prestari contracte in valuta
  • livrari/prestari taxabile contractate si decontate in valuta
  • inchiderea facturilor de avansuri negociate in valuta, incasate in lei
  • livrari de bunuri cu plata in rate
  • echipament de lucru/ protectie
  • mijloace fixe lipsa in gestiune
  • mijloace fixe utilizate in late scopuri decat activitatea economica
  • reguli speciale
  • bunuri second-hand
  • vanzare de catre firme revanzatoare
  • determinarea T.V.A.
  • vanzarea in sistem consignatie
  • marja
  • vanzarea de catre casele de amanet

Baza de impozitare si taxa pe valoarea adaugata corespunzatoare se determina integral la livrarea bunurilor si/sau prestarea serviciilor.

Pentru a aplica corect regulile de impozitare T.V.A., trebuie sa retineti trei aspecte importante:

I. baza de impozitare si T.V.A. aferenta se determina integral la livrarea bunurilor si/sau prestarea serviciilor;

II. in baza de impozitare a T.V.A. se cuprind:

1. impozitele, taxele, daca prin lege nu se prevede altfel, exclusiv T.V.A.;

2. cheltuielile accesorii livrarii de bunuri si prestarii de servicii: comisioanele, cheltuielile de ambalare, transport si asigurare, decontate cumparatorului sau clientului;

III. in baza de impozitare a T.V.A. nu se cuprind:

1. rabaturile, remizele, risturnele, sconturile si alte reduceri de pret acordate de furnizori direct clientilor;

IMPORTANT:

Pentru a nu se cuprinde in baza de impozitare, rabaturile, remizele, risturnele, sconturile si alte reduceri de pret trebuie sa se indeplineasca urmatoarele conditii cumulative:

  • sa fie reflectate in facturi fiscale sau alte documente legal aprobate;
  • sa fie in beneficiul clientului;
  • sa nu constituie, in fapt, remunerarea unui serviciu sau o contrapartida pentru o prestatie oarecare.

2. sumele reprezentand daune-interese stabilite prin hotarare judecatoreasca definitiva, penalizarile si orice alte sume solicitate pentru neindeplinirea totala sau partiala a obligatiilor contractuale, daca sunt percepute peste preturile si/sau tarifele negociate;

3. dobanzile percepute pentru:

-plati cu intarziere;

-livrari cu plata in rate;

-operatiuni de leasing;

4. valoarea ambalajelor care circula intre furnizorii de marfa si clienti, prin schimb, fara facturare.

ATENTIE!

In practica, deoarece unii beneficiari nu detin cantitatile necesare de ambalaje pentru efectuarea schimbului, achita o garantie baneasca.

Garantia incasata de la clienti trebuie evidentiata distinct pe bonurile fiscale, fara T.V.A. Restituirea garantiei banesti nu se evidentiaza in facturi fiscale, operatiunea de restituire fiind consemnata doar prin intermediul instrumentului de decontare (ordin de plata, chitanta, C.E.C.).

Firmele care au primit ambalaje in schimbul unei garantii banesti au obligatia sa      comunice periodic furnizorului de ambalaje, dar nu mai tarziu de termenul legal   pentru efectuarea inventarierii anuale, cantitatile de ambalaje scoase din evidenta ca  urmare a distrugerii, uzurii, lipsurilor sau altor cauze de aceeasi natura.

ATENTIE!

In termen de 5 zile lucratoare de la data comunicarii, furnizorii de ambalaje sunt obligati sa factureze cu T.V.A. cantitatile de ambalaje respective, fiind considerate livrari de bunuri.

In situatia in care garantiile sunt primite de la persoane fizice, furnizorul are obligatia sa colecteze T.V.A. pentru ambalajele pentru care s-au incasat garantii mai vechi de 1 an calendaristic;

5. sumele achitate de furnizor sau prestator in contul clientului si care apoi se deconteaza acestuia.

IMPORTANT:

Sumele achitate de furnizor/prestator in contul clientului se deconteaza acestuia pe baza unei facturi fiscale pe care se inscrie mentiunea factura de decontare pentru plati in numele clientului, insotita de copii de pe facturile achitate in numele clientului.

In factura fiscala de decontare se mentioneaza:

  • facturile fiscale sau alte documente legal aprobate care au fost achitate;
  • baza de impozitare;
  • taxa pe valoarea adaugata aferenta.

Procedura este urmatoarea:

 a. furnizorul sau prestatorul nu exercita dreptul de deducere pentru sumele achitate in numele clientului si nu colecteaza T.V.A. prin factura fiscala de decontare. Sumele achitate in contul clientului inclusiv T.V.A. se contabilizeaza de catre furnizor prin contul 461 Debitori diversi fara a fi inregistrate in conturile de cheltuieli si de venituri;

b. clientul exercita dreptul de deducere a T.V.A. inscrise in factura fiscala de decontare, insotita de copiile de pe documentele fiscale in baza carora a fost intocmita.

6. taxa de reclama si publicitate si taxa hoteliera  care sunt percepute de catre autoritatile publice locale prin intermediul prestatorilor.

BAZA DE IMPOZITARE PENTRU OPERATIUNI IN INTERIORUL TARII

Pentru operatiunile din interiorul tarii, baza de impozitare este reprezentata de:

  • preturile de achizitie sau, in lipsa acestora, pretul de cost, determinat la momentul livrarii, pentru urmatoarele operatiuni:

-bunurile constatate lipsa din gestiune, cu urmatoarele exceptii:

  1. bunurile distruse ca urmare a unor calamitati naturale sau a altor cauze de forta majora;
  2. perisabilitatile, in limitele prevazute prin lege;

-preluarea de catre persoane impozabile a bunurilor achizitionate sau fabricate de catre acestea pentru a fi utilizate in scopuri care nu au legatura cu activitatea economica desfasurata sau pentru a fi puse la dispozitie altor persoane in mod gratuit;

-orice distribuire de bunuri din activele unei firme catre asociatii sau actionarii sai, inclusiv o distribuire de bunuri legata de lichidarea sau de dizolvarea fara lichidare a firmei;

  • suma cheltuielilor efectuate de persoana impozabila pentru executarea prestarilor de servicii aferente urmatoarele operatiuni:

-utilizarea temporara a bunurilor care fac parte din activele unei persoane impozabile, in scopuri ce nu au legatura cu activitatea sa economica, sau pentru a fi puse la dispozitie, in vederea utilizarii in mod gratuit, altor persoane;

-prestarile de servicii efectuate in mod gratuit de catre o persoana impozabila, in scopuri care nu au legatura cu activitatea sa economica pentru uzul personal al angajatilor sai sau al altor persoane;

  • contrapartida obtinuta sau care urmeaza a fi obtinuta de furnizor ori prestator din partea cumparatorului, beneficiarului sau a unui tert, inclusiv subventiile direct legate de pretul livrarilor de bunuri si prestarilor de servicii.

IMPORTANT:

Se considera ca subventiile sunt legate direct de pret daca indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

  1. pretul livrarii/tariful prestarii pe unitatea de masura al bunurilor si/sau al serviciilor este impus prin lege sau prin decizii ale consiliilor locale, inclusiv sau exclusiv T.V.A.;
  2. subventia acordata este concret determinabila In pretul bunurilor si/sau al serviciilor, respectiv este stabilita pe unitatea de masura a bunurilor livrate si/sau a serviciilor prestate, in sume absolute sau procentual.

Subventiile pot sa acopere partial sau integral pretul de referinta, sa fie acordate exclusiv sau inclusiv T.V.A.

Exemplu:

Varianta 1: subventia acordata exclusiv T.V.A. acopera partial pretul de referinta

Daca pretul de referinta care trebuie facturat beneficiarului include si subventia acordata, iar subventia se acorda exclusiv T.V.A., furnizorul colecteaza T.V.A. aferenta pretului de referinta, iar beneficiarul suporta T.V.A. aferenta acestui pret.

In practica poate interveni urmatoarea situatie:

Cand subventia nu acopera integral pretul de referinta, cumparatorul suporta pretul de referinta neacoperit de subventie si T.V.A. aferenta intregului pret. In acest caz, facturarea bunurilor sau a serviciilor se face astfel:

Pretul de referinta (baza de impozitare T.V.A.)   : 450.000 lei

T.V.A. aferenta pretului de referinta (19%)           : 85.500 lei
Valoarea totala a facturii : 535.500 lei
Subventia acordata (30% din pretul de referinta) : 135.000 lei
Suma de incasat de la beneficiar                      : 400.500 lei

Varianta 2: subventia acordata exclusiv T.V.A. acopera integral pretul de referinta

Cand subventia acopera integral pretul de referinta (subventie 100%), cumparatorul suporta doar T.V.A. aferenta acestuia.
In acest caz, facturarea bunurilor sau a serviciilor se face astfel:

Pretul de referinta (baza de impozitare T.V.A.)       : 450.000 lei

T.V.A. aferenta pretului de referinta (19%)              :   85.500 lei
Valoare totala a facturii                                         : 535.500 lei
Subventia acordata (100% din pretul de referinta)    : 450.000 lei
Suma de Incasat de la beneficiar                           :   85.500 lei

Varianta 3: subventia acordata inclusiv T.V.A. acopera partial pretul de referinta

Daca pretul de referinta care trebuie facturat beneficiarului este stabilit exclusiv subventia acordata, dar inclusiv T.V.A., furnizorul colecteaza T.V.A. aferenta pretului de referinta si asupra subventiei incasate, iar beneficiarul suporta numai T.V.A. aferenta pretului de referinta. Facturarea se face dupa modelul prezentat mai jos:

Pretul impus la facturare catre beneficiar, inclusiv T.V.A.                    :   875.000 lei

T.V.A. colectata (875.000 lei x 15,966%)                                          :  139.706 lei
Valoare totala factura                                                                      :   875.000 lei,

din care:

Baza de impozitare                                                                           : 735.294 lei

T.V.A.                                                                                              : 139.706lei Suma de incasat de la beneficiar                                                        : 875.000 lei

Furnizorul primeste subventie de 650.000 lei si separat T.V.A. 123.500 lei aferenta subventiei. T.V.A. aferenta subventiei se colecteaza la data incasarii subventiei.

ATENTIE!

In baza de impozitare T.V.A. nu intra subventiile sau alocatiile primite de la bugetul de stat sau de la bugetele locale, care nu sunt legate direct de pretul de vanzare al bunurilor livrate sau al serviciilor prestate.

Asadar, nu intra in baza de impozitare:

  • ajutoarele de stat acordate companiilor, societatilor nationale si societatilor comerciale din industria miniera;
  • sprijinul acordat producatorilor agricoli pentru terenurile agricole cultivate;
  • subventiile acordate producatorilor agricoli din sectorul animalier pentru cresterea productiei de carne si a efectivelor de animale;
  • subventiile pentru acoperirea cheltuielilor cu energia electrica pentru irigatii;
  • subventiile pentru acoperirea cheltuielilor de transport public local;
  • subventiile acordate pentru efectuarea de investitii proprii;
  • orice alte subventii care nu sunt legate de pretul de livrare al bunurilor si tarifele pentru prestarea de servicii.

BAZA DE IMPOZITARE PENTRU CAZURI SPECIALE

ATENTIE!

Prin Normele de aplicare a Codului fiscal s-au reglementat cazurile speciale de determinare a bazei de impozitare T.V.A., pentru:

  1. livrarile de bunuri si prestarile de servicii contractate in valuta, a caror decontare se face in lei la cursul de schimb valutar din ziua platii;
  2. livrarile de bunuri si prestarile de servicii taxabile, contractate si decontate in valuta;
  3. inchiderea avansurilor contractate in valuta, dar incasate in lei la cursul de schimb valutar din ziua incasarii;
  4. livrarile de bunuri cu plata in rate, cu exceptia livrarilor de bunuri supuse masurilor de simplificare;
  5. acordarea catre salariati a echipamentului de lucru si de protectie;
  6. mijloacele fixe constatate lipsa, care se cuprind in sfera T.V.A.;
  7. bunurile achizitionate sau fabricate de catre firma pentru a fi utilizate in scopuri care nu au legatura cu activitatea economica desfasurata sau pentru a fi puse la dispozitie altor persoane in mod gratuit;
  8. bunurile din activele unei firme distribuite catre asociati sau actionari, inclusiv bunurile distribuite cu ocazia lichidarii sau dizolvarii fara lichidare a firmei.

Pentru fiecare caz in parte, baza de impozitare se determina astfel:

1. Pentru livrarile de bunuri sau prestarile de servicii contractate in valuta , a caror decontare se face in lei la cursul de schimb valutar din ziua platii, baza de impozitare este determinata de valoarea contractata in valuta convertita la cursul de schimb valutar stabilit de Banca Nationala a Romaniei din ziua livrarii bunurilor sau prestarii serviciilor.

ATENTIE!

La incasare, furnizorul are obligatia de a corecta baza de impozitare stabilita initial cu diferenta de pret rezultata ca urmare a modificarii cursului pietei valutare in vigoare la data incasarii fata de cel utilizat la data livrarii sau prestarii. Pentru diferentele in plus sau in minus, furnizorul sau prestatorul trebuie sa emita factura fiscala.

2.  Pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii taxabile, contractate si decontate in valuta , baza de impozitare a T.V.A. se determina prin convertirea in lei a valutei la cursul valutar stabilit de Banca Nationala a Romaniei din data la care intervine exigibilitatea T.V.A. pentru operatiunea in cauza.

Practic, astfel de decontari in valuta pot interveni in urmatoarele situatii:

  • cand o persoana impozabila din Romania livreaza bunuri sau presteaza servicii catre o persoana impozabila stabilita in strainatate, dar care desfasoara operatiuni in Romania prin reprezentant fiscal sau prin sediu permanent;
  • cand o persoana impozabila stabilita in strainatate cumpara, in calitate de nerezident, bunuri sau este beneficiar al unor prestari de servicii;
  • derularea operatiunilor din zonele libere care sunt decontate in valuta;
  • realizarea oricaror altor operatiuni pentru care normele Bancii Nationale a Romaniei permit decontarea in valuta pe teritoriul Romaniei.

IMPORTANT:

Daca in situatiile mentionate se incaseaza avansuri inainte de livrarea de bunuri sau prestarea de serviciuu, se utilizeaza cursul de schimb valutar la data incasarii avansurilor. La data livrarii efective a bunurilor sau la data prestarii de servicii, baza de impozitare a T.V.A., se determina prin utilizarea cursului valutar din data incasarii avansurilor. Deci cursul valutar ramane neschimbat la data definitivarii operatiunii.

3.  Pentru inchiderea facturilor de avansuri negociate in valuta, dar incasate in lei la cursul de schimb din data incasarii , trebuie sa parcurgeti urmatoarele doua etape la data livrarii bunurilor sau prestarii serviciului:

  • sa stornati integral toate facturale de avans;
  • se emiteti factura fiscala pentru contravaloarea integrala a bunurilor livrate si/sau serviciilor prestate, in care baza de impozitare este determinata prin adunarea aritmetica a sumelor evidentiate in facturile de avans la cursul de schimb valutar din data incasarii fiecarui avans, evidentiind si T.V.A.

IMPORTANT:
Prin aceasta reglementare s-a avut in vedere ca suma facturata beneficiarului la livrare sau prestare sa nu fie majorata sau redusa artificial, datorita fluctuatiei cursului de schimb de la data livrarii sau prestarii fata de cel de la data incasarii de avansuri.

In situatia in care exista diferente in valuta intre contravaloarea integrala a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate si suma avansurilor incasate, diferenta se converteste in lei la cursul de schimb valutar din data emiterii facturii.La aceasta valoare se calculeaza T.V.A. aferenta.

4. Pentru livrarile de bunuri cu plata in rate, cu exceptia livrarilor de bunuri supuse masurilor de simplificare , baza de impozitare T.V.A. se determina integral la livrare, dar T.V.A. aferenta ratelor care nu au ajuns la scadenta se inregistreaza in contul 4428 T.V.A. neexigibila.

In factura fiscala se inscriu integral baza de impozitare si T.V.A. aferenta. Pe parcursul derularii contractului, la data scadentei ratelor prevazute in contract, T.V.A. devine exigibila si trebuie inregistrata in creditul contului 4427 T.V.A. colectata prin debitul contului 4428 T.V.A. neexigibila. Pentru livrari cu plata in rate contractate in valuta cu decontare in lei, se aplica aceeasi procedura prezentata la pct. 1.

5. Pentru echipamentul de lucru sau de protectie acordat salariatilor , baza de impo-zitare este constituita doar din contravaloarea acestuia, suportata de catre salariati.

IMPORTANT:
Daca echipamentul de lucru si protectie nu este suportat de salariati, operatiunea nu reprezinta livrare de bunuri.

6. Pentru mijloacele fixe constatate lipsa din gestiune (cu exceptia celor distruse ca urmare a unor calamitati naturale sau a altor cauze de forta majora), baza de impozitare poate fi:

Daca lipsurile nu sunt imputabile

Daca lipsurile sunt imputabile

  • valoarea ramasa conform evidentei contabile;
  • zero, daca mijloacele fixe sunt complet amortizate.
  • suma imputata, dar nu mai putin decat valoarea ramasa a mijlocului fix din evidenta contabila;
  • suma imputata, daca mijloacele fixe sunt complet amortizate.

7.  Pentru mijloacele fixe achizitionate sau fabricate de catre firma pentru a fi utilizate in scopuri care nu au legatura cu activitatea economica desfasurata sau pentru a fi puse la dispozitie altor persoane in mod gratuit, precum si mijloacele fixe din activele unei firme distribuite catre asociati sau actionari, inclusiv bunurile distribuite cu ocazia lichidarii sau dizolvarii fara lichidare a firmei, baza de impozitare poate fi:

  • valoarea ramasa conform evidentei contabile;
  • zero, daca mijloacele fixe sunt complet amortizate.

REGULI SPECIALE PENTRU DETERMINAREA
BAZEI DE IMPOZITARE

Prin Normele de aplicare a Codului fiscal s-au reglementat, de asemenea, regulile speciale de determinare a bazei de impozitare T.V.A., pentru:

  • vanzarea de bunuri second-hand;
  • vanzarea de bunuri care devin proprietatea caselor de amanet.

IMPORTANT:
Aceste operatiuni beneficiaza de un regim de impozitare special din punctul de vedere al T.V.A.

Baza de impozitare pentru vanzarea de bunuri second-hand

Bunurile second-hand (de ocazie) sunt definite ca bunuri mobile corporale care au fost utilizate anterior achizitionarii si urmeaza a fi reparate, imbunatatite sau vandute ca atare.

In aceasta categorie se include si cartea veche!

Pentru vanzarea de bunuri second-hand de catre platitorii de T.V.A. s-au reglementat doua situatii:

1. Vanzarea de catre firme revanzatoare

Persoana impozabila revanzatoare este acea persoana impozabila, inregistrata ca platitor de T.V.A. care conform obiectului sau de activitate cumpara din tara bunuri second-hand (de ocazie) in vederea revanzarii acestora catre alte persoane.

Baza de impozitare pentru livrarea bunurilor second-hand se determina la livrarea bunurilor si este constituita din suma reprezentand diferenta dintre pretul de vanzare obtinut, inclusiv T.V.A. si pretul de cumparare al bunurilor.

IMPORTANT:

Acest regim special este aplicabil numai daca firma revanzatoare a cumparat bunurile respective de la:

-persoane care nu sunt inregistrate ca platitori de T.V.A.;

-alte persoane impozabile revanzatoare care au aplicat la livrarea acelasi regim special referitor la determinarea bazei de impozitare.

Aplicarea acestui regim special impune firmei revanzatoare sa nu inscrie in mod distinct T.V.A. in facturile fiscale care se predau cumparatorului deoarece taxa nu este deductibila de catre cumparator.

T.V.A. colectata la cota standard sau cota redusa se determina prin aplicarea determinarea procedeului sutei marite asupra bazei de impozitare (diferenta dintre pretul de vanzare T.V.A. obtinut, inclusiv T.V.A. si pretul de cumparare al bunurilor).

Baza de impozitare si suma T.V.A. colectate se determina pe baza unor situatii de calcul si se evidentiaza corespunzator in decontul de T.V.A.

Pentru evidenta T.V.A. colectata intr-o perioada fiscala, firma revanzatoare are obligatia de a tine jurnale de vanzari sau borderouri de vanzari (incasari), separate de operatiunile pentru care aplica regimul normal de T.V.A. In aceste jurnale separate se evidentiaza numai totalul documentului de vanzare, inclusiv T.V.A.

De asemenea, pentru achizitiile de bunuri destinate a fi vandute in regim secondhand trebuie tinute jurnale separate de cumparari. Firmele revanzatoare pot opta pentru regimul normal de T.V.A.

2. Vanzarea in sistem de consignatie

In aceasta situatie, baza de impozitare este constituita din:

-suma obtinuta din vanzarea bunurilor second-hand incredintate de platitorii de T.V.A., caz in care T.V.A. colectata (cota standard de 19% sau cota redusa de 9%) se determina prin aplicarea procedeului sutei marite asupra bazei de impozitare;

-suma reprezentand marja obtinuta din vanzarea de bunuri second-hand apartinand neplatitorilor de T.V.A. sau a bunurilor scutite de T.V.A., caz in care T.V.A. colectata (cota standard de 19%) se determina prin aplicarea procedeului sutei marite asupra bazei de impozitare.

IMPORTANT:

Exigibilitatea T.V.A. intervine in momentul vanzarii bunurilor. T.V.A. colectata nu se inscrie in mod distinct in facturile fiscale care se predau cumparatorului deoarece nu este deductibila de catre cumparator. Baza de impozitare si suma T.V.A. colectate se determina pe baza unor situatii de calcul si se evidentiaza corespunzator in decontul de T.V.A.

Marja reprezinta diferenta dintre pretul la care bunul a fost comercializat si suma cuvenita proprietarului bunului.

De asemenea, pentru achizitiile de bunuri destinate a fi vandute in regim second-hand trebuie tinute jurnale separate de cumparari. Daca o firma livreaza atat bunuri supuse regimului normal de T.V.A., cat si bunuri in regim second-hand, aceasta are obligatia de a tine evidenta contabila si financiara separat pentru fiecare activitate.

Baza de impozitare pentru vanzarea de bunuri care devin proprietatea caselor de amanet

ATENTIE!

Dobanzile sau comisioanele incasate de casele de amanet pentru acordarea de imprumuturi sunt scutite de T.V.A. indiferent de faptul ca bunurile mobile depuse de catre debitor drept gaj sunt sau nu sunt returnate.

In situatia in care debitorul nu restituie imprumutul primit, conform contractului incheiat intre parti, bunurile mobile depuse drept gaj de debitor pot intra in proprietatea casei de amanet sau pot fi vndute de casa de amanet in regim de consignatie.

IMPORTANT:

Pentru bunurile care devin proprietatea casei de amanet, baza de impozitare este reprezentata de valoarea obtinuta din vanzarea acestora, caz in care T.V.A. colectata se determina prin aplicarea procedeului sutei marite asupra bazei de impozitare.

Pentru bunurile vandute in sistem de consignatie, baza de impozitare T.V.A. este reprezentata de marja realizata din vanzarea bunurilor, caz in care T.V.A. colectata se determina prin aplicarea procedeului sutei marite asupra bazei de impozitare .

Citeste mai multe articole pe aceeasi tema:
baza de impozitaretva

Ti-a placut acest articol? Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!

Data aparitiei: 06 Martie 2006


Votati articolul "6. Baza si cotele de impozitare TVA":
Rating:

Nota: 5 din 5 din 1 voturi


Alte articole publicate in data de 06 Martie 2006 ARTICOLE SIMILARE

Opinia ta conteaza! Scrie-ne mai jos ce parere ai despre acest subiect dar si ce alte subiecte din domeniu te intereseaza si ai dori sa scriem despre ele!


Daca ai intrebari care necesita consultanta in contabilitate, le poti adresa pe www.PortalContabilitate.ro sau www.ClubContabilitate.ro. Va multumim!


X
user
user

Intrebare antispam: 3 + 3 =
  Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Subiectele saptamanii

Newsletter zilnic GRATUIT

Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi
Aboneaza-te la newsletterul Contabilul.ro si primesti gratuit Raportul special "Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi".
Stiri si analize economice
SATI

Atentie, Contabili!

Modificari in Codul Fiscal 2019 - ATENTIE la noile Proceduri Contabile  
Cititi «Raportul Special Gratuit» oferit de specialistii nostri

DESCARCA GRATUIT Raportul Special
"Modificari in Codul Fiscal 2019 - 12 Proceduri Contabile actualizate la zi"


email
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
X