Ce ar trebui sa faca firmele de contabilitate pentru a obtine o crestere sustenabila si un profit semnificativa intr-un mediu din ce in ce mai standardizat? Veti regasi in acest material un exemplu de mesaj de vanzare pe care il puteti folosi pentru firma dumneavoastra de contabilitate sau in calitate de profesionist independent. In plus, va dam cateva exemple de intrebari care va pot ajuta sa va repozitionati in piata si sa atrageti clienti mai multi.
In ultimii ani, din ce in ce mai multe firme mijlocii si mari si-au consolidat serviciile de consultanta oferite afacerilor medii si clientilor de top in domenii de nisa. In acelasi timp, aceleasi firme isi consolideaza si serviciile de contabilitate si de fiscalitate oferite afacerilor mai mici si clientilor individuali. Aceste firme de contabilitate se folosesc atat de tehnologie, cat si de scalabilitate, pentru a concura direct cu firmele care au servit acest sector pana azi.
De aceasta parere este Dale Crosby, consultant senior in domeniul contabil, care ofera un raspuns concret la intrebarea de la inceputul articolului: specializarea.
Intr-un astfel de mediu, multe firme capabile intampina greutati in a obtine cresterea si profitul pe care le-au avut in trecut. Tocmai de aceea multi contabili independenti aleg sa lucreze in cadrul unor firme mai mari sau sa gaseasca alternative de lucru.
Exista insa o a treia optiune, considera Dale Crosby, pe care firmele mai mici ar trebui sa o aiba in vedere: puterea specializarii si a diferentierii pe piata pentru a crea o mai puternica propunere de vanzare care sa rezoneze cu segmentul de clienti vizati si care sa atraga clienti de calitate.
Firmele de top din contabilitate isi dezvolta deja branduri puternice cu servicii specializate care trec dincolo de contabilitatea si fiscalitatea traditionale. Se concentreaza totodata pe o nisare cu definitii extinse: fie punand accent pe rezultate in functie de criterii impuse, fie intelegand nevoile financiare ale clientilor si printr-o comunicare eficienta si care porneste de la punctul zero.
Accentul nu trebuie sa fie doar pe instrumentele folosite. E mai mult decat necesara comunicarea de calitate cu toti clientii. Noile strategii pe care le vizeaza firmele de top trec de taxe si de contabilitate si subliniaza importanta pe care o are comunicarea in relatia cu clientul.
"Desigur, intelegem ca aveti nevoie de sprijin cu impozitele si in ce priveste contabilitatea, acesta fiind miezul serviciului pe care ti-l oferim noi, si facem asta foarte bine, insa intelegem ca vrei mai mult decat ti-am oferit in trecut. Suntem aici sa te ajutam sa-ti indeplinesti obiectivele financiare. Hai sa luam loc si sa discutam ce avem de facut mai departe", e doar unul dintre mesajele de "vanzare" amintite de Crosby, ca exemplu bun folosit de firme in 2017.
Iata si cateva intrebari de care sa tineti cont in ce priveste serviciile oferite clientilor si care va pot ajuta sa le imbunatatiti, dupa caz: Intelegeti cu adevarat care sunt lucrurile de care are nevoie clientul? Stiti ce obiective financiare isi doresc sa indeplineasca? Stiu clientii ce obiective financiare au?
Bugete cash flow rentabilitate risc - ghid practic
Totul despre documentele de contabilitate primara Solutii de organizare a gestiunilor
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024
Ghidul practic al contabilitatii in 2024 Legislatie explicata - Exemple detaliate - Monografii contabile complete
Ideea de baza si cea pe care trebuie sa o retinem este ca, azi mai mult ca niciodata, e nevoie sa fim mai mult decat oameni ai cifrelor, obtinand noi abilitati in ce priveste consilierea si ghidarea eficienta a oamenilor de afaceri intr-un domeniu complicat, indrumandu-i pe acestia din urma catre mai mult succes si mai mult profit.
Ca firma de contabilitate sau ca profesionist contabil independent, trecerea aceasta implica beneficii financiare similare: nisarea sau specializarea, acordarea unei consultante pe langa serviciile de baza, intelegerea reala a clientului vor aduce un portofoliu imbogatit pana la final de an, nu doar din punct de vedere al numarului de clienti, ci si in ce priveste castigurile materiale.