Ca urmare a reglementarilor Hotararii Guvernului nr. 139/2010, declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate trebuia sa fie depusa, de la 1 iulie, exclusiv in formatul electronic.
Recent, s-a decis insa prelungirea acestui termen pana la data de 25 iulie 2011, prevedere intrata in vigoare prin Ordinul 2215/2011, publicat in Monitorul Oficial, nr. 455 din 29 iunie 2011. Astfel, hotararea precizeaza ca "declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate aferenta lunii iunie 2011 poate fi depusa la organul fiscal competent sau la oficiile acreditate de Ministerul Finantelor Publice, in format hartie, semnat si stampilat conform legii, insotit de declaratia in format electronic, pe suport electronic, pana la data de 25 iulie 2011".
Pentru efectuarea propriu-zisa a depunerii acestei declaratii prin intermediul mediului online, societatile trebuie sa detina un certificat calificat de semnatura electronica, eliberat in conditiile Legii nr. 454/2001, sau pot imputernici o alta persoana care detine un astfel de certificat.
Certificatul digital se poate obtine de la una dintre cele trei firme acreditatea prin lege cu privire la eliberarea semnaturii electronice. Aceste firme sunt: S.C. CERT SIGN S.R.L., S.C. DIGI SIGN S.R.L si S.C. TRANS SPEED S.R.L.
Toate declaratiile depuse vor fi completate si validate prin intermediul programelor de asistenta disponibile in cadrul unitatilor fiscale sau puse la dispozitie pe site-ul ANAF. Cei care nu depun
SAF-T pentru Contribuabili Mici
SAF-T Ghid de raportare corecta
Manualul Contabilului Incepator - stick USB