Documentele de lucru pentru expertiza situatiilor financiare servesc urmatoarelor scopuri:
- ajuta expertul la desfasurarea activitatii sale si permite adoptarea unei abordari metodice;
- constituie probe pentru concluziile trase si fundametarea atestarii date de profesionistul contabil.
Gradul de extindere a documentelor este o problema de rationament profesional, iar expertul trebuie sa-si bazeze decizia privind extinderea documentelor pe ceea ar fi necesar penntru a inlesni unui expert experimentat, fara legaturi anterioare cu expertiza respectiva, sa inteleaga activitatea desfasurata in temeiul deciziilor luate.
In cadrul misiunii de examinare a contabilitatii, intocmire si prezentare a situatiilor financiare, profesionistul contabil deschide si tine la zi, pentru fiecare din clientii sai:

Operare SAGA Exemple practice si recomandari

Abonament PortalContabilitate ro - abonament 12 luni

PFA II IF Taxe Impozite Deduceri Contributii 2025
- un dosar permanent, care cuprinde toate informatiile utile despre intreprindere pentru misiunea in curs sau pentru cele ulterioare;
- un dosar al exercitiului, care centralizeaza toate documentele de lucru privind situatiile financiare ale exercitiului in curs.
Calitatea, tipul si continutul vor varia functie de circumstante, dar documentele de lucru trebuie sa cuprinda, unde este cazul:
- informatii privind structura legala si organizationala a entitatii;
- scurt istoric al intreprinderii;
- informatii privind sectorul, mediul economic si legislativ in cadrul caruia functioneaza entitatea;
- organigrame;
- persoanele care angajeaza intreprinderea;
- conturile anuale ale ultimelor exercitii;
- note asuprea statutului;
- procese verbale ale Consiliului de administratie si Adunarii gene¬rale;
- structura grupului;
- contracte, asigurari.